PDA

View Full Version : At Last - Etta James



Ibanez666
21 november 2009, 17:26
Ingezongen in een keer door mn vrouw over een gedownload backingtrack. Ze is er zelf niet tevreden over, maar ik wel.

http://kiwi6.com/file?id=271fewxq download button

Ibanez666
22 november 2009, 08:31
anyone??


..

deefke666
22 november 2009, 08:41
ik vind het wel knap gezongen eigelijk,
t is niet direct mijn genre maar toch mooi.... :ok:

grtz d

Ibanez666
22 november 2009, 08:43
ik vind het wel knap gezongen eigelijk,
t is niet direct mijn genre maar toch mooi.... :ok:

grtz d

Thnx, tis ook maar een van de dingen die ze doet, ze doet nu ook pop, soul, country en rock en in de toekomst ook metal :)

deefke666
22 november 2009, 08:51
hahaha veelzijdig = goed imo

ik speel en zing ook zowat alle soorten muziek ;)

budje
22 november 2009, 08:52
Ik vind de backing track afgrijselijk (maar dat kan ik rustig zeggen, je heb 'm niet zelf gemaakt) maar Ik vind de zang erg goed te doen hoor. Er kan hier en daar nog wat aan geschaafd worden (weet niet hoe lang erop geoefend is) maar zo te horen kan ze nog net iets beter. En dan is het nu al beter gezongen andere dingen die ik weleens voorgeschoteld krijg :sssh:

Ibanez666
22 november 2009, 08:57
Ik vind de backing track afgrijselijk (maar dat kan ik rustig zeggen, je heb 'm niet zelf gemaakt) maar Ik vind de zang erg goed te doen hoor. Er kan hier en daar nog wat aan geschaafd worden (weet niet hoe lang erop geoefend is) maar zo te horen kan ze nog net iets beter. En dan is het nu al beter gezongen andere dingen die ik weleens voorgeschoteld krijg :sssh:

Ze was er niet helemaal tevreden over omdat ze dit heeft ingezongen tijdens een workshop en ze erg bezig was met de aanwijzingen die ze had gekregen. Normaal zingt ze hem veel beter en vloeiender (op haar manier), maar aangezien ik helemaal niets van haar heb op cd of iets dergelijks vond ik het het evengoed wel ok om dit te posten.

Ibanez666
22 november 2009, 08:59
hahaha veelzijdig = goed imo

ik speel en zing ook zowat alle soorten muziek ;)

Moet wel als je in een coverband zit met 500 nummers ;)

arnoldtims
22 november 2009, 23:51
ik hou hier wel van. als je wilt zeiken dan is het soms bijna een beetje vals maar toch vind ik de timing erg goed. ook ingehouden en niet alles open trekken hoor je niet vaak meer. mooie sound in haar stem ook

GunMetalBlue
23 november 2009, 00:15
...Daaajmn

Nice! :ok:

Ibanez666
23 november 2009, 10:41
ik hou hier wel van. als je wilt zeiken dan is het soms bijna een beetje vals maar toch vind ik de timing erg goed. ook ingehouden en niet alles open trekken hoor je niet vaak meer. mooie sound in haar stem ook

Dank u!

De bedoeling is om over een aantal jaar een Gothmetal achtige cd op te nemen (nou ja das mijn droom) waar ze diverse technieken in gaat gebruiken, zoals deze die je net hoorde, maar ook screams, grunt, distortion (ja kan ook zonder pedaal ;) ) en opera.

Ibanez666
23 november 2009, 10:42
...Daaajmn

Nice! :ok:

Thnx! :) ...

beruk
27 november 2009, 10:51
Lekkere stem om naar te luisteren, klinkt imo wel een beetje inhouden/keurig maar goed, dat kan interpretatie zijn. We kunnen niet allemaal zo'n kanon als Etta J. of Bessie Smith hebben. Heel mooi vibrato, timing goed. Talent om te koesteren. :mmmm:
Laat maar eens een vocalise horen, ik ben benieuwd!

