PDA

View Full Version : Nieuwe ouwe versterker!



Thunders1988
22 november 2009, 17:10
:cheerup:

Vandaag na lang zoeken een versterker voor bij m'n gitaar gevonden.
Ik zocht iets simpel met lampen. Na veel lezen zag ik hier die vibrochamps voorbijkomen en ik dacht bij mezelf "Damn, zoiets is interessant!"
Dus nog meer lezen en zoeken en toen zag ik een Fender Champ op 2ehands staan...

Ben hem net gaan testen en meteen meegenomen! Die dingen klinken super. :mmmm:

Straks even fototoestel zoeken, nu spelen.

Midwolda
22 november 2009, 17:50
Gefeliciteerd!
Gaaf he, die oude kleine Fender buizen-bakkies... daar zit gewoon een uniek geluidje in.
Heel veel plezier gewenst er mee (maar dat gaat vast en zeker lukken).
En niet te lang wachten met die foto's he!

Thunders1988
22 november 2009, 19:28
Oké, heb 'm effe op z'n staart kunnen trappen (ouders zijn weg, broers zijn weg...) en hij blijft echt clean tot voorbij de 7! Tof dus...

Technische info:
RCA 6V6GT als eindbuis
RCA 5Y3GT als gelijkrichter
GE 5751 in de voorversterking
Jensen C8R speaker (originele zit er bij)
Serienummer: A62xxx, dus hij is uit '75. Ongeveer 13 jaar ouder dan mezelf!

Die 5751 is een goeie verklaring voor z'n clean blijven. Exact wat ik wou! You can add dirt, but you can't add clean! 't Is een exportmodel, dus hij draait op 230 volt en niet op 110. Ook tof.

Bij deze de extra-crappy foto's! :cheerup:

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs037.snc3/12469_1177849764135_1164861593_30456426_2713707_n. jpg

Comfortably Daniel
23 november 2009, 07:54
Zeker hele leuke versterkers die kleine Fenders! Zo te zien ziet 'ie er nog goed uit ook.
Feli :)

Hanzemannetje
23 november 2009, 13:32
Gefeliciteerd en welkom bij de Champclub.

Ik ben wel benieuwd naar je mening over het verschil tussen die Jensen en de stock speaker. Ik hoor nogal eens dat de Jensens killer en scheller zouden zijn, terwijl anderen er mee weglopen en zeggen dat de stock speaker bagger is.

Thunders1988
23 november 2009, 22:32
Bedankt, mensen. Ik ben er zeker tevreden mee, 't is echt een tof versterkertje... Gaat ook goed samen met m'n Maxon OD-9. Maar ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind m'n Holy Grail reverb echt k*t klinken.

@ hanzemannetje: de stockspeaker ligt nog bij m'n vader thuis, ik ga hem morgen ophalen. Dan kan ik je misschien wat meer vertellen. Maar tot hier toe heb ik helemaal geen klachten over die Jensen.

Thunders1988
25 november 2009, 17:59
@ Hanzemannetje: net de originele speaker er in gezet. Ik moet zeggen dat het echt een wereld van verschil is... Ik denk zelfs dat ik deze er in laat zitten! Naar mijn oor klinkt ie ronder, die Jensen gaf meer hoog weer (iets te veel voor mijn smaak). M'n gitaar is zowiezo al eentje met veel hoog. Nu kan ik rustig treble & bass op 10 zetten zonder een overkill van hoog of bas. Ik vin em goe (die stockspeaker)! :ok:

Nog een stomme vraag, maar zit er enig verschil tussen input 1 en 2? Ik hoor niks verschil... Terwijl dat er op m'n C600 een gainverschil zat. En dat vond ik wel tof. Iemand een tip voor een (omkeerbare) mod om toch een verschil te maken tussen die twee inputs? BVD!

Mathias

Midwolda
25 november 2009, 18:45
Hier (http://www.fenderholic.com/schematics.htm) kun je zelf het schema en de layout van je Champ checken.
(Ik weet niet welke versie jij hebt he...)

Hanzemannetje
25 november 2009, 23:20
@ Hanzemannetje: net de originele speaker er in gezet. Ik moet zeggen dat het echt een wereld van verschil is... Ik denk zelfs dat ik deze er in laat zitten! Naar mijn oor klinkt ie ronder, die Jensen gaf meer hoog weer (iets te veel voor mijn smaak).
Mathias

Grappig, dat hoor ik dus vaker, dat die crappy stock speaker helemaal zo crappy nog niet is!

Bij mij is de tweede input duidelijk cleaner.

Mathidal
25 november 2009, 23:32
Oké, heb 'm effe op z'n staart kunnen trappen (ouders zijn weg, broers zijn weg...)

Waren ze al weg of heb je ze weggejaagd? :soinnocent:

Welk budget was die versterker? Ik vind daar niets van terug op google, omdat er een bandje onder die naam opereert.

Thunders1988
26 november 2009, 00:41
Ze waren al weg, hoor. ;)

En thanks voor de link. Ik denk dat ik hem voor de zekerheid nog eens laat nakijken door een kennis. Zekerspelen dat die caps nog goed zijn. En een setje nieuwe lampen kan volgens mij geen kwaad om als backup te hebben. Iemand tips???

Midwolda
26 november 2009, 00:58
Buizen, dat moet je een beetje uitproberen, geloof ik.
Net als met de speaker, de èèn zegt dit en de ander zegt dat.
Toen ik m'n VibroChamp kocht zat er ook een ratjetoe aan buizen in.
Geen idee hoe oud het allemaal al was, dus ook maar een nieuwe set gekocht.
Heb nu 2x 12AX7 en een 6V6 van TungSol en een 5Y3 van TAD.
Ook gelijk de stock speaker vervangen voor een Weber, en de vibrato vertraagd.
Morgen maar eens uitproberen, ben wel benieuwd eigenlijk.
En is het niks dan is het met een kwartiertje weer teruggebouwd. ;)

Thunders1988
26 november 2009, 12:12
Okee, ik heb hier nog wel een setje liggen... Een Tung-Sol 6V6 en een 12AX7 van Fender. Kan zijn dat ik ook nog wel "NOS" buizen ga bestellen.
En zo'n VibroChamp wil ik ook nog wel! Die vibrato is volgens mij heerlijk om wat surf/Link Wray achtige dingen mee te spelen.