PDA

View Full Version : Zou je ongezien een gitaar kopen online?



telecastermaster
8 april 2003, 18:30
??

lupoloco
8 april 2003, 18:31
enkel als het een superkoopje is

Moonchild
8 april 2003, 18:42
of dan juist niet...

Pickslide
8 april 2003, 18:46
nee

BLOK182
8 april 2003, 18:47
Als ik het model al ergens anders goed zo hebben geprobeerd, als het een koopje is en alsie gewoon via een internetshop niet te ver weg (bijv. duitsland) zou gaan, dan wel denk ik.

Neals
8 april 2003, 18:50
Een Squier ikgahebophetpodiumkapotgooiencaster zou ik nog wel via internet bestellen,maar maximun bedrag is dan een euro of 300 en een superkoopje.

telecastermaster
8 april 2003, 18:53
Ik bedoel eigenlijk via Ebay ofzo zonder dat er een fotootje bijstaat. De prijzen zijn dan doorgaans erg laag omdat bijna niemand de gok durft te nemen ongezien een gitaar te kopen.

wietse
8 april 2003, 18:55
heb ik al eens gedaan eerst goed gekeken op harmony central wat mensen er van vonden.
was trouwens ook een koopje en dicht in de buurt.
een lp copy van harmony met klein versterkertje voor 150 euro, de afwerking viel tegen maar klinkt goed ding is ook al minimaal 25 jaar oud .
versterkertje weer aan een collega van me doorverkocht met een animal lp junior model.
waar ik toch niet meer op speelde.

was via marktplaats zou ik via e bay niet doe zit je er aan vast als het niks is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wietse op 2003-04-08 18:56 ]</font>

BLOK182
8 april 2003, 18:56
Ebay, tja, in Duitsland heb ik er niet zo'n probleem mee, dan kan je hem desnoods nog zelf gaan ophalen, dan sturen ze je iig geen blok hout op ofzo. Enne, die prijzen zijn idd erg goed, voor echt iets speciaals (waarvan ik alweer eerst zou weten hoe ie speelt) zou ik misschien wel overwegen te kopen.

lupoloco
8 april 2003, 18:57
Op 2003-04-08 18:53, schreef telecastermaster:
Ik bedoel eigenlijk via Ebay ofzo zonder dat er een fotootje bijstaat. De prijzen zijn dan doorgaans erg laag omdat bijna niemand de gok durft te nemen ongezien een gitaar te kopen.

dan zou ik het niet doen, ik zou eerst de verkoper mailen of die fotokes wil doorsturen

signsofzodiac
8 april 2003, 19:01
Ik zou NOOIT een gitaar kopen die ik niet heb gezien. Als het een superlage prijs is heb je geld over voor de benzine naar Duitsland en hou je nog geld over.

Jay Cal
8 april 2003, 19:31
Ik heb al supervaak een gitaar online gekocht...
Als je verstand hebt van gitaren dan hoeft het niet zo'n grote gok te zijn.

Greetz!

Ps. een hagelnieuwe RG2027 voor 950 euro mag je gewoon niet laten gaan toch? :wink:

Negative K3 fan
8 april 2003, 19:35
Ik zou internet zeker geen grote barriere laten vormen bij het kopen van een nieuwe gitaar.

BLOK182
8 april 2003, 19:43
Hoogstens als ik met een credit card zou moeten betalen over internet, dat vertrouw ik nog niet helemaal, doe liever overmakingen / rembours.

sander666
8 april 2003, 19:56
Ik heb het ook een keer gedaan, en mij is het goed afgegeaan.
Er zit altijd wel een klein risico aan.
Ik heb toen gewoon zijn adres en tel gekregen en gecheckt en een paar keer gebeld, en duidelijke afspraken gemaakt. Die afspraken had ik op papier gezet en hem laten ondertekenen voordat ie de gitaar opstuurde. Toen heeft ie de gitaar opgestuurd.

bij een vreemde gitaar die je nog nooit hebt gehoord of bespeeld zou ik het niet doen.

Ik wist dat ik een strat zocht en hoe die klonken en via een foto wist ik hoe ie er uit zag.
grtz

Ic3gl0vE
8 april 2003, 21:23
geen eigen foto van het object = geen deal

M Kactus
8 april 2003, 21:27
Ik persoonlijk zou het ook niet doen, maar bij e-bay zit je der niet aan vast hoor: als het niet is wat 'ie geschreven heeft, deal's off. Als in de beschrijving niets staat van een beschadiging, en die is er wel, is er niets bindend aan hoor!
Ik heb nog geen gekocht/verkocht zonder foto en zou't ook niet doen, maar 'theoretisch'...

