PDA

View Full Version : SD hals PU bij SD JB brug PU op LP stud.?



Chris Winsemius
23 november 2009, 13:13
Yep, leuke afko-titel....

Anyway: ik wil de 490xx elementen op m'n PL Studio vervangen door andere elementen, iig. 'n SD JB bij de brug, dit wordt 'n beetje mijn "boosted/80/90s hotrod LP" ;)

De standaard elementen hebben goudkleurige kapjes en de JB ook.

Wat zouden jullie bij de hals zetten van SD? '59, Jazz, etc.?

Heb hier nog 'n SD '59-type voor bij de hals zonder kapje en met 2 zwarte spoeltje, gitaar zelf is ook zwart.

bvD!

EDIT: de JB is hier al aanwezig, topic gaat puur over 'n matchende hals-PU!

Nicks
23 november 2009, 13:15
ik vind zelf die jazz heerlijk smerig klinken in overdrive, dat zou mijn persoonlijk keuze zijn.

Kim Wilson
23 november 2009, 13:29
Ik heb ooit de combi JB/'59 gehad. Ik vond het verschil tussen beide elementen nogal groot. De JB was vrij schel, de '59 nogal losjes en "vintage" gevoiced. Voor een aanbevolen setje vond ik ze niet echt lekker bij elkaar passen.

Jan Buurman
23 november 2009, 13:31
+1 voor de Jazz. Ik heb hem in mijn SG Std. Zeker als je met gain aan de gang gaat is de Jazz (naar mijn idee) beter dan de '59..

pupanus1
23 november 2009, 13:42
Ik ben ook echt van de Jazz, heb m in de nek van mijn horizon zitten (wat een redelijk felle plank is) maar ik krijg er alsnog heerlijk romige clean geluiden uit. En met gain klinkt het element inderdaad lekker dirty. Ik heb 'm in combi met een fullshred en de elementen liggen heel ver uit elkaar qua karakter maar dat vind ik zelf geen nadeel.

dr.distortion
23 november 2009, 14:21
BKP Painkiller in de brug, Coldsweat in de neck. Gaat van felle scheur in de brug tot heerlijk romige drive in de neck! Ook clean ontzettend goed geluid (imo)

Jan Buurman
23 november 2009, 14:25
BKP Painkiller in de brug, Coldsweat in de neck. Gaat van felle scheur in de brug tot heerlijk romige drive in de neck! Ook clean ontzettend goed geluid (imo)




Wat zouden jullie bij de hals zetten van SD? '59, Jazz, etc.?



:???::???:

dr.distortion
23 november 2009, 14:34
:???::???:

Even voor het gemak niet gezien dat het expliciet om SD moet gaan :makeup:

Chris Winsemius
23 november 2009, 14:42
Mag eventueel ook v/e ander merk zijn maar die SD JB komt iig. bij de brug. Heb ook nog 'n andere LP en andere HB-gitaren met andere HBs...

OT:
Naast de Jazz en '59 nog andere/meer ervaringen betreffende HBs bij de hals op 'n LP met 'n JB bij de brug?

Comfortably Daniel
23 november 2009, 15:15
hmm...Misschien een Pearly Gates?

zoon van Piet
23 november 2009, 15:31
Ik heb ooit de combi JB/'59 gehad. Ik vond het verschil tussen beide elementen nogal groot. De JB was vrij schel, de '59 nogal losjes en "vintage" gevoiced. Voor een aanbevolen setje vond ik ze niet echt lekker bij elkaar passen.

Dat vond ik ook, toen ik zo'n koppel in mn tokai LP had gezet. Bovendien vond/vind ik het volumeverschil nogal groot, de 59 gaat echt harder..


Maar cq edoch...

Dat vond ik eigenlijk alleen thuis op lage volumes. als het harder kan en mag en in de amp met de M erop verdwijnen al die bezwaren (al gaat de 59 nog steeds harder dan de JB..)
Dan komt het setje echt trot zijn recht - beter dan de combi van 2x59 die ik daarna probeerde..
En ik realiseer me dat mn antwoord net andersom is dan je vraag, ik verving de JB.. maar zette hem weer terug.
persoonlijk vind ik de JB de beste SD-brugpu en de 59 de beste neckpu..voor het bekende vette LP-geluid. op zich al reden voor de combinatie.

