PDA

View Full Version : MarkIV ruilen voor SLO?



Michael AE
20 november 2009, 18:35
Kreeg net een aanbod om mijn MarkIV en Eventide Eclipse om te ruilen voor een Soldano SLO.

Lang geleden dat ik die heb gehoord, maar ik vond hem wel tof. Is er iemand hier die ervaring heeft met dat ding? Clips heb ik nog van de high gain shootout, maar ik krijg toch een betere indruk als ik er zelf op speel.

Wat vinden jullie?

Jimwoud
20 november 2009, 18:41
Een SLO is heel erg vet. Is toch wel mijn droomversterker. Ik zou hem gewoon goed gaan testen en vergelijken.

caliban
20 november 2009, 18:51
Ik zie mezelf nooit zoveel geld aan een versterker geven. Geweldig ding, maar naar mijn mening die overdreven prijs toch niet waard. Hoe vet is een mark IV wel niet :):)

AART
20 november 2009, 18:52
Qua waarde een prima deal. Of de SLO je ligt weet moet je zelf zeker testen. In Boekel viel mij op dat de Hot Rod en SLO behoorlijk wat strakker en bruikbaarder werden van de Depth/XL mod. Zonder was het laag nogal los, zeker voor de strakkere metal rythms kan dat wel een probleem zijn.

Voor hardrock was de sound echter zeker prima, en de avenger (SLO lead?) met depth control (en XL mod?) klonk ook voor metal zeker goed.

Ik weet alleen niet precies welke fabrieksmods er allemaal mogelijk zijn en wat ze precies doen, dat moet iemand anders maar even uitleggen. Wel maakte het behoorlijk wat uit qua sound.

casper innosence
20 november 2009, 18:56
Qua waarde een prima deal. Of de SLO je ligt weet moet je zelf zeker testen. In Boekel viel mij op dat de Hot Rod en SLO behoorlijk wat strakker en bruikbaarder werden van de Depth/XL mod. Zonder was het laag nogal los, zeker voor de strakkere metal rythms kan dat wel een probleem zijn.

Voor hardrock was de sound echter zeker prima, en de avenger (SLO lead?) met depth control (en XL mod?) klonk ook voor metal zeker goed.

Ik weet alleen niet precies welke fabrieksmods er allemaal mogelijk zijn en wat ze precies doen, dat moet iemand anders maar even uitleggen. Wel maakte het behoorlijk wat uit qua sound.

Als jij doelt met "XL mod" op n effectloop, dan heeft die (50w)Avenger die tentijde van de shootout in Boekel stond dat niet. Dat is gewoon een schakelbare 2e master die Daan daar ingebouwd heeft, om te kijken of dat mogelijk was. Dat is t prototype voor de mod die ie op mijn (100watt) Avenger heeft gedaan.

De Depth knop is op nieuwere types geloof ik standaard, tenminste mijn Avenger van 2006 heeft t gewoon standaard.

Mitch
20 november 2009, 19:03
Tweede topic over een ruildeal. De 2e hands markt ligt nog op zijn gat begrijp ik?

Tristan
20 november 2009, 19:04
Op zich is dat wel een goede deal, ken de SLO verder niet echt...

interessander
20 november 2009, 19:12
Een SLO behoudt zijn waarde volgens mij uitstekend (een Eventide en een Mark IV natuurlijk ook wel) dus wat dat betreft zou je je er in ieder geval geen buil aan vallen.

Uitgaande van je "ik hou van marshal"l topic en je problemen met het snel vinden van een goede setting live met de Mark IV lijkt me de SLO een hele goede oplossing: Een no-nonsense versterker, zeker vergeleken met een Mark IV.

