PDA

View Full Version : weer een signature gibson.



nickofzo
19 november 2009, 18:07
dit keer van buckethead

http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Buckethead-Signature-Les-Paul.aspx

http://images.gibson.com/Files/7bfd2ba8-6bf2-4069-8af7-7accfd44ea77.jpg

weet niet of hij al gepost is

macwilliams
19 november 2009, 18:09
Het is de eerste keer dat ik hem zie voorbij komen.

Sinner1980
19 november 2009, 18:09
Ik zie m nu voor het eerst...tja,ok denk ik...weer een les paul,geinig:soinnocent:

VanMeekeren
19 november 2009, 18:13
Die kop en neck vind ik super strak lijken.

De pots en kill-switch vind ik dan weer helemaal niks.

Van Meekeren

Thiez
19 november 2009, 18:14
ik weet het niet. ben niet zo een fan van die buckethead. Aan de ene kant is het natuurlijk geweldig dat iedereen benieuwd is wie het nou is enzo. maar andere andere kant is het een hoop aandacht trekken.

en wat is precies het nut van die switch en knop omwisselen?

Ik zou hem best mooi en klassy gevonden hebben als hij gewoon helemaal zo creme wit was. zonder die rode knoppen en zonder die switch en knop gewisseld te hebben.

VanMeekeren
19 november 2009, 18:23
...

en wat is precies het nut van die switch en knop omwisselen?

...

http://www.youtube.com/watch?v=S-woe3SCAaA

Van Meekeren


Edit: Sorry, dacht dat je vroeg wat het nut van die switch is. ;) .. My bad...

Thiez
19 november 2009, 18:33
ah toch bedankt voor het filmpje. ik dacht dat de rode ook draaiknoppen waren maar dient dus als soort vna killswitch

acousticmats
19 november 2009, 19:01
kan je er ook eens een niet-promotie foto van tonen?
kvraag me serieus af hoe hij eruit ziet in 'volle glorie'

Quicksilver
19 november 2009, 19:04
Vind hem lelijk, die rode knoppen zijn letterlijk als een doorn in het ook en ik vind de headstock maar 'raar' lijken..

Het doet voor mijn gevoel nieteens 'Gibsony' aan, en ook jammer dat ie geen inlays heeft. :makeup:

Demonturtle
19 november 2009, 19:21
Maar hij heeft wel 24 frets! Door die rode knoppen krijg ik een "guitar hero controller" gedachte erbij to be honest.

hezz
19 november 2009, 19:26
Ik vind 'em mooi, voor een Les Paul dan he.

TimoSomers
19 november 2009, 19:33
Eindelijk

gasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgasgas


Ps. als iemand een winkel ziet waar ze hem hebben graag even laten weten svp!

Thijssie06
19 november 2009, 19:39
Maar hij heeft wel 24 frets! Door die rode knoppen krijg ik een "guitar hero controller" gedachte erbij to be honest.

pff ja gast heb je helemaal gelijk in net als deze:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Designer/Gibson-USA/Eye-Guitar.aspx

Vast een of andere stagiair geweest ofzo :stop::stop::stop::stop::stop::stop:

Braindead
19 november 2009, 19:40
Afschuwelijk dat ding! Hij had zeker zijn bucket te ver over zijn hooofd bij het ontwerpen.
Die rooie knoppen vallen helemaal uit de pas, de toggle switch zit verkeerd en geen inleg in de toets van een LP? Come on...

vulvasonic
19 november 2009, 19:43
Ik vind haar wel stijlvol. Die rode knoppen zitten er op om aan de smaak te voldoen van Buckethead, het blijft tenslotte een signature model. Die knoppen zijn echter door iedereen voor weinig geld te vervangen. Gitaristen die geïnteresseerd zijn in deze gitaar en het nut inzien van de overige specs, zullen zich echt niet laten weerhouden door die twee knopjes.

Ik heb Gibson minder aantrekkelijke modellen op de markt zien brengen. Deze plank is zo gek nog niet, al zal de prijs wel weer aan de hoge kant zijn.

edit: ik zie zojuist de adviesprijs en inderdaad...., VEEEEEELS te duur (naar mijn bescheiden mening).

