PDA

View Full Version : JVM vs Stiletto



Henri H
19 november 2009, 19:18
Ik kan m'n JVM410H misschien ruilen tegen een Mesa Boogie Stiletto Stage I.
Ik ben benieuwd naar meningen van medeforummers of dit een goede ruil is.

In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=123392) was ik op zoek naar een andere amp.
Heb deze ook gevonden, zie dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=128204).

Een Stiletto erbij lijkt me wel wat, dan gaat m'n 4e amp, de Marshall 30th Anniversary waarschijnlijk de deur uit (met pijn in m'n hart).

Wat vinden jullie? Goeie ruil? Of moet ik of de Stiletto eigenaar iets bijleggen o.i.d.?

Thiez
19 november 2009, 19:38
Volgens mij is de stiletto nieuwprijs hoger dan de JVM nieuwprijs.
Ik heb laatst de JVM uit geprobeerd en vond hem niet geweldig.
Weet niet wat voor stiletto het is? ace, deuce of trident?
Deuce heb ik ook geprobeerd en het duurt een tijd voordat je de settings goed hebt staan maar hij beviel me beter dan de JVM. Ook stiletto is niet mijn sound hoor, Vond hem wat fuzzy en dichtgesmeerd klinken maar dat komt misschien omdat ik hem niet op volle toeren kon testen.

Yek1
19 november 2009, 19:39
Stiletto klinkt goed op de video's / Cd van Andy Simmons. Meer een eigen karakter dan de JVM.

bagheera
19 november 2009, 20:30
ik zou voor de stiletto gaan, die heeft ook nog een tijdje op mijn verlanglijstje gestaan alleen de looks zijn al geweldig en dat geldt voor elke stiletto

Henri H
19 november 2009, 22:36
De nieuwprijs voor de Stiletto Deuce (Deuce dus, daar gaat het om) Stage I was een maand of 2 geleden rond de €1300,- dacht ik.
Dat was een eenmalige aanbieding bij Feedback, waarschijnlijk de laatste die ze op voorraad hadden.
De Stage II is nieuw wel veel duurder, rond de €2400,- dacht ik.

Stiletto's zijn volgens mij erg moeilijk 2e hands te verkopen, er zijn maar weinig mensen die van deze sound houden.
Ik heb hem 's kort getest en kon er redelijk vlot een erg goeie clean en een lekkere crunch uithalen.
Het schijnt dat ie goed op een tubescreamer reageert.

Thiez
19 november 2009, 23:07
Marshall ligt natuurlijk altijd beter op de markt van 'ontwetende' die bij alle bekende bands marshall zien en niet verder kijken dan hun neus lang is. Maar ik denk dat ook Mesa zeker een fav is bij veel mensen hoewel het dan vaak meer over de recs gaat..
Ik vind de stiletto er veel gaver uitzien in ieder geval en had er ook volste vertrouwen in dat het een gaaf ding was. Na het proberen viel hij voor mij beetje tegen maar het is opzich wel het amerikaanse antwoord op marshall zoals velen de stiletto noemen.

iWishmaster
19 november 2009, 23:27
Ik heb het verschil eens gehoord tussen de stage 1 en 2 en dat was echt wel groot. Clean is identiek, crunch ook redelijk, maar de fluid drive van de stage 1 was ruk terwijl die van de stage 2 echt één van fijnste vloeiende drives was die ik ooit gehoord heb.

Als je 'em koopt voor de clean en crunch -> doen. Anders op zoek naar een stage 2 en bijbetalen. Maar dat is puur mijn mening. Moet zeggen dat ik de crunch van de Stiletto ook enorm vond tegenvallen, ik kon er totaal niets mee, maar ook niet zo lang aan de knopjes gedraaid moet ik zeggen (ben niet zo'n draaier ;)).

robert-gitarist
19 november 2009, 23:37
Henri, waarom test je die amp niet eerst? Dan kun je altijd nogeens kijken of het wat voor je is of niet.
Waarom gaat de 6100 er uit?

Michael AE
20 november 2009, 01:06
Ik zou het overwegen. Jij hebt de JVM toch al een tijdje gehad, Henri? Altijd goed om iets nieuws te proberen. Als het niets is, kun je hem redelijk makkelijk voor iets anders ruilen, al is het bij een gitaarwinkel.

Ik zeg: Doen! :blast:

Misery Signals
20 november 2009, 01:28
Michael die iemand anders een Marshall aanraadt in te ruilen, wat krijgen we nou? :)

Ik zou het ook doen. Die JVM is een hoop net-niet standjes (ik spreek uit ervaring, al dacht ik er zelf wel eerst de ideale tonecollectie in te zien) en ik vond die Stiletto na één testrun zeer mooi klinken voor rock.

MS

Luke-wannabe
20 november 2009, 02:28
Stiletto is een érg toffe amp. Nette/gecompresste plexi sound om het maar even heel plat te zeggen.