Manuvdv
23 november 2009, 16:42
Dat vond ik ook, toen ik zo'n koppel in mn tokai LP had gezet. Bovendien vond/vind ik het volumeverschil nogal groot, de 59 gaat echt harder..

Daar merk ik niets van... Mijn Horizon heeft een JB in de brug en een '59 in de nek. Ik vind ze leuk, maakt de gitaar heel veelzijdig :) daar het vrij verschillende pickups zijn!

Nagramoth
23 november 2009, 16:44
Chris, ik heb hier een Studio staan met JB + Jazz. Als je wilt kan je wel even een testrit komen maken...

RS-Rik
23 november 2009, 16:54
Dimarzio DP103 , de originele PAF !!!!!


In mn Flying V heb k nu een DP103 in de hals liggen en een SD Custom Distortion SH5 in de brug. Deze passen iig zeer goed bij elkaar ondanks dat de SH5 een high voltage vlambucker is. (en iets te schel naar mn mening). En de DP103 een ouw ding.
De 103 heeft een "bolle" vintage klank, maar zonder dat het echt modderig wordt, ook met veel gain. Het element behoud zn definitie, beetje Satriani-achtig.

De DP103 is vintage output maar laat je daar niet door afschrikken. De beste klanken komen uit de gitaar als je ze beide gebruikt.

Chris Winsemius
23 november 2009, 17:07
Chris, ik heb hier een Studio staan met JB + Jazz. Als je wilt kan je wel even een testrit komen maken...

Ik denk dat ik binnenkort even bij je langs loop, vanavond lukt niet (ben nog aan het bijkomen v/h weekend) en/maar je bent hier ook altijd welkom.

macwilliams
23 november 2009, 17:08
Ik heb in de LP studio flamed grill top een setje van SD bestaande uit pearly gate in hals pos en de custom custom alnic2 in de brug. Dit is echt een schitterend setje voor rock classic rock en blues.

In een andere LP heb ik een combinatie van een custom 5 en een jazz. Dit is door de vorige eigenaar erin gefrot. Ik weet nog niet zo goed of ik dit wel lekker vind. Moet deze gitaar nogsteeds echt testen.

Ik ken de output van de jb niet maar als die bijvoorbeeld een hoge output heeft is het een mismatch met de pearly. Dat maakt het natuurlijk nIet onmogelijk om te combineren maar is het dan wel wat je zoekt. Of wellicht is de p-rail iets voor je. Die P90 stand van dat element is erg lekker. De rail is ook goed te gebruiken maar het blijft door die smalle spoel wel een magertjes geluid. Een p-rail setje is dan ook heel gaaf en met gebruik van de triple shot ringen erg veelzeidig. Die tripleshots kun je trouwens met elk splitbaar element gebruiken.

Op de site van SD staan wel wat aanbevolen matches, dit zou je dan wel als leidraad kunnen gebruiken bij je keuze.

Agent_Smith
23 november 2009, 17:11
Als je die 59 toch hebt zou ik m sowieso even monteren en testen. Is een kleine moeite.
De Jazz is ook echt heel mooi. Ook heel mooi clean te draaien indien nodig. Uiteraard hangt eea ook erg af van de voicing van de gitaar zelf.
Ik ben ook erg fan van de Custom en Custom Custom van SD, maar die zijn denk ik wat te heftig voor in de neck afgaande op je vraag.

Rinze
23 november 2009, 17:50
Ik heb de 59 in twee gitaren in combi met de JB. Ik vind het prima klinken, volume pas ik aan door de hoogte van het halselement goed in te stellen. Jazz heb ik ook gehad in twee gitaren in combi met JB. Mooi element maar mij te slank qua geluid, het leverde bij mij meer een soort super single coil sound dan wat je verwacht van een halshumbucker.

Nu gebruik ik .011 setjes snaren en heb daarmee gek genoeg de ervaring dat de gitaren er strakker en steiler door gaan klinken dan met dunnere snaren. Het zou dus van de gebruikte snaren af kunnen hangen, moet dat eigenlijk nog eens testen. Ik krijg de 59's en een Paf Pro bij de hals ook niet moddervet nu.

