PDA

View Full Version : tascam dp004



jacobhdejong
21 november 2009, 21:06
Hallo mensen,

Ik heb onlangs een klein 4 track app gekocht, genaamd de dp004.
Alleen nou krijg de opnames niet geopend op mijn computer.
Hij laat zien dat het bestanden zijn met een 001 extensie.
Ik heb de handleiding ook al 80x gelezen maar ik kom er niet uit.
Wat doe ik fout?

Gr Jacob:noob:

harrie-beton
22 november 2009, 11:45
mp4? Kan itunes ze niet openen?

Comfortably Daniel
22 november 2009, 11:59
hmm...op blz. 99 en 100 staat dat de files als .wav worden ge-exporteerd, dus ik vind het een beetje vreemd dat je files met .001 extentie hebt. :dontgeti:

Ik heb het aparaat zelf niet, dus ik kan je verder ook niet helpen. :makeup:

HenryCrun
22 november 2009, 12:13
Ken het apparaat ook niet, maar in de handleiding staat dat je een export naar .wav kunt maken. Die wordt dan opgeslagen op een aparte FAT-partitie (ik neem aan dan met een .wav extensie). Wanneer je de recorder dan via USB op je computer aansluit dan kun je het bestand van die FAT-partitie kopiëren naar de harde schijf.

RobertoL
22 november 2009, 13:07
Je krijgt .001 extensie als je het nummer opslaat als backup (dus alleen de recorder kan dat bestand lezen met audio en alles erop en eraan). Je moet dus eerst iets van masteren (ik moet eerst mijn opgenomen dingen 'masteren' en dan kan ik hem als .wav exporteren/ ik heb zelf de DP 02-CF). Daar staat vast wel iets van in de handleiding (pagina 25).

Robbert.

jacobhdejong
23 november 2009, 12:01
Hallo Mensen,

Naar alle waarschijnlijkheid heb ik toch iets verkeerds gedaan.
Want nu is het klaar!
Ik vroeg me alleen nog af, hoe je na afloop of misschien zelf tijdens het mixen
nog wat effecten kan toevoegen. De DP004 heeft zelf geen effecten maar misschien kan ik bijvoorbeeld een spoor naar de computer sturen.
Via de computer bijvoorbeeld galm erbij zetten. Daarna weer terug sturen naar de DP004 en dan verder mixen.
Ik ben zelf niet zo'n techneut dus ik weet niet of dit kan?
Of met welk programma dit kan.

Alvast erg bedankt

Gr Jacob:)

RobertoL
23 november 2009, 15:45
Volgens mij is dat gewoon exporten vanaf je recorder, bewerken in een programma zoals audacity en importen op je recorder. Volgens mij moet het wel een bepaald soort wav-bestand zijn wil je dp004 het kunnen importeren