PDA

View Full Version : Banjo met een resonerende snaar



Woeste Wout
19 november 2009, 23:44
Sinds een paar maanden probeer ik wat geluid uit een 5-snarige banjo te krijgen. En dat valt nog niet echt mee kan ik je zeggen.
Maar ja, sind een week of 2 heb ik problemen met een resonerende snaar, en wel de 3de (G), deze blijft naar doortrillen en brommen. Ik snap er niks van, snaar lijkt nergens tegen aan te lopen en is goed gestemd. Ik heb de snaar al eens vervangen maar ook zonder enig resultaat. Iemand misschien een goed idee?

Chocola
21 november 2009, 09:13
Bekijk de kam en de topkam eens, kan voorkomen dat een van die 2 niet echt goed werkt.

Jordii
21 november 2009, 09:39
Al geprobeerd de snaar te vervangen?

RB-1
22 november 2009, 13:04
Type banjo? Type snaren? Type tailpiece? Merk kam?
Moet wel heel raar lopen, als we hier niet uitkomen.:ok:
Heb nog nooit een banjo in m'n vingers gehad die ik niet op zijn minst redelijk klinkend kreeg.

RB-1
28 november 2009, 12:48
Het schijnt dus al opgelost te zijn....:sssh:

Jordii
28 november 2009, 21:43
Of de TS denkt dat hij had gepost op www.banjonet.nl/forum :seriousf:

Mathidal
29 november 2009, 12:36
Al geprobeerd de snaar te vervangen?

Leer lezen. :D
Ik citeer: " Ik heb de snaar al eens vervangen maar ook zonder enig resultaat. "

Jordii
29 november 2009, 21:07
Leer lezen. :D
Ik citeer: " Ik heb de snaar al eens vervangen maar ook zonder enig resultaat. "

Daar heb ik 2 keer overheen gelezen! :stop:

RB-1
30 november 2009, 13:41
Of de TS denkt dat hij had gepost op www.banjonet.nl/forum :seriousf:Nee hoor, ik heb even gekeken, maar daar staat geen bericht van hem..... :soinnocent:

Maar serieus, ik snap werkelijk niet waarom mensen een vraag stellen en dan niet de moeite nemen om nog even naar de reacties te kijken en te reageren :dontgeti:

Zoals gezegd, ik heb (in >30 jaar) nog geen banjo in handen gehad die ik niet minimaal redelijk tot uitstekend bespeelbaar kreeg, dus ik verbeeld me dat ik wel kan helpen dat probleem op te lossen.
Maar daarvoor heb ik wel antwoorden nodig op de vragen die ik stelde.

Graag of niet hoor.....:

Flipkoos
26 december 2009, 21:53
Ik denk dat hij er stiekem achter is gekomen dat hij toch een sitar had gekocht en dat dat meeresoneren zo hoort. :P