PDA

View Full Version : Toch weer een strat...



Ibanez666
22 november 2009, 19:37
Een Maya, solid body voor zover ik kan zien, fijn halsje, aardige elementen en leuk burstje. Als iemand wat meer info heeft...

http://img214.imageshack.us/img214/3752/dsci6133.jpg



http://img264.imageshack.us/img264/2060/dsci6127.jpg

Ibanez666
22 november 2009, 19:40
http://img264.imageshack.us/img264/5043/dsci6124.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/5852/dsci6122.jpg

Jay75
22 november 2009, 19:46
Wow, er komen wel veel strats voorbij de laatste paar weken of ligt dat aan mij omdat ik er een zoek? hehe

Leuk ding trouwens

nielsnielsniels
22 november 2009, 19:46
Toch wel even handig dat ze even eropzetten om wat voor instrument het gaat. Stel je voor, halverwege een optreden en je weet niet meer welk instrument je speelt, dan sta je daar goed voor lul.

Ibanez666
22 november 2009, 19:47
Toch wel even handig dat ze even eropzetten om wat voor instrument het gaat. Stel je voor, halverwege een optreden dat je niet meer weet welk instrument je speelt, dan sta je daar goed voor lul.

Haha, sja tis een beetje raar, maar goed, het publiek kan meestal wel wat hulp gebruiken ;)

macwilliams
22 november 2009, 20:04
Aha, dus dat is een gitaar:ok:
vet man, maar wat heb ik hier dan in godsnaam aan de muur hangen?























:D

Ibanez666
22 november 2009, 20:06
ja ik weet ook niet wat ik met een strat moet eigenlijk..

macwilliams
22 november 2009, 20:14
Nou weet ik uit eigen ervaring dat een strat niks is (voor mij) en ben ik voorgoed genezen van eventueel strat gas.

Sinner1980
22 november 2009, 20:17
ja ik weet ook niet wat ik met een strat moet eigenlijk..

Wat dacht je van spelen?:rockon:

Ibanez666
22 november 2009, 20:20
Wat dacht je van spelen?:rockon:

Zekers! Maar denk dat ik hem wel weer ergens tegen ga ruilen of zo.

Sinner1980
22 november 2009, 20:43
Zekers! Maar denk dat ik hem wel weer ergens tegen ga ruilen of zo.

Tegen een echte strat?;)

Ibanez666
22 november 2009, 20:44
Tegen een echte strat?;)

Nee joh, da's zonde!

Sinner1980
22 november 2009, 20:46
Nee joh, da's zonde!

wat? Van het extra geld wat je bij moet leggen zeker:strat:

Ibanez666
22 november 2009, 20:53
wat? Van het extra geld wat je bij moet leggen zeker:strat:

Nee joh om meer dan 50 euro uit te geven aan een Strat :)

Ibanez666
22 november 2009, 21:48
Heb de hoogte van de pickups wat aangepast (omlaag) en ik moet zeggen dat hij best wel warm en gedefinieerd klinkt over mn Fender transistorbakkie.

Sinner1980
22 november 2009, 21:51
Nee joh om meer dan 50 euro uit te geven aan een Strat :)

Grrrrr:mad:

:seriousf:

Ibanez666
22 november 2009, 21:54
Grrrrr:mad:

:seriousf:

Haha, nee joh ik wil ooit nog wel s een echte! Maar dan uit 1971, mn geboortejaar :)


..of gewoon een Ritchie Kotzen Sig

Divine
22 november 2009, 22:24
Haha, nee joh ik wil ooit nog wel s een echte! Maar dan uit 1971, mn geboortejaar :)


..of gewoon een Ritchie Kotzen Sig


Begin dan eerst met het correct spellen van zijn naam.. Sinner (Mike) maakte laatst dezelfde fout terwijl hij beweerde dat 'ie ook een beetje fan is. :p ;)

Let wel, de RK Sig klinkt niet als een vintage strat, veel moderner!

Ibanez666
22 november 2009, 22:34
Begin dan eerst met het correct spellen van zijn naam.. Sinner (Mike) maakte laatst dezelfde fout terwijl hij beweerde dat 'ie ook een beetje fan is. :p ;)

Let wel, de RK Sig klinkt niet als een vintage strat, veel moderner!

