PDA

View Full Version : Power Screamer, kent iemand deze?



Dirtypool
8 april 2003, 20:00
Power Screamer
The most popular pedal Home Brew creates as of right now. This pedal is the based on the classic 808 Screamer design but with some major twists and features. First off it features an additional boost that may be turned on and off that can be used for kicking it when a solo is order. Then there is the 3 way selectable diode switch in the middle. The 3 selections are as follows:
Very Compressed with Tube like Sag.
More Bass, slightly compressed
Classic Overdrive Tight and Controlled
As with all Home Brew Pedals the units are built with QUALITY, True Bypass, and have a one year warranty. Also did we note that these pedals look COOL AS SHIT ! The Checkboard is awesome and the Tweed is just to COOL. It real TWEED ! Click on pic to Enlarge....

VERY LIMITED TO START !
Power Screamer in Red Std $149.95 Power Screamer in Red Checkerboard $159.95 Power Screamer in Black Checkerboard $159.95 Power Screamer in Tweed $164.95

Mitch
8 april 2003, 20:03
Ja, van gezicht :grin:

Sorry......maar eh...het zoveelste overdrive+boost+boutique+truebypass pedaal, is de markt inmiddels niet een beetje overvoerd ?

Dirk_Hendrik
9 april 2003, 08:51
Op 2003-04-08 20:03, schreef Seymour Paul:
Ja, van gezicht :grin:

Sorry......maar eh...het zoveelste overdrive+boost+boutique+truebypass pedaal, is de markt inmiddels niet een beetje overvoerd ?


Als je het mij vraagt wel ja. Ik lees weinig byzonders, geen inventiviteiten (ook die 3 standen switch niet, verschillende diodes in de tegenkoppellus)en daarom gewoon standaard van het internet geplukt leen en jatwerk. De zoveelste tubescreamer in een boutique jasje n(hammond kastje waarschijnlijk) dus.

Google search:
http://www.homebrewelectronics.com/products.htm

189 dollar voor IMHO niets nieuws onder de zon. Succes en laat je niet gek maken.

Dirtypool
15 april 2003, 11:27
http://www.homebrewelectronics.com/MP3/PS-Modern-HiGainc.mp3

Ik vind dit toch wel heel sympathiek klinken...njammie :smile:

Robbert
15 april 2003, 11:42
Denk eerlijk gezegd ook wel dat _die_ boutique markt al goed bezet is.

Maar zolang een Maxon OD808 of OD9 ook 150 Euro kosten, vind ik het eigenlijk wel meevallen.

Kun je denk ik beter zo'n boutique pedaal, handgemaakt, vaak levenslange garantie, verkiezen boven een lopende band pedaal.

Mitch
15 april 2003, 18:03
Is allemaal wel leuk hoor, handgemaakt spul, maar niet per definitie zaligmakend. Uiteraard zal het allemaal wat toffer klinken dan het gemiddelde Boss-blikje, maar ik krijg wel een beetje het idee dat boutique een hype is, net zoals vintage spul dat soms is. Fuzzface is bijvoorbeeld niet te herkennen in zijn reissue als je een goed exemplaar hebt, maar de kwaliteit van de originele pedalen is extreem wisselend. Voordeel van massaproductie kan dus weer de constante kwaliteit en lage prijs zijn.
Een lijn als Carl Martin fietst daar leuk tussendoor: topkwaliteit, true bypass, prijzig, niet volledig handgemaakt, maar wel een blijvertje.
En ik betwijfel of al die handmade-pedal producenten over tien jaar allemaal nog bestaan. Zit je dan met je levenslange garantie :grin:

Robbert
15 april 2003, 21:04
Tja.. zit wat in, maaaar...

Boss geeft een jaar, of vroeger vijf jaar, garantie. Denk niet dat je daar gebruik van kunt maken. Als je nu een discontinued pedaal hebt van nog geen vijf jaar oud, krijg je een nieuw type. Dus die oude donderen ze de kliko in.
Tja als dat service is?

Een hoop boutique is zelf wel te repareren. Kijk bv. naar de foto's die Sas heeft geplaatst van zijn Everman fuzz. Behalve de twee transistoren is de rest zelf redelijk makkelijk te vervangen. Wordt al een stuk moeilijker bij een Boss pedaal. Maar dat is natuurlijk niet echt een eerlijke vergelijking.

Geen slecht woord over Carl Martin. Behalve de grootte van de pedalen. Heb zelf de DeLayla; perfect! Zowel in afwerking, als in gewicht, als in de sound.