PDA

View Full Version : Telecaster vraag



Fistfunk
20 november 2009, 19:28
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe gitaar, aangezien ik binnenkort een aardig duitje binnenkrijgt en toe ben aan een nieuwe gitaar.

Ik heb op het moment een tele '52 reissue te leen die me heel erg bevalt qua spel, alleen de looks doen het niet per se voor mij.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars met die '52 reissue, maar:

-3 tone sunburst
-maple neck
-als het ff kan binding

Ik vond de '62 reissue, maar die heeft een rosewood toets en als het ff kan wil ik richting de american deluxe of custom series gaan.

Heeft iemand een idee? Of 2e hands dealers die ik kan checken, want bij musicstore/thomann kom ik niet precies uit waar ik wil zijn en marktplaats heeft niet veel aanbod op dit gebied.

De prijs mag tussen de 1000 en 1500 euro liggen ongeveer..

ackm
20 november 2009, 19:31
Kwaliteit ervan durf ik niks over te zeggen maar kijk hier eens naar:

http://www.thomann.de/nl/fender_highway_one_tele_mn_3tsb.htm

Raytheman
20 november 2009, 19:34
Dan zou ik hiervoor gaan:
http://www.thomann.de/nl/fender_highway_texas_tele_mn_2tsb.htm?sid=e0d676a8 f043f5b6e2adc76ce8fca903

Sinner1980
20 november 2009, 19:37
Twee woorden: American Deluxe...te gekke gitaren,met binding en van een geweldige kwaliteit...gewoon doen dus,krijg je echt geen spijt van.
Ik heb een Highway One gehad,prima plank...maar toch weer verkocht

Fistfunk
20 november 2009, 19:43
Inderdaad, die highways zijn opzich wel leuk, maar ik zoek iets waar ik qua kwaliteit in principe voor altijd mee vooruit kan.

American Deluxe met bindings? Waar? dat zou perfect zijn :)

Sinner1980
20 november 2009, 19:58
Inderdaad, die highways zijn opzich wel leuk, maar ik zoek iets waar ik qua kwaliteit in principe voor altijd mee vooruit kan.

American Deluxe met bindings? Waar? dat zou perfect zijn :)

Die dingen hebben toch een binding...of niet,ff kijken:stop:

Sinner1980
20 november 2009, 20:01
http://www.fender.com/products//view_specs.php?full_partno=0101600&name=American+Deluxe+Telecaster%26reg%3B

Check maar even...of mn engels is in ene zwaar achteruit gegaan...of ik slaap half,zwaar dagje.;)

Hendriks
20 november 2009, 20:07
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe gitaar, aangezien ik binnenkort een aardig duitje binnenkrijgt en toe ben aan een nieuwe gitaar.

Ik heb op het moment een tele '52 reissue te leen die me heel erg bevalt qua spel, alleen de looks doen het niet per se voor mij.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets vergelijkbaars met die '52 reissue, maar:

-3 tone sunburst
-maple neck
-als het ff kan binding

Ik vond de '62 reissue, maar die heeft een rosewood toets en als het ff kan wil ik richting de american deluxe of custom series gaan.

Heeft iemand een idee? Of 2e hands dealers die ik kan checken, want bij musicstore/thomann kom ik niet precies uit waar ik wil zijn en marktplaats heeft niet veel aanbod op dit gebied.

De prijs mag tussen de 1000 en 1500 euro liggen ongeveer..

Fender Japan: Jerry Donahue , 55 RI.of... bestel een Dick Smith in sunburst:
http://img37.imageshack.us/img37/9979/dscn1906d.jpg

http://img352.imageshack.us/img352/2077/jd2fw5.jpg

JD telecaster

Eko
20 november 2009, 20:09
American Deluxe Tele heeft binding aan de voorzijde. Ook bodycontouring. Modern C shape neck en medium frets. Zet ze alle twee/drie naast elkaar in een geluidstest en je valt voor de American reissues. Ik heb ze allemaal wel geprobeerd , geloof ik , en vond de moderne variaties er wel mooier uit zien. Ze klonken echter wel sterieler. Ook hebben ze trouwens polylak i.p.v. nitro.
Als je dikke halzen prettig vindt is een modern C iets dunner. Echt eerst proberen voor je koopt, want ze zijn te duur om een miskoop te doen.

