PDA

View Full Version : HNGD Eindelijk een serieuze gitaar



OJee
19 november 2009, 16:38
Vanmorgen uit Engeland aangekomen:

http://www.xs4all.nl/~oene/gitaar/Afb009.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/gitaar/Afb010.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/gitaar/Afb011.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/gitaar/Afb013.jpg
http://www.xs4all.nl/~oene/gitaar/Afb014.jpg

Speelde totnutoe op Chinese klonen (Richwood en LondonCity), maar mijn vrouw adviseerde me eens een serieuze gitaar te kopen nu ik ook in een serieuze band zit waar we ook mee optreden.

Tis een Fender geworden, uit de catalogus van DV247.com. Blind gekocht. Zou ik bij een minder merk niet doen, maar Fender vertrouw ik wel. Heb natuurlijk wel eens op een strat gespeeld. Dit is er een met Texas Specials. Past ook meer in de band (classic rock) waar ik in speel. Ben overigens ook heel tevreden met de Richwood en de LC, maar zoals hier iemand in zijn sig heeft staan: je kan nooit genoeg gitaren hebben... :)

ellisvertellis
19 november 2009, 16:41
Te gekke vrouw heb jij! Wou dat die van mij dat ook zei... :(



Ps: Prachtige strat hoor, proficiat!

acousticmats
19 november 2009, 16:43
gefeliciteerd! moet ie nog afgesteld worden of kan je er zo op beginnen? :strat:

in ieder geval lekker gitaartje ;D

Sinner1980
19 november 2009, 16:43
Beter,mooie plank man,gefeliciteerd enne...welkom bij de Fender club:strat:

Quicksilver
19 november 2009, 16:43
Gefeliciteerd, vind de slagplaat er erg luxe uitzien zo! :cheerup:

Braindead
19 november 2009, 19:43
Vond je het niet tricky om dat ding uit Engeland te laten komen in gigbag en doos? Wel een leuke strat trouwens.

Jordii
19 november 2009, 19:48
Te gekke vrouw heb jij! Wou dat die van mij dat ook zei... :(



Ps: Prachtige strat hoor, proficiat!

Ik heb zo'n vader :seriousf:
"Nee, je moet wel een echt merk nemen hoor." :)

Ik hou niet zo van strats, maar deze heeft toch wel wat met die rode slagplaat!

OJee
19 november 2009, 20:13
Ik zit bij de plaatselijke muziekhandel nog wel eens op van die goedkope strat klonen van 129 euro te spelen. Daar zei mijn vrouw (om er van af te komen?) "Kom laten we gaan en koop nou eens een serieuze gitaar". Vandaar :)

Ik koop wel vaker spullen via het Internet. Gaat totnutoe altijd goed. Deze gitaar zat verpakt in een enorme doos, met daarin kartonslierten voor de schokabsorbtie. Daarin zat de originele Fenderdoos, in die doos zat de strat in een gigbag en ook nog eens in dik folie. Bestelling ging ook lekker snel, zondag besteld, donderdag in huis.

Die rode (Turtoise?) slagplaat zit standaard op deze Texas Special. Daaraan kan je ze herkennen.

Ik heb er net d'Addario 010 snaren opgezet en de snaarhoogte wat beter afgesteld. De gitaar kwam overigens perfect goed afgesteld binnen, ik houd alleen van een hele lage actie, dus heb ik hem nog iets lager gezet.

Wel een gedoe overigens dat stemmen met een trem... Ik heb ook die twee schroeven waar die veren aan vastzitten aan de achterkant een beetje aangedraaid. Die dikkere snaren trokken dat tremblok veel verder naar achteren. Moet je dat ook op die manier doen? Hoe zet je dat tremblok trouwens gewoon vast? Ik zal die jengelstengel toch niet gebruiken.

OJ

G.G.
19 november 2009, 20:31
Hoe zet je dat tremblok trouwens gewoon vast? Ik zal die jengelstengel toch niet gebruiken.

OJ

Blokje hout is de beste methode.

Quicksilver
19 november 2009, 20:38
Ik denk dat dit principe ook werkt voor een fender jengelstengel:
http://floydupgrades.com/index.php?main_page=product_info&cPath=70&products_id=191

Kunt hem los en vast zitten wanneer je maar wilt, ideaal toch?

gerritje tralalalala
19 november 2009, 20:52
Ligt het aan mij :dontgeti: maar volgens mij gaat je tremblock (of hoe je dat dan ook noemt) precies de andere kant op van wat ik op dat fototje zie.