Henri H
20 november 2009, 09:23
Ik heb het verschil eens gehoord tussen de stage 1 en 2 en dat was echt wel groot. Clean is identiek, crunch ook redelijk, maar de fluid drive van de stage 1 was ruk terwijl die van de stage 2 echt één van fijnste vloeiende drives was die ik ooit gehoord heb.

Als je 'em koopt voor de clean en crunch -> doen. Anders op zoek naar een stage 2 en bijbetalen. Maar dat is puur mijn mening. Moet zeggen dat ik de crunch van de Stiletto ook enorm vond tegenvallen, ik kon er totaal niets mee, maar ook niet zo lang aan de knopjes gedraaid moet ik zeggen (ben niet zo'n draaier ;)).De fluid drive v.d. stage I kon ik ook niet veel mee, maar heb ook niet echt veel aan de knoppen gedraaid.
De modes v.d. Stiletto zijn ook niet footswitchable, beetje jammer, maar met een tubescreamer ervoor schijnt ie wel erg lekker te kunnen klinken.
Op die manier heb je toch een soort van 3-kanaals amps, eigenlijk 4, want op het cleane kanaal kan ik natuurlijk de TS ook gebruiken.


Henri, waarom test je die amp niet eerst? Dan kun je altijd nogeens kijken of het wat voor je is of niet.
Waarom gaat de 6100 er uit?Uiteraard ga ik hem eerst testen.
De 6100 gaat er misschien uit, omdat ik 4 versterkers teveel v.h. goede vind.
Bovendien heb ik met de JCM 800, HOOK en Stiletto 3 goeie, en verschillende amps. Zo kan ik 's wat afwisselen.

Michael AE
20 november 2009, 11:47
Michael die iemand anders een Marshall aanraadt in te ruilen, wat krijgen we nou? :)

Stiletto is ook een Marshall-achtig ontwerp, hè! Bovendien ben ik niet van alle Marshalls gecharmeerd, en vind ik de stiletto misschien wel beter dan de JVM. :sssh:

iWishmaster
20 november 2009, 12:20
Kunnen we niet een keer een minimeet organiseren trouwens? Stiletto, JCM800, Hook, evt. Micheal met zn Uberschall, mijn Rivera? Allemaal Marshall-achtige, maar allemaal totaal anders.

sjaak1990
20 november 2009, 12:20
Ik zou liever kijken naar de stage 2 want die raak je ook een stuk makkelijker kwijt lijkt me. De stage 1 heeft een mindere naam gekregen door de 2. Lijkt me wel een geweldige amp.

Michael AE
20 november 2009, 12:54
Kunnen we niet een keer een minimeet organiseren trouwens? Stiletto, JCM800, Hook, evt. Micheal met zn Uberschall, mijn Rivera? Allemaal Marshall-achtige, maar allemaal totaal anders.

Is altijd een idee, natuurlijk. Ik heb ook wel een ruimte beschikbaar in Amsterdam.

Henri H
20 november 2009, 15:52
Kunnen we niet een keer een minimeet organiseren trouwens? Stiletto, JCM800, Hook, evt. Micheal met zn Uberschall, mijn Rivera? Allemaal Marshall-achtige, maar allemaal totaal anders.


Is altijd een idee, natuurlijk. Ik heb ook wel een ruimte beschikbaar in Amsterdam.Lijkt me leuk! Count me in. ;)


Ik zou liever kijken naar de stage 2 want die raak je ook een stuk makkelijker kwijt lijkt me. De stage 1 heeft een mindere naam gekregen door de 2. Lijkt me wel een geweldige amp.Te laat, de deal is al rond. ;)
De Stiletto staat hier al, vet mooie clean, en een super crunch.

iWishmaster
20 november 2009, 16:00
Lijkt me leuk! Count me in. ;)

Te laat, de deal is al rond. ;)
De Stiletto staat hier al, vet mooie clean, en een super crunch.

Gefeliciteerd met je nieuwe amp! Welke is het? Deuce of Trident?

Yek1
20 november 2009, 16:01
Vind ik ook leuk. Neem ik de Bogner mee. En de Axe-Fx.
Geen opnames, anders krijgen we dat gedoe weer . ;-)

Chroxy
20 november 2009, 16:04
damn, nu heb je toch even een collectie amps waar je U tegen zegt!

Welke geniet nu je absolute voorkeur?

Yek1
20 november 2009, 16:04
Check hier een Stiletto (Deuce 2) demo:
http://www.mesaboogie.com/gallery_artist/video/AndyTimmons-hi.html

Heerlijke muziekje trouwens om zelf te spelen in een weemoedige bui. :cooler:

sjaak1990
20 november 2009, 17:19
Super gefeliciteerd! Ik zat er steeds meer aan te denken er een te gaan testen en te kopen als hij zou bevallen. Had de AT demo's al gezien, geweldige sound, geweldige gitarist, geweldige amp.