Ibanez666
27 november 2009, 11:31
Lekkere stem om naar te luisteren, klinkt imo wel een beetje inhouden/keurig maar goed, dat kan interpretatie zijn. We kunnen niet allemaal zo'n kanon als Etta J. of Bessie Smith hebben. Heel mooi vibrato, timing goed. Talent om te koesteren. :mmmm:
Laat maar eens een vocalise horen, ik ben benieuwd!

Thnx, je hebt helemaal gelijk, ik schreef dan ook in een eerdere post:" Ze was er niet helemaal tevreden over omdat ze dit heeft ingezongen tijdens een workshop en ze erg bezig was met de aanwijzingen die ze had gekregen. Normaal zingt ze hem veel beter en vloeiender (op haar manier), maar aangezien ik helemaal niets van haar heb op cd of iets dergelijks vond ik het het evengoed wel ok om dit te posten. "

En kanon... als je haar in het echt hoort zingen dan ga je dat van haar ook vinden hoor :) . Ik baal alleen dat ik vrijwel niets van haar op mp3 heb terwijl ze toch al heel lang muziek maakt.

beruk
27 november 2009, 11:55
Ze was er niet helemaal tevreden over omdat ze dit heeft ingezongen tijdens een workshop en ze erg bezig was met de aanwijzingen die ze had gekregen.

En kanon... als je haar in het echt hoort zingen dan ga je dat van haar ook vinden hoor :) .

Oh, had ik even gemist :makeup:
Dat maakt mijn nieuwsgierigheid alleen maar groter, zoveel écht goede zangeressen zijn er niet in de Nederlandse scene. (Mijn ideale mix: Floor Jansen/Xenia Meijer:cheerup: qua gothic/opera)
Voor een ieder die Xenia Meijer niet kent (http://www.youtube.com/watch?v=4HN0kYIFhfc) (Schitterende opera overigens, Dido and Aeneas van Purcell)

Heibel
27 november 2009, 12:14
Hey, mooi vibrato zeg..lekker bluesy naar de toon toe. Past mooi in dit soul/ blues/ jazz genre..Ik vermoed dat je vrouw blank is, maar als ik m'n ogen toe doe, klinkt ze verbazend zwart..en dat is een compliment! Nu nog buiten de workshop gewoon lekker knallen..

Ibanez666
27 november 2009, 12:23
Oh, had ik even gemist :makeup:
Dat maakt mijn nieuwsgierigheid alleen maar groter, zoveel écht goede zangeressen zijn er niet in de Nederlandse scene. (Mijn ideale mix: Floor Jansen/Xenia Meijer:cheerup: qua gothic/opera)
Voor een ieder die Xenia Meijer niet kent (http://www.youtube.com/watch?v=4HN0kYIFhfc) (Schitterende opera overigens, Dido and Aeneas van Purcell)

Cool, ze gaat in januari met de zangdocentenopleiding CVT in Denemarken beginnen en daar leert ze ook meteen alle zangtechnieken, van opera tot grunten :)

Ibanez666
27 november 2009, 12:24
Hey, mooi vibrato zeg..lekker bluesy naar de toon toe. Past mooi in dit soul/ blues/ jazz genre..Ik vermoed dat je vrouw blank is, maar als ik m'n ogen toe doe, klinkt ze verbazend zwart..en dat is een compliment! Nu nog buiten de workshop gewoon lekker knallen..

Ze is blank ja en ik snap dat je opmerking een compliment is :)

Ibanez666
27 november 2009, 13:16
Ok, mn vrouw gaat mn butt nu echt kicken (wilde ze al toen ik zei dat ik At Last gepost had), maar hier is ze bij dezelfde workshop een nummer aan het proberen. Met nadruk op het proberen dus, want ze kende de tekst en de zanglijn niet helemaal. Ik vind het evengoed wel lekker, maar ik ben dus niet objectief schijnt het. Misschien een nummer om eens in stukjes in te zingen zoals de meeste zangers dat doen bij opnames en niet in 1 keer zoals hier:

http://kiwi6.com/file?id=j4k7935n vanaf 2:30 wordt er niet meer gezongen.


