PDA

View Full Version : Bekabeling voor 3-way switch



Nagramoth
22 november 2009, 17:37
Ik heb hier een opknap-projectje liggen van een collega. Het is een Aria Les Paul uit 1981. Het is het aankijken bijna niet waard, maar hij wil de gitaar aan zijn zoon geven, mits ze voor niet al teveel geld nog werkend te krijgen is.

Nu is er in het verleden door jan en alleman aan gesleuteld (niet gehinderd door enig kennisgebrek overigens), met als gevolg dat de hele elektronika-holte een waar slagveld is: grote hompen soldeer, gesmolten plastic mantels, gecorrodeerde potmeters (alle 4 lineair!) en in het algemeen te weinig kabellengte om de boel weer lekker op orde te krijgen. Ik heb met hem afgesproken dat ik de hele boel, dus potmeters + bekabeling mag vervangen.

Ik bestel alles bij ToneFactory, maar er is een ding wat ik niet kan vinden: 3-aderige bekabeling met afscherming voor de pickup switch. Ze hebben wel 4-aderige element-kabels met afscherming. Zie http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_158_165&products_id=2216. Zou ik deze kunnen gebruiken als ik 1 ader aftape?

snaarplukker
22 november 2009, 19:44
Ja, waarom niet?