PDA

View Full Version : Gitaar body spuiten



Hitpoint
26 december 2001, 21:07
Zou het mogelijk zijn om met autolak de body van mijn gitaar te decoreren :smile: ?

Moet ik het dan eerst schuren, onvetten, dan een primer en daarna de autolak in 4 a 5 lagen erop spuiten? Of gaat dat anders bij gitaren?

BRiet
27 december 2001, 16:47
Hey, dat zat ik me ook juist af te vragen. Wie weet of dat kan?

JV
27 december 2001, 17:52
kzou het niet proberen, is nogal gevaarlijk omdat ook de lak bijdrage geeft aan de sound van een gitaar

The Evil Taperecorder
27 december 2001, 22:40
Jawel, dat kan zeker, maar dan moet je wel enige ervaring hebben. Als je het alleen over decoreren hebt, kun je de lak er gewoon overheen spuiten, maar het zal niet echt goed hechten en zeker niet erg mooi worden.(alhoewel, dat ligt er maar net aan wat je zelf mooi vindt. Graffiti aanbrengen zal wel gaan, maar echte patroen zou ik niet doen)
Als je een gitaar wilt spuiten, kun je hem het beste helemaal schuren, daarna (eventueel) bijplamuren, gronden, en tenslotte de uiteindelijke lak opbrengen. Hiervoor kun je uitstekend autolak (alkythars) gebruiken, dat wordt door veel fabrikanten ook gebruikt. Dit alles gebeurt allemaal in een heleboel lagen, voordat het goed hecht. Het is echt een geduldwerkje.

Dus, als je je gitaar alleen wilt decoreren, zou ik het je niet aanraden, want het wordt nooit echt mooi. Als je de gitaar echt helemaal wilt overspuiten, heb je toch wat meer ervaring nodig. De eerste keer dat ik een gitaarbody helemaal alleen spoot, viel het me vies tegen...

BRiet
28 december 2001, 10:24
Nou, ik ga het eens proberen. Ben benieuwd. Ik heb een body liggen die al zowat kaal is, dus een erg groot risico dat ik iets vernaggel is het niet. Bedankt voor je info!