Niet verder vertellen he! :)

soms werkt de link niet, dan doet hij het later weer wel, of na een paar keer herladen.

beruk
30 november 2009, 22:08
Nou, de link is dood als een pier.
Voorbeelden van een klassiek geschoolde sopranen die overtuigend musical kunnen zingen zijn Dawn Upshaw en Roberta Alexander (http://www.youtube.com/watch?v=OzxBoclwrdI) (heeft een fenomenale opname van Leanard Bernstein's I hate music gemaakt)
dus andersom moet ook kunnen. Ik hoor het je vriendin wel doen namenlijk. Ik bedoel ze heeft er een stem voor.
(Omdat ik in een grijs verleden met een zangeres heb gehokt en vaak naar zanglessen en masterclasses ben geweest durf ik dit soort uitspraken wel aan)

Volledig off topic maar hier een van mijn favoriete zangstukkenLeontyn Price in Knoxville 1915 (http://www.youtube.com/watch?v=L1I1WMCX0rU) van Samuel Barber. Mocht je vriendin nog opzoek zijn naar repertoire!

Stratman70
30 november 2009, 22:46
"File not found"

Is soundclick geen optie? Dit schiet zo niet op natuurloos.

Ibanez666
30 november 2009, 23:21
Ik heb een soundclick account, maar kan op die hele site geen upload button vinden

Ibanez666
30 november 2009, 23:41
ok ff omslachtig,

http://fileuploader.org/oy1kgcqdygqc/Bianca_Telling_you.mp3.html

klik op free download, dan op play button.

Nogmaals ze is hier het nummer aan het proberen omdat ze in deze studio (waar de workshop werd gehouden) wel voluit kan en dat thuis eigenlijk (helaas) nooit doet ivm de buren en de kids (kids gaan huilen van het volume haha). Ze kent de tekst en de zanglijn ook nog niet goed. Maar jammer dan, ik vond het wel knap.

harrie-beton
30 november 2009, 23:45
Ik hoor geen gitaar ;-)

Mijn eerste indruk dat de zangeres wel kan zingen maar dat dit te hoog is gegrepen. En mijn ervaringen met zangeressen is dat als zij het niet goed vinden je het niet online moet zetten.

Ibanez666
30 november 2009, 23:50
Ik hoor geen gitaar ;-)

Mijn eerste indruk dat de zangeres wel kan zingen maar dat dit te hoog is gegrepen.

Ze kan het wel, maar dan zal ze eerst de tekst en de zanglijn goed moeten kennen zoals ik al bij de link zette. Ik kan ook geen nummer met overtuiging spelen als ik nog zit na te denken hoe de akkoorden en de breaks gaan en zo.

Stratman70
3 december 2009, 00:09
Vind haar erg goed klinken! Erg soulvolle stem. Maar goed... ik ga toch maar eens een stukkie gitaar van je opzoeken.

Ibanez666
4 december 2009, 11:25
Vind haar erg goed klinken! Erg soulvolle stem. Maar goed... ik ga toch maar eens een stukkie gitaar van je opzoeken.

Dr staat genoeg op mn youtube :)

DTmaster
4 december 2009, 11:34
jammer je link werkt niet!!!

Ibanez666
4 december 2009, 11:44
jammer je link werkt niet!!!

http://fileuploader.org/7kzcn2hyl0tm/Bianca_At_last.mp3.html klik op free download.

De andere link was ze aan een nummer aan het proberen zonder de tekst en de zanglijn echt goed te kennen:
http://fileuploader.org/oy1kgcqdygqc/Bianca_Telling_you.mp3.html

covermark
5 december 2009, 17:05
Zo, die kan lekker zingen. Op de een of andere manier moet ik aan een musicalsituatie denken. Op de een of andere manier past haar stem daar goed bij. Maarre, complimenten! Muziek eronder is ook goed trouwens.

Ibanez666
5 december 2009, 19:37
Zo, die kan lekker zingen. Op de een of andere manier moet ik aan een musicalsituatie denken. Op de een of andere manier past haar stem daar goed bij. Maarre, complimenten! Muziek eronder is ook goed trouwens.

Haar vorige zanglerares zei ook wel eens dat ze het daar wel goed zou doen. Persoonlijk hoor ik haar het liefst country zingen (de pop/ballad kant op).
thnx