PDA

View Full Version : Nieuw: Gibson Dusk Tiger!



Bram+
18 november 2009, 23:11
Tussen neus en lippen door al genoemd door onze grote vriend Orpheo:

http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/gibson-dusk-tiger/

hebben jullie overigens al de opvolger gezien van de darkfire?
Verdient wel een eigen thread.

Snapshots:
http://www.gibson.com/Files/aaInternationalImages/Dusk%20Tiger%20-%201.jpg

http://www.gibson.com/Files/aaInternationalImages/Dusk%20Tiger%20-%203.jpg

http://www.gibson.com/Files/aaInternationalImages/Dusk%20Tiger%20-%202.jpg

http://acapella.harmony-central.com/attachment.php?attachmentid=308021&d=1257578941

http://i412.photobucket.com/albums/pp208/elantric/one-460-100-460-70.jpg

http://i412.photobucket.com/albums/pp208/elantric/two-460-100-460-70.jpg

Interessante thread op HC (http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=2481384)

Ik vind 'm nu al vet :cheerup:

geert1976
18 november 2009, 23:18
apart ding, ben benieuwd naar full monty foto's:rockon:

humbucker
18 november 2009, 23:22
wow, verschrikkelijk gewoon!

Goed bezig daar in Nashville!

Midwolda
18 november 2009, 23:24
Gelukkig zijn er nog heel veel oude Gibsons.
Voor oude løllen zoals ik.

Hiro
18 november 2009, 23:24
Gibson krijgt wel steeds slechteer en kitchy smaak eerst de zoot en nu dit :mad:

Tankman
18 november 2009, 23:26
Is dat wel legaal hout?

terrasbeest
18 november 2009, 23:32
Is dat wel legaal hout?

Tuurlijk, is van gerecycleerde Staggs.

Lijken me wel cool BTW, al heb ik geen idee wat dit is :

Switchable LP-Z High Definition Impedance circuit (low impedance capabilities) built into improved Neutrick jack with both ¼” and XLR outputs .

Tankman
18 november 2009, 23:34
Tuurlijk, is van gerecycleerde Staggs.

( Lijken me wel cool BTW )

Klinkt als een Gibson!:ok:

Hij heeft op zich wel wat, maar aan de andere kant vind ik het een veels te moderne look voor de erg conservatieve Gibson. Naar mijn idee moet Gibson gewoon lekker old school blijven. Wel mooi, die Peavey Les Pauls...:soinnocent:

geert1976
18 november 2009, 23:34
Gelukkig zijn er nog heel veel oude Gibsons.
Voor oude løllen zoals ik.

Voel jij al oude dan:???:

Bram+
18 november 2009, 23:36
Ik mag 'm wel. Zoals ik begrepen heb op verschillende forums, wil de electronica van zowel de pickups als het 'robot-systeem' nogal eens FUBAR gaan, en dan ben je behoorlijk de lul omdat er geen vervangende onderdelen verkrijgbaar zijn. Wat mij betreft dan de hele poppenkast eruit, twee van zulkie puppies erin:
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/p20493b-811929deecfec5a2ea8b1870fe8f8aef.jpg
en weer gaan! :cheerup:

mesaman
18 november 2009, 23:37
hier kan je een mening over hebben.daar hou ik wel van.de achterkant is wel heel mooi.

Midwolda
18 november 2009, 23:43
Voel jij al oude dan:???:

Nah, voelen niet altijd, maar volgens mijn paspoort ben ik het wel.
En als ik dit soort dingen zie dan denk ik, wat was er mis met de Les Paul?
Maar ik snap het wel, nieuwe technieken en materialen en productie-methoden en
trends en hypes en kleurtjes en modes en een nieuw publiek... daar hoort een nieuwe gitaar bij.
Okee... dan koop ik het pre-1980 spul wel... :dontgeti:

barno
18 november 2009, 23:46
zijn er geen foto's van de hele gitaar? Op zich altijd interessant als een grote player iets nieuws durft te brengen, al heb ik de indruk dat ze een gans designteam op de slagplaat alleen al hebben gezet. En als iets niet werkt (in termen van succes bij de gitarist) zo blijkt uit het recente verleden, dan is de combi gitaar - modern design, dan mag nog heel mooi zijn. En hoe dat komt, heb ik gisteren ontdekt tijdens een piekersessie op het wc :)