Jordii
20 november 2009, 20:22
Wat is precies binding? Ik zou voor die groene gaan.:hippie:

Fistfunk
20 november 2009, 20:30
dat randje om de body heen ;)

Hendriks: thanks voor de suggesties!

En @Sinner1980 & Eko

"Top of Body is Bound" inderdaad, maar zijn dat oudere modellen dan?
Als je googled kom je met en zonder binding tegen en bij musicstore/thomann staat alleen maar zonder..

Ik ga sowieso uitvoerig testen alvorens iets te kopen :)
Zijn er reissues die aan mijn lijstje voldoen? Op het gebied van modellen ben ik een enorme leek.

Hendriks
20 november 2009, 21:23
Ik weet niet of het beslit een Fender moet zijn , maar Mensinger heeft de Maverick , deze voldoet aan jouw specs en is echt een topgitaar , word gemaakt in Polen , kost rond de €850-900.
Zelf assembleren kan ook , kun je zo duur(goedkoop) maken als je zelf wilt, vrije keuze elemnten, etc.

Rooker
20 november 2009, 21:35
Op youtube ook veel naar tele's gekeken. Ik vond die '52 Hot rod erg gaaf!!! Klinkt clean mooi en kan ook met het zwaardere werk mee. Volgens mij is hij er alleen maar in 1 kleur. Maar die vind ik te gek! www.fender.com/products//search.php?partno=0100232850
Dit is hem.
IDD die groene is ook erg cool!
grts

Hendriks
20 november 2009, 22:00
Oh,oh,oh, wat mooi:
http://www.public-peace.de/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=77

Sinner1980
20 november 2009, 22:29
Op youtube ook veel naar tele's gekeken. Ik vond die '52 Hot rod erg gaaf!!! Klinkt clean mooi en kan ook met het zwaardere werk mee. Volgens mij is hij er alleen maar in 1 kleur. Maar die vind ik te gek! www.fender.com/products//search.php?partno=0100232850
Dit is hem.
IDD die groene is ook erg cool!
grts

2 kleuren dus,idd vet alleen heeft deze een dikkere hals als een standaard tele,en dat moet je willen. Verders wel een hele mooie plank (vooral die butterscotch...GAS!).
Hij heeft ook geen binding trouwens

Fistfunk
20 november 2009, 22:32
Jaa kijk eens aan, hier kan ik wat mee ;)
Genoeg materiaal om weer ff in te gaan spitten, thanks!

En die '52 heb ik nu dus te leen, buiten die humbucker bij de neck en die nieuwe bridge: ontzettend fijn ding! 100% aan te raden, alleen ik vind die butterscotch dus zelf niet echt GAS opwekkend..

edit; alleen dus nog benieuwd waar die american deluxe met binding te vinden is :)

McVenco
20 november 2009, 22:47
Oh,oh,oh, wat mooi:
http://www.public-peace.de/index.php?option=com_content&view=article&id=59&Itemid=77

Tja... ik weet het niet. De voorkant is prachtig, maar die body contour is echt afgrijselijk lelijk :stop:

oigun
20 november 2009, 22:54
deze? (http://cgi.ebay.nl/Fender-Richie-Kotzen-Telecaster-Flamed-Maple-Sunburst_W0QQitemZ280426727679QQcmdZViewItemQQptZU K_Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item414abc48 ff)
of deze (http://cgi.ebay.nl/Fender-American-Deluxe-Telecaster-Aged-Cherry-Sunburst_W0QQitemZ330371049398QQcmdZViewItemQQptZU K_Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item4ceba627 b6)misschien?

