PDA

View Full Version : Verschillen PRS Singlecut / Singlecut Trem



vinni
22 november 2009, 12:45
Dag....

Heb zelf een originele volledig massive PRS Singlecut. Deze is echt geweldir.

Nou "moet" ik er een tweede goede gitaar bij hebben.
Al heel wat getest....maar ze leggen het allemaal af tegen mijn Singlecut.

Nu overweeg ik er een oude Singlecut trem bij te nemen.
(hals Fat/Wide)

Iemand die ze allebei heeft bespeeld?
Wat zijn de ervaringen?

Denk dan in termen van toon, sustain....

Groet,
Vinni

Orpheo
22 november 2009, 13:53
De singlecut trem (sct) heeft een dunner body dan een normale singlecut (sc). Ook heeft ie 1 tone en 1 volume en de toggle ergens anders vergeleken bij de normale sc. De sct heeft dus flink wat minder hout dan de sc. De tone is wat feller, scheurender. Denk aan n strat met humbuckers, en dan iets meer en n vetter laag. De Gibson lp axcess en de tremonti singlecut komen het meest in de buurt van de 'gewone' singlecut/les Paul tone, maar wel met tremolo. Die hebben veel meer laag, een steviger mid en een zingender hoog vs een wat scheurender hoog.

Les Paul R8
22 november 2009, 13:56
Ik heb ze niet vlak achter elkaar gespeeld. Wat ik mij kan herinneren is dat de Trem wat meer vintage klinkt, waar de gewone een stuk moderner (wat agressiever) klinkt. Beide hebben prima sustain. De Trem heeft andere pickups (meer vintage gevoiced). Ik ben eigenlijk erg benieuwd als ze met dezelfde pickups uitgerust worden wat dan nog het verschil is.

vinni
22 november 2009, 14:03
Ga door......ga door ....ga door....

Nuttige informatie!

Vinni

Harm
22 november 2009, 20:48
Ga door......ga door ....ga door....

Nuttige informatie!

Vinni

Vinni!
We moeten gewoon wat afspreken!!!
Ik heb wel wat gitaartjes die jij wilt horen!!! De Huber, SCT etc...
Ik wil namelijk jouw SC wel eens horen!!! Ik vond ze toendertijd heerlijk spelen en klinken, alleen vond ik ze behoorlijk vol klinken... maar dat is pfff... vele jaartjes geleden en naast dat smaak veranderd, wordt mijn gevoel voor geluid ook nog wel eens genuanceerder!!!

Harm

vinni
22 november 2009, 21:47
Nou vooruit.....
Heb dit weekend weer 1300km op de teller erbij dus dat stukkie Assen-Boekelo mot kennen....

Stuur wel effe een PM'tje.....Moet eerst nog een keer bij Ko langs.

In mijn singlecut zit tegenwoordig wel een Bareknuckle Blackdog in de brug....over mijn amp was er een beetje veel mid laag hump.
Maar heb het originele element nog.....kunnen we wel er in sleutelen......

Groet,
Vinni

Harm
22 november 2009, 23:14
Nou vooruit.....
Heb dit weekend weer 1300km op de teller erbij dus dat stukkie Assen-Boekelo mot kennen....

Stuur wel effe een PM'tje.....Moet eerst nog een keer bij Ko langs.

In mijn singlecut zit tegenwoordig wel een Bareknuckle Blackdog in de brug....over mijn amp was er een beetje veel mid laag hump.
Maar heb het originele element nog.....kunnen we wel er in sleutelen......

Groet,
Vinni

Komt goed!!! PM gelezen!
Enne laat die bareknuckle er gewoon in!! Ik had die oempf ook met de originele elementen ook bij de SC.... Over de SCT worden veel dingen gezegd over de elementen die erin zitten, maar heb me nooit verdiept in wat mooier zou kunnen zijn....

Harm