Divine
19 november 2009, 20:14
Afschuwelijk dat ding! Hij had zeker zijn bucket te ver over zijn hooofd bij het ontwerpen.
Die rooie knoppen vallen helemaal uit de pas, de toggle switch zit verkeerd en geen inleg in de toets van een LP? Come on...

Het is een signature model niet your-typical-les-paul. Dus nee de toggle switch zit niet verkeerd daar heeft hij zelf voor gekozen. Die rode knoppen met wit passen volledig bij zijn stijl/image. Check maar eens op youtube hoe hij grooved met die killswitch. Geen inleg? Nogmaals het is een signature model, gemaakt naar de wensen van buckethead.

Orbis
19 november 2009, 21:10
Eerst de Dusk Tiger, nu dit. Gibson, waarom? Hebben ze daar iets persoonlijks tegen mij ofzo, want ik word er steeds treuriger van.

Demonturtle
19 november 2009, 21:50
http://fc05.deviantart.com/fs8/i/2005/309/f/4/Buckethead__s_White_Les_Paul_by_lazychump.jpg

Ik vind tenminste dat ze ook de stormtrooper knop van de originele gitaar hadden moeten gebruiken.

TimoSomers
19 november 2009, 22:08
http://fc05.deviantart.com/fs8/i/2005/309/f/4/Buckethead__s_White_Les_Paul_by_lazychump.jpg

Ik vind tenminste dat ze ook de stormtrooper knop van de originele gitaar hadden moeten gebruiken.

Dat is z'n oude model.
Buck heeft 2 modellen, die met die stormtrooper en z'n 2roodknoppige model.

(Overigens was die stormtroop indd. sowieso geniaal geweest!)

Jasper.
19 november 2009, 22:12
Eerst de Dusk Tiger, nu dit. Gibson, waarom? Hebben ze daar iets persoonlijks tegen mij ofzo, want ik word er steeds treuriger van.

gelukkig voor jou hoef je hem niet te kopen en maken ze ook nog steeds de les pauls zoals we gewend zijn ;)

toneblo
19 november 2009, 22:15
Gatverdamme, wat een spuuglelijk ding...!!

Gibson toch, get back to life!

pff, geen wonder dat de FBI invallen gaat doen.
Echt niet om het hout hoor, gewoon ff checken of er hier en daar nog wat poeder in de toonkamers zit ( zat ).!!

Nogmaals bah!

TimoSomers
19 november 2009, 22:24
Gatverdamme, wat een spuuglelijk ding...!!

Gibson toch, get back to life!

pff, geen wonder dat de FBI invallen gaat doen.
Echt niet om het hout hoor, gewoon ff checken of er hier en daar nog wat poeder in de toonkamers zit ( zat ).!!

Nogmaals bah!

Mwah opzich vind ik dit geen misstap van Gibson, sinds het gewoon een signature gitaar is (z'n eigen gemodde gitaar is exactly the same) van een steeds bekender wordend gitarist. Ik vind dit een ander verhaal dan die wazige Robot guitars en mega wazige lollipop gitaren die ze de laatste tijd verzinnen. Of je hem mooi of lelijk vindt is een ander verhaal ofcourse :D.

Orbis
19 november 2009, 22:38
Even het uiterlijk ter zijde, ook deze gitaar heeft weer geen inlays, zoals bijna alle nieuwe modellen van Gibson (Dark Fire, Zoot Suit, Tiger, om er wat te noemen). Waarom eigenlijk, ik moet er in ieder geval niet aan denken zonder positiemarkering te spelen. Er zijn natuurlijk mensen die er anders over denken, maar Gibson laat op deze manier toch gewoon een stuk van de markt liggen?

zeiler
19 november 2009, 22:44
de kleur is gaaf, de headstock is mooi, verder is 't persoonlijk nix, maarjah :p!

ieder z'n smaak :D!

