PDA

View Full Version : Standby in combinatie met gelijkrichterbuis



synapse
22 november 2009, 14:54
Ik gebruik mijn standbyschakelaar Van Mijn Vox Ac30CC niet ik omdat ik op meerdere fora heb gelezen dat dit beter zou zijn. Dit zou te maken hebben met de gelijkrichterbuis.

Ik heb er zelf helemaal geen verstand van, maar hierover bleek toch wel consensus te bestaan.

Ik heb sinds zeer kort ook een '59 Bassman Ltd. Deze heeft ook een gelijkrichterbuis, maar wel een ander type, de5AR4.

Geldt hier ook het advies om de standbystand maar over te slaan?

Baker
22 november 2009, 14:59
misschien staat je antwoord in dit topic?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127884&highlight=standby

kenx
22 november 2009, 16:28
300cc, wauw, die moet nogal gaan...

synapse
22 november 2009, 17:38
misschien staat je antwoord in dit topic?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=127884&highlight=standby

Onder andere op deze discussie baseer ik het overslaan van de standby.
Maar ik lees daar ook dat er verschikkende soorten gelijkrichterbuizen zijn.

Vandaar mijn vraag of dat ook voor deze versterker met deze specifieke buis geldt.

Baker
22 november 2009, 17:46
aha ok,
dan had je natuurlijk ook gewoon dit topic kunnen bumpen met je vraag.

synapse
22 november 2009, 18:00
Had gekund, maar dan wordt er wellicht niet zo specifiek, m.b.t. mijn vraag, gereageerd.

DeadHerring
23 november 2009, 08:42
GZ34 : standby zeker niet gebruiken.

synapse
23 november 2009, 10:44
En de 5AR4 die in de Fender 59 Bassman Ltd zit, moet ik daar ook de standby negeren?
(Want daar ging mijn vraag over, de vox zet ik al aan en uit op de aanbevolen wijze.)

cluseau
23 november 2009, 10:57
En de 5AR4 die in de Fender 59 Bassman Ltd zit, moet ik daar ook de standby negeren?
(Want daar ging mijn vraag over, de vox zet ik al aan en uit op de aanbevolen wijze.)