Bernardduur
18 november 2009, 23:47
Ik mag 'm wel. Zoals ik begrepen heb op verschillende forums, wil de electronica van zowel de pickups als het 'robot-systeem' nogal eens FUBAR gaan, en dan ben je behoorlijk de lul omdat er geen vervangende onderdelen verkrijgbaar zijn. Wat mij betreft dan de hele poppenkast eruit, twee van zulkie puppies erin:
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/p20493b-811929deecfec5a2ea8b1870fe8f8aef.jpg
en weer gaan! :cheerup:

Wat voor PU is dat?

geert1976
18 november 2009, 23:51
Nah, voelen niet altijd, maar volgens mijn paspoort ben ik het wel.
En als ik dit soort dingen zie dan denk ik, wat was er mis met de Les Paul?
Maar ik snap het wel, nieuwe technieken en materialen en productie-methoden en
trends en hypes en kleurtjes en modes en een nieuw publiek... daar hoort een nieuwe gitaar bij.
Okee... dan koop ik het pre-1980 spul wel... :dontgeti:

tja wat heet oud?

Ja de oudere Gibsons vind ik ook wat meer hebben, maar ja, ze proberen met dit soort modellen ander publiek te trekken denk ik, of dat lukt is een volgende vraag

richwoodplayer
18 november 2009, 23:53
ik vind het tot zo ver geen mooie gitaar..
veel te modern voor mijn gevoel.

pannekoek
19 november 2009, 00:15
gad - ver - damme

daar wil ik niet mee gezien worden. ik vind hem echt afschuwelijk!

richwoodplayer
19 november 2009, 00:21
gad - ver - damme

daar wil ik niet mee gezien worden. ik vind hem echt afschuwelijk!

daar wil ik me eigenlijk wel bij aansluiten:D

Orbis
19 november 2009, 08:01
En ik maar denken dat wij, als maatschappij besloten hadden om alles wat met tijgerprint te maken heeft, uit te bannen en dood te laten bloeden, net als spandex broeken en glam metal. Als ik naar deze gitaar kijk was dat blijkbaar wishful thinking... The horror!

Hiro
19 november 2009, 08:19
ja het word idd een beetje 70's design ofzow.
maar blijkbaar hebben mensen t ontworpen dus zijn er mensen die het mooi vinden.
Maar ik ben bang dat deze heel snel "discontinued" zullen zijn, only time will tell

mesaman
19 november 2009, 08:24
En ik maar denken dat wij, als maatschappij besloten hadden om alles wat met tijgerprint te maken heeft, uit te bannen en dood te laten bloeden, net als spandex broeken en glam metal. Als ik naar deze gitaar kijk was dat blijkbaar wishful thinking... The horror!


wat is er mis met spandex en glam metal?enne....

de sexy tijgerprint string van je vriendin dan?:soinnocent:

Hiro
19 november 2009, 08:28
of de tijgerprint legging van je iets te zware 50 jaar oude buurvrouw?

of dit (let op de foute snor):
http://2.bp.blogspot.com/_D_79tuMwoEs/SZetzJpY7eI/AAAAAAAAAN0/W-QwUDc365w/s1600/snlkevina.jpg

DeadHerring
19 november 2009, 08:35
En ik maar denken dat wij, als maatschappij besloten hadden om alles wat met tijgerprint te maken heeft, uit te bannen en dood te laten bloeden, net als spandex broeken en glam metal. Als ik naar deze gitaar kijk was dat blijkbaar wishful thinking... The horror!

The Darkness = beste hardrockgroep van het laatste decennium

Orbis
19 november 2009, 10:14
wat is er mis met spandex en glam metal?enne....

de sexy tijgerprint string van je vriendin dan?:soinnocent:

Er is niet zozeer iets mis mee, maar het is een... gepasseerd stadium ;).

En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen denkbaar op de foutheid van de print :seriousf:

Noid
19 november 2009, 11:11
En als iets niet werkt (in termen van succes bij de gitarist) zo blijkt uit het recente verleden, dan is de combi gitaar - modern design, dan mag nog heel mooi zijn. En hoe dat komt, heb ik gisteren ontdekt tijdens een piekersessie op het wc :)
Off topic mode: :seriousf: Was je een design drol in de vorm van een Guttlin aan het draaien of zo?