Pé.
20 november 2009, 21:16
Een SLO is heel erg vet. Is toch wel mijn droomversterker. Ik zou hem gewoon goed gaan testen en vergelijken. Jet City komt binnenkort (volgende maand ergens) met een chineze SLO100 kloon (http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_100h.htm)... Verwacht dat wanneer hij uit is dat ook Musik Produktiv hem gaat verkopen, en dat is over het algemeen nog wel op rij-afstand.. Hoe het met distributie in NL gaat kan ik niet echt vinden, ze hebben (nog) geen website..

saparua1
20 november 2009, 22:05
Jet City komt binnenkort (volgende maand ergens) met een chineze SLO100 kloon (http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_100h.htm)... Verwacht dat wanneer hij uit is dat ook Musik Produktiv hem gaat verkopen, en dat is over het algemeen nog wel op rij-afstand.. Hoe het met distributie in NL gaat kan ik niet echt vinden, ze hebben (nog) geen website..


http://www.jetcityamplification.com/

Chris Winsemius
20 november 2009, 22:17
Kreeg net een aanbod om mijn MarkIV en Eventide Eclipse om te ruilen voor een Soldano SLO.

Lang geleden dat ik die heb gehoord, maar ik vond hem wel tof. Is er iemand hier die ervaring heeft met dat ding? Clips heb ik nog van de high gain shootout, maar ik krijg toch een betere indruk als ik er zelf op speel.

Wat vinden jullie?

Ik zeg: doen!

Eventueel ontbrekende depth-knop is altijd toe te voegen, 100% klonen is onmogelijk (betreffende SLO100-clones)......

Michael AE
21 november 2009, 02:48
Het is wel de full option, dus met Depth mod, Tranny mod (kan ik dan muziek van Twisted Sister spelen met die amp ofzo?), Half Power en Mid nogwat. Die van gitaarmarkt dus.

Heb altijd al eens langer met zo'n amp willen kloten, dus misschien doe ik het wel. Is natuurlijk geen amp die je makkelijk kwijtraakt, maar wel één die zijn waarde behoudt.

FrankC
21 november 2009, 09:24
http://www.jetcityamplification.com/


http://www.youtube.com/watch?v=6_PsQlbdYZU

Bernd Veenema
21 november 2009, 09:37
Tweede topic over een ruildeal. De 2e hands markt ligt nog op zijn gat begrijp ik?

De 2e hands versterkermarkt ligt echt op zijn gat. Ik heb tijden moeten leuren met die Vox Nighttrain en ik kreeg ook alleen maar ruilvoorstellen voor mijn Fargen. Met de Tokai eigenlijk hetzelde verhaal. Tientallen ruilvoorstellen en maar een paar personen die cash wilden geven. Die heb ik gelukkig wel goed kunnen verkopen.

Les Paul R8
21 november 2009, 09:53
Het is wel de full option, dus met Depth mod, Tranny mod (kan ik dan muziek van Twisted Sister spelen met die amp ofzo?), Half Power en Mid nogwat. Die van gitaarmarkt dus.

Heb altijd al eens langer met zo'n amp willen kloten, dus misschien doe ik het wel. Is natuurlijk geen amp die je makkelijk kwijtraakt, maar wel één die zijn waarde behoudt.

Zelf ken ik de SLO niet. Maar de Atomic is een geweldige amp. JCM800 on steroids. Prikt heerlijk en makkelijk door de mix heen.
Om vragen voor te zijn: hij mag weg, omdat ik gewoon te veel amps heb en deze het minst gebruik......

Rutger
21 november 2009, 10:03
100% klonen is onmogelijk (betreffende SLO100-clones)......
Onmogelijk? Niets is toch onmogelijk..? :)

Lexvandoef
21 november 2009, 12:45
Onmogelijk? Niets is toch onmogelijk..? :)

Heeft volgens mij met de specifieke trafo's te maken die in de SLO's gebruikt worden.

Maar zeker weten doe ik het niet.

iWishmaster
21 november 2009, 12:54
Heeft volgens mij met de specifieke trafo's te maken die in de SLO's gebruikt worden.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Klopt, Soldano laat de trafo's custom maken en heeft een contract met diegene dat hij ze aan niemand anders mag verkopen. Klonen kan natuurlijk altijd wel en de amp kan ook best even goed klinken dan, maar hij zal altijd een beetje 'anders' zijn.

