PDA

View Full Version : Vraaje



Jordii
19 november 2009, 18:36
Verkopen ze bij Feedback van die boekjes met een hele hoop liedjes + tabs?
Ik heb namelijk het idee dat hoeveel ik ook speel (zeker 10 uur per week) ik maar op het zelfde niveau blijf spelen, omdat ik alleen maar stukjes speel die ik binnen 10 minuten foutloos kan spelen en nooit echt moeite doe om iets want ik in principe niet kan spelen, toch te leren..
Dus wil ik graag zo'n boekje om veel nieuws te leren spelen. Iemand ervaring?
Genre zal iets van rock worden.

Thiez
19 november 2009, 18:39
op internet zijn er ook heel veel boeken te krijgen maar bij feedback zullen ze die ook vast wel hebben.
Zorg dat wel dat je een boek koopt wat net boven je niveau ligt anders ben je die ook binnen een dag door :P

Rene88
19 november 2009, 18:48
Ik ben pas bij de Feedback in Rotterdam geweest en daar hadden ze inderdaad wat van die boeken, ze staan bij de kassa en ik zag in alle gauwigheid een paar Metallica tab boeken, voor de rest niet gekeken.
Misschien staat er nog wat op de feedback site. Op bol.com staan vast ook nog gitaarboeken.

Jordii
19 november 2009, 18:54
'k Zal zo even op de site kijken ja. De topic titel hoort "Vraagje" te zijn :seriousf: oeps..

Jordii
19 november 2009, 18:55
op internet zijn er ook heel veel boeken te krijgen maar bij feedback zullen ze die ook vast wel hebben.
Zorg dat wel dat je een boek koopt wat net boven je niveau ligt anders ben je die ook binnen een dag door :P

Ja, maar dan hoop ik dat het ook weer niet té moeilijk is waardoor ik gefrustreerd raak en geen zin meer heb om dat liedje te leren. :soinnocent:

--=HANS=--
19 november 2009, 19:30
Als je er wat geld aan uit wil geven zou je ook kunnen overwegen om wat software zoals bijv. Guitarpro aan te schaffen. Die hebben vaak aanbiedingen dat je er meteen een database met wel 40.000 nummers bij krijgt, moet raar lopen wil je daar niet iets van je gading bij vinden.
De gein is dat deze programma`s de tablatuur als het ware af spelen zodat je hoort wat er moet gebeuren en je ziet natuurlijk ook de tabs op je scherm. Er zitten allerlei functies op om makkelijker te kunnen leren. Zo kun je bijvoorbeeld een stuk uit een nummer selecteren en dat in een loop zetten en op halve snelheid afspelen. Mijn ervaring is dat dat stukken beter motiveert dan een boek.

daghengst
19 november 2009, 19:42
Als je er wat geld aan uit wil geven zou je ook kunnen overwegen om wat software zoals bijv. Guitarpro aan te schaffen. Die hebben vaak aanbiedingen dat je er meteen een database met wel 40.000 nummers bij krijgt, moet raar lopen wil je daar niet iets van je gading bij vinden.
De gein is dat deze programma`s de tablatuur als het ware af spelen zodat je hoort wat er moet gebeuren en je ziet natuurlijk ook de tabs op je scherm. Er zitten allerlei functies op om makkelijker te kunnen leren. Zo kun je bijvoorbeeld een stuk uit een nummer selecteren en dat in een loop zetten en op halve snelheid afspelen. Mijn ervaring is dat dat stukken beter motiveert dan een boek.

Dat klopt inderdaad, ik werk zelf ook met Guitar pro en ik vind het een fantastisch programma.

Makkelijk in de omgang en het ziet er ook nog gelikt uit.

Van te voren altijd gewerkt met tablatuur van Ultimate Guitar (http://www.ultimate-guitar.com/), dit uitgeprint en met de papieren versie gespeeld. Ook dit valt te doen maar toch met Guitar pro werkt veel fijnen.

Jordii
19 november 2009, 19:56
Toevallig heb ik ook Guitar Pro, en gebruik ik ook nog eens Ultimate Guitar. :seriousf: Maar van zo'n database heb ik nooit iets gehoord. Misschien dat ik zoiets op internet kan vinden. :)