PDA

View Full Version : Het grote Gibson-update topic



Pagina's : 1 2 3 4 5 [6]

vulvasonic
14 februari 2019, 23:47
Ja. En wie klaagt er nou over een flinke knuppel?

Orpheo
15 februari 2019, 07:31
Die hals was echt gruwelijk dik

Grapjas. Die hals was nog geen inch (25.4mm) dik. Heb serieus dikkere halzen gehad. Ook van niet-customshop gitaren.

Agent_Smith
15 februari 2019, 10:56
Ja klopt, écht een honkbalknuppel, maar wat een mooie gitaar....

Ik lees net hierboven dat het niet zo is. Nou ja prima, dan toch niet.

Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo

duckman
15 februari 2019, 10:59
ik heb er een gehad (97? dacht ik) ... en ja, dikke hals idd een honkbalknuppel. Was voor mij de reden om hem na een tijd weg te doen.


Ik lees net hierboven dat het niet zo is. Nou ja prima, dan toch niet.

Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo

Tupelo
15 februari 2019, 11:24
Zat er nu een Wha o.i.d. onder 1 van de pots bij die uit '97 ?

D3nnis
16 februari 2019, 18:12
Ik weet zelf iig nog heel goed dat ze uitkwamen en alle exemplaren die ik vast heb gehad hadden echt idd een honkbalknuppel. Maar wie ben ik he. Een of andere joker ofzo

Kan best zijn dat ie "maar" 25,4mm dik is, maar dik aanvoelt door het profiel.
Ik herinner me in ieder geval ook een gigantische neck, ook al heb ik die gitaar nooit zelf gehad. Kon ik als 15-16-jarige niet betalen, volgens mij zaten die dingen toen boven de fl3500,-

guitarkid2
18 februari 2019, 13:46
lets talk ceo guitar

https://www.youtube.com/watch?v=XwIuN9P6V_8

vulvasonic
20 februari 2019, 01:07
Lijkt me een goeie gast. Verstandige vent. En inderdaad, als ik de verhalen over Gibson op Namm dit jaar mag geloven, stond iedereen van vreugde en nostalgie te janken bij hun uitstalling. Ze zijn weer terug!

Maar om eerlijk te zijn..., was dit nou echt zo moeilijk? J.C. zegt het, maar hebben wij dit niet allemaal geroepen in de afgelopen jaren? Maak de gitaren die de mensen willen. Maak Gibson weer Gibson. Denk aan je rijke verleden. Dit had iedere mongool kunnen bedenken. Sterker, iedere mongool hééft het bedacht.
Nou ja..., zolang het goed gaat hoor je niemand klagen.

Maarruuu.... een G-200? Ik ben benieuwd. :)

Pepe
20 februari 2019, 01:51
Weet het niet hoor.
De man is eerder ingehuurd door Levi's om de oude status weer op te poetsen. Blijkbaar gelukt want door naar Gibson maar het had natuurlijk ook, ik roep maar wat, IBM kunnen zijn.
Ik gok dat onze CEO flink wat kennis heeft moeten bijspijkeren om ter zaken kunnen zijn.
Raar dat Steve Jones niet weet dat Gibson ook amps heeft gemaakt maar dat wist onze CEO dus.
Enniewee, de CEO heeft zijn mouwen voor deze marketing klus opgestroopt en heeft er zin in.
Ik heb trouwens gemist dat Henry het bijltje erbij heeft neergegooid, kan je nagaan hoe ik een & ander volg.

Da Vinci
20 februari 2019, 13:50
LDit had iedere mongool kunnen bedenken. Sterker, iedere mongool hééft het bedacht.



Het is regelmatig zo dat de meest voor de hand liggende optie ook de sleutel tot de oplossing is. Maar om een of andere reden duurt het toch vaak lang voordat men dat ziet. Of 'men' moet eerst even gewisseld worden.

Goed, kleine kanttekening, men maakte bij Gibson ook wel gitaren die men wilde. Bijvoorbeeld een solidbody LP met niet te zwaar hout, een 50's of 60's neck, twee humbuckers met daaraan 4 potmeters gesoldeerd en en ringetje om de pickupswitch. Maar dat moest dat ineens uit de Custom Shop komen en is de prijs ineens verdubbeld omdat er een keer een 'bekende' bouwer tegenaan geswaffeld heeft.

Vanuit productie gezien moet een LP als bovenstaand niet duurder zijn dan één met chambered body (je begint met net zo veel hout alleen je flikkert minder weg en de CNC frees is nog sneller klaar ook), asymetric neck (of nog erger, dat 2015 ding), een potmeter vervangen voor een tuimelschakelaar, een ringetje achterwegen laten en het lelijke lettertype van 2015 was ook niet duurder dan hetgeen we gewend waren. Niemand heeft gevraagd om die gekke fratsen maar we hebben ze wel gekregen. Je zou je dan af kunnen vragen welke behoefte hiermee werd ingevuld.
Nou kan ik me wel voorstellen dat wanneer je je standards zo gaat bouwen dat wel gevolgen heeft voor je hele Custom Shop/Historic/Pre historic/Collectors Choice/Players Choice verhaal maar dan is het antwoord op die vraag dus winstmaximalisatie, maar wel ten koste van klanttevredenheid. Omdat je ergens in je proces toch klanten nodig hebt om winst te maken is dat een strategie die vaak slechts een korte periode het gewenste effect heeft.

Pepe
20 februari 2019, 14:23
Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap

als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft

je bent marketeer of niet

Da Vinci
20 februari 2019, 15:39
Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap

als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft

je bent marketeer of niet

De funnel stopt natuurlijk niet bij de dealer. De dealer als klant van Gibson zal pas een tevreden klant worden als zijn leverancier bijdraagt aan een gezond rendement van z'n onderneming. En dat is dan weer afhankelijk van zijn klant; JanLul met z'n gitaar die een gitaar weil kopen waar hij nog een beetje leuke marge op maakt.
Je zou ook kunnen stellen dat Gibson geen boodschap heeft aan hun dealers, want in de USA slaapt er echt niemand een nacht minder op als er een dealer in Nederland begint te vloeken wanneer er weer een paar 2015 modellen in de meest exotische kleuren de zaak in gekruid worden (Gibson denk zo goed mee met hun dealers dat ze ook gewoon levert als je even 'vergeet' te bestellen) die ze tegen lage prijzen moeten dumpen om een beetje cashflow te hebben.
Maargoed, Gibson stuurt weer een factuurtje mee met automatische incasso dus voor hun is het probleem even uit de wereld, maar feitelijk is dat voor een dealer ook niet vol te houden en gaat hij failliet of neemt hij afscheid.

Je kan het verder allemaal zo plat slaan als je wil; als JanLul geen gitaar koopt stagneert vroeg of laat het hele proces. Waarvan akte.

Pepe
20 februari 2019, 16:20
Ik heb geen idee waar je het over hebt, de dealers zijn de afnemers van Gibson en die zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor wat ze afnemen dus die houden de vinger aan de pols.
Het zou best kunnen dat Gibson zelf naar de consument luistert maar tegelijk kan ik me niet voorstellen hoe ze dat zouden kunnen vertalen naar een model.
En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand bij Gibson dan voor zo'n productielijn verantwoordelijk wil zijn.

Maar goed, misschien heb je gelijk, ik weet er niet zo heel veel van.

Da Vinci
20 februari 2019, 17:36
Ik heb geen idee waar je het over hebt, de dealers zijn de afnemers van Gibson en die zijn op hun beurt weer verantwoordelijk voor wat ze afnemen dus die houden de vinger aan de pols.




het dealermodel bij Gibson is volgens de verhalen die ik heb gehoord iets minder vrijblijvend dan dat je doorgeeft wat je wil hebben en zij dat dan opsturen. Er worden behoorlijk wat eisen gesteld aan het aantal gitaren in je showroom en hoe zich dat procentueel verhoudt tot andere merken. Zo claimen ze een dominante positie in de winkels van hun dealers. Daarnaast schijnen er wat afspraken te zijn over afzetvolume, en als je dat niet haalt zorgen zij ervoor dat je je afspraken nakomt. Dan sturen ze dus gewoon af. Als ze even 'een minder jaar' hebben qua modellen zoals in 2015 dan zitten ze richting het einde van het jaar met een hoop modellen op voorraad waar ze vanaf willen en die pushen ze gewoon de winkel in.



Het zou best kunnen dat Gibson zelf naar de consument luistert maar tegelijk kan ik me niet voorstellen hoe ze dat zouden kunnen vertalen naar een model.
En ik kan me al helemaal niet voorstellen dat iemand bij Gibson dan voor zo'n productielijn verantwoordelijk wil zijn.


Deze snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten...

guitarkid2
20 februari 2019, 17:51
ut zal wel
mooiste vind ik nog dat jonesy een superdoeper, geheel naar zijn specs customshop build les paul uit deze marketeer gehosselt heeft
En dat zonder enige schaamte de air in gooit
(eX) junkies :)

Pepe
20 februari 2019, 17:59
Deze snap ik niet zo goed eerlijk gezegd. Ik denk dat we ergens langs elkaar heen praten...

Ik reageer nog steeds op je uitspraak "De funnel stopt natuurlijk niet bij de dealer".
Ik heb dus geen idee wat je daarmee bedoelt, hoe dat zou moeten resulteren in een model in de winkel.