Orpheo
23 november 2009, 17:52
de duncan custom in de hals is heel lekker. bij lange na niet zo hifi als de jazz, veeeeel output, lekker vet, maar voor sommigen (mijzelf) te vet.

de screamin demon is in de hals van een LP een pareltje. Het vette van de Duncan custom, maar het preciese van de jazz.

De air norton vind ik zelf heel lekker in de hals, maar eigenlijk alleen als dubbele set.

de pearly gates vind ik een lekker 'ranzig' element, maar totaal niet passen bij de JB. veel te 'vintage'.

De '59: tis een hit and miss element. Ik vind 'm verschrikkelijk, anderen heerlijk. Tis een wat pittigere versie van de PAF. ik vind 'm wel lekkerder dan de dimarzio paf: veel meer complexiteit, harmonics en precisie.

Maar mijn absolute favoriet bij de JB: de jazz. holy christ, dat element is precies wat ík zoek :) tis net vet genoeg voor vette leads, maar wel zo helder dat ie voor jazz transparant en warm geneog is zonder van de complexe akkoorden een brei te maken.

Het setje reageert geweldig op coiltap/parallel/serie switches, waar ik mee bedoel dat 't heel veelzijdige tones oplevert in een LP. ik vind dat de JB soms zelfs iets 'jangly' heeft als ie parallel is, en de jazz parallel is een heerlijke 'hollow' tone. Met je volume en toneknoppen kan je met de jazz enorm veel terrein dekken, en ja, ook die lekker 'viezige' bluessound die zovelen willen. Ik heb wel gemerkt dat de onderlinge balans tussen de 2 pups heel precies is. Is de JB te hoog, kan de jazz echt klote klinken, en andersom. Om maar te zwijgen over hoogte van polepieces. Ik heb 't nu eindelijk goed afgesteld, en ik ben er zelf enorm tevreden over.

Een wat gearticuleerdere versie van de jazz is de duncan fullshred NECK model. Ik vind 'm zelf alleen veel te hifi en 'metalic'. de hex polepieces geven 'm veel te veel articulatie, en iedere keer dat je je plectrum op je snaren zet, hoor je zo'n 'skreesch skreetsch' geluid. bah.

De qtuner zou ik overigens alleen nemen als set, niet als los element. het ziet er als solo-element niet uit, maar als 2 of 3 setter ziet 't er imho wel heel gaaf uit (en de tone is magnifiek).

Ik vind de prail in de hals niet lekker (meer) tis te nasaal, alsof een doek over m'n amp ligt, alsof de tne niet helemaal kan gaan, maar dat wel staat.

De bluesbucker van dimarzio vind ik ook tof, maar is wellicht wat te progressief en heeft neit genoeg output naast de JB om een hotrod-set te zijn.

De duncan distortion neck model is ook lekker. tis geloof ik een beefed up versie van de Jazz. anyway: tis een lekker organisch element. :P

Tussen 2 haakjes: wat menigeen geloof ik niet weet of doorheeft is dat de jazz Seymour Duncan's versie is van de ouwe Gibson T-Top Paf. Hij heeft 'm gemaakt, als ik me niet vergis, voor Jeff Beck, omdat ie de helderheid en precisie wilde van een strat-pickup, in zijn les paul. de JB had meneer Duncan gemaakt voor Jeff Beck, omdat ie in zijn LP de felheid en growl wilde van een tele. Bleek dat dat element in een tele met een 250k pot verdraaid dicht in de buurt kwam van een 'les paul' (natuurlijk never precies, maar het had wel die low end punch die Jeff Beck wilde).

De jazz is een heel rechttoe rechtaan element, zonder interne poespas. De JB is veel 'unieker' (toendertijd zeker) omdat het 44AWG gebruikt als draad, das behoorlijk dun. De Jazz heeft geloof ik 43 of maximaal 42, zeker geen 42, en 42 werd regelmatig gebruikt in ouwe pafs. Leo Fender gebruikte daarentegen 44 en 43 omdat dat dunner was dan 42, en hij met dunner draad meer DC's kon prakken op een kleine 'fender spoel' (hoe dat tegenwoordig dan heet). Daarom zit een ouwe paf rond de 8k, en een ouwe stratpickup dus niet rond de 4k, maar eerder rond de 5k, omdat 't dunner draad is (en dus met meer weerstand).