Hendriks
20 november 2009, 23:14
deze? (http://cgi.ebay.nl/Fender-Richie-Kotzen-Telecaster-Flamed-Maple-Sunburst_W0QQitemZ280426727679QQcmdZViewItemQQptZU K_Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item414abc48 ff)
of deze (http://cgi.ebay.nl/Fender-American-Deluxe-Telecaster-Aged-Cherry-Sunburst_W0QQitemZ330371049398QQcmdZViewItemQQptZU K_Musical_Instruments_Guitars_CV?hash=item4ceba627 b6)misschien?

Stevig aan de prijs die RK.

oigun
21 november 2009, 00:12
Stevig aan de prijs die RK.

Bij thomann idd een stuk goedkoper.

Hendriks
21 november 2009, 09:29
Voor de japanse Domestic markt worden ze onder een andere naam gemaakt en zijn ze veel goedkoper , ik heb ze hier al eens gezien voor rond de €1000.

Hendriks
21 november 2009, 09:31
Tja... ik weet het niet. De voorkant is prachtig, maar die body contour is echt afgrijselijk lelijk :stop:

Mischien niet zo mooi , maar wat speelt dat een stuk comfortabeler , zou je eens moeten proberen. Puristen zullen het niets vinden.

deefke666
21 november 2009, 09:57
plus 1 voor de deluxe :)

ik zou ze toch minstens eens proberen, ik heb pas de deluxe strat aangeschaft en een weekje later hing de deluxe tele in dezelfde winkel = zware gas aanval...

klank en feel zijn in mijn ogen geweldig

grtz d

Sinner1980
21 november 2009, 11:20
Stevig aan de prijs die RK.

Beetje overpriced als je mij vraagt...
Meneer Kotzens krabbeltje is dan ook wel wat waard...

Fistfunk
26 november 2009, 00:59
Kleine update:
Gisteren naar de Feedback geweest om even te testen:
Die American Deluxe is net speelgoed, vooral de hals...
En daarbij is de binding zo wit als maar kan en de slagplaat met zo'n vieze groenige gloed. Ik snap niet waar ze de combinatie vandaan halen.
Maarja, slagplaat kan vervangen worden, maar in dit geval boeit het me niet, want ik vond er niks aan.

Heb ook nog even op een '62 reissue gespeeld: meteen afgekeurd tegenover de deluxe. Daarna een standard, die overall het beste uit de bus kwam, maar ik heb nou niet meteen mijn droomgitaar in handen gehad ofzo..

Ik denk dat ik toch op de uitkijk ga staan voor iets uit '80/'90 ofzo, volgens mij maakten ze toen wel nog fatsoenlijke gitaren, waarvan je het gevoel hebt iets in handen te hebben..

jutter
26 november 2009, 01:10
Kleine update:
Gisteren naar de Feedback geweest om even te testen:
Die American Deluxe is net speelgoed, vooral de hals...
En daarbij is de binding zo wit als maar kan en de slagplaat met zo'n vieze groenige gloed. Ik snap niet waar ze de combinatie vandaan halen.
Maarja, slagplaat kan vervangen worden, maar in dit geval boeit het me niet, want ik vond er niks aan.

Heb ook nog even op een '62 reissue gespeeld: meteen afgekeurd tegenover de deluxe. Daarna een standard, die overall het beste uit de bus kwam, maar ik heb nou niet meteen mijn droomgitaar in handen gehad ofzo..

Ik denk dat ik toch op de uitkijk ga staan voor iets uit '80/'90 ofzo, volgens mij maakten ze toen wel nog fatsoenlijke gitaren, waarvan je het gevoel hebt iets in handen te hebben..

Je hebt een PM!

humbucker
26 november 2009, 08:49
Wat beviel er niet aan die 62-er?

Fistfunk
26 november 2009, 12:25
Misschien kwam het door de deluxe die ik ervoor had (en haar afstelling), maar vanaf het eerste moment was het hem gewoon niet. Had ook een rosewood toets en ik weet nu in ieder geval zeker dat ik die niet wil voor mijn telecaster (ben er heel tevreden over op mijn strat).

