PDA

View Full Version : Nieuwe versterkers testen



Edoh
25 november 2009, 14:16
Hallo mensen ik wil nu na 6 jaar echt een nieuwe versterker gaan kopen omdat ik van het geluid van mijn IBZ10G nogal depressief wordt.
Ik heb al zo ongeveer besloten welke versterker ik wil en dat is waarschijnlijk een Line 6 Spider Valve MKII. Nou heb ik geen flauw idee waar ik deze versterker kan testen aangezien deze redelijk nieuw is. Gewoon omdat ik toch wat andere versterkers ook wil testen vroeg ik mij af waar ik zo dicht mogelijk in de buurt van Barneveld deze versterkers kan testen:

-Line 6 Spider Valve MKII
-Blackstar Series One 45
-Laney VC30
-Hughes&Kettner Edition Tube 25th Anniversary
-Kustom Coupe 36
-Engl Screamer

De dikgedrukte versterkers hebben voorrang en dat zijn echt versterkers die ik graag zou willen testen met de nadruk op de Spider Valve. Ik weet dat de Spider Valve digitale effecten heeft etc. maar het voordeel is dat ik dan mijn Pod XT live kan verkopen en dat komt goed uit met het budget. Ook leek het mij gewoon een handige amp met alles erop en eraan ook al weet ik dat er wel betere versterkers zijn.
Alvast bedankt!

DeadHerring
26 november 2009, 09:20
Ik zou eerder voor de Blackstar gaan dan de Line6, mocht ik kiezen... zitten heel degelijk ineen, en ga je ook meer goeie tones uitkrijgen denk ik... maar ja, het hangt ervanaf wat jij het mooist vindt klinken... testen geblazen!

deftone82
26 november 2009, 11:43
Ik zou ook absoluut voor die blackstar gaan. Ik wou af van mijn digitale Line6 FlextoneII geluid en ben lampen versterkers gaan testen.

Deze was, samen met de ENGL Raider (iets meer opties als de screamer) een van mijn favorieten. Wel wat aan de zware kant met 2x12 versie, maar zeer zeer goede tone!

Ik ben trouwens in Boekel bij Guitarking gaan testen!

TimS
26 november 2009, 16:49
Feedback Utrecht misschien? Ik weet dat ze in Rotterdam de Blackstar hebben en ik heb een tijdje geleden daar ook een buizentop van Line6 zien staan, waarschijnlijk hebben ze die ook wel in Utrecht.

Edoh
27 november 2009, 09:56
Ja ik weet ook dat de Blackstar beter is alleen die is ook meteen twee keer zo duur ongeveer, als de Blackstar echt zoveel beter klinkt kan ik wel doorsparen maar dan moet ik wel eerst ze allebei even testen. Bedankt voor de info, hopelijk kan ik de versterkers binnenkort dan ergens vinden en testen.

DeadHerring
27 november 2009, 17:11
misschien is het beter dat je ff duidelijk maakt wat je met deze versterker zou willen gaan doen, en wat je huidige budget etc. is, en welke de sound(s) is/zijn waar je van houdt

Edoh
27 november 2009, 20:34
misschien is het beter dat je ff duidelijk maakt wat je met deze versterker zou willen gaan doen, en wat je huidige budget etc. is, en welke de sound(s) is/zijn waar je van houdt

Dat kan ik wel doen ik denk alleen dat mijn lijst een beetje groot is. Ik weet dat ik met 1 versterker nooit alles zal krijgen en ook lang niet precies. Ik speel echt alles van A tot Z vandaar dat ik graag een veelzijdige versterker wil met een budget die ergens rond de 600 euro schommelt en ik wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk een nieuwe versterker. Ik zit momenteel niet in een band maar mijn plannen zijn om in een progressieve rock band te gaan spelen wat overigens ook niet zeker is. Het fijne aan de Spider Valve vind ik overigens al de ingebouwde effecten(ja analoge effecten zijn beter maar allemaal nog veel duurder als ik die er nu bij moet kopen) en de looper die ik voor veel leuke dingen kan gebruiken en zodoende kan ik dus ook mijn Pod verkopen aangezien ik die dan niet meer nodig heb en uiteindelijk gaat het allemaal om de plezier die je erin hebt als je het mij vraagt.
Hier onder staan bands/artiesten waarvan ik de geluiden mooi vind met 1 tot 3 "plussen" erbij om mijn voorkeur aan te geven.