De duncan DISTORTION is niks meer of minder dan een JB met een ceramische magneet.

De duncan custom serie is in essentie een beefed up paf: de draad is 43 ipv 42 (dus meer mids en minder hoog, en meer laag), en de ceramische magneet levert belachelijk veel low end punch. De custom5 heeft een alnico5 magneet, en dat levert iets minder output op (niet heel veel, want de ceramische magneet is kleiner dan de alnico's, bij duncan dan). maar vooral meer hoog en meer midhoog; de custom5 is wat meer als de JB, maar met meer 'growl' en minder 'scream', en met meer mids. De customcustom lijkt meer op de pearly gates vind ik dan op het origineel, ondanks dezelfde spoelen.

De Fullshred bridge is de duncan custom5 met hex polepieces, overigens.

Reden dat ik dit vertel? 1: achtergrond info. 2: zodat je wat beter snapt hoe een pup gemaakt is en wat het resultaat van alle onderdelen is in de tone van het element.

Nog zo'n voorbeelde. de pearly gates en de seth lover (verdomd lekker element trouwens, een van mijn favo's!) hebben zelfde magneet, zelfde dikte draad, alleen de PG heeft meer draad, dus iets meer output, en meer midhoog, en dat geeft 'm (schijnbaar) meer output, en veel meer 'viezigheid'.

42, 43 en 44 word het meest gebruikt, en heeeeel af en toe 46.

Rinze
23 november 2009, 18:05
Zeg Orph, waarom ben je nu eigenlijk terug? Eerst weg gaan met een hoop gedoe en een speciaal ik-neem-afscheid-want-ik-vind-jullie-stom-topic, en passant nog even ranten over GN op het Warmoth-forum, en nu met stille trom terug? Is het hier niet meer kut :???:

Rinze
23 november 2009, 19:06
EDIT: ik ben gewoon benieuwd Orph, ik zie allerlei mensen erover lullen hier op het forum maar volgens mij vraagt tot nog toe niemand gewoon hoe het zit. Je hoeft niet te antwoorden hoor, het mag ook wel via PM of ergens anders (in OT) maar ik blijf toch benieuwd.

ghk123
23 november 2009, 22:23
Gibson 57 Classic?

Geluid omschrijven....:soinnocent:

Gibson 57 Classic (8,2 K) in mijn Tokai LP in combi met SD JB in de brug. Fijne combi: Gibson is een 'moderne' PAF in mijn oren. Helder en toch warm met een strak en 'accoustische plok' in het hoog (ojee, daar gaan we....). Mooie dynamiek en gebalanceerd.
Ook Jazz, Antiquity en Burstbuckers gehad. Jazz is in vergelijking helderder en minder output. In mijn LP is de volumebalans dan niet goed. Antiquity is 'vintage'/niet zo strak. Heel veel karakter als je gecontroleerd kunt spelen, moeilijk om toon te vormen in een rauzende bluesrock band :lp: Met aanslag is heel veel toon te vormen, prachtig bij de juiste versterker, mij te onvoorspelbaar/grillig.
Burstbuckers 1 en 2 zijn rauwer en bijtenderrrrwraaauw! . Misschien wel lekker als je dit zoekt? Wel wat 'sag' als je hard aanslaat.

Chris Winsemius
23 november 2009, 22:36
Classic 57s heb ik al op m'n R7 (gaan waarschijnlijk 'n keer Amber PAFs op) en op 'n ES335-achtige Aria (blijven d'r op).

Zit nu iig. (weer) aan 'n Jazz bij de hals te denken, natuurlijk ook dankzij wat posts hier.
Er komen wat extra opties naast de standaard configuratie, bij deze LP wil ik 2 pp-pots monteren ("tone"-posities).

Gitaar gaat trouwens pas "uit elkaar" als de rest van de te vervangen elektronica ook aanwezig en de aanwezige '59-er ligt nu trouwens even elders.

