PDA

View Full Version : v-amp 2



-robbert-
8 april 2003, 18:42
hoi, ik heb een vraagje

sinds 2 weekjes ben ik in het bezit van een behringer V-amp2. Leuk apparaatje, maar ik heb een probleempje, wat ik niet uit de handleiding kan oplossen. In welke mode (s1,2,L1,2,3) kan ik hem het beste instellen, en gebruiken? Ik heb een ibanez gitaar en een masrhall head + kast. mono.

nog een vraagje. Hoe moet ik daarna de eq van mijn marshall afstellen?

de V-amp2 klinkt best goed, alleen zoek ik de goede afstellingen. Wie mij hiermee kan helpen ben ik heel erg dankbaar

groeten robbert

BLOK182
8 april 2003, 18:50
welke ibanez en marshall?

-robbert-
8 april 2003, 20:19
een ibanez grx met nieuwe dimarzios en een marshall valvestate head

Nocki
8 april 2003, 21:03
ik heb geen ervaring met de vamp maar denk dat je de marshall neutraal moet instellen dan de vamp en dan moet fine tunen op het podium om de verschillen van zaal en podium op te vangen.

Nocki

-robbert-
8 april 2003, 21:13
nog meer mensen die hierover iets weten??

bedankt nocki

srv-man
8 april 2003, 23:41
Het staat toch allemaal best duidelijk in de handleiding op pagina 10 (engelse editie).

Maar goed, voor gebruik met je marshall kun je hem het beste zonder cabinet simulatie gebruiken, dus L2 of L3. L2 is stereo en L3 is links zonder speakersim en rechts met. Links gaat dan naar je marshall en rechts evt. naar het mengpaneel. Het beste is trouwens hem in de effectsreturn van je amp te pluggen en zo het preampgedeelte van je marshall te passeren, dat voegt toch niet veel goeds meer toe.

Succes!

A3
9 april 2003, 01:59
hallo,

Ik heb ook een v-amp2. Eerste stond hij tussen gitaar en versterker, maar omdat hij dan zo schel klonk heb ik na lange tijd ontdekt dat ik hem in de effectloop veel beter vind klinken. Wel wat dof, en iets minder agressief, maar wel lekker vol. Mijn versterker is een valvestate 8080 combo, dus misschien moet je ook eens proberen hem in de effectloop te steken. Zet dan bas middle en treble in het midden, pak de engl of marshall hi gain of zoiets en je hebt een lekker rockgeluid. Vergeet de drive niet aan te zetten.