PDA

View Full Version : Help mijn gitaar is dood?



rudolf
24 november 2009, 12:31
Gisteren wilde ik voor het lessen nog even wat inspelen dus ik haal mijn gitaar uit de tas, had zondag met de band wat liggen pingelen, niks aan de hand. Ik plug em in mijn versterkertje. Tringel tringel.. hé geen geluid. WTF. Trek de kabel d'r uit en hoor plop. Okee versterker kan het dus niet zijn maar toch even de bas aansluiten voor de zekerheid. Die deed het gewoon. Raar.

Kapje aan de achterkant er even afgeschroefd. Alle draadjes nagelopen. Misschien is er iets niet helemaal goed vast gesoldeerd. Ziet er allemaal okee uit. Geen idee wat het is.

De gitaar waar het om gaat: Epiphone les paul cstm plus. Nog geen 4 maanden oud.

Vanmiddag maar even terug naar de winkel, iemand tot die tijd misschien nog een suggestie wat het zou kunnen zijn?

Geoffrey
24 november 2009, 12:33
Ofwel begraven, ofwel terug naar de winkel.

lindstrom
24 november 2009, 12:34
jacksocket van de gitaar stuk, kabeltje daar los?

3 way switch stuk, kabeltje los?

Tankman
24 november 2009, 12:34
De gitaar waar het om gaat: Epiphone les paul cstm plus. Nog geen 4 maanden oud.


Kijk! Dat is je probleem!:soinnocent:

Maar ff serieus...begin bij het stomste van ht stomste. Volumeknop opendraaien, input controleren. Gebruik je effect? check je batterijtjes. Dat soort dingen.

Geoffrey
24 november 2009, 12:37
Kijk! Dat is je probleem!:soinnocent:

Niet iedereen hoeft maar van de grote hoop te nemen..

Tankman
24 november 2009, 12:48
Niet iedereen hoeft maar van de grote hoop te nemen..

Ging niet om het feit dat het een goedkopere gitaar is. Ging om het feit dat het een Epiphone is, en daar hou ik persoonlijk niet zo van. En het was maar een grapje. Je moet dingen niet zo serieus nemen. :ok:

richwoodplayer
24 november 2009, 12:54
Ging niet om het feit dat het een goedkopere gitaar is. Ging om het feit dat het een Epiphone is, en daar hou ik persoonlijk niet zo van. En het was maar een grapje. Je moet dingen niet zo serieus nemen. :ok:

wat vind je zo slecht aan epiphone dan?:???:

rudolf
24 november 2009, 13:00
Naja ik zit er niet mee, vind het zelf een hele fijne gitaar. Ik ben van mening dat je boven XX bedrag vooral voor het merk betaald en niet kwaliteit. Plus ik kan er veel beter mee overweg dan de fender strat die ik hiervoor had. En een echte gibson koop ik wel tegen de tijd dat ik goed kan spelen. Als ik meteen op een gibson begin dan blijft er weinig over om te GASsen he :D

Maargoed ik denk dat ik het probleem al heb gevonden. Als ik m'n kabel namelijk niet helemaal inplug dan heb ik af en toe wel geluid. Ander kabel geprobeerd en aan de kabel ligt het niet. Dus het moet haast wel de jack socket zijn lijkt me.

Straks maar effe naar de winkel en dan mogen ze dat mooi es effe gaan fixxen voor mij, neem aan dat dat onder de garantie zal vallen. Danku voor de suggesties ;)

Hiro
24 november 2009, 13:07
Ja ligt aan de jack, even de jack losschroeven en eruit halen, en dan zit er ws een draadje los, heb ik laatst zelf ook gehad.
En dan ff solderen, en scheuren!

rudolf
24 november 2009, 13:09
Ja ligt aan de jack, even de jack losschroeven en eruit halen, en dan zit er ws een draadje los, heb ik laatst zelf ook gehad.
En dan ff solderen, en scheuren!

haha ben zo a-technisch als het maar zijn kan dus ga er gewoon even mee terug naar de winkel maar nu weet ik tenminste wat het is. Heb ook niet eens een soldeerbout :D

snaarplukker
24 november 2009, 13:52
Het contactlipje van de jack iets naar binnen buigen zodat hij weer goed contact maakt met het tipje van de plug. Anders gecondoleerd met dit verlies.;)

Guitar GoD
24 november 2009, 14:01
Het contactlipje van de jack iets naar binnen buigen zodat hij weer goed contact maakt met het tipje van de plug. Anders gecondoleerd met dit verlies.;)

+1 lipje van de jagplug

Nicks
24 november 2009, 14:42
gitaarkabel zelf al gecontroleerd?

Geoffrey
24 november 2009, 16:01
Ging niet om het feit dat het een goedkopere gitaar is. Ging om het feit dat het een Epiphone is, en daar hou ik persoonlijk niet zo van. En het was maar een grapje. Je moet dingen niet zo serieus nemen. :ok:

Doe ik niet.. maar dan nog.
Hier wordt behoorlijk snel een scheve opmerking gemaakt als het niet om een Fender of Gibson gaat.

Geoffrey
24 november 2009, 16:07
haha ben zo a-technisch als het maar zijn kan dus ga er gewoon even mee terug naar de winkel maar nu weet ik tenminste wat het is. Heb ook niet eens een soldeerbout :D

Als je gitaar nog onder garantie valt lijkt het me niet zo verstandig om er zelf aan te prutsen.. als je er dan toch mee naar de winkel moet en ze zien dat je er zelf al aan geprutst hebt zal je garantie snel verticaal geklasseerd worden.

Laat hier ook even weten wat het nu was.