PDA

View Full Version : Hij is af!



omni
19 november 2009, 12:24
Mijn eigen frankentele. Ooit begonnen omdat ik een solidbody wilde met p90's en een bigsby. Ik wilde mijn lespaul niet verbouwen dus wilde ik zelf iets bouwen, maar ik ben helemaal niet handig. Dus dacht ik; ik begin gewoon met de ultieme bouwdoos gitaar: een tele. Een paar jaar over gedaan (ja ik ben super langzaam;-) tot ik alle onderdelen had. Alles zelf samengesteld, behalve de hals in de body plaatsen en de topkam uitsnijden. Dat heb ik bij Vox Humana laten doen, want ik wilde wel een bespeelbare gitaar overhouden. En ik moet zeggen: Hij is best goed geworden. Echt iets anders dan mijn andere gitaren en mooie aanvulling op mijn assortiment. Veel geleerd! Vooral over bedrading, wat een gedoe was dat. Aangezien een paar mensen me goed geholpen hebben met nuttige tips wil ik jullie de foto's niet onthouden.

Eerst even de specs:
fender Mex body - Allparts hals - Sperzel locking staggered tuners - Seymour Duncan P-rail - Tonerider vintage brugpickup - BigD guitars varitone - Bigsby B16 vibrato - stewmac locking rollerbridge

Tadaaa...

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/IMG_3987.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/IMG_3985.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/IMG_3999.jpg

marc_o
19 november 2009, 12:28
Wat een vette bak is dat zeg!!
Denk dat ik 'm eens van dichtbij moet zien om te bepalen of ik dat gedoetje rond je bridge-pickup mmoi vind, maar een dikke plus tot zover.
:ok:

omni
19 november 2009, 12:36
Thanks! Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van de zwarte slagplaat, maar verder ben ik content. Dat gedoetje ;) hoort bij de bigsby. Ze maken 1 model specifiek voor tele's en die zie je niet zo vaak (behalve op james trussart gitaren) dus dat leek me wel cool.

Rinze
19 november 2009, 12:38
Cool! Mooi ding.

marc_o
19 november 2009, 12:42
Thanks! Ik ben zelf nog niet helemaal overtuigd van de zwarte slagplaat, maar verder ben ik content. Dat gedoetje ;) hoort bij de bigsby. Ze maken 1 model specifiek voor tele's en die zie je niet zo vaak (behalve op james trussart gitaren) dus dat leek me wel cool.


Een Bigsby is beyond cool!!!

Je hebt ze ook zonder gedoetje hoor, 100% zeker weten, Zwier bouwt ze ook met Bigsby en zonder gedoetje....sterker nog, ik ga er nu even heen, kijken hoe de koffie vandaag is.

barno
19 november 2009, 12:56
geweldige gitaar, ik vind die bigsby constructie rond de brugpup super!

Hendriks
19 november 2009, 12:58
Mooi , hoe is het geschakelt? 3 standen,volume en een draaischakelaar voor de P-rail?

schizo910
19 november 2009, 13:01
Coole plank, ik ben het met Marc-O eens, weet niet wat ik van dat bridgepickupgeval moet vinden. Maar het maakt hem in combi met de chickenhead schakelaar wel erg robuust en dat vind ik dan wel weer erg cool!


Oh, en die zwarte slagplaat is top!

Saf
19 november 2009, 13:07
Dam nwat een schoonheid. Die bigsby vind ik met gedoetje echt eent opper. Kende deze bigsby niet maar die is echt lekker.

omni
19 november 2009, 13:10
De schakeling was nogal een gedoe maar het zit als volgt; de P-rail zit gekoppelt aan de mini switch als p90 / humbucker / rail pickup. De driestanden schakelaar is standaard: P-rail / beide / brugpickup. Je kan dus 7 verschillende standen maken. De chickenhead switch zit op een varitone een frequentie filter zoals op de es335 van BBking zit. Deze schakelt bepaalde frequenties uit, deze gebruik ik in plaats van een toneregeling.

Hiro
19 november 2009, 13:17
Mooi ding man, goed werk en gefeliciteerd! :blast:

McVenco
19 november 2009, 13:19
Wat een gave Tele zeg! Ziet er uit als een heerlijk werkpaard... :ok:

Wat betreft de slagplaat: laten zitten. Ik kan geen andere kleur dan zwart bedenken die dit plaatje afmaakt.