Da Vinci
20 februari 2019, 18:37
Daarmee bedoel ik de salesfunnel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
20 februari 2019, 18:51
Dat bedoel ik, je beantwoord met platitudes terwijl je suggereert dat het een concrete aangelegenheid is.

Da Vinci
20 februari 2019, 18:58
Ik reageerde op jouw uitspraak dat Gibson geen boodschap heeft aan JanLul die een gitaar koopt omdat de dealer hun klant is. Wellicht was dat cynisme ipv een menig en heb ik het verkeerd geïnterpreteerd?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Pepe
20 februari 2019, 19:14
Jim Kelley vertelde een keertje, er is een forum voor mijn amps en elke week is er wel iemand die zegt, hij zou die amp moeten terugbrengen, hij was zijn tijd voorruit, daar zou hij nu op binnenlopen.
De waarheid is, iets in productie nemen kost een hoop geld, er zijn berekeningen... ik moet zoveel stuks verkopen voor break even, ik moet zoveel stuks verkopen om...
ik heb wel eens gezegd op dat forum, als zoveel mensen aanbetalingen zouden doen ga ik van start... maar nul komma nul reacties...
een forum is vooral lip service maar als ondernemer kan je daar niks mee, put your money where your mouth is

dat bedoel ik met jan lul op zo'n forum die piept dat Gibson zus en zo moet doen maar geen verantwoordelijkheid wil dragen, daar kan een producent niks mee.

Da Vinci
20 februari 2019, 21:03
Ah zo. Nee met fora bezoekers die elkaar napraten heb je als fabrikant niet zo veel. Maar er is natuurlijk nog wel een verschil tussen je van niemand iets aantrekken of je niet van iedereen iets aantrekken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

gitaarmike
21 februari 2019, 11:33
lets talk ceo guitar

https://www.youtube.com/watch?v=XwIuN9P6V_8

Seems like a cool dude.
Ik heb altijd GAS gehad voor een les paul standard met een klassieke sound. Ik ben benieuwd hoe de range van dit jaar aanvoelt en klinkt

guitarkid2
21 februari 2019, 12:17
Seems like a cool dude.
Ik heb altijd GAS gehad voor een les paul standard met een klassieke sound. Ik ben benieuwd hoe de range van dit jaar aanvoelt en klinkt

voor like in de orkestbak of een symphony ochestraaatje ?
leuk plan maar denk niet dat dat gaat lukken
beetje profi snaarinstrument voor dat werk kost minestens 10 000 rugjes

ja ik ben flauw

gitaarmike
21 februari 2019, 12:46
:p , zit teveel op Engelstalige fora

soup
9 maart 2019, 21:52
Lees je vaak op de GP en LP forums... GIBSON ZOU MEER NAAR ONS MOETEN LUISTEREN...
maar de klanten van Gibson zijn de dealers, die kopen in
en JanLul met zijn gitaar hebben ze geen boodschap

als het mylespaul forum nou eens elke maand 30 gitaren zou afnemen, kijk.. dan krijg je aandacht
dus je hebt nu een CEO (marketeer) die snapt dat wanneer hij wat roept
de muzikanten denken dat hij het over HUN heeft

je bent marketeer of niet

Je reageert nog altijd op wat Da Vinci schreef. Hij heeft namelijk gelijk dat Gibson bepaalde regels oplegt aan hun dealers (en dit geldt ook zo in andere branches).

Toen Gibson al die aparte aanpassingen doorvoerde (bredere nek, heel lelijke handtekening op de headstock, automatische tuners, andere electronica), denk je dat de dealers daar om hadden gevraagd? Denk je dat de dealers stonden te springen om die gitaren in stock te nemen? Denk je dat de dealers blij waren dat er amper wat van werd verkocht? Denk je dat ze uberhaupt de optie hadden om 'nee' te zeggen tegen Gibson?

Gibson dicteert en de rest moet maar volgen. Voldoe je niet aan bepaalde voorwaarden (aantal afgenomen gitaren, aantal verkochte gitaren, te kleine winkel, ...) dan kom je niet meer in aanmerking als verdeler.

Heel apart dat je denkt dat de dealers degene zijn met inspraak of iets mogen of kunnen beslissen in dat proces. Dus ja, Gibson moet de sociale media in de gaten houden en kijken wat er nu echt verwacht wordt van de eindklant.

Pepe
9 maart 2019, 22:09
Vinci en ik zijn er al uit hoor!

apekop
11 maart 2019, 11:35
Even een vraagje namens een kennis van mij die op zoek is naar een Les Paul en daar best wat voor over heeft (pakweg 3000 euro). Welke jaren moet je van wegblijven? Hij had gehoord dat je het beste een Gibson kon kopen van voor 2007. Zelf twijfel ik daaraan en je leest van alles. Welke Les Paul zouden jullie aanraden bij zo'n bedrag? Behalve natuurlijk veel uitproberen. Belangrijk voor hem is dat de gitaar zijn waarde behoud.

Venlonaer
11 maart 2019, 12:08
2015! Dat is volgens mij het enige jaar dat je echt moet vermijden.

D3nnis
11 maart 2019, 12:22
Dat je het beste van voor 2007 kunt kopen lijkt me wat onzin.

Voor een dergelijk bedrag zou ik bv kijken naar een gebruikte '58 reissue.
Of (zonder verdere aanvullende eisen te weten) een '57 reissue goldtop en nog wat honderdjes in je zak houden.

vulvasonic
11 maart 2019, 22:56
Verder behoudt iedere 2de hands Gibson z'n waarde, tenzij je een heel apart geval koopt (dan weet je het maar nooit).

Da Vinci
11 maart 2019, 23:13
In het geval van een standard snap ik dat wel, in 2008 kwamen de chambers, asymetric necks, printplaten en later nog de coilsplit. Niet echt vintage specs zegmaar. Een traditional heeft minder moderne snufjes.

Maargoed, voor 3 ruggen zou ik idd een R8 proberen of een Custom ofzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Venlonaer
12 maart 2019, 12:04
In het geval van een standard snap ik dat wel, in 2008 kwamen de chambers, asymetric necks, printplaten en later nog de coilsplit. Niet echt vintage specs zegmaar. Een traditional heeft minder moderne snufjes.

Maargoed, voor 3 ruggen zou ik idd een R8 proberen of een Custom ofzo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En dat reageer je in je 3 ruggen + 1'de bericht. De ironie ;)

orangerocker
29 april 2019, 20:11
De nieuwe Gibson "Original collection" serie staat op de website: https://www.gibson.com/Guitars/Collection/Original

Ben benieuwd wanneer ze in NL in de winkel komen, de firebird en sg jr spreken me erg aan.

arjanb01
29 april 2019, 20:45
Gewoon weer terug naar de basis. En weer terug naar normale prijzen.
Die standard50s in tobacco burst vind ik echt mooi!

D3nnis
29 april 2019, 21:46
Doet u mij die 50's goldtop maar!

Erik de Perik
29 april 2019, 22:48
Doet u mij die 50's goldtop maar!

Met P90’s....!!

vulvasonic
30 april 2019, 15:44
Een moord voor de SG Special in Pelham Blue en de SG Junior en..... nou vooruit, doe er ook maar een SG '61 bij.
Trouwens, de goudkoopste SG variant uit die andere serie vind ik prima te doen. Zou mij niet verbazen als die straks voor €750,- in de winkel hangt.

Wat ik wel apart vind is dat er geen Explorer bij zit. Ja, alleen een in volledig zwart (incl. hardware), dus dan ben je alleen al een hoop pecunia kwijt om er andere hardware op te zetten. Vreemd. En wat ik ook nog wel jammer vind is dat de oude LP Junior DC geen optie is. Maar goed, we kunnen niet alles hebben. Feitelijk is dit precies waar de consument al zo lang om roept.

Kim Wilson
30 april 2019, 16:11
Doet u mij de Goldtop P90 en de Firebird in tobacco burst maar! Inpakken in hardcases graag! :mmmm:

bat
30 april 2019, 19:16
Wat ik wel apart vind is dat er geen Explorer bij zit. Ja, alleen een in volledig zwart (incl. hardware)
???

https://www.gibson.com/Guitar/USAI3T44/Explorer

telerocker
30 april 2019, 19:21
50's Goldtop met P90, Les Paul Special en Explorer in naturel. Daarmee zou mijn Gibson-collectie compleet zijn. Die bestaat nu uit nul gitaren.

vulvasonic
1 mei 2019, 00:50
???

https://www.gibson.com/Guitar/USAI3T44/Explorer
Verrek, daar is ie! :eek:

Vreemd. Nu moet ik zeggen dat mijn 8 jaar oude iPad, die ik al jaren niet meer heb geüpdatet, de Gibson site ook niet correct weergeeft. Veel foto's vallen over elkaar en meer van die ellende. Maar de Explorer heb ik er nooit bij zien staan. Gelukkig worden ze wel gemaakt. :)

fred dons
1 mei 2019, 10:05
wat ik wel prettig vind is dat ze de headstock weer verbeterd hebben, de foto's op de site laten nog de oude brede en platte (open book) headstock zien, in het echt is hij smaller en meer vintage correct )

https://www.youtube.com/watch?v=7a4cSNCw7BY

apekop
1 mei 2019, 10:41
Wat is nu precies het verschil tussen de 2018 SG junior en de 60's heritage en de SG junior van deze nieuwe serie?