Igg. dank voor alle replies tot nu toe (en keep it 'n beetje on-topic ;) )

macwilliams
23 november 2009, 22:49
Misschien een rare vraag maar, wat voor geluid zoek je?

Chris Winsemius
23 november 2009, 22:53
Misschien een rare vraag maar, wat voor geluid zoek je?

Goeie vraag juist (beetje vaag omschreven in 1e post misschien).

Beetje opgevoerde LP-sound maar niet TE.....

Bij de brug komt die JB, ik wil naast m'n meer "vintage" klinkende R7 'n LP met 'n iets meer high output/modernere sound. Deze LP is vrij "rock" qua larakter en het laag is redelijk "los". M'n R7 is meer rond/blues van karakter en het laag is ook wat strakker.

Orpheo
23 november 2009, 23:05
EDIT: ik ben gewoon benieuwd Orph, ik zie allerlei mensen erover lullen hier op het forum maar volgens mij vraagt tot nog toe niemand gewoon hoe het zit. Je hoeft niet te antwoorden hoor, het mag ook wel via PM of ergens anders (in OT) maar ik blijf toch benieuwd.

ik heb al gereageerd daarop, zie niet de noodzaak dingen te herhalen.

@CMW: ik denk dat je met de jazz dan een heel goede deal hebt. tis jammer dat je eigenlijk al de JB hebt, anders had ik je de doug aldrich set aangeraden (heb een dealer ind e USA gevonden op ebay die ze voor walgelijk weinig verkoopt en verscheept naar NL, nog geen 180E allin, en das echt n schijntje voor die pups). das een heel ideaal setje, omdat 't met low gain echt die vintage vibe heeft, en met veel gain de strakheid, beetje compressie en punch heeft die je zoekt in een 'modern' element. de jazz komt het meest in de buurt van wat je zoekt lijkt mij.ik denk nu effe hardop (alweer). de dimarzio dactivator in de hals is ook enorm lekker, maar die is denk ik voor jou te hifi. te transparant, te helder, en niet te 'hotrod les paul'. het heeft helemaal niks met de LP tone te maken. Hoe raar 't ook moge klinken, ik vind het brugmodel in de hals uitermate geschikt voor jazz. heel transparant en helder en precies, en toch lekker warm. precies ook wat dimarzio zegt: de articulatie van een actief element, maar dan passief.

Chris Winsemius
23 november 2009, 23:29
Hoi Orpeho

Vermoedelijk wordt het 'n Jazz bij de hals.
(Zelfs met 'n [nieuwe] Jazz PU d'r bij zal de totaalprijs onder de 180E blijven, had de JB vrij betaalbaar kunnen bemachtigen)

Thanks!

Orpheo
23 november 2009, 23:40
Hoi Orpeho

Vermoedelijk wordt het 'n Jazz bij de hals.
(Zelfs met 'n [nieuwe] Jazz PU d'r bij zal de totaalprijs onder de 180E blijven, had de JB vrij betaalbaar kunnen bemachtigen)

Thanks!

als vanzelf, de jazz is nieuw iets van 70 a 80 ofzo? :P maar fantaseren over nieuwe pickupsetjes kan nooit kwaad lijkt mij.

Orpheo
23 november 2009, 23:51
omdat het zo'n heerlijk clipje is:

http://www.youtube.com/watch?v=bPtUbI4uvow&feature=related

hier had Aldrich al die Suhr elementen.

macwilliams
24 november 2009, 06:22
Goeie vraag juist (beetje vaag omschreven in 1e post misschien).

Beetje opgevoerde LP-sound maar niet TE.....

Bij de brug komt die JB, ik wil naast m'n meer "vintage" klinkende R7 'n LP met 'n iets meer high output/modernere sound. Deze LP is vrij "rock" qua larakter en het laag is redelijk "los". M'n R7 is meer rond/blues van karakter en het laag is ook wat strakker.

Het is dat het voor mij nogal een eind rijden is en al zou je de elementen goed vinden dan zou je er nog niks aan hebben. De dimarzio mega drive heeft naar mijn eigen bevindingen dat wat jij zoekt. Maar die zijn uit de handel.
Ik heb nog geprobeerd zo een setje te vinden maar on line is mij dat niet gelukt.

