PDA

View Full Version : Marshall naar de klote (Why?)



Toaster
8 april 2003, 15:15
Die nieuwe Koch moet wel héél snel komen!!!

Het zit zo: Ik heb een keer in nalatigheid mijn gitaar en Marshall Valvestate 8080 versterker laten rondzingen. (halve minuut ofzo)

Nu istie kapot. Als je hem aanzet issie nog goed maar alvrij gauw vervormt het clean. De distortie is ook niet meer ok. Als je een lange toon aanslaat lijkt het alsof er een helikopter meevliegt :sad:

Als je hem lang laat aanstaan en daarna uitzet zit er nog energie in de versterker. Als je hem aantikt ofzo dan hoor je nog storing op de speaker.
Als je op de magneet tikt van de speaker ook.

Het ligt niet aan de (ene) buis want die heb ik alvervangen. Waar ligt het wel aan????

Diedo
8 april 2003, 16:20
misschien heb je je speaker overbelast??
ik heb dat "helikoptergeluid" ook een beetje,
maar ik zou het eerder als een prutteltje willen omschrijven...

tja, rondzingen is natuurlijk niet goed voor je versterker(en je oren, haha...:wink:)

maar ik heb er verder geen verstand van hoor...

iemand anders??

Diedo

V!N
8 april 2003, 19:04
Ik kan je ook niet helpen, maar ik moet wel even zeggen dat het erg opvallend is hoeveel verhalen ik hoor over 8080's die aan stront zijn gegaan.

Bij de Guitarbox in Meppel staat er een in de schappen met een nog amper werkend clean kanaal en verder niets. In het 'magazijn' staan er nog drie die helemaal niets willen doen en waar niemand eigenlijk animo voor heeft ze te repareren.

80 handig te transporteren Watts, niet te duur .. in principe ideaal voor de gevorderde beginner, maar zit hier een construciefout in ofzo ?

belfrink
8 april 2003, 19:16
Dat valt mij inderdaad ook op, er gaan erg veel Valvestates aan gort (inclusief die van mij) om hele vreemde redenen. Het zou inderdaad een constructie fout kunnen zijn geweest.

andy
8 april 2003, 21:59
Ik laat live regelmatig mijn versterker flink doorgieren, door de gitaar er gewoon met volle vervorming er op en volume open er voor te zetten. En dat duurt regelmatig ook een halve minuut.
Maar daar is de amp of speakerkast nooit van stuk gegaan. Dus ik betwijfel of het daar aan ligt. Feedback is een veel gebruikt effect.

Toaster
9 april 2003, 11:31
Ja ik maak ook wel eens gebruik van feedback andy. Alleen deze keer klonk het ook niet echt normal.

De feedback klonk veel dieper en lager.
Wellicht heb ik de eindversterkers opgeblazen...

Weet iemand of ik die twee transistor-tjes zomaar kan vervangen, of dat ik daar een schema voor nodig heb?

Of ligt het ergens anders aan?

Toaster
9 april 2003, 19:03
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden voor mijn ooit geliefde valvestatje:



Ik beklim de hoogste toren die ik kan vinden in de omgeving en flikker daar die ontzettende kut - vrsterker vanaf!!!!!

Zuur ding

Tenzij iemand een beter idee heeft. (hoe je em moet repareren ofzo)

V!N
9 april 2003, 19:34
De reperateurs vinden het al niet de moeite waard ..


Maak er een leuke stedentrip van en gooi hem vanaf de mooiste toren die je kan vinden. Die van Pisa misschien ?

Je kan er ook tegenaan pissen, mensen zullen denken dat je nieuwe buizen hebt.


Afzinken in een trog is ook erg leuk, maar dan krijg je weer greenpeace op je dak die wil dat je hem aan wal sloopt.

Zo kom je uiteindelijk op een compromis waar
je de amp aan wal sloopt en de losse onderdelen in de trog plonst.

Dude
10 april 2003, 09:18
maak er anders een leuk knutsel projectje van, ga er wat mee kutten....

hoofd
10 april 2003, 09:25
Alle inhoud eruit flikkeren en van de kast een cd-rek maken ofzo, be creative!

Toaster
11 april 2003, 00:18
Op 2003-04-10 09:25, schreef mtlhead:
Alle inhoud eruit flikkeren en van de kast een cd-rek maken ofzo, be creative!


Kijk dat is nog eens advies waar je wat aan hebt!!! :wink:

Bates15
11 april 2003, 09:34
Anders vraag je toch even aan een reperateur wat het zou kosten om het te repareren. Hij zal allicht gratis kijken wat er aan de hand is en dan vertellen hoe en of wat....

Toaster
14 april 2003, 19:28
Ik heb hem zelf gefikst!!!!!

WHoehoe!

Ik heb nog een keer de printplaat losgehaald en overal eens flink op lopen meppen.

(sadisdist hè :grin: ) Bleek dat de soldeerpuntjes van mijn ELCO los zaten (condensator) Nu vastgemaakt en hij doet het weer!!!

Scheelt me weer een hoop geld!

V!N
14 april 2003, 19:43
.. dus je gaat er geen gat in pissen ?

Toaster
14 april 2003, 19:48
Sorry ik haal er een groter (sadistisch) genoegen uit om de rest van de wereld te pijnigen met mijn Valvestate sound

hA HAGAGAGAGHAAAA :grin:

Nee ff serieus. Ik ben niet meer te spreken over de valvestate. Maar als je aan het sparen bent voor een Multitone is het natuurlijk mooi meegenomen als je hem gewoon kan repareren. Anders had ik er ook nog als nog gewoon een klein versterkertje bij willen hebben voor de repetities.

wietse
14 april 2003, 23:11
Op 2003-04-14 19:28, schreef Toaster:
Bleek dat de soldeerpuntjes van mijn ELCO los zaten (condensator) Nu vastgemaakt en hij doet het weer!!!

Scheelt me weer een hoop geld!


als je verstandig bent loop je alle andere solderingen ook effe na is een veel voorkomende kwaal.
ik hobby zelf wel aan tv's en radio's dus ook versterkers (alleen ss hoor buizen gaat boven mijn pet)
wil nog wel eens gebeuren dat bij een combo
door de trillingen van alles los gaat zitten zeker als het chassis niet al te stevig is.