PDA

View Full Version : London City Bulldog



Keevinkos
21 november 2009, 17:48
Hai, ik wil deze zomer (als ik weer werk, ik ben 14 en heb vorige zomer 800 euro verdiend) graag een mooie versterktop kopen met een 4 x 12 cab eronder. Dat ik de London City met de kopies van de marshall plexi niet ga kopen, ben ik inmiddels achter. simpelweg omdat ze gewoon niet op redelijk volume oversturen. Ik ben geinterseerd in de London City buldog top. Weet iemand hier wat over? Of hij mooi scheurt en klinkt?

Ik speel in een band, bij mij in de schuur. Met een drummer en bassist. en misschien later nog een zanger. (het is buitenaf, dus niet midden in het dorp, een beetje hard mag ie wel.):rockon:

Ik speel vooral rock muziek, en wil een soort van mix maken tussen de brown sound van Eddie van Halen en het geluid van Angus Young. (ik wil als het kan net als Eddie een variac tussen de top en het stopcontact plaatsen en op 90 volt zetten, dit "Brownt" de sound een beetje, kan dit bijv. met deze top?) Ook wil ik een heel strak geluid.

Ik speel nu op een Roland 20x. Komt uit deze top ook een mooier geluid? (lijkt mij logisch, omdat het buizen is)

Het is wel de bedoeling dat ik met dit ding nog jaren mee kan.

Oja, is hij wel volledig buizen, en heeft het een effectloop?

Wie helpt mij?!?

nico verduin
21 november 2009, 17:57
google?:seriousf::seriousf:

Chris Winsemius
21 november 2009, 18:12
Dat model is 'n vrij recente (chineze) LC als ik het goed heb.

Met 'n oude LC, wat revisie en wat mods zou je goed in de buurt van je gewenste sounds kunnen komen.

De 90V/Variac-truuk heeft op 'n bepaalde manier invloed op die sound maar zonder rekening te houden met diverse (technische) faktoren raad ik je het af om bij 'n willekeurige versterker te doen.

Oude LCs zijn volledig buis (behalve de diodes voor de bias en de voeding maar da's ook zo in 'n 100 Watt Marshall of Fender Twin Reverb) maar hebben geen fx-loop.

arcane
21 november 2009, 18:26
De Bulldog heeft een lekkere scheur, van rock tot metal.
Ook heeft het ding een fx-loop.