PDA

View Full Version : Goed WAH pedaal



petpas
25 november 2009, 10:11
Ik heb momenteel een dunlop crybaby wah maar ben er niet zo tevreden over.

Welke wah zouden jullie aanraden?

Ash ketchum
25 november 2009, 10:33
Wat voor muziek maak je en wat voor gear gebruik je? Aan de hand daarvan kan je namelijk al iets gaan vaststellen.
Als je handig bent en met een soldeerbout overweg kan, kan je altijd nog je wah modden.


Owww enneuh, probeer eens de zoekfunctie, die doet het namelijk weer ;)

the sure thing
25 november 2009, 10:48
He Petpas, wat bevalt je niet aan de Wah? Wat is je budget, welke stijl(en) speel je?

Thiez
25 november 2009, 11:32
ik heb zelf een RMC wah en vind dit echt geweldige pedalen een van de betere wah's zonder modden.
Verder vind ik een vox wah ook mooier dan een cry baby.

petpas
25 november 2009, 11:36
He Petpas, wat bevalt je niet aan de Wah? Wat is je budget, welke stijl(en) speel je?

Budget belijk ik als ik een wah ga testen. Wat mij nu niet bevalt is dat ik de wah eerst moet aanklikken voordat ie t doet. Wil eigenlijk gelijk als ik mn voet op de pedaal zet over de wah kunnen beschikken. Daarnaast vindt ik m eigenlijk niet extreem genoeg. Moeilijk uit te leggen

RoelTM
25 november 2009, 11:37
Dan moet je de Morley wahs testen, die hebben dat. Hoewel die niet het imago 'extreme wah' hebben, of heb ik dat mis?

Henri H
25 november 2009, 12:17
Met de wah pad (http://www.glab.com.pl/offer_wah-pad) kun je elke wah dusdanig bedienen, dat ie automatisch "aangaat" als je je voet erop zet.
De Ibanez WH10V2 (http://www.ibanez.com/electronics/model-WH10V2) komt binnenkort waarschijnlijk beschikbaar in NL.
Ik heb versie 1, maar ga direct V2 kopen als tie er is.
De WH10 is trouwens geen extreem pedaal, maar wel een hele goeie vind ik.

Ash ketchum
25 november 2009, 15:09
De Silvermachine heeft ook de functie om gelijk te functioneren zodra je je voet er op zet. Geen ervaring met dat ding, maar het schijnt aardig ok te zijn.

Yek1
25 november 2009, 16:38
Fulltone Clyde, beviel mij beter dan RMC2 en RMC3. Of Budda.

the sure thing
25 november 2009, 16:47
Fulltone Clyde, beviel mij beter dan RMC2 en RMC3. Of Budda.Hij zoekt een WAH dat als je voet erop staat, hij al aan gaat. (ben het persoonlijk wel geheel met je eens)

Yek1
25 november 2009, 17:02
Ah, niet gezien :-)

jappiej
25 november 2009, 17:05
Als je je wah niet extreem genoeg vindt, kan je eens proberen je wahpedaal na je drive te zetten, hierdoor krijg je een veel feller/aggressiever wah-geluid.
Ook kan je de aan/uit schakelaar wat naar beneden draaien, waardoor je het voetpedaal verder naar beneden kan drukken zonder je wah uit te zetten. Hierdoor krijg je als je het voetpedaal bijna helemaal hebt ingedrukt een hele schelle agressieve sound.

Ash ketchum
25 november 2009, 17:22
Je kan h'm ook in de loop zetten, klinkt het net wat extremer. Of je kan de tandjes iets verdraaien van de potmeter voor een ander frequentiebereik.

Tankman
25 november 2009, 19:10
Morley Steve Vai Bad Horsie 2 of Ibanez Wheeping Demon. Dat zijn 2 Wah's waarvan ik uit mn hoofd weet dat ze niet aangedrukt hoeven te worden en ze klinken allebei best tof.

angl2k
25 november 2009, 20:13
ik heb een Glab wowee pedaaltje en hij is best fijn (ik ben niet zo kritisch met wah)

hij heeft ook allerlei instelfuncties voor als je andere sounds wilt en je kan hem instellen of ie met een knop aan/uit gaat of gewoon als je erop gaat staan

http://www.youtube.com/watch?v=XOrUS8iGsT4

Yek1
26 november 2009, 21:30
Morley Steve Vai Bad Horsie 2 of Ibanez Wheeping Demon. Dat zijn 2 Wah's waarvan ik uit mn hoofd weet dat ze niet aangedrukt hoeven te worden en ze klinken allebei best tof.

ik vind de Horsie 1 beter klinken dan de Horsie 2.

Nocki
28 november 2009, 10:58
hi, Zelf heb ik om de redenen die je noemt een Silvermachine wah gekocht. Leuke nette wah die erg lekker klinkt.
Hij klinkt nu heel funky met de instellingen die ik heb en is ook erg goed te gebruiken bij high gain solo's.
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik m zo instel dat ie meer als een voetphaser klinkt dan een wah maar dat is dan ook precies wat ik wilde.

Tankman
28 november 2009, 12:55
ik vind de Horsie 1 beter klinken dan de Horsie 2.

Kan. Ik heb altijd gehouden van de sound van de 2. Gisteren nog een Iron Maiden tribute bandje live gezien, de ene gitarist had ook de Bad Horsie 2, ik kon van een meter afstand genieten van dat ding. Wat een geweldige wah wah.