On topic: Kan iemand me uitleggen of die tijgerprint achterop er op gespoten is?? Had wat mij betreft niet gehoeven. Daarnaast wil ik net zoals Barno graag de hele gitaar zien. Nu kan ik het niet goed beoordelen, wat ik tot nu toe zie maakt me trouwens niet echt enthousiast.

Midwolda
19 november 2009, 11:35
of dit (let op de foute snor):

Jamaar... ja maar... zo'n snor heb ik dan weer wèl! :seriousf:
(OT: gelukkig niet zo'n out-of-bed-hairgel-Gibson)

Luke-wannabe
19 november 2009, 12:04
Call me conservatief, maar ik vind het verschrikkelijk.

Hendriks
19 november 2009, 12:18
Call me conservatief, maar ik vind het verschrikkelijk.

Helemaal mee eens .

Orbis
19 november 2009, 12:24
On topic: Kan iemand me uitleggen of die tijgerprint achterop er op gespoten is?? Had wat mij betreft niet gehoeven. Daarnaast wil ik net zoals Barno graag de hele gitaar zien. Nu kan ik het niet goed beoordelen, wat ik tot nu toe zie maakt me trouwens niet echt enthousiast.

Er stond ergens dat die print silkscreened is, het is dus geen natuurlijk onderdeel van het hout. De top is overigens weer wel mooi, alleen op het hout gelet. Mooie kleurnuances en zulks.

Tho
19 november 2009, 12:28
Gibson krijgt wel steeds slechteer en kitchy smaak eerst de zoot en nu dit :mad:

mee eens. Elke dag een nieuw model, pleur op man. Dat bedrijf heeft voor mij zijn geloofwaardigheid al lang verloren.

soup
19 november 2009, 13:40
Waarom houdt gibson zich met dit bezig?

Merendeel van de gitaristen is toch niet aan het wachten op een gitaar met midi (?) uitgang of verschillende elektronische snufjes.

Kim Wilson
19 november 2009, 13:51
Aandacht. Naamsbekendheid. Noem maar op. En blijkbaar werkt het. :)

Ik vind het overigens een onmundig lillek ding.

aaronstonebeat
19 november 2009, 13:55
Slagplaten/pickup plates doen me denken aan die versierseltjes die op OLP gitaren te vinden zijn. Vind ik persoonlijk redelijk afgrijselijk.

http://www.gregandrewsart.com/Pictures/PgbkGuitarsOLP.jpg

RoelTM
19 november 2009, 14:00
Die rode is (edit: vind ik) wel cool. Ik heb alleen geen idee op welk soort gitaar die zou passen. ;)

Eko
19 november 2009, 14:46
Gibson had van Ome Fender kunnen leren dat gitaristen ongeveer net zo modern zijn als communisten ( zoek maar eens op in je geschiedenisboek onder CCCP).
Alles wat riekt naar digitaal, extra poorten , USB , automatisch , robot , vernieuwd en andere uitdrukkingen is gedoemd te mislukken.
Een nieuwe kleur top , of paintspray, is het hoogsthaalbare.

Kim Wilson
19 november 2009, 15:26
Nou inderdaad, dat het piëzo-element op de elektrische gitaar het heeft overleefd mag op zich al een wonder heten, en zelfs dat is voor veel gitaristen al teveel.

Midwolda
19 november 2009, 16:02
Precies. Zes snaren en 21 fretten, de rest is discutabel.

Bram+
19 november 2009, 16:44
Wat voor PU is dat?
Een DiMarzio humbucker in P90 formaat, in dit geval een Tone Zone maar die dingen zien er best wel hetzelfde eruit. Ik vind die pickups op zich al bruut eruit zien.

guitarkid
19 november 2009, 16:54
Alles wat riekt naar digitaal, extra poorten , USB , automatisch , robot , vernieuwd en andere uitdrukkingen is gedoemd te mislukken.
Een nieuwe kleur top , of paintspray, is het hoogsthaalbare.
WAAAATTT..? Een nieuwe kleur top of paintspray. Doe niet zo modern, man!!! ;)


Precies. Zes snaren en 21 fretten, de rest is discutabel.
22 misschien nog...??

Ik vind het dus drie keer niets om te zien, maar moet toegeven dat ik wel wat conservatief ben als het om gitaren gaat.
Zo, dat is er uit....
Waarschijnlijk had ik indertijd de SG ook niets gevonden, net als Les Paul en dat vind ik nu een juweel om te zien. Er is dus nog hoop.

Gr. C.

Midwolda
19 november 2009, 17:01
22 misschien nog...??