Dude whatever :) Ik spel Zaak weild zelfs verkeerd, maar ben wel fan ;)

geert1976
22 november 2009, 22:35
hmm,

Aan de foto's te zien één van de duurdere strat versies (truss rod bij de headstock, type bullit)

solid body van Essen, maple hals en maple toets.
Vintage look droogloop elementen.
3 single coils waarschijnlijk van Maxon (dit zijn niet de goedkope, met 1 grote magneet aan de onderzijde) en 5 standen schakelaar.

bouwjaar schat ik rond 1975-1977 (geen asbakje meer bovenop de trem)

gefeliciteerd, dit is een echte onvervalste lawsuit exemplaar

Ibanez666
22 november 2009, 22:37
hmm,

Aan de foto's te zien één van de duurdere strat versies (truss rod bij de headstock, type bullit)

solid body van Essen, maple hals en maple toets.
Vintage look droogloop elementen.
3 single coils en 5 standen schakelaar.

bouwjaar schat ik rond 1975-1977 (geen asbakje meer bovenop de trem)

Jey, daar hebben we wat aan! Dus is een goede koop geweest? Wat voor elementen zijn het zei je?

geert1976
22 november 2009, 22:42
Jey, daar hebben we wat aan! Dus 5 tientjes is een goede koop geweest? Wat voor elementen zijn het zei je?

ja is een koopje en ik vermoed Maxon coils.

waarschijnlijk heeft je strat een middelhoge output en klinkt die lekker donker ala Hendrix en Frusciantie.

coil in neckpositie moet je op de E,A en D hoger zetten dan de G, B en E snaar
coil in midden evenredig over de 6 snaren.
coil in brugpositie moet je op G, B en E snaar hoger zetten dan de A, A en D snaar voor twang achterin.

nu ben je klaar voor Hendrix.

zal eens even kijken in de brochures en plaatsen

Ibanez666
22 november 2009, 22:47
ja is een koopje en ik vermoed Maxon coils.

waarschijnlijk heeft je strat een middelhoge output en klinkt die lekker donker ala Hendrix en Frusciantie.

coil in neckpositie moet je op de E,A en D hoger zetten dan de G, B en E snaar
coil in midden evenredig over de 6 snaren.
coil in brugpositie moet je op G, B en E snaar hoger zetten dan de A, A en D snaar voor twang achterin.

nu ben je klaar voor Hendrix.

zal eens even kijken in de brochures en plaatsen


thnx, ik heb de elementen nu op gehoor afgesteld. Wat kan deze opbrengen? Heb er geen tremolo bij...

geert1976
22 november 2009, 22:57
thnx, ik heb de elementen nu op gehoor afgesteld. Wat kan deze opbrengen? Heb er geen tremolo bij...

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1980maya_page07.jpg

allereerst, jouw Strat komt uit de SC 36 serie, hier een afbeelding van deze strats, nog wel met asbakkie.

Is moeilijk te zeggen, voor een mooie liggen de prijzen rond de E 200,00 a E 230,00., maar aan de foto's te zien moeten de fretjes bij jouw een vlakbeurtje hebben en de pook ontbreekt dus die van jouw zal nu rond de E 130,00 a E 140,00 doen.

volgens mij kan een pookje van een Squier bij jouw passen, dat paste bij die van mij in ieder geval wel

Ibanez666
22 november 2009, 23:02
http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/cat_1980maya_page07.jpg

allereerst, jouw Strat komt uit de SC 36 serie, hier een afbeelding van deze strats, nog wel met asbakkie.

Is moeilijk te zeggen, voor een mooie liggen de prijzen rond de E 200,00 a E 230,00., maar aan de foto's te zien moeten de fretjes bij jouw een vlakbeurtje hebben en de pook ontbreekt dus die van jouw zal nu rond de E 130,00 a E 140,00 doen.

volgens mij kan een pookje van een Squier bij jouw passen, dat paste bij die van mij in ieder geval wel

Ah ok, het is wel een andere kleur dan die op de foto. Ik snap alleen dat hele vlakken nooit, hij speelt probleemloos, ontstemt niet en loopt ook niet echt aan. Waarom dan vlakken?

geert1976
22 november 2009, 23:08
hij heeft al behoorlijke deukjes en voor pulling en bending werkt het niet fijn:ok:

Als je hem weer verkoopt schrikken die deukjes potentiele kopers af:ok:

Ibanez666
22 november 2009, 23:11
hij heeft al behoorlijke deukjes en voor pulling en bending werkt het niet fijn:ok:

Als je hem weer verkoopt schrikken die deukjes potentiele kopers af:ok:

