PDA

View Full Version : HNGD Jackson



JTB
22 november 2009, 22:36
Ik heb vandaag een nieuwe gitaar gekocht, vermoedelijk een Jackson DKMG met EMG-HZ elementen en fabrieksaf ingebouwde afterburner. Ik zeg vermoedelijk een DKMG omdat een DKMG normaliter actieve EMG elementen hebben. Betere foto's volgen na een grondige poets- en afstelbeurt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CKU3VTLH.jpg

Gothra
22 november 2009, 22:42
Vett, tis idd een DKMG. De oude versie, ik heb zelf de upgraded versie met de actieve emg's, nu SD's.

Tho
22 november 2009, 22:44
nice! Maar wat is een afterburner?

Gothra
22 november 2009, 22:45
Dat is zo'n boostertje. EMG PA ofzoiets.

JTB
22 november 2009, 22:51
Deze zou volgens de bon in 2004 aangeschaft zijn voor € 875, vanaf wanneer is de nieuwe versie geproduceerd? Hij is overigens in goede staat op wat lichte krasjes van een plectrum na. Ik heb minder dan een vierde van de originele prijs betaald en hij klinkt heerlijk. De afterburner valt me ook helemaal niet tegen.

edit: afterburner is idd een soort booster. Ik jaag mijn voorversterk van clean in een redelijke distortion met deze (actieve) booster.

Steven Otto
23 november 2009, 16:51
Aha, dus jij was degene die hem gekocht had :P
Ik had de advertentie al in het 'tweedehands tip topic' gezet.

Het is een oude Jackson DKMG. De Jackson DKMG wordt gekenmerkt door de piranha inlay, bolt-on neck en de Dinky vorm natuurlijk.

Rond 2007/2006 heeft Jackson de hele MG-serie (op de dxmg na) geüpgraded door de de elementen te vervangen.
De gitaren van voor 2007/2006 die EMG HZ's hadden, werden vervangen door EMG 81 en EMG 85 elementen en de Booster verviel.
De gitaren van voor 2007/2006 die Seymour Duncan Designed elementen hadden, werden vervangen door Seymour Duncan geproduceerde elementen.

Ik heb een DKMG uit de nieuwe serie, met EMG 81/85 elementen. Die is verder identiek aan jouw nieuwe aanwinst. Het zijn echt goede gitaren en met wat jij ervoor betaalt hebt, kan je geen buil aan vallen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is geworden voor je :)

JTB
23 november 2009, 20:58
hey bedankt voor de info! Vind het alleen nogal lastig om hem goed af te stellen, met name de actie. Ik hou redelijk lang fretbuzz op de lage E.

Jasper.
23 november 2009, 21:03
Leuk gitaartje man! Ik zou ook nog wel eens zo'n afterburner willen proberen.