Ik weet niet, die 700 euro verschil is er in ieder geval wel ;)

kiwindo
30 november 2009, 20:17
Weet niet of je nog op zoek bent naar een Telecaster sunburst, maar ik heb er een die ik vanwege het niet kunnen wennen aan de radius die de 52 heeft (7.25) te koop.
Exact de zelfde specs als bijvoorbeeld de butterscotch, maar dan sunburst en de hardware is goldplated.
Ik kan enkele foto's sturen, maar als je kijkt op Amerikaanse forum TDPRI en zoekt onder
52 Tele Special (eigenaar Johnspierce) dan zie je'm.
Heb hem 2 jaar geleden gekocht bij JP Stingray. De special is alleen gemaakt van 2000 to 2002 en duurder dan de butterscotch.

Hendriks
30 november 2009, 20:53
Spammerde spam, stuur hem gewoon even een PM , dat doet Jutter ook.

jutter
30 november 2009, 21:11
Spammerde spam, stuur hem gewoon even een PM , dat doet Jutter ook.

Volg mij allen!;)

Hendriks
30 november 2009, 21:14
Volg mij allen!;)


Jij doet dat netjes.

chocorookie
30 november 2009, 21:26
http://www.guitarshogun.com/

Fistfunk
25 december 2009, 15:37
En hij mag weer even geupped worden:

Inmiddels is het te besteden bedrag vastgesteld op 1500 euro.
Wat voor mij op dit moment belangrijk is, behalve de specificaties op p1 van dit topic, is dat ik hier in principe altijd op zal kunnen blijven spelen en dat als ik ervanaf zou willen hij zijn waarde behoud.

Ik ben ondertussen aardig wat gitaarboeren afgegaan, maar ik vind nergens wat ik zoek.. Ideaal zou een custom tele uit om en nabij '68 zijn, maarja...

Ik neem aan dat iedereen hier bij elkaar stukken meer (particuliere) dealers kent die handelen in vintage gitaren, waar ik toch naar op zoek ga denk ik. Die nieuwe producties vind ik namelijk maar niets.

Dus kennen jullie nog dealers in Nederland of net over de grens?

Of evt. bouwers die me een helpende hand toe kunnen steken?

Fistfunk
26 december 2009, 20:05
upup!

Warmoth? Hoe zit dat met kwaliteit en betrouwbaarheid? Ik wil eigenlijk niets kopen zonder eerst te hebben bespeeld..

Ps: check de post hierboven ook nog even aub :)

speedmusic
27 december 2009, 09:23
Dit lijkt mij ook niet verkeerd:
http://link.marktplaats.nl/305153353

zal goed waarde behouden, is geen vintage gitaar.

Eko
27 december 2009, 09:29
Het bedrag wat je in je hoofd hebt is net genoeg om er een te laten bouwen bij Haar. En dan moet je nog geen al te grote afwijkende eisen hebben. Een vintage Fender uit het jaar wat je noemt mag je gaan denken aan minimaal het dubbele tot een drievoud.
Wat je zoekt gaat hem dus niet worden voor dat bedrag.
Het belangrijkste is dat je precies weet wat je in je volgende instrument zoekt. Type hals , breedte , uitvoering ( maple / rosewood) , type frets enz . Als je dan naar bv Fellowship of the Acoustics ( Bergentheim) een mail stuurt kun je best een keer een prijs horen van het bijpassende instrument. Ook The American Guitarstore in Enschede heeft een grote klantenkring in oudere instrumenten. Kaj gaat regelmatig naar de USA en koopt daar een container vol oudere instrumenten op.
Nogmaals , niet proberen voor een dubbeltje op de eerste rang te komen. Als je een instrument zoekt waar je jaren op wilt blijven spelen zal je er wat voor uit moeten geven. Of je eisen bijstellen.