Dat zeg ik. Discutabel. :seriousf:

euroboy
19 november 2009, 18:11
lekker spuwen....

signsofzodiac
19 november 2009, 19:46
Jullie zijn nog vrij mild heren, het lezen van de reaguursels op de gibson-pagina zelf via de link was een bijzonder vermakelijk tijdverdrijf :)

budje
19 november 2009, 19:54
Tot dat iemand z'n held erop gaat spelen, dan wordt lelijk ineens koel!

(Matt Bellamy, Buckethead, Kirk Hammett, ga zo maar door)

Bernardduur
19 november 2009, 21:25
Een DiMarzio humbucker in P90 formaat, in dit geval een Tone Zone maar die dingen zien er best wel hetzelfde eruit. Ik vind die pickups op zich al bruut eruit zien.

Tnx! Zoek nog altijd iets voor mn Gretsch :D

acousticmats
19 november 2009, 22:04
Waarom houdt gibson zich met dit bezig?

Merendeel van de gitaristen is toch niet aan het wachten op een gitaar met midi (?) uitgang of verschillende elektronische snufjes.

misschien probeert gibson te mikken op het minderdeel?

:cheerup:

Midwolda
19 november 2009, 22:09
misschien probeert gibson te mikken op het minderdeel?

Volgens mij mikken ze niet eens meer op de gitaristen.
Dit is bedoeld voor de iPodNintendoGuitarHeroPlug&Play generatie.
En als het dan niet klinkt zoals ze willen dan komt er op de Dusk Tiger V2 gewoon een Help-knop.

McVenco
19 november 2009, 23:01
Jullie zijn nog vrij mild heren, het lezen van de reaguursels op de gibson-pagina zelf via de link was een bijzonder vermakelijk tijdverdrijf :)

Er staan inderdaad lekker ongenuanceerde uitspraken tussen:


Yikes!! Did Tigger buttfuck R2D2?

:soinnocent:

Igos du Iskana
20 november 2009, 01:42
Tja wat zal ik zeggen... ik vind 'm stiekum wel wat hebben. De vorm van de slagplaat ziet er leuk uit, zeker in combinatie met die PU's. Eerst de hele gitaar zien, dan weet ik het zeker.

nickofzo
20 november 2009, 04:23
ook dit vind ik een gibson die na 3 keer gezien te hebben wel erg vet is .. mijn eerste indruk was ook mwoa

DeadHerring
20 november 2009, 09:08
Grappig. Dit model wordt waarschijnlijk niet zo hard afgeschoten als de Les Paul toen 'ie uitkwam...


;)

nickofzo
20 november 2009, 21:32
ik vraag me af.. er zit wel een midi input en een usb ingang op... maar zit er wel een normale jack input op?

valt mij nu pas op dat ie een best mooie tailpiece en brug heeft

Midwolda
20 november 2009, 22:10
valt mij nu pas op dat ie een best mooie tailpiece en brug heeft
Noteer maar vast voor de primeur van over een paar maanden!
Voor de slagplaat, brug en tailpiece krijg je de keuze uit:
- matglanzend gebrushed of in kleur geanodiseerd T60 aluminium;
- kogelwerende glasvezelcarbonterlenka composieten
- FSC verantwoorde SmartWood slagplaat met een brug van hoge-druk-geïmpregneerd bamboe.
Pickups: dubbel gestackte EMG humbuckers met als optie freon-koeling voor supergeleiding
Aansluitingen: USB natuurlijk, maar ook IEEE1394 (Dark)FireWire of ingebouwde WiFi,
dan wel een headstock in de vorm en met de functie van een satelliet-schotel.
:makeup:

aaronstonebeat
20 november 2009, 22:18
Laat ik nu net geleerd hebben dat in een supergeleidende spoel het elektrisch veld (spanningsverschil) altijd nul is, anders zou de stroom oneindig groot worden. Ik heb zitten na denken over supergeleidende elementen en verwacht om deze reden dat ze niet voor de gitaar geschikt zijn.

:D

Kon het ff niet laten. Ik vind het ook bizar dat ze een gitaar maken zonder jack-uitgang (zo lijkt het toch?). Of misschien moet je tegenwoordig gewoon je pc meenemen naar repetitie en optreden en dan de uitgang van de geluidskaart met je versterker verbinden :seriousf:

Bram+
22 november 2009, 22:52
Plaatje:
http://i412.photobucket.com/albums/pp208/elantric/DT1.jpg
Ziet er een beetje ongebalanceerd/geknutseld uit, ik hoop dat het aan de slechte kwaliteit van het plaatje ligt.