Adro
19 november 2009, 13:21
ziet er vet uit man!!! veel speelplezier:crazyhappy:

Hedge
19 november 2009, 15:35
Lekker vet met die Bigsby.

Noid
19 november 2009, 19:22
Gefeliciteerd met deze smakelijke bak. Kun je eens een frontale foto maken van dat gedoetje, want ik kan me er nog niet helemaal een goed beeld van vormen. Apart is het in ieder geval wel. De slagplaat is dik o.k., mooi dat mat zwart op deze body.

Kakihara
19 november 2009, 19:30
Mooi ! En een paar jaar doen om je gitaar te bouwen/samen te stellen is heus geen schande :)

Ben wel benieuwd hoe dat allemaal klinkt. Any chance op een soundclipje/jijbuisfilmpje?

pasqual
19 november 2009, 21:51
mooie plank. hij zal ook wel goed klinken met die p-rail en tonerider. ik heb in mijn stratjes ook tonerider liggen waar ik erg tevreden over ben. helaas ben ik bang dat je brug niet goed in het midden staat. je snaren lopen niet paralel aan de hals. vooral de hoge e-snaar valt te ver naar binnen. je kan dit goed op de tweede foto zien. het hoeft voor je intonatie niets uit te maken. visueel maakt het wel uit en ook qua bespeelbaarheid.

groeten Pasqual.

G.G.
19 november 2009, 22:00
mooie plank. hij zal ook wel goed klinken met die p-rail en tonerider. ik heb in mijn stratjes ook tonerider liggen waar ik erg tevreden over ben. helaas ben ik bang dat je brug niet goed in het midden staat. je snaren lopen niet paralel aan de hals. vooral de hoge e-snaar valt te ver naar binnen. je kan dit goed op de tweede foto zien. het hoeft voor je intonatie niets uit te maken. visueel maakt het wel uit en ook qua bespeelbaarheid.

groeten Pasqual.

Ik dek dat dat gezichtsbedrog is, door de wat hogere actie en de positie van de camera. Bovendien heeft Vox de hals geplaatst, en dat kunnen ze prima hoor. Denk echt dat het optisch bedrog is.

oigun
19 november 2009, 22:05
Vette bigsby:cheerup::cheerup::cheerup: En coole setup, is echt een mooi geheel zo.

pasqual
19 november 2009, 22:08
Ik dek dat dat gezichtsbedrog is, door de wat hogere actie en de positie van de camera. Bovendien heeft Vox de hals geplaatst, en dat kunnen ze prima hoor. Denk echt dat het optisch bedrog is.

ik hoop het. maar ik ben bang van niet en ik ben er van overtuigd dat Vox goed in staat is om een hals in een body te schroeven. alleen hebben zij niet de positie van de brug bepaald. maar nogmaals: hopelijk is het gezichtsbedrog.

groeten Pasqual.

Dippides
19 november 2009, 23:36
Volgens mij ligt de hoge e snaar gewoon op de brug naast z'n positie.

omni
20 november 2009, 00:04
En de winnaar is: dippides! Bij het schoonmaken van de snaren was hij uit zijn rollertje gesprongen. Ik zag het pas toen de foto al gemaakt was ;) nee dat kunnen ze wel bij vox, het duurt even maar dan heb je ook wat. Die brug hadden ze idd niet geplaatst maar die kan je zoveel kanten op schuiven dat komt wel goed.

Rock Bottom
20 november 2009, 17:59
Supertof!!

oigun
20 november 2009, 18:27
De gitaarnetverkiezing voor mooiste bigsby heb je (imho) alvast gewonnen:cheerup::cheerup::cheerup:

pasqual
20 november 2009, 23:15
En de winnaar is: dippides! Bij het schoonmaken van de snaren was hij uit zijn rollertje gesprongen. Ik zag het pas toen de foto al gemaakt was ;) nee dat kunnen ze wel bij vox, het duurt even maar dan heb je ook wat. Die brug hadden ze idd niet geplaatst maar die kan je zoveel kanten op schuiven dat komt wel goed.

gelukkig maar! als ie alleen maar mooi is en niet lekker bespeelbaar, is dat ook vervelend.

groeten Pasqual.

Jordii
6 december 2009, 16:21
Waar heb je die dofzwarte slagplaat vandaan?
Supermooi!

RS-Rik
8 december 2009, 14:18
kneiterhard rock n rollapparatus!!!!!!!!!!!!