Mitch
1 mei 2019, 10:48
Die kop al gezien van die Firebird? Moeten ze er wel een fantastische topkam op zetten om dat stabiel te houden qua stemming. En Gibson en topkammen... :soinnocent:

fred dons
1 mei 2019, 11:26
ik denk dat dat wel meevalt, op foto's waar de 2019 firebird recht gefotografeerd is lopen de snaren nagenoeg rechtdoor naar de tuner
https://www.vintageandrare.com/product/Gibson-Firebird-2019-Vintage-Sunburst-70326

gitaarmike
1 mei 2019, 15:08
Nice, de les paul range waar ik op heb gewacht. Al heb ik nu ook weer GAS voor zo'n kekke SG met tremolo.

Anyways, ben benieuwd hoe die standard 50's zich verhoudt tot een r8. Moet toch maar eens mijn lazy ass naar keymusic toe bewegen.

Da Vinci
1 mei 2019, 18:31
Ik ben ff niet met dit soort zaken bezig geweest, maar toevallig zag ik zojuist dat er tegenwoordig ook een 60s LP standard is. Gewoon non-chambered LP, slim taper neck, normal wired. Mijn gebeden zijn verhoord.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

munkie
2 mei 2019, 15:05
Klopt het echt dat Gibson geen archtops meer maakt? Ze hebben die markt decennia lang beheerst met hun ES-175, L4, L5 etc. :???:

vulvasonic
2 mei 2019, 15:21
Klopt het echt dat Gibson geen archtops meer maakt? Ze hebben die markt decennia lang beheerst met hun ES-175, L4, L5 etc. :???:
Het leek me heel sterk, maar na even Googlen blijk jij niet de enige die met deze vraag komt. Het zijn iig geen gewone productiegitaren meer. Of je ze alsnog kunt bestellen weet ik nog niet. Zou toch jammer zijn.

apekop
3 mei 2019, 10:16
Iemand hier ervaring met Gibson SG Juniors?
Dat 2019 model lijkt me wel interessant. Waar ik me een beetje zorgen over maak is die wrap around brug die je niet kan intoneren. Dat is wel een achterhaald concept. Is het wel een beetje zuiver te krijgen? Nog andere nadelen/mindere kanten aan deze gitaar of dingen waar je op moet letten? Vinden jullie 1 P90 niet te beperkt?

bat
3 mei 2019, 10:35
Klopt het echt dat Gibson geen archtops meer maakt? Ze hebben die markt decennia lang beheerst met hun ES-175, L4, L5 etc. :???:


Het leek me heel sterk, maar na even Googlen blijk jij niet de enige die met deze vraag komt. Het zijn iig geen gewone productiegitaren meer. Of je ze alsnog kunt bestellen weet ik nog niet. Zou toch jammer zijn.

http://skoft.nl/Gibson_archtop_2019.jpg

Maar ik kan me voorstellen dat in de loop van het jaar er toch wel weer produktiemodellen archtops komen. Volgens mij zijn ze stap voor stap het hele aanbod aan het verversen, niet meer "jaarmodellen", maar gewoon een model dat langere tijd te koop blijft.

Tupelo
3 mei 2019, 17:58
Iemand hier ervaring met Gibson SG Juniors?
Dat 2019 model lijkt me wel interessant. Waar ik me een beetje zorgen over maak is die wrap around brug die je niet kan intoneren. Dat is wel een achterhaald concept. Is het wel een beetje zuiver te krijgen? Nog andere nadelen/mindere kanten aan deze gitaar of dingen waar je op moet letten? Vinden jullie 1 P90 niet te beperkt?Brug zou ik mezelf geen zorgen over maken.
Is altijd te vervangen (zonder frezen of hakken) door eentje waaraan wel wat te morren valt.
Behalve dat je wrap around zijn eigen karakter heeft....
Op mijn Telesonic zat een wrap around.
Altijd hetzelfde van verwacht als jij, maar ding was uitstekend geintoneerd.
Ging niet per zadel, maar beide uiteinden van de brug waren vooruit of achteruit te bewegen, en onder een perfecte hoek was het voorbereide werk precies in verhouding.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

apekop
4 mei 2019, 10:17
Ok bedankt. Is dat bij de Gibson SG Junior ook dat je de brug mog een beetje schuin kan zetten? Of kan hij maar in 1 positie?

HaroldA
4 mei 2019, 10:23
Ok bedankt. Is dat bij de Gibson SG Junior ook dat je de brug mog een beetje schuin kan zetten? Of kan hij maar in 1 positie?

Die kun je een beetje stellen met kleine imbusstelschroefjes.

En anders klets je er een TonePros wraparound op, heb ik bij mijn SG Jr ook gedaan. :ok:

apekop
4 mei 2019, 10:26
Gaat het nog ten koste van de toon als je de brug verwisseld? En hoe bevalt jouw junior? Welke heb je precies?

Tabula Rasa
4 mei 2019, 10:52
Ik heb 3 juniors. Met volume en toon kun je met 1 element heel veel doen. Je gaat ook meer met de positie van je hand spelen. Dat heeft heel veel impact.

Gepost met shitloads of beer.

apekop
4 mei 2019, 12:02
Ik heb 3 juniors. Met volume en toon kun je met 1 element heel veel doen. Je gaat ook meer met de positie van je hand spelen. Dat heeft heel veel impact.

Gepost met shitloads of beer.

Welke heb je precies en welke zou je kunnen aanraden (behalve een echte vintage die te duur zijn)?

telecastermaster
4 mei 2019, 12:27
Hoe zit het nou? Is die Gibson nou failliet of niet?
Ik heb het niet meer zo gevolgd.
Misschien kan iemand even een update geven in dit Gibson update topic.;)

HaroldA
4 mei 2019, 13:50
Gaat het nog ten koste van de toon als je de brug verwisseld? En hoe bevalt jouw junior? Welke heb je precies?

Ik heb een Gibson SG Jr uit 2006, geloof ik. Nu met een Kinman Nasty P90 er op, want ik speel graag met veel gain. TonePros maakt maar 1 wraparound, dus die.

Tabula Rasa
4 mei 2019, 16:06
Welke heb je precies en welke zou je kunnen aanraden (behalve een echte vintage die te duur zijn)?Ehhh, ben je handig met hout en freesmachine?

Gepost met shitloads of beer.

apekop
4 mei 2019, 17:09
Ehhh, ben je handig met hout en freesmachine?

Gepost met shitloads of beer.


Nee, niet bepaald...

HaroldA
6 mei 2019, 10:15
Hoe zit het nou? Is die Gibson nou failliet of niet?

De 2019-lijn wordt bejubeld; dus ze zijn er nog wel even ...

Brad
6 mei 2019, 10:20
Gaat het nog ten koste van de toon als je de brug verwisseld? En hoe bevalt jouw junior? Welke heb je precies?

Bas Krumperman (Diesel, briljante sessiegitarist) die op een bij Wehkamp gekochte gitaar speelt vertelde in een interview in Music Maker dat hij de de brug eens vervangen had met een fancy Floyd Rose of iets dergelijks. Dat heeft hij gelijk weer teruggedraaid want hij was gelijk zijn geliefde sound kwijt vertelde hij.

Fabrieksinstellingen
6 mei 2019, 10:22
Verkopen ze bij Wehkamp ook Gibson joh.

Brad
6 mei 2019, 10:23
Vast niet, maar het ging er in dit geval even om of het wisselen van brug (serieuze) invloed kan hebben op je sound.

HaroldA
6 mei 2019, 10:27
Vast niet, maar het ging er in dit geval even om of het wisselen van brug (serieuze) invloed kan hebben op je sound.

Ja, van vast naar tremolo, maar geen mens kan het verschil horen tussen een vaste en een vaste brug.

apekop
6 mei 2019, 10:28
Bas Krumperman (Diesel, briljante sessiegitarist) die op een bij Wehkamp gekochte gitaar speelt vertelde in een interview in Music Maker dat hij de de brug eens vervangen had met een fancy Floyd Rose of iets dergelijks. Dat heeft hij gelijk weer teruggedraaid want hij was gelijk zijn geliefde sound kwijt vertelde hij.

Maar dan heb je het over een brug vervangen door een Floyd Rose. Logisch dat de toon dan veranderd. Maar in dit geval gaat het over zo'n Gibson wrap around vervangen door een Goto wrap around. Het blijft een beetje een zelfde soort brug, dus ik weet niet of de toon dan heel veel veranderd?

Brad
6 mei 2019, 10:31
Ja, van vast naar tremolo, maar geen mens kan het verschil horen tussen een vaste en een vaste brug.

Dus wanneer je een standaard brug vervangt door een messing brug hoor geen verschil in geluid? Dat betwijfel ik.

Brad
6 mei 2019, 10:35
Maar dan heb je het over een brug vervangen door een Floyd Rose. Logisch dat de toon dan veranderd. Maar in dit geval gaat het over zo'n Gibson wrap around vervangen door een Goto wrap around. Het blijft een beetje een zelfde soort brug, dus ik weet niet of de toon dan heel veel veranderd?

Dat weet denk ik alleen iemand die die wijziging zelf op een eigen gitaar heeft doorgevoerd.

HaroldA
6 mei 2019, 10:57
Dat weet denk ik alleen iemand die die wijziging zelf op een eigen gitaar heeft doorgevoerd.