Voor clean geluiden hou ik veel van:
++SRV
+++John Mayer
+John Frusciante van Red Hot Chili Peppers
+Explosions in the Sky

Voor distortion in het algemeen houd ik van:
++ Guns n Roses
++ Smashing Pumpkins
+++ Alter Bridge
+++ Muse
+ As I Lay Dying
+ Megadeth(Peace Sells but who's Buying album)
++ Metallica(Black, Master of Puppets en And Justice for All album)
+ AC/DC


Voor lead tone in het specifiek houd ik van:
+++ Paul Gilbert en dan voornamelijk zijn Silence Followed by a Deafening Roar album gevolgd door Get Out of My Yard
+++ Matthew Bellamy van Muse(Take a Bow, Exogenesis Pt 1: Overture , Fury, Hysteria, Citizen Erased)
+++ Mark Tremonti van Alter Bridge
++ Slash van Guns N' Roses
+ David Gilmour van Pink Floyd

the sure thing
27 november 2009, 21:02
Hey Edoh,

Als je thuis wilt spelen en je hele scala aan geluiden wilt hebben: ga voor de Line6. Als je ook in een bandje speelt, ga dan voor een andere amp.

Je weet in ieder geval precies waar je van houdt! Complimenten!

EDIT: ik zie idd dat het niet zeker is dat je in een bandje gaat spelen. Ga voor de Line6 !!!

DeadHerring
27 november 2009, 23:54
Mja, ik denk ook te merken dat je wel van effectbeladen sounds houdt... Heb nog nooit die Spider Valve getest (denk ook niet dat ik dat ga doen, ik ben niet zo aan veel effecten), maar heb ff de specs getest en qua specs ziet die er wel geweldig uit. Die Quick Loop-functie zou ik zelf niet eens zien misstaan, da's een heel goed idee van Line6.

Maar, zelf de trotse eigenaar van een Spider III en een POD zijnde, zou ik zelf toch wel eerder een tweedehands waardevoller amp gaan kopen, en dan die effecten die ik merk dat ik toch echt wel wil, er gewoon bijkopen..

Maar ja, dat is natuurlijk eigen smaak, en ik ben zeker ook geen Line6-basher, Er zit zeker wel wat in. Ik verkies Line6 boven roland en boss en zo. Maar voor buizenversterkers blijft ie een beetje te weinig organisch voor mij.

DEA100MKIV
27 november 2009, 23:57
vergeet shag niet, eerlijk verlijkingsmateriaal

Edoh
28 november 2009, 16:09
vergeet shag niet, eerlijk verlijkingsmateriaal

Wat is dit of wat bedoel je hier precies mee want ik zou niet weten wie of wat shag is:S


Hey Edoh,

Als je thuis wilt spelen en je hele scala aan geluiden wilt hebben: ga voor de Line6. Als je ook in een bandje speelt, ga dan voor een andere amp.

Je weet in ieder geval precies waar je van houdt! Complimenten!

EDIT: ik zie idd dat het niet zeker is dat je in een bandje gaat spelen. Ga voor de Line6 !!!

goed om te horen :)

Wat alleen wel zo lijkt is dat niet iedereen door heeft dat de Spider Valve ook een buizenversterker is en een 40W wel te verstaan alleen zitten er dus digitale effecten bij.


Mja, ik denk ook te merken dat je wel van effectbeladen sounds houdt... Heb nog nooit die Spider Valve getest (denk ook niet dat ik dat ga doen, ik ben niet zo aan veel effecten), maar heb ff de specs getest en qua specs ziet die er wel geweldig uit. Die Quick Loop-functie zou ik zelf niet eens zien misstaan, da's een heel goed idee van Line6.

Maar, zelf de trotse eigenaar van een Spider III en een POD zijnde, zou ik zelf toch wel eerder een tweedehands waardevoller amp gaan kopen, en dan die effecten die ik merk dat ik toch echt wel wil, er gewoon bijkopen..

Maar ja, dat is natuurlijk eigen smaak, en ik ben zeker ook geen Line6-basher, Er zit zeker wel wat in. Ik verkies Line6 boven roland en boss en zo. Maar voor buizenversterkers blijft ie een beetje te weinig organisch voor mij.

Ik zou zelf ook graag een goede volwaardige buizenversterker kopen met analoge effecten als die nodig zijn maar ik heb het budget daar niet voor en ik ben voorlopig nog een beetje een niet zo heel rijke student dus ik moet sowieso nog even wachten totdat ik daar aan ga beginnen.
Ik ga er gewoon op los testen en kijk wel waar ik op uit kom.

Bedankt voor alle info en tips iedereen!