Chris Winsemius
21 november 2009, 13:04
Onmogelijk? Niets is toch onmogelijk..? :)

Ik hou ook niet van dat woord maar het clonen v/e SLO100 to the max heeft ook met de trafo's te maken. De fabrikant v/d andere trafo's voor Soldano weigert trouwens ook keurig netjes ("a deal is a deal!") om die andere trafo's te clonen.

Ben nu zelf bezig 'n OT te laten ontwikkelen die ik voor eigen ontwerpen kan gebruiken maar ook goed gaat in 'n SLO100 maar dan met vier keer EL34.

Anyway: zelf vind ik de SLO100 gewoon 'n zeer goeie post 80s (high gain) amp en bedrijven als Mesa Boogie (dual rectifier) en Peavey (5150) hebben handig gebruik gemaakt v/h ontwerp hoewel "hun versies" beduidend anders zijn.

toneblo
21 november 2009, 14:34
....luister maar naar Garry Moore, speelde zijn solo album ook gedeeltelijk in met een strat en slo 100's.

srv-man
21 november 2009, 15:25
Het is wel de full option, dus met Depth mod, Tranny mod (kan ik dan muziek van Twisted Sister spelen met die amp ofzo?), Half Power en Mid nogwat. Die van gitaarmarkt dus.

Heb altijd al eens langer met zo'n amp willen kloten, dus misschien doe ik het wel. Is natuurlijk geen amp die je makkelijk kwijtraakt, maar wel één die zijn waarde behoudt.

Ik zeg doen. Goede deal qua waarde en de SLO is een killeramp, levenslang garantie en behoudt zijn waarde. Lekker een tijdje mee kloten, bevalt hij niet dan kun je hem altijd weer verkopen, de economische crisis is dadelijk weer voorbij.

LordRiffenstein
21 november 2009, 16:13
DOEN, een MarkIV is toch maar een baggerbak :stop::stop::seriousf::seriousf:

De SLO is een van DE sounds, net zoals blackface Fender, Marshall plexi, een ouwe AC30 die over z'n nek gaat... SLO100 staat hoog op mijn lijstje van must haves, de enige die nog hoger staat is een Guytron.

Het cleane kanaal is prima maar eigenlijk veel lekkerder als je het als crunch kanaal gebruikt en je volume terug draait. Het gain kanaal is gewoon te gek. Ik ken eigenlijk maar 2 nadelen aan een SLO: hij moet eigenlijk ZEER luid om de echte sound te krijgen maar klinkt op lager volume zeker niet verkeerd en de loop is niet bruikbaar voor elke toepassing. Je kan die laten modificeren maar sommige mensen hebben er geen problemen mee.

caliban
21 november 2009, 16:29
DOEN, een MarkIV is toch maar een baggerbak :stop::stop::seriousf::seriousf:

De SLO is een van DE sounds, net zoals blackface Fender, Marshall plexi, een ouwe AC30 die over z'n nek gaat... SLO100 staat hoog op mijn lijstje van must haves, de enige die nog hoger staat is een Guytron.

Het cleane kanaal is prima maar eigenlijk veel lekkerder als je het als crunch kanaal gebruikt en je volume terug draait. Het gain kanaal is gewoon te gek. Ik ken eigenlijk maar 2 nadelen aan een SLO: hij moet eigenlijk ZEER luid om de echte sound te krijgen maar klinkt op lager volume zeker niet verkeerd en de loop is niet bruikbaar voor elke toepassing. Je kan die laten modificeren maar sommige mensen hebben er geen problemen mee.

Bij de SLO wordt er inderdaad iets vreemd gedaan met de fx-loop. Je toonregeling zit er nog achter. Vraag me af wat daar de bedoeling ooit van was..

marc_o
21 november 2009, 16:40
Zonder meer hoge kwaliteit, gehoord en bespeeld op de high-gain meeting en een paar keer in een winkel.
Ik vind het wel een one-trick pony, mooie trick hoor, maar verwacht er eigenlijk altijd iets meer van en dat maakt ie vooral qua warmte niet waar.
Als ik op kanaal 3 van de Rivera knucklehead speel zonder extra boost met de treble redelijk hoog, is het een identieke sound, ondervond ik aan een rug aan rug test op de meeting.
Het voordeel van de Rivera is dat ie 3 keer zoveel sounds in huis heeft.
Maar ten opzichte van een markV zou ik te allen tijde kiezen voor de Soldano, dat dan weer wel.