Stel je krijgt meer hoog, dan kun je dat op je versterker wat terugdraaien. Of een andere kabel kopen. Oftewel: het is een marginaal verschil; als je echt verschil wil hebben moet je iets in je electronica veranderen.

Tabula Rasa
6 mei 2019, 12:09
Ja, je hoort verschil tussen bruggen. Heb ze weleens een op een verwisseld. Toppro VS cheap alu dingetje. Wat het was weet ik niet meer, maar er was een behoorlijk verschil.

Gepost met shitloads of beer.

Lomeos
18 mei 2019, 21:31
Als de brug van matige kwaliteit is ga je het zeker horen. Ik heb net een massieve ABM roller bridge op mijn Les Paul Custom gezet, omdat de zadels van de oude Tune-O-Matic brug speling hadden, wat qua stemming voor problemen zorgde met de Bigsby. Voor zover ik kan beoordelen is er qua sound of sustain niets veranderd, maar een AB test is natuurlijk lastig. Ik ben er erg blij mee in ieder geval.

https://i.imgur.com/CghoIUH.jpg

https://i.imgur.com/SVOZ6Zm.jpg

Mitch
20 mei 2019, 18:37
Ik heb een vergelijkbaar ding van Wilkinson gehad, TOM met rollers: puike sustain, geen millimeter speling of rammeltje... als je dan de prijs ziet moet je wel even gniffelen om wat bijvoorbeeld ABM vraagt voor dat soort dingen.

Lomeos
21 mei 2019, 19:39
Ik heb een vergelijkbaar ding van Wilkinson gehad, TOM met rollers: puike sustain, geen millimeter speling of rammeltje... als je dan de prijs ziet moet je wel even gniffelen om wat bijvoorbeeld ABM vraagt voor dat soort dingen.

Ja, die had ik gezien. Maar ik vond hem alleen maar met een 14" radius (de meeste die ik vond waren 14") en ik moest 12" hebben.

Erik de Perik
26 mei 2019, 19:55
Een 2019 Les Paul krijgt een check op een PLEK machine om te kijken hoe het er voor staat bij Gibson tegenwoordig:



https://www.youtube.com/watch?v=0963FGG-KeU

Midwolda
26 mei 2019, 20:29
"feels like a Les Paul again" :D

gitaarmike
27 mei 2019, 09:55
Marketing bullshit allemaal

Mitch
27 mei 2019, 15:47
Ja, die had ik gezien. Maar ik vond hem alleen maar met een 14" radius (de meeste die ik vond waren 14") en ik moest 12" hebben.

Klopt, dat vergat ik. Uiteindelijk met alufolie beetje vouwen en met een beetje geduld heb je er 12"radius van gemaakt. En daar worden de resonantie, sustain, warmte, 3D en belletjes écht niet minder van :D

Basvarken
21 juni 2019, 07:45
Gibson maakt zichzelf weer eens onsterfelljk belachelijk.
Eerder deze week plaatste Mark Agnesi een merkwaardige video op YouTube waarin hij een dreigement uitte aan alle merken die het trademark van Gibson zouden schaden. Play authentic was het credo.
De video leidde tot een stroom van protesten en Gibson kreeg de hoon over zich heen van de hele gitaarwereld.
De video werd snel verwijderd van YouTube. Maar Internet is Internet en binnen een mum doken kopieën van de gewraakte video op diverse andere sites op.


https://www.reddit.com/r/guitars/comments/c1p9kc/gibsons_play_authentic_video_they_pulled_off_of/

Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat ze Dean denken te gaan aan pakken...

https://guitar.com/news/industry-news/gibson-sues-dean-guitars-trademark-infringement/

Hoe dom kun je zijn? Hadden ze het net weer een beetje op de rit. Komen ze hier mee.

arjanb01
21 juni 2019, 08:25
Ook jammer dat Agnesi zich voor deze onzin leent.
Vond hem altijd een sympathieke gozer bij Norman’s. Nooit afgeven op andere fabrikanten. Domste wat je kan doen.

vulvasonic
25 juni 2019, 10:01
Ook jammer dat Agnesi zich voor deze onzin leent.
Vond hem altijd een sympathieke gozer bij Norman’s. Nooit afgeven op andere fabrikanten. Domste wat je kan doen.
Sympathiek? Als je in die toko een fortuin uitgeeft zal ie vast sympathiek zijn.
Ik doe het niet vaak, maar ik heb ooit gereageerd op een van zijn filmpjes. Hij heeft namelijk twee filmpies gemaakt waar hij een ouwe Gibson ES-347 bespreekt. Hartstikke leuk natuurlijk, maar vervolgens lult ie maar een eind raak en er klopte helemaal niets van zijn uitleg. Bovendien bespeelde hij het ding op een versterker die niet alleen dramatisch slecht was afgesteld, maar hij had het ook op een uiterst knullige wijze opgenomen (waanzinnig slecht geluid) en zelf kon hij voor geen meter spelen. Tsja, dan sta ik toch even gek te kijken. Hij probeert een dure gitaar te verkopen en doet dat op de slechtst denkbare manier met bovendien allemaal onzininfo.
Ik kon me niet inhouden, dus ik maakte daar een opmerking over in de comments. Waardevolle info voor mensen die mogelijk interesse zouden hebben voor deze gitaar. Verder was ik niet heel enthousiast over Agnesi. Een dag later was mijn comment verwijderd. Sindsdien heb ik een hekel aan die vent. Hij zal mijn opmerking er misschien niet eens zelf verwijderd hebben, maar toch..., rare toestanden. :)

gitaarmike
25 juni 2019, 11:07
Gibson maakt zichzelf weer eens onsterfelljk belachelijk.
Eerder deze week plaatste Mark Agnesi een merkwaardige video op YouTube waarin hij een dreigement uitte aan alle merken die het trademark van Gibson zouden schaden. Play authentic was het credo.
De video leidde tot een stroom van protesten en Gibson kreeg de hoon over zich heen van de hele gitaarwereld.
De video werd snel verwijderd van YouTube. Maar Internet is Internet en binnen een mum doken kopieën van de gewraakte video op diverse andere sites op.


https://www.reddit.com/r/guitars/comments/c1p9kc/gibsons_play_authentic_video_they_pulled_off_of/

Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat ze Dean denken te gaan aan pakken...

https://guitar.com/news/industry-news/gibson-sues-dean-guitars-trademark-infringement/

Hoe dom kun je zijn? Hadden ze het net weer een beetje op de rit. Komen ze hier mee.

Yes, ik kan me voorstellen dat het van die CEO ( oud levi's ) afkomt. American original brand idee...dat zo marketen en het idee om andere merken bang te maken en zo flink meer omzet voor het bedrijf te genereren. Denk dat niemand daar de balls heeft gehad om z'' n bek open te trekken na het maken van dat verschrikkelijke filmpje , man man, wat een cringeworthy aanfluiting.

arjanb01
25 juni 2019, 11:34
Agnesi vond ik heel eng en demagogisch overkomen, alsof hij gedwongen werd door zijn baas bij Gibson.
Engnek eerste klas. Ik blijf gewoon op mn tokai lp rammelen. Aan mij hebben ze geen klant.

Napoje
1 juli 2019, 21:26
Ik las in de reverend facebook groep dat zij al hun v modellen stoppen. Waarschijnlijk ook een brief van gibson gehad en zon klein merk trekt die juridische kosten niet. Het werkt dus blijkbaar.

telerocker
1 juli 2019, 22:18
Ik las in de reverend facebook groep dat zij al hun v modellen stoppen. Waarschijnlijk ook een brief van gibson gehad en zon klein merk trekt die juridische kosten niet. Het werkt dus blijkbaar.

Heb je een linkje? Ik zag het niet zo snel op hun FB-pagina. Op hun website vind ik ook geen V-modellen.

Basvarken
1 juli 2019, 23:27
Maar ondertussen heeft Gibson in Europa dus aan het kortste eind getrokken!
Hun claim over de Flying V is verworpen. Stelletje knuppels.

https://www.musicradar.com/news/gibson-has-flying-v-trademark-appeal-rejected-in-eu-court

Napoje
1 juli 2019, 23:59
Heb je een linkje? Ik zag het niet zo snel op hun FB-pagina. Op hun website vind ik ook geen V-modellen.

Die modellen heten volcano en idd zijn ze van hun site verdwenen. Rara...

arjanb01
2 juli 2019, 06:35
Triest volk daar bij Gibson.
Zou zeker onder invloed gebeuren van Trump onder het mom van America first.
Eng...

Da Vinci
2 juli 2019, 08:32
Ik snap dat het in ons belang is om goedkopere alternatieven voor bijv. een Les Paul te hebben. Maar ik vraag me wel af; als iemand nu met een puntige strat met monkeygrip, hsh en floyd komt, zouden we het dan ook raar vinden als Ibanez daar wat van vindt. Of met een exacte kopie van een Majesty waar EBMM tegen ageert?

arjanb01
2 juli 2019, 09:00
Is niks raars aan. Gibson wil gewoon een monopoly op hun modellen hebben en dat is niet geoorloofd in een vrije markt, lijkt mij.
Daarom lijkt het mij dat ze elke rechtszaak tegen elk merk dat hun modellen imiteert verliezen. Geldverkwisting zeker als je weet dat ze al in zwaar weer zitten.

guitarkid2
2 juli 2019, 10:27
Schijnt dat die rechtzaken al door vorig management zijn ingezet maar....
Score je een marketing deskundge om je merk weer leuk onder de aandacht te brengen en sofar so good tot.... het filmpe van cerialkiller mark
Hoezo, jeselluf in de voet schieten....suicide by internet ?
Valt er nog wat te redden ?
Iets met veel gratis gitaren en blowjobs ?