Meer info:
http://www.guitarampkeyboard.com/en/84790

barno
22 november 2009, 23:03
had gezegd dat ik pas mijn mening kon geven bij totaalplaatje...
mmm... nope, had gehoopt dat hij classy zou zijn, ik vind het eerder ... tja, wat vanalles en niks tegelijk. èn fancy top, èn "kijk es hoe bijzonder ik ben-slagplaat, èn kleurenknopjes,
not my cup of tea

Midwolda
22 november 2009, 23:04
De tering. 't Is nog erger dan ik vermoedde.

soup
22 november 2009, 23:31
Wie verzint dit toch in godsnaam ...?! :stop::stop::stop:

richwoodplayer
22 november 2009, 23:33
he gatver, weer zo'n robot uitvoering!
vind het echt een ontiegelijk lelijke gitaar!:stop:

Orpheo
22 november 2009, 23:44
Laat ik nu net geleerd hebben dat in een supergeleidende spoel het elektrisch veld (spanningsverschil) altijd nul is, anders zou de stroom oneindig groot worden. Ik heb zitten na denken over supergeleidende elementen en verwacht om deze reden dat ze niet voor de gitaar geschikt zijn.

:D

Kon het ff niet laten. Ik vind het ook bizar dat ze een gitaar maken zonder jack-uitgang (zo lijkt het toch?). Of misschien moet je tegenwoordig gewoon je pc meenemen naar repetitie en optreden en dan de uitgang van de geluidskaart met je versterker verbinden :seriousf:

holy christ, een supergeleidende spoel! :D vet! nja, denk eens effe mee. de weerstand is nul. U=I*R. de weerstand nul, dus I is nul, en de stroomsterkte kan plots veeeeel groter worden, met dezelfde spanning die op het stukkie spul staat, en de volledige stroomsterkte ook. de stroomkring denkt dan dat er helemaal niks tussen zit, maar dat zit er dus wel, dus de stroomsterkte schiet de pan uit.

en dat is nu net de output die je zo graag wilt, met lage impedantie.

kerel, wij gaan een stukkie materiaal uitvinden dat tot plus minus 50gr. celcius supergeleidend is, en daarmee de ultieme low impendance pickup op de markt plaatsen! :punk:

de dusk tiger is een walgelijk ding, overigens. de slagplaat en 'ringen' hadden veel rustiger gemoeten, en dan had 't wellicht wat meer class gehad.

Overigens, er zit dus een opening aan de acherkant in, EN aan de voorkant. dus een gat door en door. Weet niet of ik daar zo blij van word, om maar te zwijgen over een waarschijnlijk hoge prijskaart in combinatie met de vlakke non-carved top.

aaronstonebeat
22 november 2009, 23:57
:seriousf:

Misschien ergens een cilinder vloeibare stikstof aan de gitaar voor de koeling :D
Zolang het maar functioneel is, vind ik het vet.

En dan ooit een krantenkop als:

'Gitarist vriest dood na defect gitaar'

Nagramoth
23 november 2009, 00:21
Kent iemand de eerste Fiat Multipla nog?

Lijkt erop dat de toenmalige designer een nieuwe werkgever heeft.

pannekoek
23 november 2009, 00:27
Kent iemand de eerste Fiat Multipla nog?

Lijkt erop dat de toenmalige designer een nieuwe werkgever heeft.

:seriousf: dat is echt de meest walgelijke auto ooit!

nickofzo
23 november 2009, 00:54
oh god dat is toch dat ding met die rare voorkant..
_
_\
__)___
______)


zoiets:P

Johannes
23 november 2009, 01:32
oh god dat is toch dat ding met die rare voorkant..
_
_\
__)___
______)


zoiets:P

:D haha, goed bezig nickofzo!

En Gibson blijft falen... Ik ben geen Gibson hater, maar er lijken de afgelopen jaren wel heel veel gedrochten van hun tekentafel af te komen. Zou dit bij hun eigen Amerikaanse markt wel aanslaan?

