PDA

View Full Version : gitaarprogsel -linux-



delphiro
8 april 2003, 16:04
Leuk om twee hobbies te combineren.. ik heb een commandline progseltje gemaakt waarmee je toonladders kunt laten zien en het werkt al leuk (alleen nog dubbele noten filteren)

zien:
http://www.nedlinux.nl/~delphiro/images/sf.png

downloaden:
http://www.nedlinux.nl/~delphiro/git/showscale.tgz (slechts 3 kB )

uitbreidingen (andere gitaarstemming / timer / man pages etc. volgen nog)

oh ja2.. alleen voor LINUX.. dus ik ben benieuwd hoeveel van jullie er wat aan hebben :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-04-09 15:47 ]</font>

Negative K3 fan
8 april 2003, 16:05
/me heeft suse linux 6.2 op zn andere computer, maar snapt er erg weinig van :smile:

delphiro
8 april 2003, 16:44
tja, 6.2 is alweer oud (ze zitten nou op versie 8 geloof ik) en das alweer heel gebruikersvriendelijk.

Maar de overstap is nooit makkelijk want linux is geen windhoos en het zal wat moeite kosten maar geloof me.. zodra Micro$oft met zijn paladium of TCPA (Trusted Computing Platform Alliance) en z'n fritzchip op je PC zit zul je er dankbaar voor zijn dat je Linux draait :smile:

maar ik raak offtoppic :smile:

Mithrandir
8 april 2003, 16:46
Ik kan hem niet downloaden??

En heb je ook de source, ga ik hem wel porten naar Win32, want ik ben nog wel blij met windows.

Negative K3 fan
8 april 2003, 16:51
Op 2003-04-08 16:44, schreef delphiro:
tja, 6.2 is alweer oud (ze zitten nou op versie 8 geloof ik) en das alweer heel gebruikersvriendelijk.

Maar de overstap is nooit makkelijk want linux is geen windhoos en het zal wat moeite kosten maar geloof me.. zodra Micro$oft met zijn paladium of TCPA (Trusted Computing Platform Alliance) en z'n fritzchip op je PC zit zul je er dankbaar voor zijn dat je Linux draait :smile:

maar ik raak offtoppic :smile:


Ik heb echt alleen maar problemen met linux, maar als je een keer moeite voor mij wil doen om een netwerk met een andere computer met winxp en een creative PCI128 werkende wil krijgen... gráág!

delphiro
8 april 2003, 19:06
sorry was de tilde vergeten

http://www.nedlinux.nl/~delphiro/git/showscale.tgz

en dat is de source

Het is compleet C++ (met gebruik van STL want daar ging het me een beetje om) dus waarschijnlijk zeer makkelijk te 'porten'. De code zit nog lekker makkelijk in elkaar, zodra ik wat verder ben zal het wel wat mistiger worden :wink:

Ik hou de code openbaar dus latere versies zijn altijd te downloaden vanaf mijn webstek (ff nog een verwijzing maken)

oh ja, toonladders toevoegen kan makkelijk in scale.cpp (in de constructor van TScales).

ennuh -1*K3fan.. WinXP met FAT partitie vanuit linux benaderen isse easy.. NTFS partitie is lastiger want die ontwikkeling is nog experimenteel (M$ = closed source dus gokken maar!) Ik gebruik zelf linux met Creative SB Audigy en dat werkt prima. De PCI 128 gebruikt de emu10k1 module en die zit standaard in de moderne(re) distributie.

Negative K3 fan
8 april 2003, 19:45
Contact me eens op msn of icq ofzo zodat je me verder kunt helpen :smile:

delphiro
9 april 2003, 15:44
een dag verder, en nu heb ik er 59 arpeggios en 48 toonladders in staan. De volgende stap is de analyse van een opgegeven notenvolgorde zodat er een akkoord bepaald kan worden.

Het progsel heet nu weer 'guitarhelp' maar wie een betere titel heeft, please let me know :smile:

en over die linux installatie, ik ben zo af en toe op het nedlinux irc kanaal te vinden (meerendeel van de tijd ben ik aan het programmeren) maar daar zitten 's avonds altijd wel mensen die je verder kunnen helpen dus mocht je me niet treffen dan zijn er nog veel kundigere mensen :smile:

Negative K3 fan
9 april 2003, 16:47
welke server is dat?