PDA

View Full Version : Distortion pedaal?



kevin592
23 november 2009, 21:32
Hey,

Ik speel vaak liedjes van Green Day maar ik krijg maar geen goed geluid, weet iemand een distortion pedaal waarmee ik meer een 'green day geluid' (kan ff geen andere naam verzinne :P) krijg?

Ik gebruik een Ibanez RGR321 EX en een Line 6 Spider III 15

PS: graag geen onnodige reacties dat het een slechte versterker is ofzo zoals je op andere forums vaak krijgt -.-.

Il_Falco
23 november 2009, 21:41
Mxr Distortion III:

http://www.youtube.com/watch?v=7UdSMmspp1o

die kan heftig klinken in bandverband ook. je zet je line6 op een cleane model en hop, die mxr aan.

Tankman
24 november 2009, 00:19
Hardwire Valve Distortion doet het erg goed voor dit soort doeleindes.

Schuey
24 november 2009, 09:03
Mxr Distortion III:

http://www.youtube.com/watch?v=7UdSMmspp1o

die kan heftig klinken in bandverband ook. je zet je line6 op een cleane model en hop, die mxr aan.

idd op 3.36 komt het serieus dicht in de buurt :ok:

Il_Falco
24 november 2009, 10:23
Hardwire Valve Distortion doet het erg goed voor dit soort doeleindes.

Ik denk dat de hardwire je geluid te net laat voor een green day sound. begrijp me niet verkeerd, ik gebruik de hardwire graag. maar een mxr verpletterd het originele geluid meer. en daarvoor vind ik de hardwire niet zo geschikt.

iWishmaster
24 november 2009, 10:32
Met die line 6 zou je op zich al redelijk in de buurt moeten kunnen komen. Op mijn spider II was zoiets wel aardig: Crunch green kanaal, bas op 7, mids op 6, treble op 6 (eigenlijk allemaal op 5 en beetje naar smaak draaien) en dan de gain op 4. Flink hard aanslaan en je brughumbucker gebruiken helpt ook.

Squier4ever
24 november 2009, 11:26
Met die line 6 zou je op zich al redelijk in de buurt moeten kunnen komen. Op mijn spider II was zoiets wel aardig: Crunch green kanaal, bas op 7, mids op 6, treble op 6 (eigenlijk allemaal op 5 en beetje naar smaak draaien) en dan de gain op 4. Flink hard aanslaan en je brughumbucker gebruiken helpt ook.

Eens, doet het best lekker met crunch green.