Igos du Iskana
23 november 2009, 11:59
oei...sommige detailfoto's waren leuk, daarom was ik nog voorzichtig optimistisch, maar het totaal plaatje valt me zwaar tegen. die slagplaat doet pijn aan m'n ogen en wat hebben ze in godsnaam met die paintjob gedaan... :(

Midwolda
23 november 2009, 12:16
Zou dit bij hun eigen Amerikaanse markt wel aanslaan?
Er hoeft maar èèn keer een gehypte artiest mee het podium op te lopen en hopla, ka-ching voor Gibson.

Ash ketchum
23 november 2009, 12:26
Zonde dat Gibson allemaal crap uitbrengt/verzint tegenwoordig. Hoeveel geld word er nou niet over de balk gesmeten met research en productie van dit soort gedrochten.
In mijn ogen scoren ze 10x beter met goedkope heruitgaves zoals de LP Junior (DC) of de faded serie. De SG special faded serie was volgens mij binnen no-time uitverkocht.

RoelTM
23 november 2009, 12:34
Hoeveel geld word er nou niet over de balk gesmeten met research en productie van dit soort gedrochten.
Blijkbaar alles...

terrasbeest
23 november 2009, 12:42
Plaatje:
http://i412.photobucket.com/albums/pp208/elantric/DT1.jpg
Ziet er een beetje ongebalanceerd/geknutseld uit, ik hoop dat het aan de slechte kwaliteit van het plaatje ligt.

Meer info:
http://www.guitarampkeyboard.com/en/84790


MOOOOOOOIIIIIIII.......:soinnocent:

Hiro
23 november 2009, 13:10
man ik heb veel gitaren in mn leven gezien, en ook veel lelijke gitaren, maar nog nooit een gitaar waar ik overheen zou kotsen.

Maar blijkbaar is er voor alles een eerste keer

5150II
23 november 2009, 13:10
:makeup:
Soms kan een smiley precies zeggen wat je met woorden niet kan.

RS-Rik
23 november 2009, 16:47
Ik zit niet te wachten op midi dingetjes en xlr uitgangen.....
Coiltaps geven je gitaar ontzettend veel variatie. Daar houd het wel een beetje mee op voor me.

Verder staat er een Line 6 Pod bij me en dat vind ik al meer dan digitaaltechnisch genoeg.

Orpheo
23 november 2009, 17:31
Zonde dat Gibson allemaal crap uitbrengt/verzint tegenwoordig. Hoeveel geld word er nou niet over de balk gesmeten met research en productie van dit soort gedrochten.
In mijn ogen scoren ze 10x beter met goedkope heruitgaves zoals de LP Junior (DC) of de faded serie. De SG special faded serie was volgens mij binnen no-time uitverkocht.

de sg faded serie word nog steeds gemaakt :) maar ben 't verder met je eens hoor ;)

en toch verkoopt 't als een tierelier in de USA.

terrasbeest
23 november 2009, 17:56
:D haha, goed bezig nickofzo!

En Gibson blijft falen... Ik ben geen Gibson hater, maar er lijken de afgelopen jaren wel heel veel gedrochten van hun tekentafel af te komen. Zou dit bij hun eigen Amerikaanse markt wel aanslaan?

OT : Ik vraag me af waarom jij je Framus wil verkopen.

Jilles
23 november 2009, 18:30
Wat een over-the-top thema gitaar zeg. Jammer, want zonder de belachelijke elementringen en slagplaat zou hij een stuk beter te doen zijn.

nickofzo
23 november 2009, 19:30
dankje johannes, hehe.
ja ik denk zelf ook dat met een mooie halve cirkel het er al beter uitgezien zou hebbenof een plaat zoals de sg.. maardan wel bijpassend niet teveel punten enzo

het ringetje van de treble en rithem vind ik wel stylisch.. wel iets te groot..

ik had de tone en volumeknoppen in 1 lijn geplaatst (als het toch nieuw moet)..

kAN JE iig zien of het chinees is:P haha

nickofzo
7 december 2009, 20:38
oeh ik zat net filmpjes te kijken van de dusk tiger.. met de elementenswitch kan je ook dingen doen.. instellen hoe en wat:P.. je kan met de software je humbuckers veranderen in singlecoils.. en dingen veranderen..
idd veeeel verder dan de robotgitaar:P alleen ziet hij er niet zo charmant uit..

budje
7 december 2009, 20:52
software...