Agent_Smith
24 november 2009, 08:34
Ik denk dat je met de Jazz jezelf een groot plezier gaat doen. Ook de JB vind ik super. Eigenlijk wel iets meer dan 'opgevoerde LP sound' maar ik vind m lekker heftig. Sommigen vinden m schel maar mijn LP waar hij in zit is behoorlijk 'bass heavy' en is dus een perfect match.

Kim Wilson
24 november 2009, 08:35
Goeie vraag juist (beetje vaag omschreven in 1e post misschien).

Beetje opgevoerde LP-sound maar niet TE.....

Bij de brug komt die JB, ik wil naast m'n meer "vintage" klinkende R7 'n LP met 'n iets meer high output/modernere sound. Deze LP is vrij "rock" qua larakter en het laag is redelijk "los". M'n R7 is meer rond/blues van karakter en het laag is ook wat strakker.
Met mijn niet zo heel uitgebreide ervaringen, maar wel met de JB en de '59, denk ik dat de '59 niet de juiste keus is. Je zegt dat het laag al redelijk los is, dat heeft de '59 ook. Ik verwacht dus dat het elkaar alleen maar versterkt, en dat je er geen strakke rocksound uit gaat halen. De Jazz ken ik niet persoonlijk, maar gezien het verschil in karakter t.o.v. de '59 (dat heb ik destijds wel uitgezocht) denk ik dat de Jazz een betere keus is.

Rinze
24 november 2009, 08:58
ik heb al gereageerd daarop, zie niet de noodzaak dingen te herhalen.

Ah ok, dat heb ik dan blijkbaar toch gemist. (Sinds wanneer moet je 60 seconden wachten voor je opnieuw kunt zoeken :mad:)

OT: het klopt wel dat de 59 wat lossig is in het laag, maar ik vind persoonlijk de jazz dan weer te slank. Denk dat het ook veel van de plank in kwestie afhangt. Clean vond ik de Jazz wel geweldig, mooiste hoog wat ik ooit gehoord heb in een humbucker. Heel helder maar toch mooi rond.

macwilliams
24 november 2009, 19:44
Ik heb net jazz in de hals getest. Hij klinkt fantastisch maar als ik een LP meer ballen moest geven zou ik niet voor deze kiezen. De pearly is m.i. dan nog hotter. En dat is die dus ook niet.

Wel een gaaf element. For its purpose. :ok:

Chris Winsemius
25 november 2009, 17:11
Ik heb net jazz in de hals getest. Hij klinkt fantastisch maar als ik een LP meer ballen moest geven zou ik niet voor deze kiezen. De pearly is m.i. dan nog hotter. En dat is die dus ook niet.

Wel een gaaf element. For its purpose. :ok:

Meer ballen heeft deze LP niet nodig.

OT: ik ga even kijken voor 'n Jazz pu met goudkleurige cover (en anders gewoon open en zwart).

kalmah
25 november 2009, 17:54
Bedoel je met opgevoerd, perse meer output/gain?

Chris Winsemius
25 november 2009, 18:23
Bedoel je met opgevoerd, perse meer output/gain?

(Ietsje) meer output dan burstbuckers/classic 57s/etc. maar niet mega-high-output (en dan vaak totaal dichtgesmeerd en dynamiekloos).
moet iig. anders, "moderner" zijn dan mij andere LP of mijn andere gitaren met HBs.

Orpheo
25 november 2009, 18:34
@chris: ik ben benieuwd wat je vindt van de JB. dat ding word beschouwd als een echt hot element, en ik vind dat ie echt dynamisch en lekker klinkt.

Chris Winsemius
26 november 2009, 13:13
@chris: ik ben benieuwd wat je vindt van de JB. dat ding word beschouwd als een echt hot element, en ik vind dat ie echt dynamisch en lekker klinkt.

Ik zal het zeker even melden.

De JB had ik al meegemaakt op wat Les Pauls van klanten en vrienden, dit topic was bedoeld om wat meer ervaringen over 'n matchende hals PU te zien.

