PDA

View Full Version : help me out please!



sunday violence
8 april 2003, 18:24
eeej ik zit met het volgende probleem, hoe kan ik in vredesnaam mijn lead kanaal dusdanig afstellen dat de hoge tonen netzohard doorkomen als de lage tonen?? want ik kamp al een hele tijd met dat probleem. ik speel op een marshall avt150H, en hij klinkt lekker hoor, maar die overdrive is veels te bombastisch, zeg maar. Ik vind het moeilijk om uit te lgeen iig, maar het komt erop neer dat ik op zoek ben naar een pedaal waarmee ik een heel heftig scheurgeluid uit mn versterker kan toveren, om lekker te kunnen soleren. iemand suggesties?? thanks a lot!

Pickslide
8 april 2003, 18:53
Koop een pedaal met een equalizer er in. Kan je zelf bepalen wat voor tonen je in je scheur je wil. (zit bijv. op MT-2 van boss)

BLOK182
8 april 2003, 18:57
Je kan ook een scheurpedaaltje kopen en combineren met een losse equalizer, zoals de boss ge-7.

Mitch
8 april 2003, 20:01
Je kan ook eens kijken naar buizen-pedalen: soort tot superpedaal omgetoverde pre-amps. Kunnen je vaak een veel levendigere lead sound geven.
Gebruikte zelf een Ibanez Tube King op mijn AVT, maar gebruik 'm nu nog steeds op mijn buizenbak ! Onovertroffen voor leads...

Herdjie
8 april 2003, 20:10
TUBE KING RULEZZZZ

sunday violence
8 april 2003, 20:25
is zo'n tubeking hetzelfde als een tubescreamer?? want die vind ik overal op marktplaats. zoniet wat doet zo'n pedaal dan precies?

in elk geval bedankt voor de reacties

Ic3gl0vE
8 april 2003, 23:04
Op 2003-04-08 18:53, schreef Pickslide:
Koop een pedaal met een equalizer er in. Kan je zelf bepalen wat voor tonen je in je scheur je wil. (zit bijv. op MT-2 van boss)


je kunt dan natuurlijk ook gewoon een equalizer kopen hè

Dirk_Hendrik
9 april 2003, 08:39
Op 2003-04-08 20:25, schreef sunday violence:
is zo'n tubeking hetzelfde als een tubescreamer?? want die vind ik overal op marktplaats. zoniet wat doet zo'n pedaal dan precies?

in elk geval bedankt voor de reacties


Ja ze doen hetzelfde. Vervormen. Daar is dan ook wel alles mee gezegd.

Ze klinken totaal anders en zijn ze totaal anders opgebouwd. Een tubeking werkt met een buis. Een Tubescreamer niet. Los daarvan is een tubescreamer altijd een goede deal als je er eentje onder de 50 Euro tegenkomt (behalve de TS5 soundtank dan)