PDA

View Full Version : freaky fx?



Nocki
23 november 2009, 14:31
Hi,

Op mijn pedalboard zijn 2 plaatsen over voor pedaaltjes. Ik zou er graag iets willen plaatsen wat gewoon erg leuk is om mee te stoeien. Niet voor serieus gebruik maar gewoon voor gekke intro's of leuke brugjes...

Zelf had ik al gedacht aan een slicer van boss maar misschien dat er andere dingen zijn die ook leuk zijn.


Iemand leuke ideeen welke fx goed te gebruiken zijn hiervoor? Alvast bedankt!

Il_Falco
23 november 2009, 14:52
kijk zeker eens bij ehx.
Q-tron, autowah, oscillerende delay of zoiets...

Nellyrocks
23 november 2009, 15:09
Ibanez pm7. Ziet er cheap uit maar heeft hele rare ringmodulatie dingen en gekke sounds.

Midwolda
23 november 2009, 15:10
Ja, heb ik ook sinds kort, een analoge delay die je over de rooie kunt jagen.
Totaal wereldvreemde geluiden komen er dan uit, lachen is dat.
Kost je ook de kop niet, tweedehands een paar tientjes.

Rick trodat
23 november 2009, 15:35
Een z-vex fuzz probe. Je kan er eigenlijk niks mee.:soinnocent:

Ash ketchum
23 november 2009, 16:05
Is combineren niet iets Nocki? Ik heb namelijk de grootste lol als ik een wah, overdrive en delay combineer. Voeg daar ook nog eens een slide aan toe en wat subtiel gewiebel aan een tremolo of hals en het is een klein feestje :cheerup: Een beetje steelguitar nadoen ;)
Pas geleden heb ik nog met een volumepedaal icm een gierende overdrive + delay lopen stoeien. Door een noot aan te slaan en rustig het volume te laten opzwellen en afdempen kan je jankende orca-geluiden creeëren. Ook grappig als je een bepaalde noot gaat opdrukken en dan tijdens het volume opzwellen de noot weer terug laat zakken naar de originele positie. Het nadeel is dat je wel lange enkele noten spelen, maar het voegt veel meer toe dan flitsende notenpoeperij. Het werkte bij mijn band heerlijk bij ballads en je loopt dan de vocals niet in de weg.

Chroxy
23 november 2009, 16:13
idd combineren zorgt juist voor de mafste effecten..

denk aan dingen die je normaal nooit zou doen; ons album staat vol met freaky achtergrond dingen als gitaarjack aanraken met delays erop.. Wah achter delay en dan maar freaken, Meerdere delays over elkaar, oscillerende flangers, met jazzmaster achter de brug spelen etc!

Thiez
23 november 2009, 16:42
FENDER BLENDER! de grootste herrie die ik ooit uit pedaal heb hore komen maar geweldig voor een intro of bridge haha.

verder misschien een synth ofzo? altijd leuk om mee te spelen

robert-gitarist
23 november 2009, 17:16
Misschien een tweedehands Digitech Whammy4?
Luister eens na RATM en Pantera, die maken de meest maffe geluiden met een Whammy. Erg fijn en uitgebreid pedaal!

heinz3110
23 november 2009, 17:29
FENDER BLENDER! de grootste herrie die ik ooit uit pedaal heb hore komen maar geweldig voor een intro of bridge haha.

+1 Wat een k*therrie uit dat ding. Dus inderdaad misschien heel geschikt , haha.

Had laatst een pedaal in mijn handen dat wah, volume, sirene, "hurricane" of "seashore" kon doen. Was niet echt bruikbaar, maar juist misschien dan wel voor onzinnetjes. Zal eens kijken hoe dat ding heette.

Mitch
23 november 2009, 18:29
Je bedoelt de Shin-Ei Surf/Siren/Wah in één van zijn vele gedaantes. Is ook onder andere merknamen uitgebracht maar ook onder andere namen: hurricane wah, hurricane/siren/wah etc. etc. Heb er ook korte tijd één gehad. Totaal gestoord!

Er zijn al aardig wat goede tips gegeven zie ik, maar ik zou zeggen: pak de zoekfunctie er eens bij, want deze vraag is al een keer of twee eerder voorbij gekomen en dat heeft leuke topics opgeleverd. Zoeken op 'freaky' binnen de topictitel in Effecten zou het moeten doen.

DeiDRagonas
23 november 2009, 21:05
Een van mijn persoonlijke favorieten is het combineren van de vocalize functie van de AW-4 (autowah van Boss), een simpele Dunlop wah, en de Digitech whammy in een of ander down-pitch standje (liefst octaaf of kwint eronder ofzo..). Je krijgt dan echt geniale wah klanken, je gitaar praat werkelijk tegen je! Soms gooi ik daar heeeel lichtjes een chorus en flanger (Ehx electric mistress) en delay overheen. Werkelijk prachtig voor freaky solo-stukjes!

D.

:punk:

Fuhgawz
23 november 2009, 21:46
Ibanez DML
Ibanez PM7
DOD Buzz Box
MXR Blue Box
EHX Memory Man
Verschillende octave up fuzzes (Fender Blender, Ampeg Scrambler, Foxx Tone Machine, etc) zijn ook zeer geschikt voor herrie. Succes!! :)

Nocki
24 november 2009, 19:11
Hoi Iedereen,

Enorm bedankt voor de ideeen. Ik ben nu op ongeveer de helft kwa onderzoek (youtube enzo)

Ik zal zeker combineren met de fx maar echt een speciale sound is wel leuk natuurlijk.

Het zal vast een of andere filter worden van EHX ofzo. ben ik toch wel van gecharmeerd!

als er meer ideeen zijn houdt ik me aanbevolen!

robert-gitarist
24 november 2009, 19:15
Ibanez LF7 Lo Fi filter is ook wel een leuk pedaal.
Ik geloof dat Moog ook nog een paar maffe pedalen heeft?

Goedkoop en misschien ook wel leuk: Boss AW-2. Ik heb deze sinds kort maar als auto wah is ie niet goed, maar speel je een beetje met de rate knop, dan heb je echt een leuk phaser geluid! Beetje een mixje van phaser en wah achtige sound, erg tof!

titzenpitzer
24 november 2009, 23:03
EHX tubezipper! Je kan een van de freaky geluiden horen bij de intro van beautycoma op de uberkitsch myspace :) hij kan, naast zijn hoofdfunctie als envelope filter, ook dienen als doodnormaal distortionpedaal, heerlijk!

jaywalker
25 november 2009, 11:10
Je bent me voor titzen. Idd tubezipper! en je haalt er nog een aardige overdrive uit ook. Maar je kunt hem ook subtiel houden. Als ik wat geld over had voor experimentele pedalen dan zou ik hem weer kopen

dunnoaname
25 november 2009, 11:21
Als je naar filters e.d. kijkt is de MicroSynth ook gaaf.

Ook een maffe optie: Roger Linn Adrenalinn. Is een multieffect maar je kan alle crap uitschakelen en hem gebruiken voor sequence/ step filters. Erg gaaf. Is ook via midi te synchroniseren geloof ik.

en probeer ook eens voor de grap je wahpedaal achterstevoren in te pluggen (pas op met volume). Dat geeft orcageluiden.

timkermans
25 november 2009, 13:55
Check ook zeker de Line6 M9!!!! Die heeft sounds in het oneindige, en je hebt 6 presets onder je voeten! Probeer hem op z'n minst, voor je iets analoogs, beperkt in mogelijkheden, koopt.


Groetjes!

Tim