Lijkt mij niet werken op deze manier je zou hem toch naar de kop toe moeten trekken zegmaar :???:

j-op
19 november 2009, 21:28
G-e-i-l! Congrats! Ik heb 1,5 jaar geleden ook even gedacht om er zo eentje aan te schaffen, maar het is toch een Jazzmaster geworden.
:ok:

OJee
19 november 2009, 21:35
Grappig, ik heb een hele tijd op een Jazzmaster zitten glijen, maar het is uiteindelijk een strat geworden. Komt ook door de band waarin ik speel, we spelen covers uit de 60ties en 70ties en ik denk dat een strat een wat breder inzetbare gitaar is. In veel begeleidingsbands (Cor Bakkers enzo) zie je bijna altijd wel een strat.

OJ

Jay75
19 november 2009, 21:47
Hey die is wel erg mooi, ik zoek zelf ook nog een stratje misschien, maar wat is dit er voor een? Heb je een link naar deze specifieke strat toevallig?

j-op
19 november 2009, 22:04
Het is de Roadhouse, toch?

link (http://www.dv247.com/guitars/fender-roadhouse-stratocaster-electric-guitar-white-maple-neck--46344)

Heerlijk, die lage Pond.

OJee
19 november 2009, 22:44
Ja, dat is hem. Ik heb er nog een Fender strap bij genomen. Bij elkaar net 500 euro. Bij de Duitse webshops is hij 100 euro duurder! Bij Feedback hadden ze hem niet.

OJ

Jay75
19 november 2009, 23:21
Nice, de echte foto;s zijn een stuk beter moet ik zeggen!
Is deze zwaar of valt t mee? Ik zoek een niet te zware strat, en de hals, blijft die overal even slank, of wordt deze naar de body toe was dikker?

Cheers

OJee
19 november 2009, 23:33
Gewicht vind ik wel meevallen. Maar ik let daar nooit zo, kan een hele avond met zo'n ding om me nek staan zonder last :)

De nek is wat dikker dan van mijn LC Comet. Niet breder, wel dikker en hij blijft ook overal even dik. Het is wel een fijne nek, er zit een beetje radius in en de afwerking is satin. Een soort mat glanzend. Lekker glad, maar niet zo spiegelend als een gelakte hals. Mijn andere gitaren hebben een rosewood toets, deze is maple. Frets zijn medium jumbo of zo, ben niet zo goed in specs...

OJ

daghengst
19 november 2009, 23:48
Speelde totnutoe op Chinese klonen (Richwood en LondonCity), maar mijn vrouw adviseerde me eens een serieuze gitaar te kopen nu ik ook in een serieuze band zit waar we ook mee optreden.

Mag ik je vrouw eens lenen, wil nl ook een nieuwe gitaar gaan halen...

By the way, mooi stukje hout...

Houdt beide maar in ere zou ik zeggen...

Hiro
20 november 2009, 07:44
gefelciteerd man, het is wel druk zeg met nieuwe gitaren vandaag :crazyhappy:
gefeliciteerd! en veel plezier ermee

Jay75
20 november 2009, 10:07
Gewicht vind ik wel meevallen. Maar ik let daar nooit zo, kan een hele avond met zo'n ding om me nek staan zonder last :)

De nek is wat dikker dan van mijn LC Comet. Niet breder, wel dikker en hij blijft ook overal even dik. Het is wel een fijne nek, er zit een beetje radius in en de afwerking is satin. Een soort mat glanzend. Lekker glad, maar niet zo spiegelend als een gelakte hals. Mijn andere gitaren hebben een rosewood toets, deze is maple. Frets zijn medium jumbo of zo, ben niet zo goed in specs...

OJ

Qua sound, hoe is dat rosewood ivm maple? Is dat maple iets feller of merk je er niet veel van, is het meer de feel dan sound?

OJee
20 november 2009, 16:34
De andere strat (uit de 70ties) waar ik weleens op speel heeft een rosewood toets. Maple is naar mijn gevoel harder en ik heb het idee dat daarmee het geluid feller is, maar dat kan net zo goed inbeelding zijn. Zoiets als een buizenversterker die 'warmer' klinkt omdat er gloeiende buisjes in zitten.

De sound is typisch strat. Mijn LC Comet klink rauwer op het brugelement, meer Stones, mijn RW LP klinkt voller met zijn GFS Classic II, meer ACDC en Deep Purple.

OJ

OJee
25 november 2009, 22:49
Vandaag mijn nieuwe strat eens laten zweten in de studio. My god, wat een verschil met mijn chinese klonen. Geen kwaad woord over een London City of een Richwood, maar wat een wereld van verschil! Deze strat heeft veel meer definitie, veel meer hoog, veel meer dynamiek. Flink overstuurd blijft het compact en 'helder', zonder modderigheid. Daarnaast speelt de satin hals heerlijk. Deze heeft een radius, Mijn RW en LC hebben een plattere toets. Dat is toch meer werken. Ik ga meteen een andere hals op de LC zetten :) Mijn RW LP gebruik ik nog wel voor ACDC en Deep Purple en de LC Comet (in G) voor een paar Stones nummers. De rest gaat met de Strat.