Ja dat begrijp ik. Maar ik bekeek het even vanuit mezelf als ik hier zo zit te spelen en te benden, merk ik er niks van. Komt misschien ook omdat de meeste putjes aan het begin van de hals zit en ik meestal vanaf halverwege tot hoger op de hals bend. Maar ik ben dan ook geen zeikwijf (niks met u te maken), maar een lompe boer op de gitaar :) Misschien hou ik hem wel voorlopig...tot volgende week of zo :)

geert1976
22 november 2009, 23:24
Ja dat begrijp ik. Maar ik bekeek het even vanuit mezelf als ik hier zo zit te spelen en te benden, merk ik er niks van. Komt misschien ook omdat de meeste putjes aan het begin van de hals zit en ik meestal vanaf halverwege tot hoger op de hals bend. Maar ik ben dan ook geen zeikwijf (niks met u te maken), maar een lompe boer op de gitaar :) Misschien hou ik hem wel voorlopig...tot volgende week of zo :)

Nee, dat weet ik ook wel.

Ik vlak indien er putjes zijn mijn frets wel, vlakken is zelf prima te doen hoor:ok:

Ibanez666
22 november 2009, 23:25
Nee, dat weet ik ook wel.

Ik vlak indien er putjes zijn mijn frets wel, vlakken is zelf prima te doen hoor:ok:

Ja, maar jij bent zo'n handige snuiter :)

geert1976
22 november 2009, 23:27
Ja, maar jij bent zo'n handige snuiter :)

iedereen kan het, je moet er gewoon even de tijd voor nemen;)

Ibanez666
22 november 2009, 23:42
iedereen kan het, je moet er gewoon even de tijd voor nemen;)

ah tijd en vooral geduld zeker? Man ik ben of aant werk, of met mn gezin bezig of aan het spelen op mn gitaar (in willekeurige volgorde) :)

Maar hoe zit het nou met die burst? Die staat niet in die catalogus van je zo te zien?

geert1976
22 november 2009, 23:57
ah tijd en vooral geduld zeker? Man ik ben of aant werk, of met mn gezin bezig of aan het spelen op mn gitaar (in willekeurige volgorde) :)

Maar hoe zit het nou met die burst? Die staat niet in die catalogus van je zo te zien?

Nee, alleen de standaard versie staat afgebeeld in sunburst:makeup:

Ibanez666
23 november 2009, 00:00
Nee, alleen de standaard versie staat afgebeeld in sunburst:makeup:

ah ok, nou bedankt voor alle info! Ik ga maffen :)

Orgasmocaster
23 november 2009, 03:17
Waar is die goeie ouwe tijd gebleven toen je nog keihard werd uitgelachen als je op een maya speelde :)

Ibanez666
23 november 2009, 08:58
Waar is die goeie ouwe tijd gebleven toen je nog keihard werd uitgelachen als je op een maya speelde :)

Haha inderdaad, ik herinner me ook nog een tijd dat er werd gelachen om MIJ Fenders, heb er ooit een zelf gehad in de tijd dat ze net uit Japan kwamen. Alles is relatief :)

Hendriks
23 november 2009, 09:14
Het is ineens allemaal vintage , als je in de 70s zo'n gitaar had was het gewoon goedkope shit.
Maar ziet er verder wel leuk uit met de grote headstock en bullet .

Ibanez666
23 november 2009, 09:40
Het is ineens allemaal vintage , als je in de 70s zo'n gitaar had was het gewoon goedkope shit.
Maar ziet er verder wel leuk uit met de grote headstock en bullet .

Het klinkt en speelt ook prima, ik heb veel ervaring met Japanse Squiers en Fenders en moet zeggen dat ik deze niet minder vind. Dit is wel mn eerste burst en met grote headstock en dat geeft best wel wat MOJO vind ik. Ben alleen bang dat ik desondanks geen single coil man ben (Tele's uitgezonderd).
Ik ga hem een tijdje bespelen en als het toch niks voor me is gaat hij eruit.

Hendriks
23 november 2009, 10:03
Wat ik bedoel te zeggen: als je in de 70's een Maya,Rokkoman ,Hondo ,Morris, etc kocht durfde je dat in gezelschap niet hardop te vertellen en je wou er al helemaal niet mee gezien worden , een Tokai kon nog net.
Nu worden hier dagelijks topics geopend over deze gitaren alsof het de aankoop van het jaar is en worden de kwaliteiten de hemel in geprezen , op een of andere manier blijf ik het daarom oude meuk vinden , maar mischien moet ik mij er maar eens 1 aanschaffen om mijzelf te overtuigen van mijn ongelijk.
@ibanez666 : jij nu niet hoor.

