PDA

View Full Version : DS-1? RAT? Jackhammer?



Jan Buurman
23 november 2009, 15:11
Ik ben op zoek naar een distortionpedaal voor weinig (enkele tientjes) om thuis op mijn Harley Benton 5Watter zachtjes (dus clean) een lekkere distortion te krijgen voor met name solosound. Ik werk altijd met de wat hottere humbuckers.
Ik ben nu aan huis gekluisterd ivm een achillespees scheuring dus ik kan er niet makkelijk op uit om te vergelijken. Nu zijn dit natuurlijk vrij bekende pedalen.

Wie kan mij aangeven hoe ze ten opzichte van elkaar klinken?

Zijn er alternatieven voor maximaal 50,-? Ik zag bijvoorbeeld bij Thomann het merk Artec... Zou dat wat zijn?

Tankman
23 november 2009, 15:13
Een Rat is wel een leuk dingetje. Uit het lijstje wat jij noemt zou ik die nemen.

Thiez
23 november 2009, 15:27
idd de rat! hoewel jackhammer ook best leuke sound in zit.

Comfortably Daniel
23 november 2009, 15:46
Rat.......;)

peter_heijnen
23 november 2009, 16:11
Om te beginnen beterschap met je pees! En aangezien je dus thuis zit is het mss wel aardig om zelf een mxr distortion+ kloon in mekaar te frutten? Als je een kabel kunt solderen kun je zo'n pedaal ook aan.

http://www.musikding.de/product_info.php/info/p617_The-Plus---Distortion-kit.html

Jan Buurman
23 november 2009, 19:49
Ik heb ooit een blauwe maandag een MXR Distortion+ gehad en wat ik er mij van kan herinneren was niet heel erg positief. Volgens mij moest je één van de twee knoppen voluit zetten om wat geluid te krijgen..

RAT lokt mij ook het meest, waarschijnlijk door de verhalen en het klassieke uiterlijk (lekker belangrijk!!).
Waarom zou ik die boven de DS-1 verkiezen?
Kan iemand de karakteristieken van die drie pedaaltjes een beetje uitéén zetten?
Overéénkomsten, verschillen, one trick pony of juist niet?

Liquid_Metal
23 november 2009, 20:30
Ik heb zelf de Boss DS-1 (en de rest niet getest) maar ik kan hier echt niets mee. Zit totaal geen warmte aan en hij is te schel óf te dof, maar een lekker geluid kan ik er niet uithalen.
Nou zijn er wel meer sounds die ik helemaal niet lekker vind dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar persoonlijk zou ik zeker niet zo'n pedaaltje gebruiken om een scheur uit te halen (overigens denk ik dat ik hetzelfde probleem zou hebben met bv de RAT).

Thiez
23 november 2009, 21:02
boss ds-1 word vaak gebruikt als booster van een drive kanaal. Rat klinkt op zichzelf gewoon al vet vind ik voor een scheurende rocksound. Het ligt er ook aan welke rat je neemt. Turbo rat vond ik persoonlijk weer wat rommelig worden met te veel gain.

Swan
23 november 2009, 21:12
boss hm2...

Thiez
23 november 2009, 21:13
hoe bevalt die swan? lijkt me erg gaaf pedaaltje. lekker 80's heavy metal verantwoord!

Dirk_Hendrik
23 november 2009, 21:14
boss hm2...
Brrr.
Wat een waardeloos kreng was dat zeg :stop:

Persoonlijk? Rat. Maar goed, ik vind ratten beesten die je in huis moet hebben en die je, zelfs als je ze jarenlang eigenlijk niet mot, ineens gaat waarderen.

En Jan,
Ik ga je replyen over je B&B/TB&B. No prob!

Swan
23 november 2009, 21:21
HM2 lijkt behoorlijk op de RAT maar heeft een lekker extreme EQ en kan goed dik en industrieel klinken, zoals bijv. Godflesh of Jesu..

Jan Buurman
25 november 2009, 23:37
Het is een Subdecay Black Star geworden...:blast: ... een paar tientjes meer uitgegeven maar ik liep er tegen aan voor een schappelijk prijsje.
(Moet hem nog wel binnen krijgen..)