PDA

View Full Version : Probleempje met mijn vinger.



Jordii
22 november 2009, 09:46
Als ik te veel speel snij ik mijn ringvinger open. :makeup: Doe ik iets fout met bends ofzo? :dontgeti: Het doet nu gewoon pijn om te spelen.

Tho
22 november 2009, 10:37
Doe je dat uitfrustratie?

Thiez
22 november 2009, 10:55
enige tip die ik kan geven is meer spelen! Ik had het in het begin ook welleens dat als ik veel speelde me vingertoppen helemaal kapot gingen maar na een tijdje krijg je er wat eelt op enzo.

Bluze
22 november 2009, 12:56
Gitaar van TS:

http://farm1.static.flickr.com/18/68349724_4cb97bfa43.jpg

Je hebt trouwens een snaar gebroken :seriousf:

Dribbel_
22 november 2009, 13:02
Je zegt je wijsvinger, maar bends zijn makkelijker te doen met je ringvniger bijvoorbeeld. Dan zet je je middelvinger en wijsvinger óók op die snaar zodat je de bend in feite met 3 vingers doet, dat scheelt al een hele hoop kracht en gesnij in je vinger :P

Jordii
22 november 2009, 13:12
Oeps :P Ringvinger bedoelde ik.

Edit: dat stond er ook.

Jordii
22 november 2009, 13:13
enige tip die ik kan geven is meer spelen! Ik had het in het begin ook welleens dat als ik veel speelde me vingertoppen helemaal kapot gingen maar na een tijdje krijg je er wat eelt op enzo.

Ik speel nu al 2 jaar elke dag gemiddeld zeker een uur :seriousf: eigenlijk niet zo lang, maar toch. In het begin had ik meer dat het altijd pijn deed om te spelen. Dat is nu weg :punk:

Tho
22 november 2009, 13:39
Ik speel nu al 2 jaar elke dag gemiddeld zeker een uur :seriousf: eigenlijk niet zo lang, maar toch. In het begin had ik meer dat het altijd pijn deed om te spelen. Dat is nu weg :punk:

Heb je een beroep waarbij je veel je handen moet wassen? Ik wel, en dat is altijd weer een bitch wat eeltgroei betreft.

acousticmats
22 november 2009, 16:23
ik wou zeggen; je krijgt wel eelt
maar je speelt al langer dan mij blijkbaar...

misschien een dikker setje snaren kopen? :seriousf:

Tankman
22 november 2009, 16:57
Om bends makkelijker te maken heb je juist dunnere snaren nodig...

Jordii
22 november 2009, 17:11
Heb je een beroep waarbij je veel je handen moet wassen? Ik wel, en dat is altijd weer een bitch wat eeltgroei betreft.

Ik zit nog op school :seriousf:

Thiez
22 november 2009, 17:37
dan kun je misschien idd eens ander setje snaren proberen. misschien dat het helpt. en anders heb je zwakke vingertopjes :P ik heb er in ieder geval nooit last van.
idd voor bends wat iemand hiervoor al zei je middelvinger erbij zetten. gaat stuk lichter.

budje
22 november 2009, 18:02
Of probeer eens een webcamfilmpje waarom je wat speelt. Wie weet doe je zelf iets fout?

Tankman
22 november 2009, 18:35
Als we het gaan hebben over een ander setje snaren gebruik ik het volgende:

Ernie Ball 9-46. Dan heb je de wat dunnere hoge snaren die het benden makkelijk maken, maar toch de wat dikkere lage snaren zodat je nog een redelijke rythm kan spelen. Dit is voor Standard E-tuning

Voor standard een halfje omlaag, dus Eb, gebruik ik 10-52, om dezelfde redenen.

Mr.Bluesbreaker
22 november 2009, 22:39
Met hoeveel vingers druk je een noot op? (linkerhand)
Als je alleen je ringvinger gebruik bij wijze van, en ook je duim niet over de hals legt, kan ik me voorstellen dat het lastig gaat en zeer doet. Ook de hoek van je vingertop op de snaar kan nogal uitmaken. Een filmpje op youtube zetten, desnoods met je mobiel, helpt inderdaad.

Verder, of je nu met 0.09 of 0.10 speelt, het gaat er meer om dat je snaren niet roestig zijn - dit "bend" ook voor geen meter.

Fistfunk
23 november 2009, 13:21
Volgens mij heb je met dikkere snaren juist minder kans op snijwonden.
Groter oppervlak, dus je kweekt dan eelt ipv dat je in je vingers snijdt.

En verder inderdaad misschien ff een filmpje ofzo?

Brewskie
23 november 2009, 14:11
Heb je een beroep waarbij je veel je handen moet wassen? Ik wel, en dat is altijd weer een bitch wat eeltgroei betreft.


Ik zit nog op school :seriousf:

Ja, en daarom breekt die griep zo uit op scholen. Die vieze scholieren wassen hun handen niet. :stop:

Jordii
25 november 2009, 16:23
Ik bend gewoon met 3 vingers, maar ik denk dat ik al weet wat ik fout doe. Op mijn vinger zit nu namelijk aan één kant een bult. En ik merk als ik bend dat ik mijn hand schuin hou, waardoor ik schuin de snaar raak.

Jordii
25 november 2009, 16:25
Volgens mij heb je met dikkere snaren juist minder kans op snijwonden.
Groter oppervlak, dus je kweekt dan eelt ipv dat je in je vingers snijdt.

En verder inderdaad misschien ff een filmpje ofzo?

Het is niet echt een wond, meer een versleten vinger.

gorgasm
25 november 2009, 16:34
Het is niet echt een wond, meer een versleten vinger.

dan ben jij het oudste lid hier :chicken:

Thundermane
26 november 2009, 11:19
Ik weet niet, Ik zou zeggen dat eelt niet extreem veel uit maakt. Ik heb niet veel eeltvorming, maar ik speel toch met .11 setjes en heb weinig last van mijn vingers. Kan zijn dat ik door de jaren heen automatisch heb geleerd om net genoeg kracht te zetten op de snaren, maar niet te veel zodat het geen pijn doet. Of nouja, soms doet het wel zeer, maar ik negeer het gewoon. :D Zelf maak ik bends met 2 vingers en soms maar 1. Ik denk dat je niet eelt op je vingers moet krijgen, maar dat je doorzet bij pijn. En leren om niet teveel inspanning te leveren, denk ik.

Mathidal
10 december 2009, 20:59
Ik heb de discipline: als mijn vingers pijn doen door een slechte techniek stop ik. Als mijn pols in de verkeerde houding zit, zoek ik naar een nieuwe houding.

Maar als mijn vingers pijn doen van te veel spelen, door té veel snaarcontact bijt ik van me af en blijf ik dubbel zo hard doordoen.

Dat is wat ik de pijngrens verleggen noem; je ziet af zodat je vingers zich aanpassen zodat je de volgende keer niet zo hard pijn doen. ;)