YUp k heb ook een mening

Orpheo
2 juli 2019, 12:57
Ik snap dat het in ons belang is om goedkopere alternatieven voor bijv. een Les Paul te hebben. Maar ik vraag me wel af; als iemand nu met een puntige strat met monkeygrip, hsh en floyd komt, zouden we het dan ook raar vinden als Ibanez daar wat van vindt. Of met een exacte kopie van een Majesty waar EBMM tegen ageert?

Goede vraag.

De monkeygrip is hier het probleem, daar heeft Vai namelijk daadwerkelijk een trademark op (DAT HIJ DAADWERKELIJK NALEEFT! kom ik zo op terug).

Idem eigenlijk alles van MM: de 4+2 headstock, de bodyvormen, alles van MM heeft een trademark.

Wat ik bedoelde met het vetgedrukte: Als je een trademark hebt maar andere bedrijven niet op de vingers tikt als ze inbreuk maken op jouw trademark, verlies je je trademark. MM heeft bijvoorbeeld Caparison een paar jaar geleden op de vingers getikt omtrent het 4+2 headstock (werd daarom een 2+4, want dat viel niet onder de trademark), of Dimarzio met zijn PAF trademark ( "PAF", niet "P.A.F."; dat zijn 2 totaal verschillende zaken) of zijn double cream met 12 polepieces trademark.

Gibson heeft het verzaakt zijn trademarks te beschermen. Als ze nou in 1979 Jackson direct hadden getackled, toen Jackson kwam met de V, al was het maar de Roads V, of eerder zelfs met Ibanez en de Rocketmaster of hoe dat ding ook heet, dan hadden ze nu een veel sterkere zaak tegen Dean.

een 3+3 headstock trademarken is een onbegonnen zaak natuurlijk, maar de 'swirl' bovenop is wel geprobeerd en volgens mij redelijk goed vastgelegd.

Wat ik enorm geestig vind, is dit:

https://images.reverb.com/image/upload/s--BOpADfS7--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progres sive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1389984537/opxiy9rhhdmidtfmo5qj.jpg

een Guild uit 1953 met het open book headstock. gevolg van de aard van het beestje denk ik (Guild ontstond uit Epiphone en zij hadden ook zo'n kop, vandaar).

arjanb01
2 juli 2019, 13:06
En hoe zit dat met de gitaren van Huub Boel met 4+2 kop? Nooit van de markt verdwenen.

Orpheo
2 juli 2019, 13:21
En hoe zit dat met de gitaren van Huub Boel met 4+2 kop? Nooit van de markt verdwenen.

waarschijnlijk is Bo-El te klein voor MM om op te vallen of om uberhaupt te tacklen. Caparison is echt groot, internationaal gerespecteerd. Bo-El is, met respect, een kleine, lokale speler. Caparison en Bo-El vissen absoluut niet in hetzelfde meertje.

arjanb01
2 juli 2019, 13:52
Ah ok. Vreemd, aangezien Erik vd Haar met zn Haar strats vanaf 2014 de Fender kop niet meer gebruikt. Zou denk ik zelfbescherming zijn geweest, ook een relatief kleine bouwer maar kiest eieren voor zn geld.

Napoje
2 juli 2019, 14:55
Ik herinner me dat je vroeger een kleine nederlandse gitaarbouwer was, rose guitars, die hele goede les paul kopieen bouwde. Die moest daar onder druk van gibson ook mee stoppen. Wellicht al meer dan 20 jaar geleden.

En dan nog die belachelijke rechtzaak tegen prs omdat die het in hun hoofd haalde om een single cut gitaar op de markt te brengen. Dat verloren ze welliswaar maar toch.

Als fender met dat soort argumenten zo om zich heen zou slaan kon de hele industrie wel stoppen.

Napoje
2 juli 2019, 14:57
Ah ok. Vreemd, aangezien Erik vd Haar met zn Haar strats vanaf 2014 de Fender kop niet meer gebruikt. Zou denk ik zelfbescherming zijn geweest, ook een relatief kleine bouwer maar kiest eieren voor zn geld.

Die kan je wel krijgen als ie er een allparts of andere replacement hals opzet. Die zijn zo duur omdat er een hoop licentie aan fender betaald moet worden. Zelf heeft hij geen licentie. Veel te duur.

Napoje
2 juli 2019, 15:02
http://www.owappleton.com/

Leuk leesvoer over het feit dat gibson waarschijnlijk zelf jatwerk deed voor het les paul ontwerp. Les paul had er zelf namelijk nauwelijks iets mee te maken.

Da Vinci
2 juli 2019, 15:43
IGibson wil gewoon een monopoly op hun modellen hebben en dat is niet geoorloofd in een vrije markt, lijkt mij.


Haha dat zou een mooie boel zijn :seriousf:
Dan zou onder het motto vrije markt alles kunnen kopiëren en dat is zéker niet het geval.

Denk dan eerder dat Orpheo het bij het rechte eind heeft en dat Gibson het trademark is verloren door het te lang op z'n beloop te laten.




Ah ok. Vreemd, aangezien Erik vd Haar met zn Haar strats vanaf 2014 de Fender kop niet meer gebruikt. Zou denk ik zelfbescherming zijn geweest, ook een relatief kleine bouwer maar kiest eieren voor zn geld.

Erik als bouwer zeker wel aangesproken door Fender. En dan kies je idd eieren voor je geld.
Bij bijv. Kauffmann ligt het weer wat anders. Die is niet alleen bouwer van zijn eigen merk maar ook nog eens verkoper van andere merken, destijds van Fender. Dan zegt Fender heel simpel; als jij hier iets in de showroom hangt wat een Fender headstock heeft maar niet van ons komt, dan leveren wij niet meer.


Die kan je wel krijgen als ie er een allparts of andere replacement hals opzet. Die zijn zo duur omdat er een hoop licentie aan fender betaald moet worden.

Dat doet GuitarFactory dus met z'n eigen label Indian. Daar wordt door Erik vd Haar de rest aan toegevoegd overigens, en dat zijn hele puike gitaren (met subtiele relic) voor het bedrag waar je ook een Kauffmann voor koopt.
Door de modernere neck vind ik ze overigens nog vele malen fijner spelen ook, maar dat is persoonlijk.

guitarkid2
2 juli 2019, 17:21
Is zo triest
Ik overwoog een week of wat geleden nog de aanschaf van zo'n 60 ties standard
Is um vanwege tijgerstreep allergie niet geworden
Nu zou ik dat merk geen eens meer in de overwegingen meenemen.
Puur omdat zielige gezeik
Btw
Zou gibbie saviour mr S. H., nog met zijn nummero uno gitarra (een les p replica) het podium op mogen of heeft boze markie ramone wanabee um dat persoonlijk verboden hebben ?
Van die dingen

D3nnis
2 juli 2019, 18:34
Dat doet GuitarFactory dus met z'n eigen label Indian. Daar wordt door Erik vd Haar de rest aan toegevoegd overigens, en dat zijn hele puike gitaren (met subtiele relic) voor het bedrag waar je ook een Kauffmann voor koopt.

Weet jij eigenlijk of dat een beetje loopt, dat Indian?
Zelf heb ik er een wat dubbel gevoel bij. Enerzijds koop je een zeer prima strat voor flink minder dan noem een Maybach. Anderzijds heb ik toch ook weer het gevoel van "een allparts hals op een body beunen kan ik zelf ook wel", ook al realiseer ik me dat bijvoorbeeld fender ook gewoon gitaren maakt door seriematig geproduceerde necks op seriematig geproduceerde bodies te schroeven.

Erik de Perik
2 juli 2019, 19:47
http://www.owappleton.com/

Leuk leesvoer over het feit dat gibson waarschijnlijk zelf jatwerk deed voor het les paul ontwerp. Les paul had er zelf namelijk nauwelijks iets mee te maken.

Les Paul heeft alleen zijn naam aan de gitaar geleend en schijnt verantwoordelijk te zijn geweest voor de gouden kleur. Gibson was een enorm conservatief bedrijf en zag niets in de solid body. Dat verklaart ook het lompe ontwerp van de LP, wat eigenlijk een naar hanteerbaar gewicht verkleinde massieve hollow body is. De LP was ook de eerste Gibson die een naam als type aanduiding had.
Lui als die Appleton, Paul Bigsby en waarschijnlijk nog een heel stel andere one-man-bands hebben ongetwijfeld onbewust meegeholpen aan de vorm van de archetypes body en neck. Het heeft wel paralellen met het Xerox PARC in de '70s, daar hing ook van alles en iedereen rond. Velen zijn vergeten en sommigen wereldberoemd geworden.

