PDA

View Full Version : Opname met mijn Iphone met Four Track



ateng
20 november 2009, 18:05
--------------------------------------------------------------------------------

Heb een te gekke applicatie op mijn Iphone... Four Track.
Een vier sporen recorder met vele mogelijkheden zodat je op elk moment waar dan ook een opname kan maken. Heb ook gelijk een Blue Mike microfoon gekocht speciaal voor de Ipod want de ingebouwde microfoon is wat minder... niet slecht hoor maar met Blue Mike klinkt het beter.

Je hebt ook een aantal demo's op Youtube staan over de Blue Mike en zijn best wel leuk om te zien hoe makkelijk een opname maakt met je Iphone/Ipod.

http://www.youtube.com/watch?v=hcYlNolI_ic


Ik heb een nummer van John Mayer opgenomen alleen met akoestisch gitaar en heb alleen wat delay op de lead gedaan en voor de rest is het onbewerkt.

http://soundclick.com/share?songid=8373780

JeroenSchaaf
20 november 2009, 18:13
He! cool ja!

Mag ik vragen wat die extra microfoon kost, en waar je die hebt besteld?

ateng
20 november 2009, 19:58
Ik heb m bij muziekwinkel Westerhaven in Groningen gekocht per toeval. Ik zag wat microfoons van Blue liggen in de vitrine en toen vroeg ik of ze ook toevallig Blue Mike verkopen omdat ik dacht dat ze alleen online vekrijgbaar waren.
Ze kosten geloof ik 79 euro en dat ben ongeveer je hetzelfde kwijt als je ze online vanuit de VS moest bestellen.

JeroenSchaaf
20 november 2009, 20:08
Oke dan! mooi dat ze hem bij WH hebben :) is toch mijn vaste winkel.

449
20 november 2009, 20:56
Een beetje misleidend is deze video wel.
Hij spreekt over een iPod en demonstreert iPhone.
De Mickey werkt namelijk niet op een iPod touch, dit heb ik zelf ervaren.
Het schijnt wel goed te werken op een iPhone.

fivelastwords
21 november 2009, 17:46
Een beetje misleidend is deze video wel.
Hij spreekt over een iPod en demonstreert iPhone.
De Mickey werkt namelijk niet op een iPod touch, dit heb ik zelf ervaren.
Het schijnt wel goed te werken op een iPhone.

én je kan alleen met de iPhone multi-track opnemen, niet met een iPod... toch wel handig om te weten.