PDA

View Full Version : Leuke, niet te moeilijke solo's!



Jordii
18 november 2009, 18:48
Ik zoek tabs voor nummers met een bespeelbare solo. Tips?
Bespeelbaar is voor mij..:
Solo's in Sweet Child O Mine van Guns N' Roses, behalve de 3e solo.
En de solo van My Chemical Romance - Welcome To The Black Parade.
Ik zoek eigenlijk ook nog wat uitdaging erin, zodat het wel even duurt voordat ik het kan spelen.
Bedankt :rockon:

Thiez
18 november 2009, 19:04
kun eens kijken naar spullen van iron maiden. zijn leuke solotjes niet heel ingewikkeld technisch maar wel wat snellere stukken die vaak wat oefening vragen

budje
18 november 2009, 19:19
I want you van Elvis Costello ;)

Jordii
18 november 2009, 20:18
kun eens kijken naar spullen van iron maiden. zijn leuke solotjes niet heel ingewikkeld technisch maar wel wat snellere stukken die vaak wat oefening vragen

Ik luister normaal NOOIT naar metal ofzo, maar ik heb al ooit voor les Enter Sandman gespeelt. En hoewel ik niet van de muziek hou is het wel supergaaf om het te spelen, en ik kan nu al een deel van Iron Maiden - The Trooper en dat is GAAF :blast:

Thiez
18 november 2009, 21:28
maiden is natuurlijk ook niet heel harde metal ofzo. Ik ben groots fan van de jaren 80 heavy metal maar als je dat vergelijkt met de heavy metal van nu is het nogal verschil in hardheid haha.

Tho
20 november 2009, 12:36
maiden is natuurlijk ook niet heel harde metal ofzo. Ik ben groots fan van de jaren 80 heavy metal maar als je dat vergelijkt met de heavy metal van nu is het nogal verschil in hardheid haha.

Ik vind Maiden juist snoeihard, maar dan als in karakter, reputatie en geloofwaardigheid.

SloeGin
20 november 2009, 12:39
Sanitarium - Metallica (eerste 2 solo's)
Nothing Else Matters - Metallica
Hey Joe - Jimi Hendrix

bv.

deefke666
20 november 2009, 12:46
*paranoid van black sabbath
*whiskey in the jar van thin lizzy (of metallica)
*children of the damned van iron maiden
*anarchy in the usa van megadeth (cover van de sex pistols)

deze zijn redelijk makkelijk vind ik :blast: