PDA

View Full Version : Bigsby op de Gibson SG! (eindelijk)



Bolder
24 november 2009, 18:31
Ja gisteren dus eindelijk besteld. Ik was eigenlijk van plan om het in maart al af te hebben, maar ik zat met het dilemma van de overgebleven gaten.
Maar toen was de oplossing er: de Vibramate! Een soort hoefijzer met aan de uiteinden twee schroefgaten die je op de gaten van de stop-tailpiece monteert. En daarop monteer je de Bigsby. In mijn geval een B5.

Maar het komt helemaal uit de USA, dus het duurt 3 à 4 weken voordat ze er zijn (Bigsby B5 en Vibramate).
Maar d.m.v. Kisekae heb ik mijn gitaar mét bigsby geanimeerd. Aanschouw:
http://i207.photobucket.com/albums/bb205/vanbasties/SG61-Bigsbykisekae.jpg

Ik word er nu al helemaal week van,
maar als het zo wordt - en het zou zo moeten worden - kan ik mijn geluk niet meer op.

Dus zodra hij af is, zal ik foto's plaatsen in dit topic.

vulvasonic
24 november 2009, 18:49
Zonde.......
:chicken:

Midwolda
24 november 2009, 18:51
Niks zonde, Cool as Ice! 8-)

geert1976
24 november 2009, 18:52
gefeliciteerd,

Een Bigsby of Maestro op een SG is puur sex!

Ik geil er altijd weer op, als ik mijn SG pak met Maestro.:lovelove::lovelove:

Op mijn melodymaker heb ik een Bigsby zitten:ok:

Een SG met een zwengel, geeft mij een straffe stengel:rockon:

Chris Winsemius
24 november 2009, 19:18
SGs met trem: dubbel zwengel....

hals werkt als trem en dan die bigsby ook nog.....

(heb 'n '66 of '68 v/e maat meegemaakt, leuke gitaar maar totaal niet in stemming te houden)

geert1976
24 november 2009, 19:19
SGs met trem: dubbel zwengel....

hals werkt als trem en dan die bigsby ook nog.....

(heb 'n '66 of '68 v/e maat meegemaakt, leuke gitaar maar totaal niet in stemming te houden)

niet goed gemonteerd/afgesteld, mijn Gibbys hebben hier geen last van, ik heb zelf alles geïnstalleerd.

Fuhgawz
24 november 2009, 19:21
Dat lijkt me zeer interessant! Hoe kom je aan die Vibramate, dude?

rudolf
24 november 2009, 19:23
ik ben niet zo'n sg fan maar ik vind dit dan toch wel weer erg gaaf

Chris Winsemius
24 november 2009, 19:56
niet goed gemonteerd/afgesteld, mijn Gibbys hebben hier geen last van, ik heb zelf alles geïnstalleerd.

Hals of halsverbinding was niet goed....

Jordii
24 november 2009, 20:10
Zonder bigbsy is een SG sowieso lelijk, en zo dus niet. :)

Bolder
24 november 2009, 20:43
Dat lijkt me zeer interessant! Hoe kom je aan die Vibramate, dude?

Vibramate.com,

en dan word je doorgelinkt naar de Gretsch Online Shop (http://www.gretschstore.com/cgi-bin/store/commerce.cgi?product=Accessories), daar heb ik alles vandaan.

Nagramoth
25 november 2009, 21:34
Ik reserveer alvast een plekje in mijn Top-10 voor De Mooiste Gitaar van GN 2010 !

acousticmats
25 november 2009, 21:36
ik ben (helemaal) geen sg fan, maar met die bigsby erop vind ik hem wel lekker scheure

Bolder
25 november 2009, 21:53
Ik reserveer alvast een plekje in mijn Top-10 voor De Mooiste Gitaar van GN 2010 !

Shit dan is dat topic al gesloten!!

Alsnog waardeer ik je gebaar ontzettend!

haha

laurentdelyon
25 november 2009, 22:00
vibramate komt binnenkort met de Bigbsy plaat Telecatser versie.

OJee
25 november 2009, 23:18
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar wanneer gebruik je die Bigsby eigenlijk. In wat voor soort muziek/welke nummers hoor je die? Veel verder dan de Shadows kom ik niet en die speelden (hoofdzakelijk) op een Strat met een gewone trem.

Ik vind het wel mooi en zo, maar het lijkt met vrij overbodig en nogal in de weg zitten.

OJ

Hendriks
25 november 2009, 23:22
SGs met trem: dubbel zwengel....

hals werkt als trem en dan die bigsby ook nog.....

(heb 'n '66 of '68 v/e maat meegemaakt, leuke gitaar maar totaal niet in stemming te houden)

Moet ik het mee eens zijn , ik heb een 1973 gehad en die had ook zo'n zwabber neck.

geert1976
25 november 2009, 23:24
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar wanneer gebruik je die Bigsby eigenlijk. In wat voor soort muziek/welke nummers hoor je die? Veel verder dan de Shadows kom ik niet en die speelden (hoofdzakelijk) op een Strat met een gewone trem.

Ik vind het wel mooi en zo, maar het lijkt met vrij overbodig en nogal in de weg zitten.

OJ

tja CCR bijvoorbeeld, er zijn legio nummers gemaakt, waarbij een Bigsby is gebruikt voor vibrato.

En in de weg zitten doet die niet, je klapt de swengel achterwaards en je merkt niet eens dat die er zit, evenals een Maestro, zo bijvoorbeeld

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/030-1.jpg

of zo,

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/011-8.jpg

geert1976
25 november 2009, 23:28
Moet ik het mee eens zijn , ik heb een 1973 gehad en die had ook zo'n zwabber neck.

raar, mijn 67er met flinterdun halsje heeft nergens last van, wellicht was de jouwe niet in orde

OJee
25 november 2009, 23:37
Maar als je die zwengel zo wegklapt kan je hem niet meer gebruiken. Kan die ook naar beneden klappen, zoals bij een strat? Dan kan je hem pakken als je hem nodig hebt.

Wij spelen wel het een en ander van CCR. In welk nummer zit die vibrato?

OJ

geert1976
25 november 2009, 23:38
Maar als je die zwengel zo wegklapt kan je hem niet meer gebruiken. Kan die ook naar beneden klappen, zoals bij een strat? Dan kan je hem pakken als je hem nodig hebt.

Wij spelen wel het een en ander van CCR. In welk nummer zit die vibrato?

OJ

yep dat kan ook:ok:

Rock Bottom
25 november 2009, 23:55
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, maar wanneer gebruik je die Bigsby eigenlijk. In wat voor soort muziek/welke nummers hoor je die? Veel verder dan de Shadows kom ik niet en die speelden (hoofdzakelijk) op een Strat met een gewone trem.

Ik vind het wel mooi en zo, maar het lijkt met vrij overbodig en nogal in de weg zitten.

OJ

Hier een voorbeeld van wat mooi vibrato werk:
http://www.youtube.com/watch?v=YA3lTf-lh6E&feature=fvw

ThomasL
26 november 2009, 16:44
Aaah, precies wat ik zocht! Ik ga dit nauwlettend in de gaten houden...

Succes!

Bolder
26 november 2009, 20:35
Neil Young zit met zijn Old Black bijna aan die Bigsby vastgegroeid. Hij controleerd er z'n feedback mee. En natuurlijk gewoon vibrato. Mooi delay'tje erbij, enzovoords