PDA

View Full Version : isoleren!!



stopthenoise
8 april 2003, 20:39
Ik ben van plan om over een tijdje uit huis te gaan en nu zo ik graag mijn hobbie ook in mijn nieuwe huis uit willen oefenen.Wat is nu het probleem:ik handel niet met voorkennis in aandelen en kan hierdoor geen mooie, vrijstaande villa kopen.Het word dus waarschijnlijk een huurhuisje.En nu wil ik jullie vragen of jullie ook tips hebben om een kamer dusdanig te isoleren dat de buren rustig GTST kunnen kijken.Als je begrijpt wat ik bedoel.vast bedankt voor jullie reacties.Gerben

qsar
9 april 2003, 10:35
Ik ben bang dat de enige manier om het echt goed te isoleren is om een 'kamer in een kamer' te bouwen en dat kan wel eens heel erg duur uitpakken (dus toch maar in de aandelen dan)
Je hoort wel vaak adviezen over eierdozen tegen de muren en schuim enzo maar eigenlijk doen die het meeste voor het geluid in de kamer en bijna niks aan het geluid dat de kamer uit gaat.

dumBASS
10 april 2003, 16:26
Yep, ik zit hier al een poosje met hetzelfde probleem... Goeie afspraken maken met de buren over de tijden, en dat ze langskomen als het tè gek word is mischien een oplossing... (en goedkoper dan isoleren...)

Bouke
14 april 2003, 14:07
Hey,

Ik hoorde laatst een slimme truuk van een gitarist.

Je zet op zolder oid. 1 of meerdere cabs neer. Die maak je in een soort geisoleerde doos en je hangt er een mic voor. Je poweramp zet je waar je maar wilt (die maakt toch geen herrie) en via de mic komt je geluid binnen waar je maar wilt. Dus telegitaarspele zeg maar.

Een handige truuk die niet te veel ruimte kost. Je kunt alleen niet echt bij je gitaar sound zijn, maar voor recording is dit een leuke oplossing...

Bouke