Je zou je ook af kunnen vragen hoeveel Gibson de firma nog is..... Orville Gibson die zo'n 100 jaar geleden overleed, was vooral een mandoline man, Lloyd Loar had een veel bredere interesse, ontwierp mandolines, elektrische violen, gitaren, versterking, etc. Terwijl lui als Ted McCarty en Seth Lover Gibson een moderner smoel gaven. Maar uiteindelijk was er toen al niets meer van Gibson in het bedrijf te bespeuren, verhuisde de firma een aantal staten verderop, waardoor wellicht The Heritage wel meer Gibson is dan die gasten in Nashville.
Natuurlijk heeft Gibson geen poot om op te staan qua trademark. Ze hebben decennia lang iedereen hun gang laten gaan en soms even een blaf door hun advocaten laten versturen. Dat komt best imposant over, ik heb er ooit zelf een mogen ontvangen van Michelin en ik snap goed dat kleine bouwers schrikken van een dik pak faxen of mails of simpelweg geen trek in hebben om het gevecht aan te gaan. Peer Dellen was jarenlang officieel Gibson reparateur. Op een gegeven ogenblik kreeg hij bezoek van een stel 'suits' van Gibson in zijn kleine werkplaats. Die zien de LP's die hij zelf maakte, volledig met de hand dus al een stuk ambachtelijker dan wat de Custom Shop deed en doet, compleet custom qua kleur, materiaal, hardware en ook nog voor veel minder geld...... Peer was Gibson steunpunt af..! Heeft hem nooit wat geïnteresseerd, want ook niets opgeleverd.

Orpheo
2 juli 2019, 19:50
Ah ok. Vreemd, aangezien Erik vd Haar met zn Haar strats vanaf 2014 de Fender kop niet meer gebruikt. Zou denk ik zelfbescherming zijn geweest, ook een relatief kleine bouwer maar kiest eieren voor zn geld.
Fender jaagt heel erg hard op zijn trademarks, altijd al gedaan, daarom kopieert niemand die kop(pen) klakkeloos :)

Orpheo
2 juli 2019, 19:55
Ik herinner me dat je vroeger een kleine nederlandse gitaarbouwer was, rose guitars, die hele goede les paul kopieen bouwde. Die moest daar onder druk van gibson ook mee stoppen. Wellicht al meer dan 20 jaar geleden.

En dan nog die belachelijke rechtzaak tegen prs omdat die het in hun hoofd haalde om een single cut gitaar op de markt te brengen. Dat verloren ze welliswaar maar toch.

Als fender met dat soort argumenten zo om zich heen zou slaan kon de hele industrie wel stoppen.

Rose kopieerde echt teveel. Ik bouw ook ''lp's'', Smitty kopieert ze zelfs nog getrouwer dan ik, Nik Huber en Patrick Eggle idem. Toch hebben wij geen problemen omdat wij de kop niet jatten, de split diamond niet overgenomen hebben en 't geen les paul noemen. scheelt een hoop :D

Fender heeft het geprobeerd hoor, met de bodyvormen, maar verloor hopeloos.

Over de LP zelf. Ik heb de biografie van Les Paul gelezen, net als die van Ted McCarty. Ontzettend interessant leesvoer. Het is grappig, gibson was echt de laatste grote jongen die aan de solidbody gitaren ging, OK gretsch ging nooit om geloof ik :P iedereen bouwde op iedereen en eigenlijk was het alleen Gibson die er geen brood in zag, in de solidbody. Auch.

D3nnis
2 juli 2019, 21:25
Het is voor sommige bouwers natuurlijk ook wel erg mooie reclame als ze aangeklaagd worden door gibson :)

arjanb01
2 juli 2019, 21:36
Dan doe je blijkbaar iets goed.
Ik ben benieuwd of Gibson Tokai nog gaat aanklagen. Dat wordt vuurwerk dan😆

Erik de Perik
2 juli 2019, 21:41
Vrijwel geen enkele bouwer is aangeklaagd door Gibson.

Napoje
2 juli 2019, 21:42
Gibson (en ook fender) hebben in de seventies en eighties gewoon zitten slapen toen de metal opkwam en de V en de Explorer daarvan iconen werden. In plaats van op de wagen te springen met nieuwe varianten gingen o.a. jackson en ibanez en tal van andere merken er met de krenten in de pap vandoor.

Gezien het aantal merken dat vooral metal gerelateerde gitaren verkoopt vermoed ik aan dat dat momenteel de intressantste doelgroep is.

Die hele markt had gibson zelf kunnen bedienen als ze niet op hun merknaam hadden geleund. Beetje achteraf gaan janken in plaats van een innovatief bedrijf zijn.

Erik de Perik
2 juli 2019, 21:56
Rose kopieerde echt teveel. Ik bouw ook ''lp's'', Smitty kopieert ze zelfs nog getrouwer dan ik, Nik Huber en Patrick Eggle idem. Toch hebben wij geen problemen omdat wij de kop niet jatten, de split diamond niet overgenomen hebben en 't geen les paul noemen. scheelt een hoop :D

Fender heeft het geprobeerd hoor, met de bodyvormen, maar verloor hopeloos.

Over de LP zelf. Ik heb de biografie van Les Paul gelezen, net als die van Ted McCarty. Ontzettend interessant leesvoer. Het is grappig, gibson was echt de laatste grote jongen die aan de solidbody gitaren ging, OK gretsch ging nooit om geloof ik :P iedereen bouwde op iedereen en eigenlijk was het alleen Gibson die er geen brood in zag, in de solidbody. Auch.

Geloof ik helemaal niets van. Die paar compleet anonieme gitaren die Rose bouwde en zeer waarschijnlijk nooit verder dan Nederland zouden komen.....?
Gitaren van Kris Gerrig, Roman Rist, Peter Max, Gil Yarron schijnen perfecte burst te zijn. Volgens mij heeft Gibson hun nooit aangeklaagd. Ik denk dat Gibson sowieso nooit een 'boutique' bouwer in de problemen heeft gebracht. Bulk bouwers zijn een veel grotere bedreiging. Vooral omdat inmiddels het kwaliteitsverschil nagenoeg verdwenen is.

arjanb01
2 juli 2019, 22:10
Ik ben geneigd met Orpheo mee te gaan. Hij als lp kenner en bouwer weet hoe de verhoudingen echt zijn tussen Gibson en de rest van de bouwers die lp’s in mekaar violen😁

Erik de Perik
2 juli 2019, 22:16
Maar jij haat mij...... :crazyhappy:


Ik ben geneigd met LP bouwers mee te gaan die zo'n 30 jaar meer in de business zitten. Ondanks de enorme internationale bevestiging die Orpheo heeft gekregen.

Niets negatiefs bedoeld Orpheo...!!

Orpheo
2 juli 2019, 22:25
Gil Yaron kreeg wel echt gezeur met Gibson, met name omdat 'ie in de USA werkt. Ik weet ook dat Rose gezeik kreeg maar om HEEL eerlijk te zijn, weet ik niet omdat zijn gitaren nou zulke goeie kopieen waren of omdat hij zich voordeed als gibson repair dude en dat niet was. Het zat ergens in dat hoekje, ik weet het niet meer exact.

Punt is... alleen als je in de USA een LP namaakt, heb je problemen. Sinds een paar jaar. Want de kopieen, het boeide Gibson echt helemaal niks in de late 70ies en 80ies, want Norlin was failliet aan het gaan. na het debacle met Ibanez werden jongens als Derrig en Max pas 'groot' (nog steeds geen honderden gitaren) en Gibson is daar niet achteraan gegaan. Dat is ook vlak na de lancering van Dean's V en Explorer.

Waarom ESP dan wel gezeik kreeg? omdat ESP in het begin een 'amerikaans' bedrijf was. (begon japans, had een HQ in New York). Ik meen me te herinneren dat daar het probleem zit: zodra het een 'amerikaans' bedrijf is, en het wordt in de USA gemaakt, dan begint het gelazer. De 'lawsuit' periode van ibanez was ook een onzin periode, want Ibanez wilde toch al eigen modellen gaan maken en was al bezig met het stoppen van Gibson kopieeren. Gibson heeft het wel geprobeerd hoor, niet-amerikaanse bouwers aanpakken, maar dat is gewoon heel lastig omdat ze die trademarks zo hebben laten versloffen.


Het vette deel, dat is wat ik 100% zeker weet. De rest heb ik opgediept uit de krochten van mijn brein. Ik weet het gewoon niet meer zo precies. Ooit zat ik er heel goed in maar ik moet m'n kop nu bij andere zaken houden :)

arjanb01
2 juli 2019, 22:26
Orpheo bouwt al LP’s opnam minst sinds dat ik op dit forum aangemeld ben (2006) dus hij zal ervaring zat hebben in de business om van de hoed en de rand te weten.
Toch, Orph?

Erik de Perik
2 juli 2019, 22:34
Op zich wel grappig, al was het maar omdat 'Slash" bekend werd als een Gibson speler terwijl hij op AFD een replica burst bespeelde.

Veel bouwers maken hun eigen sprookje en wellicht is Rose daar geen uitzondering op. Uiteindelijk zal de sound het bepalen, want niemand gaat voor een logo.... toch.....????

no 1 hops
3 juli 2019, 07:27
Op zich wel grappig, al was het maar omdat 'Slash" bekend werd als een Gibson speler terwijl hij op AFD een replica burst bespeelde.

