PDA

View Full Version : 2 versterkers op elkaar aangesloten



?echo
8 april 2003, 19:38
Nou, als ik bijvoorbeeld thuis oefen op mn versterkertop (H&K tour reverb) a' 100 watt... doe ik het volgende

gitaar >> fx-pedaal >> versterktop 100 W (linout)>> versterker 30 watt.

en die laatste versterker gebruik ik als "speaker"...

kan dit kwaad? (het geluid is namelijk om te smullen :grin:)

PluueeR
8 april 2003, 19:47
Ja, je buizentop moet speakerload hebben !!! Anders is het funnest voor je trafo's.

?echo
8 april 2003, 23:07
het zijn beide transistors

andy
9 april 2003, 01:02
sadist :grin: Geluid is misschien om van te smullen, maar om nou het geluid van een 100 water in een 30 watter te pompen...., weet niet hoor. Lijkt me niet echt lekker voor die 30 watter.

Bates15
9 april 2003, 07:56
Je kan niet de 100w uitgang van een amp op een lijn ingang van een andere amp zetten. Dat is niet alleen funest voor je trafo's. Je hele preamp gaat naar zijn grootje.

Je zou wel je 100w uitgang op je 30 speaker kunnen aansluiten. Als je kleine amp zijn sepaker los te halen is kan je daarwel wat mee doen..... Anders zou ik niet zomaar gaan expirimenteren....

Kjiratsiekoedel
9 april 2003, 08:02
't is toch via de line out??? Kan je ook je koptelefoon op aansluiten=lage spanning.

dan 'lage spanning' in gitaaringang van de 30W, en deze versterkt dat weer.

Als het zo gaat, dan kan het gewoon.

?echo
13 april 2003, 12:31
Ik heb et 3 uur nu in totaal zo gedaan tijdens oefenen met band in een gemeenschaps huis, wat we normaal nooit doen. (ben cabinet spare :sad:)

Maar ik schrok ff midden op de repetitie, me geluid ging verder omlaag, en alles was goed enzo.

Huppa, wat bleek. Mijn kabel, die de ene versterker verbindt met de andere versterker is zon kabel met zon veer erin (kronkeldekronkel), en die was verslete, dus mijn geluid was pleite

Gitaarkabels zijn uiteindelijk de belangrijkste dingen die een gitarist maar kan hebben. :smile:

Ic3gl0vE
13 april 2003, 22:26
mwoah ik vind m'n handen belangrijker

V!N
13 april 2003, 23:15
jullie vergeten de gitaar !

Antal
14 april 2003, 00:00
Het zal best wel kunnen, maar is het nuttig???

?echo
16 april 2003, 10:34
Ja ik denk et wel, betere sound, omdat je de ene als een soort pre-amp gebruikt, en daarom beter.

Maar kan iemand zeggen of het nu goed of fout is als ik via de linout 2 gitaar versterkers (transistors) op elkaar aansluit?

Bates15
16 april 2003, 11:11
Via lineout geen probleem. Let wel op dat je niet gaat brommen. Dat kan gebeuren als de aarde niet goed zit of dat je bijv. twee verschillende fase lijntjes van het stroomnetwerk gebruikt.

?echo
16 april 2003, 14:34
k