PDA

View Full Version : Recorded met mijn Iphone



ateng
20 november 2009, 18:02
Heb een te gekke applicatie op mijn Iphone... Four Track.
Een vier sporen recorder met vele mogelijkheden zodat je op elk moment waar dan ook een opname kan maken. Heb ook gelijk een Blue Mike microfoon gekocht speciaal voor de Ipod want de ingebouwde microfoon is wat minder... niet slecht hoor maar met Blue Mike klinkt het beter.

Je hebt ook een aantal demo's op Youtube staan over de Blue Mike en zijn best wel leuk om te zien hoe makkelijk een opname maakt met je Iphone/Ipod.

http://www.youtube.com/watch?v=hcYlNolI_ic


Ik heb een nummer van John Mayer opgenomen alleen met akoestisch gitaar en heb alleen wat delay op de lead gedaan en voor de rest is het onbewerkt.

http://soundclick.com/share?songid=8373780

Riky
20 november 2009, 20:44
hey! Hier wist ik nog niks van. Die eerste multitrack recorders waren bagger op de Iphone. Dit klinkt gewoon erg lekker! Lekker gespeeld ook!

Best goede opname zeg!! Worden die audiofiles groot?

ateng
20 november 2009, 20:49
Ik weet niet hoe groot zo'n file wordt maar dat is afhankelijk van hoe lang je gaat opnemen.

Riky
20 november 2009, 21:19
dat stukje je van jou bijv;)?

covermark
20 november 2009, 21:30
leuk, niet bij stil gestaan dat dat dus ook al kan met een telefoon. Zitten er ook nog effectjes als reverb e.d. in de software ?

Lekker stukje trouwens

ateng
20 november 2009, 23:11
dat stukje je van jou bijv;)?

Ik was per spoor 6.31 MB kwijt

ateng
20 november 2009, 23:15
leuk, niet bij stil gestaan dat dat dus ook al kan met een telefoon. Zitten er ook nog effectjes als reverb e.d. in de software ?

Lekker stukje trouwens

Nee geen effect on board, maar je hebt een programma dat heet Riffworks en als je klaar bent met opnemen dan ga je m uploaden via WiFi en dan krijg je m ook automatisch in losse tracks in Riffworks en daar zitten wel fx on board.

soup
20 november 2009, 23:22
Ik vind het niet echt goed klinken, als je goed luistert naar het opgenomen stukje klinkt het wat rommelig.

ateng
21 november 2009, 02:33
Tis mijn eerst experimentje dus moet nog achter zien te komen hoe en waar ik het beste mijn telefoon kan plaatsen, welke instelling van mijn microfoon en uit eindelijk het afmixen.
Maar ieder zo zn mening en dat mag je hebben. Het was meer om te laten horen dat je dat met een telefoon kan doen.

covermark
21 november 2009, 15:22
zo had ik het ook begrepen. Beetje flauw is het wel van soupero

per spoor 6.31 mB ? Dat is vrij weinig (als het wav is). Hoeveel kbs neemt hij dan mee op ?

ateng
21 november 2009, 21:00
Het is wav. maar weinig is het niet... toch?

Mijn Iphone is 16 GB dus kan veel opnemen :)

soup
21 november 2009, 21:12
Tis mijn eerst experimentje dus moet nog achter zien te komen hoe en waar ik het beste mijn telefoon kan plaatsen, welke instelling van mijn microfoon en uit eindelijk het afmixen.
Maar ieder zo zn mening en dat mag je hebben. Het was meer om te laten horen dat je dat met een telefoon kan doen.
Maar ik had het niet over jouw opgenomen stukje :), ik heb enkel naar het youtube filmpje gekeken en geluisterd en dat vond ik wat minder klinken. :)

Van jou klinkt best goed.

fivelastwords
23 november 2009, 17:55
Klinkt zeker niet verkeerd, misschien wat veel delay, maar qua geluidskwaliteit erg goed!

allonso1990
26 november 2009, 12:02
ik vind het echt lekker klinken!:) zeker voor met een telefoon, maar ook het spel;)

Stratman70
3 december 2009, 00:33
Klinkt goed. Ik moet beslist eens zo'n Iphone gaan kopen, daar zitten voor muzikanten hele leuke dingetjes op of kun je downloaden.