Veel bouwers maken hun eigen sprookje en wellicht is Rose daar geen uitzondering op. Uiteindelijk zal de sound het bepalen, want niemand gaat voor een logo.... toch.....????Zover ik mij herinner kwam in een tijdschrift ook ter sprake dat hij een bepaald model Lp zo had bestudeert en aan de hand van die data zijn model maakte als kopie en die in dat tijdschrift zeer lovend werd beoordeeld.
daar kwamen de orders van, een (exacte) replica van ......

Da Vinci
3 juli 2019, 08:35
Weet jij eigenlijk of dat een beetje loopt, dat Indian?
Zelf heb ik er een wat dubbel gevoel bij. Enerzijds koop je een zeer prima strat voor flink minder dan noem een Maybach. Anderzijds heb ik toch ook weer het gevoel van "een allparts hals op een body beunen kan ik zelf ook wel", ook al realiseer ik me dat bijvoorbeeld fender ook gewoon gitaren maakt door seriematig geproduceerde necks op seriematig geproduceerde bodies te schroeven.

Ja loopt volgens mij vrij aardig. Hij heeft inmiddels een baar keer een batch gehad en dan gaan ze vrij snel de deur uit. Ik was er zaterdag nog even en volgens mij hing er nog maar één. Volgens mij is het nu de uitdaging om de aanvoer een beetje stabiel te krijgen.

En wat je zegt, bij alle merken wordt seriematig hout verwerkt tot een gitaar. Waarom dat bij Indian dan iets over de waarde zou moeten zeggen...
Overigens gaat het enkel om een hals, de body is geen Allparts. Die wordt gewoon door vd Haar en die assembleert het verder tot complete gitaar, incl. finish. Er zit wel altijd goede hardware en elektronica op en de finish is gewoon van professioneel niveua. Ik denk dat wanneer je alle onderdelen lost koopt het 'm zelf zo wil bouwen (incl. relic finish) je qua uurloon beter een krantenwijk kan nemen.

Ik weet overigens niet hoe dat bij bijv. Kauffmann gaat. Staat die zelf maple halsjes te zagen, trussrods in de frezen, rosewood te plakken en fretsleuven in de slijpen? Kan me bijna niet voorstellen dat dat een verdienmodel is in Nederland, ook gezien de materiaalkosten die er nog bijkomen voor een gitaar van net iets meer dan een € 1.000 excl. btw.

Orpheo
3 juli 2019, 09:05
Orpheo bouwt al LP’s opnam minst sinds dat ik op dit forum aangemeld ben (2006) dus hij zal ervaring zat hebben in de business om van de hoed en de rand te weten.
Toch, Orph?

thnx :D Ik begon eigenlijk als mega-LP nerd, maar ja, m'n eerste heb ik in eind 2006, begin 2007 gemaakt. Ik maak nu zo'n 20 gitaren waarvan zeker de helft LP's per jaar sinds 2015 :D

arjanb01
3 juli 2019, 09:29
Daarom, Orph. Erik is iemand die van alles weet lijkt te hebben maar er keer op keer naast zit.
En dattie dan roept dat hij alleen mensen die minimaal 30 jaar dit werk doen gelooft.... het zal allemaal wel... ik stoor me er niet meer aan.😆

D3nnis
3 juli 2019, 10:29
Ik denk dat wanneer je alle onderdelen lost koopt het 'm zelf zo wil bouwen (incl. relic finish) je qua uurloon beter een krantenwijk kan nemen.

Klopt, maar voor een paar 100 meer koop je een "echt" handgebouwde gitaar bij een gerenommeerde NL bouwer. Wordt die gitaar niet per se kwalitatief beter van, maar de (mijn) bereidheid ervoor te betalen wel, omdat je meer zeggenschap hebt over halsprofiel etc.
Ik heb nog steeds sluimerende GAS voor een tele. Als ik er aan toe ga geven ga ik wel zeker Indian nog ff checken.




Ik weet overigens niet hoe dat bij bijv. Kauffmann gaat. Staat die zelf maple halsjes te zagen, trussrods in de frezen, rosewood te plakken en fretsleuven in de slijpen?

Geen idee, maar ik heb liever een Indian dan een Kauffman. Misschien niet fair, maar heb 1x een Kauffman strat in handen gehad en die vond ik niet wat, waardoor je (ik) zo'n label dan niet direct op zal zoeken.

Erik de Perik
3 juli 2019, 11:24
Daarom, Orph. Erik is iemand die van alles weet lijkt te hebben maar er keer op keer naast zit.
En dattie dan roept dat hij alleen mensen die minimaal 30 jaar dit werk doen gelooft.... het zal allemaal wel... ik stoor me er niet meer aan.😆

Lezen is een kunst.

MarkS
3 juli 2019, 13:07
Ik heb nog steeds sluimerende GAS voor een tele. Als ik er aan toe ga geven ga ik wel zeker Indian nog ff checken.


Ze zien er iig wel smakelijk uit!

D3nnis
3 juli 2019, 17:52
Ze zien er iig wel smakelijk uit!Nou ja, het is gewoon een tele.
Met relic, jammer genoeg :)

arjanb01
3 juli 2019, 18:48
https://theguitarfactory.nl/product/indian-guitar-s-style-surf-green/

Dus dat is een Indian strat. Gaaf! Doet me inderdaad denken aan mn oude Haar strat. Mooie gitaar voor een eerlijke prijs, mooie specs ook.
Zijn er ook Indian les Pauls?

D3nnis
3 juli 2019, 18:57
Zijn er ook Indian les Pauls?

Bij mijn weten niet. Geen idee of er plannen in die richting zijn.
En ik ga er niet naartoe om het te vragen, want ik heb niks nodig, en als ik er tóch heen ga, heb ik ineens van alles nodig :D

arjanb01
3 juli 2019, 19:02
Ja van vragen komt kopen. Als ik naar die uiterst smakelijke gitaarzaak in het zuiden zou reizen, kom ik met een lege portemonnee en die groene strat terug😆
Gelukkig woon ik ver weg van die winkel!

D3nnis
3 juli 2019, 19:04
Het voordeel is dat ik niet echt van die relic dingen houd, maar er is nog zoveel meer moois :)

MarkS
3 juli 2019, 23:07
Nou ja, het is gewoon een tele.
Met relic, jammer genoeg :)
Nee, vind ik in deze gevallen juist wel ok.

Da Vinci
5 juli 2019, 10:00
Indians zijn er nu alleen als tele en strat.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Philippe
5 juli 2019, 17:13
https://theguitarfactory.nl/product/indian-guitar-s-style-surf-green/

Dus dat is een Indian strat. Gaaf! Doet me inderdaad denken aan mn oude Haar strat. Mooie gitaar voor een eerlijke prijs, mooie specs ook.
Zijn er ook Indian les Pauls?

Potver, ik zie nu pas dat de webshop van Francois online is. Wat een lekker spul heeft hij staan zeg. Het is maar goed dat ik linkshandig ben want het is maar een kort ritje naar Oss...

telerocker
6 juli 2019, 09:54
Potver, ik zie nu pas dat de webshop van Francois online is. Wat een lekker spul heeft hij staan zeg. Het is maar goed dat ik linkshandig ben want het is maar een kort ritje naar Oss...

Idd een leuk aanbod. Die Patrick Eggle denim, yummy.

D3nnis
6 juli 2019, 09:56
Die patrick eggle gitaren zijn écht toppertjes.

Jammer dat ik zo kut speel :D

apekop
6 juli 2019, 12:52
Zitten we nog in het goede topic?
Iemand al een 2019 Gibson model geprobeerd? of zijn ze nog niet te krijgen hier?

Da Vinci
1 augustus 2019, 09:46
Waarom...???

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=9AHhKRqdtGs


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
1 augustus 2019, 11:31
Ik geloofde eerst niet dat het echte Gibsons waren.

Harald
1 augustus 2019, 12:01
https://guitar.com/news/industry-news/gibson-firebird-x-destruction-video/?fbclid=IwAR2mYfPfFDZZ4yYziUp1G5Z-T5KreKJU9dI3vSRTWJWsnJrEbVbOQOQW0So

Zelfs de hardware was niet de moeite van het verwijderen waard?

Moskie
1 augustus 2019, 12:09
In de tekst staat dat het volgens Gibson juist ging om 'unsalvageable and damaged with unsafe components'. Dat zou het verwijderen van de hardware niet zo nuttig maken.

Dat zijn natuurlijk de woorden van Gibson, in de tekst staat verder dat het ook om iets anders zou kunnen gaan.

dagrim1
1 augustus 2019, 12:37
Hier een video hierover:

https://www.youtube.com/watch?v=_ft5J1lX4-o

Blijkbaar zulke specifieke gitaren (qua hardware, qua hout ivm gaten en boren voor de specifieke elektronica) etc dat ze niet echt te hergebruiken waren (en ook om te zorgen dat ze niet alsnog in de toekomst negatief terug zouden stralen op Gibson oid?)

Snap het idee, maar zoals ook in de video wordt gezegd... het zou toch mogelijk moeten zijn om hier een doel aan te geven. Zo zonde dit.

Then again, dit gebeurt volgens mij zo vaak... voorraad die gewoon weggegooid of vernield wordt ipv een ander doel te vinden.

Moskie
1 augustus 2019, 13:22
Ik vraag mij wel af waarom het zo pontificaal moet. Dat straalt toch uit dat je een statement wilt maken.