M Kactus

srv-man
8 april 2003, 23:10
Ik ga nog altijd van het goede in de mens uit en heb al heel wat gitaren (waaronder dure) via ebay gekocht en op laten sturen na vooruitbetaling.
Belangrijk is dat je goed weet wat je koopt en de verkoper een goed profiel heeft (waaronder een aantal positieve verkopen van behoorlijke gitaren), hoewel ik ook wel eens de gok heb genomen met onbekende spullen. Als je wat mensenkennis hebt kun je aan de wijze waarop iemand reageert op email of evt telefoon wel afleiden of het goed komt. De echt dure gitaren koop ik alleen van winkels. Let er wel op dat alles verzekerd wordt opgestuurd.
Tot op heden heeft het zeer positief uitgepakt en heb ik een paar fraaie gitaren voor weinig kunnen kopen (bijv. een nieuwe Peavey Wolfgang USA Standard, de echte dus, voor 1000 euro).

urezna
9 april 2003, 09:00
Op 2003-04-08 19:31, schreef Jay Cal:
Ik heb al supervaak een gitaar online gekocht...
Als je verstand hebt van gitaren dan hoeft het niet zo'n grote gok te zijn.

Greetz!

Ps. een hagelnieuwe RG2027 voor 950 euro mag je gewoon niet laten gaan toch? :wink:


Nee, een 2027 laat je sowieso niet liggen :smile: Dat hebben al veel te veel mensen gedaan, en nu is ie uit productie :wink: )

Maar als het om nieuwe gitaren gaat, en ik kan er elders eens op spelen, dan zou ik dat wel eerst doen. En als via internet dan goedkoper blijkt, zou ik dat rustig doen. Maar wel alleen bij grotere leveranciers, de bekende jongens dus.

L4A
9 april 2003, 09:44
Kep mijn gitaar via marktplaats gekocht (ESP LTD M207). Gewoon contact gezocht met de gast die um aanbood en in zijn repeteer ruimte afgesproken: hij heeft wat laten horen, kep er zelf opgespeeld en toen was het wel prima!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: L4a op 2003-04-09 09:46 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: L4a op 2003-04-09 09:47 ]</font>

FunkyR
10 april 2003, 21:29
ja hoor. goed om je heen kijken op e-bay, harmony-central, en de ratings van de gebruikers checken. Alleen maar positieve ervaringen mee opgedaan. En voor het prijsverschil kun je evt. de gitaar hier verder verkopen met dikke winst wanneer hij je niet bevalt (heb ik nog niet gedaan). Ik koop echter alleen als er een footootje bij staat

frankpaul1
11 april 2003, 01:11
Ik koop van alles in Duitsland, zonder het gezien te hebben Gibsons, PRSen, Heritage, Tokai's. Nog nooit fout gegaan. Klop klop klop :grin:

Sicky61
12 april 2003, 14:10
iemand die een gitaar koopt zonder er eerst op gespeeld te hebben is volgens mij eerder een handelaar/wanabee oid,dan een gitarist.

BLOK182
12 april 2003, 14:26
Ach, hoeft niet hoor. Als jij per se een bepaalde gitaar wilt, en je moet keihard werken voor het geld, kan ik best begrijpen dat je hem dan liever online koopt voor 200 euro minder dan in een winkel.

M Kactus
12 april 2003, 14:26
Op 2003-04-12 14:10, schreef Sicky61:
iemand die een gitaar koopt zonder er eerst op gespeeld te hebben is volgens mij eerder een handelaar/wanabee oid,dan een gitarist.


Nounou, straffe uitspraak. Je kan toch ook in de gitaarwinkel om de hoek erop spelen? Of wéten dat 'ie goed is? (ik kan me goed voorstellen dat PRS sowieso goed zal zijn?)

M Kactus

wietse
12 april 2003, 16:05
Op 2003-04-12 14:10, schreef Sicky61:
iemand die een gitaar koopt zonder er eerst op gespeeld te hebben is volgens mij eerder een handelaar/wanabee oid,dan een gitarist.


verzamelaar mag dat ook ?
door een huid aan doening
aan m'n handen{ handen liggen bijna altijd open.
ben ik van spelen overgestapt op repareren en verzamelen van gitaren.
ik speel nog wel eens maar dat is op de zeldzame dagen dat m'n handen niet pijn doen.
zo koop ik veel gitaren ongetest op rommelmarkten.
repareer ze en als ik al het model heb dan verkoop ik ze weer.
en trouwens als jij een fender usa voor heel weinig kan kopen op een vlooienmarkt en je kan hem niet testen denk ik toch dat je hem meeneemt.
dus niet alles over 1 kam scheren.

zZoRgO
12 april 2003, 16:12
ik heb eerst een peavey wolfgang QT getest bij piens in deinze en hem daarna online besteld bij thomann...

geen problemen met de gitaar...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-04-12 16:13 ]</font>

Sicky61
13 april 2003, 09:42
ja wietse,er zijn altijd een paar uitzonderingen.Een blinde gitarist kan de kleur van een gitaar ook niet zien(das zielig hoor).En als mijn vingers open liggen zal ik niet snel een uurtje gaan spelen nee.Ik ga dus uit van enigsinds complete personen wiens ledematen zich nog in redelijke staat bevinden.PRS of niet...elke gitaar speelt anders...klaar.