Nee, niet in m'n gitaar. dat gaat me te ver :seriousf:

DeadHerring
7 december 2009, 20:52
ik vind 'm echt zo lelijk niet. Kom, ik vind 'm ook niet mooi an sich, maar toch beter dan de helft van de speelgoedstratjes die je op dit forum hier ziet.

aaronstonebeat
7 december 2009, 21:21
Ik zit net hiernaar (http://www.youtube.com/watch?v=MvNGmTtpoyQ) te kijken (er is nog een aflevering).

Een paar dingen vallen me op:
- Op video vind ik de gitaar er minder lelijk uitzien dan op foto; nog meer als ik probeer te vergeten dat het een gibson is
- Ik hoor allemaal irritante geluidjes als hij zijn elektronica bedient. Die hoor ik de laatste tijd ook als ik met mijn camera vlak bij een aangesloten element kom; een lens die zichzelf scherp stelt, maakt een flinke herrie door een pickup. Het volume lijkt in het filmpje weliswaar uit te staan, maar het komt ergens doorheen
- Ik vind die stemprocedure in de demonstratie nogal omslachtig. Niet waar het gaat om de hele gitaar in een andere stemming zetten, maar tijdens een nummer merken dat de gitaar vals is.
'That's how long the touch up took'. Ik tel toch zeker 14 seconden :seriousf:

TimoSomers
7 december 2009, 21:32
Haha, wou precies hetzelfde posten.
Beetje kut als je merkt dat je automatische stemmingsysteem niet werkt midden in een nummer ;p.
Overigens wekt de gitaar wel een lichtelijke GAS op, maar zal hem dan toch wel ff eerst HELEMAAL onder de knie willen hebben en grondig getest willen hebben wil ik er het podium mee opstappen.
Trouwens, misschien een domme vraag, maar kun je de gitaar ook gewoon handmatig stemmen?
Gezien ik zelf vaak bijvoorbeeld de lage E een stuk lager zet omdat die nogal wat speling heeft qua aanslaggevoeligheid.

nickofzo
7 december 2009, 21:42
ik weet wel dat je de gewone robotgitaar ook gewoon kan stemmen met de hand ja:P dus dan zal deze dat ook wel kunnen

JimiDylan
7 december 2009, 22:01
Ja kan bij deze ook, nog beter als bij de vorige. Daarnaast zijn de tuners kleiner, sneller en gebruiken minder stroom.

aaronstonebeat
7 december 2009, 22:11
Technisch gezien vind ik al die dingen fantastisch. Als gitarist zegt het me niets. Handig dat je snel in een totaal andere stemming staat, maar voor de rest kun je beter zelf leren stemmen. Anders hoor je sowieso niet eens dat je gitaar vals is.

Mocht ik ooit nog eens besluiten weer een motor te kopen dan moet die een kickstarter hebben, geen elektrische. Zoiets.

DaveItUp
7 december 2009, 22:23
Walgelijk.

Beter brengen ze wat meer betaalbare reissues uit zoals een fatsoenlijke sg junior of special die geen 4000 euro kost. Lijkt mij succesvoller dan deze troep die niemand gebruikt.

nickofzo
7 december 2009, 22:24
tsja de hoge prijzen maakt het wel weer exclusief:P

Hiro
8 december 2009, 08:04
en de exclusiviteit is wat de gibson gewild maakt

hansies
8 december 2009, 08:53
De walgelijkste Gibson ooit !!!!!!!!

ieme
8 december 2009, 08:53
wat een grafding!

Midwolda
8 december 2009, 09:07
Nu kopen, luitjes. Over twintig jaar zijn ze het dubbele waard.
(Je euro's nog maar een kwart, maar ja... :D)

bagheera
8 december 2009, 10:02
niet mijn ding, gitarist = conservatief daar sluit ik me bij aan.
USB & Software in men gitaar ik moet er niet aan denken.
Ik voel me echt een beetje slecht nu, alsof er een ballonnetje is doorgeprikt waar al men "gibson maakt mooie stijlvolle gitaren uit liefde voor de muziek en het R&R bestaan" inzaten.

Kim Wilson
8 december 2009, 10:05
Mwah, ze zijn toch nog niet gestopt met alle andere modellen? Deze maken ze erbij, bij wijze van experiment. Niks mis mee, zolang ze ook nog steeds gewone degelijke gitaren blijven bouwen.