Agent_Smith
1 augustus 2019, 16:05
Ik was vorig jaar daar in de fabriek idd. En daar stond een rek met afgekeurde gitaren. Maar dat waren er nog geen 15 ofzo volgens mij.
Er werd idd ook over gesproken en die worden vernietigd. Waar Gibson vroeger nog wel ' factory seconds' de markt op liet gaan doen ze dat tegenwoordig absoluut niet meer. Okee, fair enough. Das een keuze.

Maar op deze manier is natuurlijk wel erg provocerend en idd alsof er een statement gemaakt moet worden. Het is voor mij ook een raadsel waarom de hardware en electronics er niet gewoon afgehaald worden. Maar goed, hun beleid.

D3nnis
1 augustus 2019, 16:10
Dat zie je in zo'n beetje elk (groter) bedrijf.
Iemand moet dan de hardware eraf halen, niet eerst een (de-)assemblage order komen, retourbonnen maken bij de betreffende hardware, magazijn die hardware laten controleren of dit klopt, en of het nog nieuw is, en opboeken.
Waarschijnlijk is de prijs die gibson betaalt voor dat spul niet zo hoog als dat wij er voor moeten betalen, waardoor dit soort beslissingen al snel plaatsvinden.

Erik de Perik
1 augustus 2019, 18:27
Dat kan nooit kloppen. Ik heb altijd begrepen dat Aziatische gitaren van goedkope onderdelen gemaakt werden en daarom nooit kunnen deugen. Zo lijkt het wel dat Gibson ook voor een scheet en twee knikkers aan hardware in elkaar schroeft (door proud craftsmen uiteraard en in de USA).

dml
1 augustus 2019, 20:03
Dat kan nooit kloppen. Ik heb altijd begrepen dat Aziatische gitaren van goedkope onderdelen gemaakt werden en daarom nooit kunnen deugen. Zo lijkt het wel dat Gibson ook voor een scheet en twee knikkers aan hardware in elkaar schroeft (door proud craftsmen uiteraard en in de USA).

Maar dat is toch ook echt zo? Waarom lees en hoor je niets anders dan dat de Gibson's uit jaar X veeeeeeel beter zijn dan die uit jaar Y, om nog maar te zwijgen van batch 3.1.5 uit jaar Z.
En de gebroken headstocks lijken alleen bij Gibson voor te komen. Wat een klote-gitaren zijn het toch eigenlijk.

Erik de Perik
1 augustus 2019, 20:16
Maar dat is toch ook echt zo? Waarom lees en hoor je niets anders dan dat de Gibson's uit jaar X veeeeeeel beter zijn dan die uit jaar Y, om nog maar te zwijgen van batch 3.1.5 uit jaar Z.
En de gebroken headstocks lijken alleen bij Gibson voor te komen. Wat een klote-gitaren zijn het toch eigenlijk.

Mwah dat laatste klopt wel een beetje.

Maar ook Gibson heeft fantastische gitaren gebracht en ieder fabriek heeft marketing om alles te verkopen. Sound en betrouwbaarheid zijn twee best verschillende dingen.

Ik denk dat er veel meer te vinden is buiten Gibson.

guitarkid2
1 augustus 2019, 21:11
Dat zie je in zo'n beetje elk (groter) bedrijf.
Iemand moet dan de hardware eraf halen, niet eerst een (de-)assemblage order komen, retourbonnen maken bij de betreffende hardware, magazijn die hardware laten controleren of dit klopt, en of het nog nieuw is, en opboeken.
Waarschijnlijk is de prijs die gibson betaalt voor dat spul niet zo hoog als dat wij er voor moeten betalen, waardoor dit soort beslissingen al snel plaatsvinden.
bovendien geef je je personeel een lolletje
ze mogen gitaren op kinderlijke funny manier vernietigen ipv just ze is stukken te zagen of te shedderen
flikkert een ex-employee juist nu een filmpje van het gebeuren op het net
Weet niet of de huidige werknemers van gibson zo blij zijn met deze mofo
komt op mij wat hufterig over

D3nnis
1 augustus 2019, 22:06
bovendien geef je je personeel een lolletje


Dat is tenslotte onbetaalbaar :)

Ik moet zeggen dat ik het voor mezelf nooit recht zou kunnen rekenen, op zo'n manier spullen scrappen, maar dat is meer beslissen op emotie (want hoe kan weggooien nou goedkoper zijn dan hetzelfde spul nieuw kopen). Maar de mensen die wel verstand hebben van bedrijfsprocessen schijnen het toch met elkaar eens te zijn, gezien het feit dat het op zo veel plekken gebeurt.

kwispelhond
2 augustus 2019, 20:17
Ach, jullie vinden die paar gitaartjes al wat, wat dacht je van 100.000 auto's?

https://www.ad.nl/auto/massavernietiging-van-ruim-100-000-auto-s-in-de-vs~a7cd46f8/

Jep, izgs! had alleen even nieuwe software op gehoeven maar kennelijk is vernietigen een beter plan. Het milieu is op deze manier nu natuurlijk wel dubbel gepakt maar daar is niemand mee bezig in deze zieke maatschappij van ons.

Brum
21 februari 2020, 20:33
Dan denk je, ze zullen toch leren van hun fouten en staan niet meer op de plek om grootmoedig te doen. Welnee...


https://www.youtube.com/watch?v=00ReU6IGACo

Tupelo
21 februari 2020, 20:39
Ach, jullie vinden die paar gitaartjes al wat, wat dacht je van 100.000 auto's?

https://www.ad.nl/auto/massavernietiging-van-ruim-100-000-auto-s-in-de-vs~a7cd46f8/

Jep, izgs! had alleen even nieuwe software op gehoeven maar kennelijk is vernietigen een beter plan. Het milieu is op deze manier nu natuurlijk wel dubbel gepakt maar daar is niemand mee bezig in deze zieke maatschappij van ons.

100.000 VW's ?
Daar had je heel IS mee af kunnen kopen.
Verouderd model ?
Geen probleem, nieuw op kenteken & een spoilertje erop en gaan !!

Napoje
21 februari 2020, 20:41
Dat kan nooit kloppen. Ik heb altijd begrepen dat Aziatische gitaren van goedkope onderdelen gemaakt werden en daarom nooit kunnen deugen. Zo lijkt het wel dat Gibson ook voor een scheet en twee knikkers aan hardware in elkaar schroeft (door proud craftsmen uiteraard en in de USA).

Toyotas en mazda’s. Kwalitatief ook veel slechter dan chevrolets en chryslers. Hyundai’s ook veel slechter dan made in the fucking usa.

Droom lekker verder mensen

Mitch
22 februari 2020, 18:16
Ik schrok me rot. Die video begint met "Brad the Guitologist" :nervous:

Brum
22 februari 2020, 18:21
Ja, als iemand zo'n Gibson 'even van repliek kan dienen', dan is het Brad the Guitologist wel! Kennelijk heeft ie snel carrière gemaakt op de buitenlandse fora, gezien z'n bijnaam nu.:crazyhappy:

Pepe
28 augustus 2020, 16:12
Rich Hippie?
Sneer van Gibson omdat Neil geen zin had in een signature (https://www.musik-produktiv.com/nl/gibson-gallery-s-choice-r6-rich-hippie.html)?

SloeGin
17 november 2020, 22:21
weer wat Jimi Hendrix sigs erbij.


https://www.youtube.com/watch?v=S2WdydXQOWo

Slechts 10.000 euro.

Fabrieksinstellingen
18 november 2020, 14:34
Op marktplaats 12000 schijnt

Da Vinci
18 november 2020, 15:13
Hoe kunnen ze 't er voor maken...

almarvk
19 november 2020, 18:52
Paul Davids mag ze proberen. Komt dus wel snel een videootje van online. 125 stuks van gemaakt.

Pepe
20 november 2020, 00:02
Dat gaat regelrecht de beveiligde getemperatuurde vitrine in van een of ander zakenman. Net zoals sommige Ferrari's of Rolexen. Is ook voor die doelgroep bedoeld. Ik vind dat prima, dat houdt vaak een industrie op de been zoals Ed Sheeran en Taylor Swift ervoor zorgen dat minder succesvolle collega's de studio in kunnen.

Chew
20 november 2020, 00:10
Maar... waarom is die witte dan niet in linkse uitvoering verkrijgbaar? Foei!

Erik de Perik
20 november 2020, 00:16
125 rh en 25 lh Flying V’s
Hoeveel SG’s is niet duidelijk.

arjanb01
20 november 2020, 06:34
Wat te denken van deze. Gister zag ik deze Gibson voorbijkomen op Pawn stars.
Daarna ben ik kwijlend en met een bobbel in mn broek naar de wc gegaan:

https://youtu.be/6dwE4POGFVg

Begrijpelijk dat die vent uiteindelijk spijt kreeg en hem niet voor 48.000 dollar weg deed. Leuk programma trouwens, kijk er met plezier naar en de humor van die gasten is puur goud ! 😁

soup
20 november 2020, 11:02
Wat te denken van deze. Gister zag ik deze Gibson voorbijkomen op Pawn stars.
Daarna ben ik kwijlend en met een bobbel in mn broek naar de wc gegaan:

https://youtu.be/6dwE4POGFVg

Begrijpelijk dat die vent uiteindelijk spijt kreeg en hem niet voor 48.000 dollar weg deed. Leuk programma trouwens, kijk er met plezier naar en de humor van die gasten is puur goud ! 
Je weet dat het scripted is?