PDA

View Full Version : Vraagje over staartstuk.



Vadim
22 november 2009, 17:27
Ik speel op een Epiphone Joe Pass Emperor 2 en zit er over te denken er een ander staartstuk op te zetten. Ik vind de originele gewoon iets te "sierlijk". Nou ben ik dus even aan het zoeken geweest en heb deze gevonden: http://www.mainmusic.nl/nl/product/4816/341/gitaar/gitaaronderdelen/staartstukken/overige/staartstuk_jazz_gitaar_goud.html Het probleem is dat ik geen idee heb of hij nou wel past. Op het oog ziet de bevestiging er wel iets anders uit, vandaar mijn twijfel. Is er iemand die weet of hij past?
Verder wil ik er ook graag een zwarte slagplaat op zetten, maar na wat gezocht te hebben, blijkt er dus geen enkele slagplaat te zijn die op deze gitaar past. Is er dus een mogelijkheid om zelf mijn slagplaat zwart te verven? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat iemand dit heeft gedaan, maar je weet maar nooit.

Alvast bedankt.

snaarplukker
22 november 2009, 17:49
Passen doet ie altijd wel, buiten de schroefgaatjes dan. Maar past daar geen zwart LP slagplaatje op?

Vadim
22 november 2009, 17:58
Er was iemand die er een Zwarte LP slagplaat op had gezet, die paste wel, maar je zag duidelijk dat het niet zo hoorde volgens hem. Ik leen even een slagplaat van een vriend van me, kijken hoe dat eruit ziet.

Maar over het staartstuk. Ik vind het altijd een beetje creepy om in m'n gitaar te gaan zitten boren ofzo. Het is dus niet zo dat ze allemaal dezelfde bevestigingswijze hebben?