TimoSomers
19 november 2009, 22:54
Even het uiterlijk ter zijde, ook deze gitaar heeft weer geen inlays, zoals bijna alle nieuwe modellen van Gibson (Dark Fire, Zoot Suit, Tiger, om er wat te noemen). Waarom eigenlijk, ik moet er in ieder geval niet aan denken zonder positiemarkering te spelen. Er zijn natuurlijk mensen die er anders over denken, maar Gibson laat op deze manier toch gewoon een stuk van de markt liggen?

In dit geval komt het omdat Buckethead z'n origineel ook geen inlays heeft.
Voor de andere gitaren weet ik het niet, zal wel iets 'mode-bewusts' zijn ofso ;p. Vind het niet altijd even handig maar op sommige gitaren wel een stuk mooier.

Orpheo
19 november 2009, 23:11
het is een SIGNATURE gitaar. en nog een verdomd bijzondere, want het meest exclusieve heb ik nog niet gehoord hier.

1: tis een langere mensuur! iets van 27.5''.
2: body is groter dan normaa!!!!!!!! chambered mahonie back. al met al is ie iets van 20% groter ofzo, maar dan in de normale proporties.

had iemand t door? :P

Madcow
19 november 2009, 23:13
Hmm, dat is toch een barritone mensuur? het is wel echt een vette knepper!

Demonturtle
19 november 2009, 23:15
witte hardware erop had nog wel n stap vetter geweest.

Jay75
19 november 2009, 23:19
Hoe zou die dude dat doen met groupies NA de show, houd ie dan zijn masker op, anders eens kijken of ie nog een roadie nodig heeft.....hehe

So how did you like my show, ow, was that you????

pannekoek
19 november 2009, 23:30
ik vind hem geweldig! ik zou alleen wel willen dat die killswitch zwart was :(

ik ben een groot buckethead fan en ik hou van witte les pauls en 24 frets!

GAS!!!

TimS
19 november 2009, 23:49
edit: ik zie zojuist de adviesprijs en inderdaad...., VEEEEEELS te duur (naar mijn bescheiden mening).

http://www.guitarampkeyboard.com/en/84701

1800 pond hier

Adro
20 november 2009, 00:02
WTF????Buckethead:???: dit is de eerste keer dat ik van hem hoor...... waarom moet iemand in vredesnaam met een fackin' emmer op z'n kop gaan spelen...
nie goe wies, zal ik maar zeggen...

de gibson vind ik wel vet, hij zou alleen zonder de gekleurde knoppen moeten.....

pannekoek
20 november 2009, 00:13
WTF????Buckethead:???: dit is de eerste keer dat ik van hem hoor...... waarom moet iemand in vredesnaam met een fackin' emmer op z'n kop gaan spelen...
nie goe wies, zal ik maar zeggen...

de gibson vind ik wel vet, hij zou alleen zonder de gekleurde knoppen moeten.....

jij hoort nu pas voor het eerst van buckethead en durft 'm meteen te bashen?


nie goe wies, zal ik maar zeggen...

Orpheo
20 november 2009, 00:16
WTF????Buckethead:???: dit is de eerste keer dat ik van hem hoor...... waarom moet iemand in vredesnaam met een fackin' emmer op z'n kop gaan spelen...
nie goe wies, zal ik maar zeggen...

de gibson vind ik wel vet, hij zou alleen zonder de gekleurde knoppen moeten.....

de dag dat jij net zo kunt spelen als buckethead, en een signature krijgt, spreek ik je wel weer :)

aaronstonebeat
20 november 2009, 01:55
Ik had ook nog nooit wat van hem gehoord, misschien z'n naam wel eens. Het eerst geposte nummer hier is niet zo mijn ding. Zing er eens iets leuks bij, denk ik dan.
Maar absoluut een geniaal gitarist, vond ik hier (http://www.youtube.com/watch?v=s4q3p_o8A6g). Die mag van mij op alles spelen; de gitaar (de gibson uit het topic) vind ik daardoor dan ook weer OK.