Hiro
8 december 2009, 10:17
Ik heb nix tegen expirimenteren, hey je wilt niet weten welke dingen er in mijn hoofd rondspoken, waarmee ik mee aan t expirimenteren ben op mijn gitaar ;)

Maar het punt is, deze gitaar lijkt me gewoon een opvolger van de dark fire.
Precies hetzelfde, maar dan iets beter en een focking lelijk uiterlijk.
Maar dat moeten we natuurlijk nog zien.

Ik heb respect voor ze dat ze ook iets expirimenteels doen.
De dark fire bijvoorbeeld zou ik heel graag willen :)
Maar ik heb absoluut maar dan ook absoluut geen respect voor de ontwerpafdeling van gibson op dit moment.
Ik ben zelf een ontwerper, dus ik weet dat t moeilijk kan zijn iets vernieuwends op uit te brengen op een icoon als een les paul, maar dit is echt een gedrocht ik zou me kapot schamen als mijn naam hierop zou staan.
En dan bedoel ik helemaal die tijgerprint achterop en die lelijke kromme firefox staart als slagplaat :makeup:

Kingfisher
8 december 2009, 10:24
Why? why? Ooooh the folly!

Iedereeen weet dat software feilloos werkt in stress-situaties, in tegenstelling tot point-to-point wiring :soinnocent:

Regel 1 van product design: form follows function. Een scratchplaat heeft een functie: het hout beschermen daar waar de slag over gaat. Dus een maan-vormige scratchplaat is, zoals H. FInkers zou zeggen, "leluhk".

Maar goed, laat ze maar doen, als de nieuwe Gibsons bagger zijn, dan behouden de vintage beter hun waarde.

Aan de andere kant, deze is wel bagger, maar ze innoveren tenminste. Ze slaan er naar als een blinde, maar wie weet krijgen ze ooit nog eens een voltreffer uit hun ontwikkelingsproces. Kijk maar naar BMW:
X6: fell from the ugly tree and hit every branch on the way down
5-series GT: een platte X6, nuff said
7-series: mja, beter
nieuwe 5-serie: OMFG :mmmm:

Waarom laten ze die zotte dingen niet over aan Epiphone? Gebruik dat merk voor zijsprongen in het onbekende, en als het aanslaat, kom dan uit met een killer-gibson. Zo kan je innoveren zonder je primium-merk te schaden.

Hiro
8 december 2009, 10:26
ja een epiphone dark fire!!!! ;)

Hiro
10 december 2009, 08:15
Het is weer wansmaak woensdag geweest, en de dark fire is uit.

Onder de noemer live robot guitar, de dark fire was alleen bedoeld voor studio werk en deze is dus speciaal gemaakt voor t live gebeuren.
Tenminste als je er t podium mee op durft, met zon lelijk ding ;)

Check t zelf maar:
http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Dusk-Tiger.aspx

Midwolda
10 december 2009, 08:17
Kolere zeg... dan weet ik wel leukere dingen te doen met m'n $4.128,- ...

rijsberman
10 december 2009, 08:32
Die tijger die ze erbij gezocht hebben ziet er anders ook al behoorlijk scheel uit. :crazyhappy:

DeadHerring
10 december 2009, 08:49
kan ik de gitaar laten liggen en de tijger kopen plx?

McVenco
10 december 2009, 09:30
Die tijger die ze erbij gezocht hebben ziet er anders ook al behoorlijk scheel uit. :crazyhappy:

Familie van Clarence (http://insubordinant.files.wordpress.com/2008/07/clarence.jpg)? :)

Midwolda
10 december 2009, 09:39
Goeie timing toch wel, zo vlak voor de Kerst, scheelt weer in de lampjes enzo.
http://www2.gibson.com/Images/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Dusk-Tiger/Splash-MCK-jpg.aspx?width=750&height=285

Hiro
10 december 2009, 09:39
Familie van Clarence (http://insubordinant.files.wordpress.com/2008/07/clarence.jpg)? :)

:seriousf::seriousf::seriousf:

Gothra
10 december 2009, 11:19
Ik vind de kleur en tijgerprint achterop helemaal geweldig, maar de pu's en slagplaat? NEEE!

lodi
10 december 2009, 17:20
Kent iemand de eerste Fiat Multipla nog?

Lijkt erop dat de toenmalige designer een nieuwe werkgever heeft.

was er niet een topic "" rare gitaren "" op dit forum ????

JimiDylan
10 december 2009, 17:43
Ik vind de kleur en tijgerprint achterop helemaal geweldig, maar de pu's en slagplaat? NEEE!

Same here...