Ja, ik zal gedeeltelijk verblind/verdoofd zijn door een nieuwe gitaar, maar ook de andere bandleden stonden te kijken(horen) van het verschil.

Mijn andere gitarist gaat zijn Epi meteen inruilen...

OJ

Mathidal
25 november 2009, 23:17
Speelde totnutoe op Chinese klonen (Richwood en LondonCity), maar mijn vrouw adviseerde me eens een serieuze gitaar te kopen nu ik ook in een serieuze band zit waar we ook mee optreden.

Was ze de goedkope klank van die Chinese producten niet gewoon beu? :soinnocent:

thomas_lc
25 november 2009, 23:48
Wat een complete bullshit met je chinese klank, een lc speelt menig mim stratje er uit

geert1976
25 november 2009, 23:57
Wat een complete bullshit met je chinese klank, een lc speelt menig mim stratje er uit

De eerste serie had exemplaren die wellicht daartoe in staat waren (een povere mexicaan) , maar ik hoor uit zeer betrouwbare bronnen dat de huidige LC's niet meer zo goed zijn.

enuh die LC's worden flink gehyped

@TS: mooie strat ziet er goed uit en veel speelplezier (die trem moet je effe uitschakelen met een blokje hout)

mesaman
26 november 2009, 00:10
natuurlijk...mijn dacia is natuurlijk ook een stuk sneller dan menig bmw of mercedes!en dat heb je ook vaak met hayunday en met oude dafjes,veel beter en vooral sneller dan de grote merken....maar dat weten maar een paar trotse bezitters van deze wagens....

ontopic?mooi ding! ik moet even wennen aan de slagplaat.ik vind wit mischien wel wat mooier.maar dit heeft zeker wat!gefeliciteerd!

OJee
26 november 2009, 00:38
Ik wil die LC zeker niet afkraken. Ik heb er vaak genoeg mee opgetreden. Een kennis van mij heeft nog steeds geen Fender Telecaster gekocht omdat hij er een zoekt die zo klinkt als die LC... en die heeft hij nog niet gevonden ondanks vele uren proberen bij de diverse gitaarketens. En nee, niet omdat die Fenders beter klonken...

Maar ik had het gevoel een andere wereld te betreden met die Fender Strat. (nou ja, beetje overdreven, maar toch) Die strat heeft toch meer kwaliteit.

Ik heb deze strat gekocht om die Texas Specials én om die slagplaat. Als die wit was geweest had ik er een turtoise opgezet. Vinnik mooi :) en die trem heb ik vastgezet met een stukje hout. Gebruik ik toch nooit.

OJ

JelmerOnGuitar
26 november 2009, 10:54
Wauw prachtige strat zeg! Gefeliciteerd en welkom bij de club;)..

thomas_lc
26 november 2009, 11:31
Ik wil die LC zeker niet afkraken. Ik heb er vaak genoeg mee opgetreden. Een kennis van mij heeft nog steeds geen Fender Telecaster gekocht omdat hij er een zoekt die zo klinkt als die LC... en die heeft hij nog niet gevonden ondanks vele uren proberen bij de diverse gitaarketens. En nee, niet omdat die Fenders beter klonken...

Maar ik had het gevoel een andere wereld te betreden met die Fender Strat. (nou ja, beetje overdreven, maar toch) Die strat heeft toch meer kwaliteit.

Ik heb deze strat gekocht om die Texas Specials én om die slagplaat. Als die wit was geweest had ik er een turtoise opgezet. Vinnik mooi :) en die trem heb ik vastgezet met een stukje hout. Gebruik ik toch nooit.

OJ
Tuurlijk, daar ben ik het helemaal mee eens een fender is ook gewoon iets speciaals als het je eerste is.
En Veel lc's die je in menig gitaarwinkel vind( zoals house of music bijvoorbeeld) zijn niet afgesteld of wat dan ook en een lc klinkt pas echt goed als hij keurig afgesteld is.

OJee
26 november 2009, 19:50
Ik heb op mijn LC Comet een andere brug gezet. Eentje met brass zadels. Ik vind de sustain en de kleur van het geluid daar een stuk beter door worden. Verder klinkt die LC heel authentiek als Tele. Zeker voor rock 'n roll muziek van eind 50 begin 60'er jaren.

OJ