PDA

View Full Version : snaren springen telkens bij brug



roggethomas@hotmail.com
23 november 2009, 21:18
Hallo
Ik heb hier een Epiphone Les paul custom waar de 4de snaar (D) telkens van springt na +- 2weken. Het gebeurt telkens op dezelfde plek namelijk op de brug waar je snaren een hoek maken op die intonatie dingetjes. Dit is al een tijdje aan de gang maar nu ben ik het echt beu en mijn geld geraakt op van nieuwe snaren te kopen.
Onlangs is mijn 5de snaar (A) ook gesprongen op dezelfde plek
Ik speel met Dean Markley signature series snaren LTHB 10-52
Onlangs Elexir snaren gekocht maar zelfde fenomeen
Ik heb reeds met een fijn schuurpapiertje in het gleufje op de brug gewreven maar had geen effect. ook de hoek tussen brug en het ding dat de snaren vast houdt een beetje verstelt maar helpt ook niet.

richwoodplayer
23 november 2009, 21:21
ook al met een vijltje geprobeerd in plaats van schuurpapier?

macwilliams
23 november 2009, 21:26
Kan het zijn dat je brug veel hoger staat dan je tail oftewel er dus veel druk op de snaar staat bij die intonatie dingetjes?

roggethomas@hotmail.com
23 november 2009, 21:42
ik heb geen vijltje dat klein genoeg is daarvoor zal morgen eens naar de doe het zelf zaak moeten gaan.

ik heb de hoogte vergeleken met een andere les paul en die was dezelfde

thomas

barno
23 november 2009, 21:45
ik heb geen vijltje dat klein genoeg is daarvoor zal morgen eens naar de doe het zelf zaak moeten gaan.

ik heb de hoogte vergeleken met een andere les paul en die was dezelfde

thomas

gewoon wat grover schuurpapier in twee vouwen en met de naad schuren, en erin geloven :)

macwilliams
23 november 2009, 21:47
Ik doe er nog een gooi naar, te hoog gestemd?
Te hard raggen?

roggethomas@hotmail.com
23 november 2009, 22:12
heb het al op die manier geprobeerd met (grof) schuurpapier maar werkt niet.

het kan wel zijn dat ik te hard speel maar ik ben al verlicht in plectrum wat toch ook weer wat zou schelen maar geen effect.

ik speel gewoon in standaard tuning en in drop D .

barno
23 november 2009, 22:15
zoals ik al zei: geen fijn schuurpapier gebruiken maar eerst grof, of van die kartonnen nagelvijltjes van het meisje of de vrouw of de bomma