Thiez
20 november 2009, 18:10
idd een geweldige versterker collectie H! super!

Henri H
20 november 2009, 19:18
damn, nu heb je toch even een collectie amps waar je U tegen zegt!

Welke geniet nu je absolute voorkeur?Bedankt jongens.

Ik denk dat de Stiletto m'n favoriet is eerlijk gezegd, maar dat kan ik pas over een paar weken/maanden beter beoordelen.
Het clean is echt geweldig vind ik, zo helder en toch warm.
Kanaal 2 is op de tite gain stand ook geweldig, met single coils heb je een lichte crunch, met humbuckers klinkt ie vol en warm, hij is echt vlijmscherp, oppassen met de treble en presence dus.
Met m'n OD808 krijg ik al een behoorlijk strakke Metallica sound, dus dat zit ook al goed.
De JCM 800 zal altijd blijven denk ik. Dat is toch wel de blauwdruk voor hardrock/heavy metal voor mij. Veel rauwer dan de Stiletto.
Ik zit erover te denken de HOOK en de 6100 te verkopen, De Stiletto en de JCM 800 dekken alles af voor mij.
Eerst maar 's een paar weken spelen. :B

Mitch
20 november 2009, 19:31
Strakke deal! Gefliciteerd!

Misery Signals
20 november 2009, 19:43
Ik zit erover te denken de HOOK en de 6100 te verkopen, De Stiletto en de JCM 800 dekken alles af voor mij. Eerst maar 's een paar weken spelen. :B
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, met die twee amps heb je alles van clean over crunch via vuile rock naar heavy Britse sound.
Die Hook heb ik trouwens eens getest overlaatst, en dat vond ik dus echt drie keer niets, althans zéker niet voor dat geld...
En het is niet dat ik enkel zware amps wil, ik heb hier al een Fender The Twin Blackface, marshall JMP, 2203, 2210 (x2) en Soldano SLO100 full option enz gehad.

MS

svdijk
20 november 2009, 19:46
Doe maar ruig Henri!!!
Gefeliciteerd hé!!
Ik heb dat trouwens ook met m'n JCM800 2210, die gaat dus nooit de deur uit!
Ben trouwens nog wel steeds erg tevreden met m'n (welliswaar behoorlijk gemodde) JVM.

macwilliams
20 november 2009, 20:22
De Stiletto staat hier al. Dat is lekker vlot gegaan zeg. Nu nog even de oefenruimte regelen en dan 4 dec afwachten. Ik ben erg benieuwd.
Ik vind het jammer dat m'n kofferbak niet zo groot is anders ging m'n cab met gb's ook mee. Het zou wel kunnen maar dan zou ik de bijrijdersstoel eruit slopen.

"gezeik"

congratuliert:ok:

robert-gitarist
20 november 2009, 23:00
Henri,

Ik heb de amp zostraks al even kort mogen beluisteren. De buitenkant ziet er echt strak en prachtig uit! (hele mooie front). En ik moet zeggen, hij klinkt prachtig! Wat ik er van gehoord heb (op laag volume, dat wel) klinkt het erg vet. Af en toe vind ik hem wat te dof klinken maar daar moet wel wat aan te doen zijn. Eerst eens al die knopjes en potmeters een draai geven :D De sound deed me inderdaad zeer aan Marshall denken maar zoals ik al zei, het klinkt wat strakker en "gepolijster" als Marshall. Prachtig bakkie.

Nogmaals van harte gefeliciteerd. Mooie deal ook nog:ok:

Henri H
21 november 2009, 01:18
Doe maar ruig Henri!!!
Gefeliciteerd hé!!
Ik heb dat trouwens ook met m'n JCM800 2210, die gaat dus nooit de deur uit!
Ben trouwens nog wel steeds erg tevreden met m'n (welliswaar behoorlijk gemodde) JVM.Bedankt Stijn (en de rest natuurlijk).
Ik heb wel getwijfeld over de ruil.
De JVM is echt een prima versterker, maar de twee geluiden, clean en crunch, die ik echt zoek in een versterker ontbreken in de JVM voor mij.
De Stiletto heeft het allebei. De fluid drive lijkt tot nu toe niet echt bruikbaar, maar dat is met een tubescreamer/overdrive-pedaal prima op te vangen.
Misschien dat ik deze Stiletto in de toekomst ga vervangen voor z'n opvolger, de stage II.
Het is wel jammer dat deze modes niet schakelbaar zijn met een footswitch.
Misschien de Roadster ook maar 's proberen? GAS :D

Michael AE
21 november 2009, 02:55
Die Roadster is wel echt een heel ander beestje, hè. Veel meer Recto dan Marshall, waar de Stiletto wel weer meer op gebaseerd is.

Gefeliciteerd!