PDA

View Full Version : Gitaar 'doe het zelf' bouwpakket



StagD
18 november 2009, 22:23
Hallo mensen, ik wil echt dolgraag beginnen met het sleutelen/bouwen van gitaren. Ik heb hier alleen nog geen ervaring mee, en toevallig zag ik een soort 'doe het zelf' kit staat op een website genaamd Thomann.de

Link:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_e_guitar_kit_t_style.htm

Het punt is alleen dat er bijstaat 'certain amount of craftsmenship is necessary', en misschien ligt het aan mij maar dat interpreteer ik dat je wel al enige ervaring moet hebben...of het ik het nou helemaal mis? :p

Wat ik eigenlijk gwoon wil vragen is: Hoe kan ik het beste beginnen met sleutelen aan gitaren (pickups veranderen, neck veranderen enz enz). Ik denk dat zon bouwpakket wel mooi is want het is goedkoop en waarschijnlijk zit er ook meteen een handleiding bij...of is er een betere, simpele manier?


Alvast bedankt,
StagD

barno
18 november 2009, 22:38
als je echt gitaar wil bouwen, zou ik niet beginnen met zo'n pakketje, tenzij je nog nooit schroeven hebt vastgedraaid, want echt veel meer komt daar niet bij kijken. oké, je zal de gitaar ook wat moeten afstellen enz...

ikzelf zou mss eerder denken aan tweedehands cheapo gitaartjes uit mekaar halen en wat knutselen

snaarplukker
19 november 2009, 09:20
Inderdaad is het in mekaar zetten van dat pakket een kwestie van wat schroeven indraaien met kruiskopschroevendraaiers en een passend sleuteltje voor de tuners. Voor het solderen van de electronica heb je kennis en ervaring met de soldeerbout nodig. Voor de afwerking is het een kwestie van hoe goed jij met verf om kan gaan. Als laatste moet je dan weten hoe je een gitaar moet afstellen qua juiste halsholling, actie, stemming en intonatie.;)

marc_o
19 november 2009, 09:51
Verwacht er niet veel van, dan valt het mee.
Aan de andere kant kun je voor die € 88,- een hoop leren en plezier hebben......en voor dat geld kun je 'm ook nog eens weggeven aan een klein neefje ofzo.

mrweird