Jay Cal
13 april 2003, 09:48
Ik wil me nergens mee bemoeien hoor....

Maar kan je misschien iets vriendelijker posten. Lees je eigen bericht nog maar een keer om te zien dat je zojuist een vreselijk botte opmerking maakte.

Elke gitaar speelt trouwens inderdaad anders. En Online kopen scheelt vaak enorm veel geld. Als je je gitaar ergens koopt met een goeie returnpolicy hoef je eigenlijk nergens bang voor te zijn.

Greetz,

Sicky61
13 april 2003, 10:14
maar je doet het toch jay.Ik ben liever bot en duidelijk dan aardig en vaag.Het gaat hier om online bestellen.Ik vindt het gestoord om een gitaar te kopen die je niet bespeelt hebt.En dat er dan een verzamelaar met foute handen denkt dat zijn situatie van belang is om hier duidelijkheid te scheppen voor de vraagsteller??........dan dwalen we af.

Anders Destium
13 april 2003, 10:16
Op 2003-04-12 14:10, schreef Sicky61:
iemand die een gitaar koopt zonder er eerst op gespeeld te hebben is volgens mij eerder een handelaar/wanabee oid,dan een gitarist.


Iemand die op een vooringenomen manier post is eerder een puber dan een gitarist. Bij het opbouwen van een verzameling kun je soms dingen niet laten lopen...

Juist als je weet wat je krijgt kun je de gok al dan niet wagen, dit is een kwestie van goed ingelezen zijn en weten of de prijs reeel is. Bij sommige gitaren weet je dat het goed MOET zijn, al kan het natuurlijk altijd zijn dat je net een rotte appel hebt. In dat geval heeft de gok verkeeerd uit gepakt, maar staat de gitaar nog altijd mooi aan de muur :smile:

Sicky61
13 april 2003, 10:22
ahhh...het gaat hier over handelaren/verzamelaars.....ok dan. En als het een kutgitaar is hang je hem toch gewoon aan de muur......ja ja.Ga es even kijken of ik goede forum heb aangeklikt.

Jay Cal
13 april 2003, 10:32
Sicky,

Is er geen inburgeringscursus in de buurt van het Mevr van Vollenhovenpark 3?
Je weet het nog niet.. maar wij nederlanders stellen "normen en waarden" op prijs.

Greetz!

Sicky61
13 april 2003, 10:34
Wij gitaristen niet.

Phoenix Rising
13 april 2003, 11:35
Ben jij gitarist dan?

sickpunk
13 april 2003, 12:21
sicky61 weet je wta het woord "respect" inhoud?? wat ben jij een een aap zeg.....sjonge jonge....je bent echt zo gigantisch dom!! en fucking BOT ow en als je "gitarist" bent, wil dat nog nie zeggen, dat je nie aardig hoeft te zijn hoor;) ow en weer ff ontopic, ja als het en goeie deal is dan zou ik het doen....maar nie in america, is me toch iets te ver weg... duitsland of begië, zolang het een leuke deal is, dan vin ik het best

wietse
13 april 2003, 12:33
Op 2003-04-13 10:34, schreef Sicky61:
Wij gitaristen niet.

wat ben ik blij dat alle gitaristen die ik ken er anders over denken, en ik ken er heel veel.

Anders Destium
13 april 2003, 12:50
Volgens mij zijn mensen die respect tonen voor medegitaristen geen échte gitaristen als ik ons pubertje volg.

True zijn is natuurlijk HEEL belangrijk, gitaarspelen en van je hobby genieten een stuk minder :wink:

Sicky61
13 april 2003, 17:51
zeker allemaal in hetzelfde bandje? amen

Diedo
13 april 2003, 17:56
ik denk dat als de hele wereldbevolking vrolijk gitaar speelt, dat wij dan de wereld vrede hebben bereikt, maar als ik het van jullie hoor denken jullie daar anders over

sickpunk
13 april 2003, 18:06
Op 2003-04-13 17:51, schreef Sicky61:
zeker allemaal in hetzelfde bandje? amen
neehoor gewoon allemaal een stuk aardiger en slimmer dan jou....that's it