Deze LP Studio komt uit 2005 (nog 1 van de laatste zonder tonechambers begreep ik) en heeft 'n wat ander karakter dan m'n R7 dus andere PU's die meer richting "80s" gaan zodat ik ook 'n toffe Les Paul heb voor dat soort stuff. :zz:

Nogmaals: iedereen ontzettend bedankt voor het posten van ervaringen, echt tof gewoon! :ok:

toneblo
26 november 2009, 21:37
Wel eens aan een P94 gedacht?
Lekker dik, dynamisch, veel output en toch tussen humbucken en single coil in..

Lexvandoef
26 november 2009, 22:58
Wel eens aan een P94 gedacht?
Lekker dik, dynamisch, veel output en toch tussen humbucken en single coil in..

Dat is toch niet waar hij om vraagt? :stop::dontgeti:

Heb zelf overigens alleen ervaring met Classic '57's Chris, maar die ken jij ook ;).

macwilliams
26 november 2009, 23:00
Dat is toch niet waar hij om vraagt? :stop::dontgeti:

Heb zelf overigens alleen ervaring met Classic '57's Chris, maar die ken jij ook ;).
Hij vraagt toch omdat hij het niet weet en er mocht toch van alles geroepen worden?



TETTTEEEEENNN



ghehehe

Chris Winsemius
27 november 2009, 12:16
Dat is toch niet waar hij om vraagt? :stop::dontgeti:

Heb zelf overigens alleen ervaring met Classic '57's Chris, maar die ken jij ook ;).

Hey student leer eens lezen jo!!!

:D GEINTJE Lex!!! ;)

Heb die al op m'n R7 en op m'n ES335 style Aria....

Over P94s en/of p-rails nagedacht maar op deze LP "moeten" HBs, m'n LP Junior-achtige gitaar (1xP90 dogear) is binnenkort v/d fretklus terug.

Lexvandoef
27 november 2009, 12:19
Hey student leer eens lezen jo!!!

:D GEINTJE Lex!!! ;)

Heb die al op m'n R7 en op m'n ES335 style Aria....

Over P94s en/of p-rails nagedacht maar op deze LP "moeten" HBs, m'n LP Junior-achtige gitaar (1xP90 dogear) is binnenkort v/d fretklus terug.

Ja hehe, daarom zeg ik toch, die ken je al ;)!!!

Chris Winsemius
27 november 2009, 12:21
Ja hehe, daarom zeg ik toch, die ken je al ;)!!!

;) Ok.

Toneblo kennende (ook irl) bedoelde hij het goed en gaf gewoon 'n andere optie aan.

Maar over EMGs, GFSs oid. hoeft niemand te beginnen :D LOL

Negative K3 fan
27 november 2009, 14:25
ik heb zelf de JB/'59 in mn Agile omdat ik ze in 1 set heb gekocht en het verschil tussen beide elementen is best groot. Als ik het overnieuw had gedaan was ik gegaan voor de jazz, kwa beschrijving lijkt die me beter bij mij passen dan de '59.

toneblo
27 november 2009, 15:02
;) Ok.

Toneblo kennende (ook irl) bedoelde hij het goed en gaf gewoon 'n andere optie aan.

Maar over EMGs, GFSs oid. hoeft niemand te beginnen :D LOL



...zo is't!
Het is mij duidelijk dat je een "echte " HB zoekt..hmmm, zal eens denken..
Wat dacht je hier van:

Alnico II Pro™ APH-1 AND TBAPH-1 (http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/vintage/aph1_alnico_ii/)

Seymour duncan? ( niet allemaal gelijk boos worden als het al is genoemd, ben een beetje lui vandaagen ga niet alles teruglezen ) :sssh:

Orpheo
27 november 2009, 15:13
...zo is't!
Het is mij duidelijk dat je een "echte " HB zoekt..hmmm, zal eens denken..
Wat dacht je hier van:

Alnico II Pro™ APH-1 AND TBAPH-1 (http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/vintage/aph1_alnico_ii/)

Seymour duncan? ( niet allemaal gelijk boos worden als het al is genoemd, ben een beetje lui vandaagen ga niet alles teruglezen ) :sssh:

is in een LP imho veel te neuzig, nasaal, dicht gesmeerd, en: tis niet een hotrod pickup, wat chris zoekt :)

Ik zeg: pearly gates!