Henri H
21 november 2009, 16:51
Ik ken de Mark IV niet, maar de SLO is wel een heel erg toffe bak.
Ik vind 'm z'n geld misschien wel waard, maar heb het er niet voor over.
Zo'n ruil is een leuke mogelijkheid om er één te bemachtigen wellicht.
De FX-loop heb ik ook wat minder positieve berichten over gelezen.
Dat zou toch wel echt een tekortkoming zijn op een amp van €3700,-.

Michael AE
21 november 2009, 17:02
Bedankt voor alle reacties, mensen! :rockon:

Ik heb besloten om er voor te gaan. Heb nu nog contact over de deal, dus ik hoop dat het doorgaat.

De eigenaar van de Soldano woont echter in Namen, dus we zullen een compromis moeten maken en in Breda afspreken. Is er iemand die daar een ruimte heeft waar we de amps zouden kunnen testen? Speaker en gitaren neem ik dan zelf wel mee.

Thanks!

jacky
21 november 2009, 19:19
DOEN, een MarkIV is toch maar een baggerbak :stop::stop::seriousf::seriousf:

De SLO is een van DE sounds, net zoals blackface Fender, Marshall plexi, een ouwe AC30 die over z'n nek gaat... SLO100 staat hoog op mijn lijstje van must haves, de enige die nog hoger staat is een Guytron.

Het cleane kanaal is prima maar eigenlijk veel lekkerder als je het als crunch kanaal gebruikt en je volume terug draait. Het gain kanaal is gewoon te gek. Ik ken eigenlijk maar 2 nadelen aan een SLO: hij moet eigenlijk ZEER luid om de echte sound te krijgen maar klinkt op lager volume zeker niet verkeerd en de loop is niet bruikbaar voor elke toepassing. Je kan die laten modificeren maar sommige mensen hebben er geen problemen mee.

Je verhaal snap ik wel een ding snap ik niet die guytron, heb een paar keer de amp gehoord en vind het een matige amp.
Wat vind je zo geweldig aan die amp ?????

Tristan
21 november 2009, 19:41
Bedankt voor alle reacties, mensen! :rockon:

Ik heb besloten om er voor te gaan. Heb nu nog contact over de deal, dus ik hoop dat het doorgaat.

De eigenaar van de Soldano woont echter in Namen, dus we zullen een compromis moeten maken en in Breda afspreken. Is er iemand die daar een ruimte heeft waar we de amps zouden kunnen testen? Speaker en gitaren neem ik dan zelf wel mee.

Thanks!

Dude, check even De Leeuwerik in Bavel, ligt vlakbij Breda, daar kan je waarschijnlijk voor niet te veel geld wel 's middags terecht.
Hebben lekker grote en goed klinkende ruimtes.

LordRiffenstein
21 november 2009, 21:14
Ik vind het wel een one-trick pony, mooie trick hoor, maar verwacht er eigenlijk altijd iets meer van en dat maakt ie vooral qua warmte niet waar.

One-trick pony??

Gary Moore, Clapton, Warren Haynes, George Lynch, Knopfler... halen er toch allemaal vette en zeer verschillende sounds uit.

SLO100 heeft veel sizzle, zeker op lager volume maar in een band situatie klinkt die het beste. Hij gaat gewoon prima door de mix en klinkt dan wel warmer.

LordRiffenstein
21 november 2009, 21:19
Je verhaal snap ik wel een ding snap ik niet die guytron, heb een paar keer de amp gehoord en vind het een matige amp.
Wat vind je zo geweldig aan die amp ?????

