PDA

View Full Version : Diet Of Worms (eerste mix op nieuwe systeem)



Fusion
22 november 2009, 18:46
Hallo luitjes, heb een nieuwe PC, nieuwe monitoren een nieuwe audio interface en SD2.0. Het is nog niet optimaal, maar klinkt al een heel stuk beter dan mijn oude mixen dacht ik zo. Btw het is een oud nummer (zo'n 15 jaar oud hehe) en niet zo heel spannend, maar goed om te proberen qua mixen. Hebben jullie commentaar/tips/kritiek op de mix? Graag!!

Diet Of Worms (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=864258&songID=6808993)

glennshred
23 november 2009, 19:42
Klinkt niet slecht van kwaliteit, je vorige mixen waren ook al niet slecht
alleen klonken ze een beetje droog (te clean) naar mijn smaak, toch dat geld
niet voor alle nummers!!!

Deze mix klinkt voller dus kwalitatief wel wat beter, één van je vorige
nummers Organic vind ik bijzonder prachtig eveneens not of this world
(favoriet) één vraagje in de intro van Organic heb je zo'n turntable effect
dit is iets wat ik ook zou willen in een song van mij maar ik weet niet hoe?

groetjes
glenn

Fusion
23 november 2009, 21:36
In Organix zit helemaal geen turntable? Misschien bedoel je dat ik eerst met elektrische gitaar en bas een paar octaafjes speel, en dan opeens flageoletten op cleane gitaar? En dan begint t nummer?

glennshred
24 november 2009, 17:15
In Organix zit helemaal geen turntable? Misschien bedoel je dat ik eerst met elektrische gitaar en bas een paar octaafjes speel, en dan opeens flageoletten op cleane gitaar? En dan begint t nummer?


Nee je hebt gelijk ik had het verkeerde nummer gekozen, je hebt er 2
Organix en Organic met een c.. Tis de 2de die ik moet hebben.

Fusion
24 november 2009, 17:54
Oh die! Hoe! Das een oud nummer haha. Das geen turntable, maar gewoon een achterstevoren sample van de main beat, met een aanzwellend volume, that's it!

glennshred
24 november 2009, 18:06
Ga ik zeker ook ééns uitproberen, zat er al een tijd aan te denken hoe ik dat zou
aanpakken. Heb Organic al een tijdje in men downloads staan maar
na nog ééns geluisterd te hebben nu op soundclick kwam dat idee terug dat
ik al een tijdje in men hoofd had ;)

Fusion
24 november 2009, 18:23
Haha, oke, succes ermee! Als ik ooit deze metal cd afkrijg, wil ik wel eens een aantal zeer experimentele, meer elektronica-based nummers maken. Ik heb laatst iets gefabriceerd bijvoorbeeld: To Scape A Goat (http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=882431&songID=8374883) Ik hou wel van experimenteren met effecten, dingen reversen etc.

covermark
25 november 2009, 19:06
Fu, niet mijn kopje thee maar wel een toppertje !