PDA

View Full Version : Ibanez kenners: past Schaller FR in S540 MIJ?



munkie
19 november 2009, 12:55
Hallo Ibanisten. Ik heb recentelijk een MIJ S540 Ibanez gekocht. Echte "player" zowel uiterlijk als technisch. Was de prijs ook naar en hij speelt en klinkt prima.

Ik zou evt. de Lo Pro Edge tremolo willen vervangen voor een Schaller Floyd Rose Speedloader. I.v.m. wat technische dingetjes aan de Lo Pro en het makkelijker snaren wisselen. Past die Schaller erin of moet ik gaan (V)Frezen? :soinnocent:http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/guitars/Ibanez%20540S/Ibanez540S006a.jpg

Bram+
19 november 2009, 16:50
Als die schallers ongeveer zo groot zijn als een 'gewone' Floyd Rose moet dat passen, die Lo Pro Edges en originele Edges zijn zelf namelijk ook wel flinke bakbeesten.

For the record: er is niet zoiets als een 540S/S540 die níet in Japan gemaakt is. Wel een fraaie gitaar trouwens! Sabers zijn de shiznit.

munkie
19 november 2009, 20:20
De afstand tussen de "knife edges" zal wel kloppen maar de vraag is of het hele ding in de frezing past.

Idd verbaast het mij dat F serie S540's zo weinig doen op MP. Als je het vergelijkt met de JEM's hebben die alleen de connectie met een beroemde Gitarist als extra. Verder: zelfde fabriek, zelfde tijdvak, zelfde neck, zelfde tremolo, ook DiMarzio's, Basswood(Linde) vs echt Mahonie voor de S540.

G.G.
19 november 2009, 20:33
De afstand tussen de "knife edges" zal wel kloppen

Meet eens de mensuur als ie in de studs hangt. Volgens mij zitten de studs op hele andere plekken in de lengterichting gezien.