Ik vind het gewoon een heel goeie amp, ch1 van voxy clean tot plexi en ch2 een lekkere overdrive, goeie loop ook, werkt prima met pedalen. De nieuwste versie kan je trouwens met de 2 knoppen achteraan helemaal anders laten klinken. Ik begrijp best dat iemand er weinig aan vind, ieder z'n meug.

marc_o
22 november 2009, 02:38
One-trick pony??

Gary Moore, Clapton, Warren Haynes, George Lynch, Knopfler... halen er toch allemaal vette en zeer verschillende sounds uit.

SLO100 heeft veel sizzle, zeker op lager volume maar in een band situatie klinkt die het beste. Hij gaat gewoon prima door de mix en klinkt dan wel warmer.


Mwa ben het er toch niet helemaal mee eens. Voor dat geld verwacht ik echt heel wat meer eigenlijk. Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind het absoluut een goede versterker. Ik zou meer heil zien in de Decatone...maar dat is persoonlijk.

bluegate
22 november 2009, 09:57
Ik vind het gewoon een heel goeie amp, ch1 van voxy clean tot plexi en ch2 een lekkere overdrive, goeie loop ook, werkt prima met pedalen. De nieuwste versie kan je trouwens met de 2 knoppen achteraan helemaal anders laten klinken. Ik begrijp best dat iemand er weinig aan vind, ieder z'n meug.

Ik begrijp beide standpunten, toen ik ging testen vond ik de Guytron ook niets.
Veel teveel compressie.
Maar die F/V versie kun je aanpassen en met Focus op 4 vond ik 'm fantastisch.
Was toen aan het kijken naar de XTC/Classic maar de Guytron ging mee naar huis.

On Topic: Ik ken de SLO van video's/DVD's en kan hem zeer waarderen.
Heb vroeger een HotRod 50 gehad en dat ding klonk erg goed.
Wel heb ik de Bias ingesteld want dat ding stond erg koud afgesteld.

Michael AE
25 november 2009, 17:35
Hmmm, de verkoper heeft van de ruil afgezien. Erg jammer, maar goed. Toch maar eens naar Boekel rijden om er 1 te proberen.

FrankC
25 november 2009, 17:50
Misschien leest de verkoper dit topic ook! :soinnocent:

Michael AE
25 november 2009, 18:06
Ach, misschien wel, maar het is niet alsof hij niets aan de ruil overhield ofzo.

FrankC
25 november 2009, 18:24
Maar wil je nu een inruil doen tegen een nieuwe SlO in Boekel?
Ik ben zo benieuwd wat je ervaringen zullen zijn.
Het blijft een smak geld.

Misery Signals
25 november 2009, 18:35
Ik heb een half jaar een full option SLO gehad. Wat een fantastische bak zeg en in nieuwstaat met maatcase toen maar 2200 betaald. Heb erna wel de fx switchbaar laten maken via de slave out jack.

Clean is vrij hard klinkend maar wel mooi. De distortion van die amp is voor (hard)rock gewoon onwerelds goed. Beter ga je nooit vinden voor elke stijl behalve metal. Klinkt nét goed. Warm genoeg en toch goed snijdend door de mix. Het geheim zit hem naast de bouw met superieure onderdelen en bedrading schijnt in de exclusieve transfo's en dat kan ik goed geloven.

Ik heb hem ooit verkocht omdat ik toen nog mijn Uberschall had, ik er op dat moment niets mee kon doen en naar een appartementje aan 't uitkijken was.
Nog elke dag spijt van.

MS

Michael AE
25 november 2009, 18:35
Nee, ik ben nu nog niet van plan een nieuwe SLO te gaan kopen, maar ik ben wel benieuwd geworden. Als het echt mijn sound is zullen we nog wel zien. Eerst de MKIV en de Eclipse maar eens zien te verkopen.

Misery Signals
25 november 2009, 18:39
http://www.youtube.com/watch?v=NI1dDIpB6k0

Dit hebben ze met SLO's opgenomen.

MS

Michael AE
25 november 2009, 19:12
Klinkt goed!

