PDA

View Full Version : Nieuwe elementen



Aikara
23 november 2009, 22:39
Afgelopen weekend heb ik een nieuwe gitaar gekocht (Jackson Dinky DR3), en daar wil ik nieuwe elementen in (laten) leggen. Ik heb de gitaar nu een halve toon lager gestemd en ik wil em vooral voor metal georienteerde muziek gaan gebruiken. Daarbij moet er een lekkere lead sound in zitten.
Zelf zit ik de denken aan Dimarzio Evolution (nek) en Evo 2 (brug) elementen. Hebben jullie nog andere opties die in aanmerking zouden komen?

Daarnaast vroeg ik me af of ik zonder problemen naar Feedback (in Eindhoven) kan gaan om de elementen er in te laten zetten gezien de mixed feelings die er heersen over Feedback.

Quicksilver
24 november 2009, 00:34
Seymour Duncan Blackouts: AHB-2 in brug, AHB-1n in de nekpositie.
Of je pakt een EMg setje: 81 + 60 of 81 + 85..

Toch, het blijft iets heel persoonlijks hè..

Tankman
24 november 2009, 00:53
Ik heb een Dimarzio John Petrucci Signature Crunchlab voor de brug en een Petrucci Liquifire voor de nek in bestelling staan op het moment. Misschien ook wat voor jou?

Een EMG 80 in de brug en 60 in de nek is ook een heerlijke combi.

Verder vind ik voor metal een Dimebucker (Seymour Duncan SH-13) erg prettig. Een nek dat hierbij past weet ik niet zo heel snel uit mijn hoofd.

Aikara
24 november 2009, 12:23
Die Petrucci elementen heb ik ook al aan zitten denken. Ergens in de toekomst wil ik echter nog wel een keer een Music Man Petrucci kopen. En dan zou ik twee gitaren met dezelfde elementen hebben. Nu wil ik dus wat anders.

Verder vind ik actieve elementen niet echt een optie omdat ik meer liefhebber van passieve elementen ben.

Verder nog iemand ervaringen met Feedback Eindhoven voor dit soort kleine 'aanpassingen'?

Squier4ever
24 november 2009, 12:35
Volgens mij brengen die de gitaar naar WE music, kun je makkelijk zelf doen hoor. Of ga direct naar WE.

Geoffrey
24 november 2009, 12:41
Verder vind ik actieve elementen niet echt een optie omdat ik meer liefhebber van passieve elementen ben.


SD Blackouts zouden het dichtst bij passieve elementen liggen.

Tankman
24 november 2009, 12:47
Als je iets EMG-achtigs wilt, maar geen zin hebt in batterijtjes, zoek dan naar de EMG HZ-4's. Dan zijn de passieve broertjes van de EMG 81's. Ik heb ook een hekel aan dat gehannes met 9voltjes.

Jasper.
24 november 2009, 16:35
Als je iets EMG-achtigs wilt, maar geen zin hebt in batterijtjes, zoek dan naar de EMG HZ-4's. Dan zijn de passieve broertjes van de EMG 81's. Ik heb ook een hekel aan dat gehannes met 9voltjes.

Ik heb anders nergens last van? Gitaar een jaar geleden gekocht en er zit nog steeds dezelfde batterij in... Niks geen gehannes