PDA

View Full Version : Welke distortion?



Keevinkos
21 november 2009, 22:12
Hai, ik ben van plan om een distortion pedaal te kopen. Ik speel rock en wil graag een soundmix maken tussen de brown sound van EVH en de sound van Angus Young van AC/DC. Waar ik vooral tussen twijfel is tussen de volgende 2 wampler pedalen:

Plextortion
Pinnacle (2)

De pinnacle geeft het bruine geluid, maar de plextortion wordt vergeleken met het AC/DC geluid. Welke kan ik het best gebruiken?

En weet iemand evt. nog iets anders wat hierop lijkt maar een stukje goedkoper is? (De wamplers kosten zo 150/200 euro...)

ik speel in een bandje met een bassist en een drummer bij ons de schuur. Nu speel ik nog met een roland 20x (waar ook nog een prachtig geluid uit komt) Maar ik een keer een mooie top met een 4x12 cab kopen.

dus welke?

Mitch
21 november 2009, 22:42
Niet onbelangrijk om te vermelden wat de rest van je setup is, want een pedaal is ook maar onderdeel van een keten. En ook niet onbelangrijk: gaat het om thuisgebruik, bandverband, meer slag of meer lead?
Op voorhand zou ik zeggen: staar je niet blind op beschrijvingen, daar zit veel marketing bij. Zeker in Amerika is het erg hip om een "Vox at full blast", "Marshall in a box" blablabla vergelijkingen aan te halen maar dat zegt echt niet alles over hoe het pedaal werkt qua klank, compressie, etc.

robert-gitarist
21 november 2009, 23:54
Als je al aangeeft dat je een andere versterker wilt gaan kopen, dan zou ik dat pedaal achterwegen laten en die euro's bij de versterker doen ;) Tot die tijd even nog uitzingen met die Roland versterker.
Zou zonde zijn om eerst 100 euro (minstens) neer te tellen voor een pedaal dat je even gebruikt en vervolgens aan de kant legt omdat je een andere versterker gaat kopen. Ik zou lekker die 100+ euro bij een goede amp leggen.

Mitch
22 november 2009, 01:00
Ja, hoe een goed pedaal uitwerkt op een Cube20 is ook moeilijk te voorspellen (zijn ze ook niet echt op ontworpen qua klank) en ook mijn dringende advies is dan: spaar voor die amp en pas als je de amp een beetje kent, ga dan pas kijken naar een aanvullend pedaal.
En kijk meteen verder dan je 100W/4x12 neus lang is ;)

robert-gitarist
22 november 2009, 01:11
Hoezo, hij heeft het nergens over 100W?

hugo123
22 november 2009, 01:29
Bekijk maar wat meer topics van hem;)