Wat mij aanspreekt aan de SLO is dat het een amp met veel hoog is. Mijn XTC heeft dat niet, dus als combinatie kan het nog wel eens precies mijn smaak zijn.

Heel vreemd is dat ik normaal nog wel weet wat ik van een amp vond die ik uitgeprobeerd heb, maar van de SLO weet ik vrij weinig behalve dat ik hem wel goed vond.

Chris Winsemius
25 november 2009, 19:20
(zag vanmiddag in Utrecht 'n gitarist die sprekend op jou leek, qua uiterlijk, qua spel niet....)

Jammer van die deal.

SLO komt bij mij niet schel oid. over maar absoluut voldoende mid en hoog en geen "laag dat in de weg gaat zitten". In de "voicing" kan ik me (dus) ook heel erg vinden.

Michael AE
25 november 2009, 19:34
Geinig, Chris. Heb je hem gedag gezegd zoals ik dat al meerdere malen heb gedaan bij iemand van wie ik dacht dat het een ander persoon was dan dat het eigenlijk bleek te zijn en dat ik daarom hopeloos voor lul stond? ;)

Ik denk dat die voicing me wel kan gaan bevallen. Ik ga er toch eens 1 aan de tand voelen. Het zal wel een tijdje gaan duren voordat ik zo'n deal nogmaals op mijn pad krijg, maar proberen kan nooit kwaad natuurlijk.

Thiez
25 november 2009, 19:46
Ik ben de laatste tijd ook heel erg aan het kijken naar soldano. Ze zijn stervens duur maar ze lijken me super bruut! Heb er alleen geen geld voor op moment en vind het moeilijk om afscheid te nemen van me ENGL blackmore wat ook heerlijke amp is.

MSNL
26 november 2009, 11:09
Weet wel dat de effectloop van de SLO nou niet bepaald de beste is....
Dus als je veel met (rack) effecten werkt kan dit een nadeel zijn.
Dus loop kun je uiteraard wel laten modden.

Misery Signals
26 november 2009, 11:46
Dat is wel waar, heb ik ook gehoord.
Als ik mijn pedalenbak in de loop had staan, had ik er nochthans geen problemen mee hoor. Klonk perfect.

MS

toneblo
12 december 2009, 07:05
Check dit maar eens, op de achtergrond zie hem duidelijk staan, Soldano.

http://www.youtube.com/watch?v=i6IO5EN49hY

Klint ook duidelijk door trouwens, staat daar echt niet voor de show of marketing..

Misery Signals
12 december 2009, 09:11
Een Soldano SLO zet je gewoon niet voor de show of marketing. Daar speel je gewoon altijd door als je hem op het podium hebt staan, 't is geen Marshall he :)

MS

FrankC
12 december 2009, 09:55
Check dit maar eens, op de achtergrond zie hem duidelijk staan, Soldano.

http://www.youtube.com/watch?v=i6IO5EN49hY

Klint ook duidelijk door trouwens, staat daar echt niet voor de show of marketing..

Goede sound! Er staat ook een bluesbraker bij en iets van Fender.
Maar voor dit nummer zal het wel alleen de slo zijn.

casper innosence
12 december 2009, 10:04
Een Soldano SLO zet je gewoon niet voor de show of marketing. Daar speel je gewoon altijd door als je hem op het podium hebt staan, 't is geen Marshall he :)

MS

+ 1 heehehe

ieme
13 december 2009, 08:06
Ik heb een paar maanden terug bij een vriend van me zn nieuwe SLO gecheckt maar wat een ding! had mijn 2 kanaals recto er naast als vergelijking, vooral met mn lp custom was t ding heel duidelijk eerlijk en puur...
Vond hem niet schel, maar smooth en rond maar niet dichtgesmeerd! Was trouwens versie met de scoop mod

caliban
13 december 2009, 14:07
Een Soldano SLO zet je gewoon niet voor de show of marketing. Daar speel je gewoon altijd door als je hem op het podium hebt staan, 't is geen Marshall he :)

MS

Zou ook erg zijn voor de prijs die je aan die amp geeft :)