Ibanez666
23 november 2009, 10:08
Wat ik bedoel te zeggen: als je in de 70's een Maya,Rokkoman ,Hondo ,Morris, etc kocht durfde je dat in gezelschap niet hardop te vertellen en je wou er al helemaal niet mee gezien worden , een Tokai kon nog net.
Nu worden hier dagelijks topics geopend over deze gitaren alsof het de aankoop van het jaar is en worden de kwaliteiten de hemel in geprezen , op een of andere manier blijf ik het daarom oude meuk vinden , maar mischien moet ik mij er maar eens 1 aanschaffen om mijzelf te overtuigen van mijn ongelijk.
@ibanez666 : jij nu niet hoor.

Ja zo, ik kan me best voorstellen dat men er vroeger anders naar keek, maar als je het vergelijkt met de huidige goedkopere gitaartjes, zijn deze toch echt wel fijner in de meeste gevallen. En zo moet je het ook zien, een knap gitaartje voor het geld waar je nieuw bijna alleen prut gitaartjes koopt.
Aaankoop vant jaar zeker niet, maar hoe je het ook went of keert, het is gewoon een fijn gitaartje en daar gaat het uiteindelijk om.

Ibanez666
23 november 2009, 10:12
Ik ga hem even op internet zetten en kijken wat hij doet.

Hendriks
23 november 2009, 12:09
Ik denk ook wel dat ze wat beter zijn dan de huidige budget gitaren zoals Stagg, Richwood,HK,etc.

Ibanez666
23 november 2009, 12:20
Ik denk ook wel dat ze wat beter zijn dan de huidige budget gitaren zoals Stagg, Richwood,HK,etc.

Ja das wat ik bedoel, ik speel nu zo'n 24 jaar en heb genoeg gitaren gehad om deze onder de optreed-waardige gitaren te scharen.

Midwolda
23 november 2009, 12:20
De vraag is natuurlijk of een Stagg uit 2009 over dertig jaar ook nog bespeelbaar is. ;)

Ibanez666
23 november 2009, 12:24
De vraag is natuurlijk of een Stagg uit 2009 over dertig jaar ook nog bespeelbaar is. ;)

Das ook weer zo. Zijn Staggs eigenlijk solid body?

RoelTM
23 november 2009, 12:30
Das ook weer zo. Zijn Staggs eigenlijk solid body?
In hoeverre hardschuim solid is wel ja...

Ibanez666
23 november 2009, 12:42
In hoeverre hardschuim solid is wel ja...

sjemig.....

geert1976
23 november 2009, 12:52
Wat ik bedoel te zeggen: als je in de 70's een Maya,Rokkoman ,Hondo ,Morris, etc kocht durfde je dat in gezelschap niet hardop te vertellen en je wou er al helemaal niet mee gezien worden , een Tokai kon nog net.
Nu worden hier dagelijks topics geopend over deze gitaren alsof het de aankoop van het jaar is en worden de kwaliteiten de hemel in geprezen , op een of andere manier blijf ik het daarom oude meuk vinden , maar mischien moet ik mij er maar eens 1 aanschaffen om mijzelf te overtuigen van mijn ongelijk.
@ibanez666 : jij nu niet hoor.


je moet het een beetje relatief zien.

In Japan werd van complete crap tot high-end geproduceerd.

fabrieken zoals Maya, (Condor Rokkoman), Fuji (o.a. Ibanez, Morris) maakten gitaren in meerdere prijsklassen, dus van triplexplank tot mooie high-end gitaren.

Matsumoku, Tokai, Fresher, Kasuga, verschilden weer hiervan, want deze fabrieken maakten alleen de betere gitaren, waar ze bij Gibson en Fender slapeloze nachten van hadden.

Matsumoku was hierop nog aparter, want meerdere labels bestelden daar zijn of haar gitaren, zoals Hondo, Hoshino.

Je kunt dus bv een Hondo tegenkomen die complete crap is, maar indien het een Matsumoku exemplaar is, heb je een goede te pakken.

mikeyaxeman
23 november 2009, 16:29
In hoeverre hardschuim solid is wel ja...

:seriousf:

OT: Leuk ding Iba.:)

Sinner1980
23 november 2009, 16:32
Begin dan eerst met het correct spellen van zijn naam.. Sinner (Mike) maakte laatst dezelfde fout terwijl hij beweerde dat 'ie ook een beetje fan is. :p ;)

Let wel, de RK Sig klinkt niet als een vintage strat, veel moderner!

Nou Richie dan..en fan is een groot woord,al is het zeker wel een topgitarist