PDA

View Full Version : Oude Hotrod deluxe correct vervoeren



erikvdh
25 november 2009, 11:29
Hallo allemaal,

Ik heb een oude Fender HotRod deluxe uit 1982 die ik ga gebruiken in de band. Nu is mij een tijdje terug geadviseerd om de buizencombo niet rechtopstaand maar op zijn kant te vervoeren, met het speakerdoek naar beneden. Dit zou volgens de verkoper ervoor zorgen dat de buizen minder makkelijk lostrillen en het zou ook beter zijn voor de speaker.

Echter iemand anders vertelde mij dat het juist weer beter is om de hotrod gewoon rechtopstaand te vervoeren, dus wat is nu de beste optie? Ik vervoer hem in de originele hoes, en heb hem altijd onder een spanband liggen zodat hij nergens heen kan als ik moet remmen of door de bocht ga.

Wie kan mij vertellen wat de beste manier is?...

Chris Winsemius
25 november 2009, 11:50
Dat model komt niet uit '82 ;) maar qua vervoer:

op z'n kop (buizen kunnen dan minder snel er uit vallen)

maar gewoon de amp in 'n stevige flightcase is de meest gangbare en absoluut goede manier

Erik70
25 november 2009, 12:24
De hotrod komt inderdaad niet uit 82. Ik heb een van de eersten (serienr 000954) en is van ergens rond 95. Precies weet ik het niet. Deze is echt al in alle standjes vervoerd gewoon met het hoesje eroverheen. Niet kapot te krijgen. Knappe jongen die de buizen van dat ding los kan laten trillen.

pimmetje
25 november 2009, 12:42
Verplaatst naar modern.
Vragen => PM.

Eko
25 november 2009, 17:01
Rechtop op de achterbank. Hij slijt meer door te snel na uitzetten te vervoeren dan door andere zaken ( nee, niet van 1 hoog naar beneden rammen , stuiteren , met wieltjes er onder over kinderkoppen raggen enz.........).

Plant
25 november 2009, 21:09
Stapvoets rijden ;)