:ok:

nickofzo
20 november 2009, 04:20
mijn eerste indruk was.. het is niet een gemodde lp maar een gedegradeerde, bij nader inzien is ie wel vet (al ben ik geen fan van buckethead) maar daar gaat het niet helemaal om, tis gewoon wel een vette gitaar;)

aldus ik

Adro
20 november 2009, 08:50
@Orpheo en @Pannenkoek
als jullie goed lezen heb ik niks gezegd over genialiteit van de(beste) man zelf.ik heb qua spel er juist niks op aan te merken... :blast:
alleen het feit dat men met masker óf emmers op het hoofd moet gaan spelen om dan toch ergens in uit te blinken vind ik gewoon overbodig.... maar jah, waar iedereen A zeg ik toch altijd Bee...:grouphug:

acousticmats
20 november 2009, 09:22
@Orpheo en @Pannenkoek
als jullie goed lezen heb ik niks gezegd over genialiteit van de(beste) man zelf.ik heb qua spel er juist niks op aan te merken... :blast:
alleen het feit dat men met masker óf emmers op het hoofd moet gaan spelen om dan toch ergens in uit te blinken vind ik gewoon overbodig.... maar jah, waar iedereen A zeg ik toch altijd Bee...:grouphug:

waarom draagt slash een hoed?
die bucket op zen kop das marketing beste man (':

mesaman
20 november 2009, 09:29
dat hij een beetje goed kan shredden verbaasd me niets.heel youtube staat er vol mee.jochies en meisjes van 14 die steve vai e.d. er uitspelen.in de begin jaren tachtig vond ik het spectaculair,maar nu vind ik het een beetje een versnelde herhaling.en doe nog een beetje raar met een masker en maak gekke geluiden als hendrix/zappa en je bent net even anders dan de rest.gave dikke gitaar er bij en het lijkt net echt!begrijp me niet verkeerd.ik ben een shred liefhebber,hou ook van lps,en hij is wat orgineler dan de rest en dat vind ik super.ik had hier nog nooit van gehoord.komt er nu een inplaats van veel haar goed gitaar spelende emmerdragende gitaristen?

Daan_B
20 november 2009, 09:51
waarom draagt slash een hoed?
die bucket op zen kop das marketing beste man (':

Ik weet wie het is!

http://in-this-economy.com/wp-content/uploads/2009/04/kfc.jpg

TimoSomers
20 november 2009, 10:09
http://www.guitarampkeyboard.com/en/84701

1800 pond hier


Sjeeezus, availability expected 15 dec. 2009

Mijn verjaardag, HET LOT, HET LOT, gasgasgas:satisfie:

@Mesaman: Je hebt duidelijk nog niet veel van bucket gehoord.

marc_o
20 november 2009, 10:20
Vind het wel wat hebben. is het iets voor mijzelf? Nee, zeker niet, te wit, te steriel, maar hey, het is dan ook niet mijn signaturemodel.

Wat me wel opvalt is dat wanneer Gibson met iets nieuws komt, iedereen daarover valt, of het nu dat Robot idee is of de Darkfire....ik vind dat geniaal, misschien niet voor nu, maar wel voor de toekomst op een moment dat het beter werkt, kleiner kan en noem maar op.
Maar Gibson moet voor de meesten maar conservatief blijven en hetzelfde kunstje doen wat ze al jaaaaaaren doen. Voor die klanten kun je volgens mij altijd wel terecht bij Gibson, en ik juich het wel toe dat ze af en toe eens uit de band sprngen, hoe moet je anders ontwikkelen?

barno
20 november 2009, 10:22
Als sig vind ik de witte LP van buckethead goed gekozen. helemaal insync met zijn image. Het gitaarspel van buckethead is onwerelds straf. jammer dat ie met zijn masker het circusgehalte , kijk wat ik kan, nog es in de verf zet. Ik laat 'm nog wat dollen in het jeugdcircuit en binnen 10 jaar, als ik ie zijn emmer beu is, zal ik 'm graag opnieuw beluisteren :)

marc_o
20 november 2009, 10:24
Tegen die tijd staat ie wellicht alweer in een luier......je weet maar nooit met die Yanks!:eek:

McVenco
20 november 2009, 10:37
Ik laat 'm nog wat dollen in het jeugdcircuit en binnen 10 jaar, als ik ie zijn emmer beu is, zal ik 'm graag opnieuw beluisteren :)

Als iemand al 22 albums heeft uitgebracht reken ik hem al niet meer tot het "jeugdcircuit" hoor :)

Tot voor kort had ik ook nog nooit van Buckethead gehoord, dacht eerst dat het net zo geflipte clown was als die gasten van Slipknot ofzo. Ik ken nog steeds niet veel van zijn werk, maar van wat ik op Youtube heb gezien ben ik wel onder de indruk, ook al ligt zijn muziek mij niet echt..

Deze signature vind ik best gaaf eigenlijk, alleen die rode knoppen zijn wat overdone naar mijn smaak.

barno
20 november 2009, 10:46
Als iemand al 22 albums heeft uitgebracht reken ik hem al niet meer tot het "jeugdcircuit" hoor :)


wat ik wil zeggen, is dat enkel jonge mensen iemand serieus nemen die altijd een masker moet, laat ik verwijzen naar Sinterklaas bv :)
no seriously, alle respect voor zijn kunnen, maar zijn muziek (en zijn persoon) zijn me te koud. Geef me dan maar Kiss ... :)

Adro
20 november 2009, 19:51
ook sinterklaas vind ik eng!!!!
ik ben voor een boycot van mannen met veel haar en maskers!!!:blast:

mesaman
21 november 2009, 00:00
ook sinterklaas vind ik eng!!!!
ik ben voor een boycot van mannen met veel haar en maskers!!!:blast:

die hebben vaak meer te verbergen!geverfde kop, maskers en andere onzin kan nooit goed zijn.

aaronstonebeat
21 november 2009, 00:16
Ach, er zijn al heel lang muzikanten geweest die hun gezicht lang niet lieten zien of het steeds met make-up veranderden:

David Bowie, Alice Cooper, Kiss, Spliff (geniale begeleiders van de vroege Nina Hagen), Slipknot;
Spinal Tap (met pruiken), Slash (die is alleen maar een pruik, plus een bucket).
Die Finnen die toen het songfestival hebben gewonnen :seriousf:
Marilyn Manson.
Hier en daar niet de minsten.

Binnen de kortste tijd vraag ik me wel af hoe die gast er uitziet. Ik denk dat dat zijn bedoeling is.

Of hij is een ...


PS:

Billy Gibbons, met muts en baard.

rijsberman
21 november 2009, 00:38
... een zij.

En je vergeet Michael Jackson.

aaronstonebeat
21 november 2009, 00:43
... een zij.

En je vergeet Michael Jackson.

Dank!
Ik vergeet er vast nog meer. Een zij denk ik eigenlijk niet, gezien het postuur.
Maar je weet nooit. Wie weet meer ???

aaronstonebeat
21 november 2009, 00:49
The Tubes :cheerup:

mesaman
21 november 2009, 09:20
het zou michael J wel kunnen zijn,want volgens mij is hij niet dood en heeft hij heel veel kunnen oefenen na de beat it solo.ik snap dat hij zich er toen voor schaamde en E v H de schuld in de gimpies schoof.maar dat hij zn dood in scene heeft gezet en toch weer wil optreden moest hij wat verzinnen.ik zie geen 1 reden dat hij het niet is!

Adro
21 november 2009, 09:38
nou jullie het zo zeggen...... B'head heeft wel een gezicht van blank Plastic....tsjaaa duidelijker kun je het niet hebben toch??:soul:

Daan_B
21 november 2009, 11:27
het zou michael J wel kunnen zijn,want volgens mij is hij niet dood en heeft hij heel veel kunnen oefenen na de beat it solo.ik snap dat hij zich er toen voor schaamde en E v H de schuld in de gimpies schoof.maar dat hij zn dood in scene heeft gezet en toch weer wil optreden moest hij wat verzinnen.ik zie geen 1 reden dat hij het niet is!

Ik denk het niet, zijn vingers zouden er afvallen als die zo hard bewegen!:sssh: