PDA

View Full Version : Stroom adaptor vraagje



BJA
18 november 2009, 15:35
Heb al even gezocht op het forum maar kan geen specifiek antwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb 2 toestelling die voeding nodig hebben:

1. Electro Harmonix LPB-1
2. Korg DT10 Tuner

Nummer 1 vraagt voor volgende adaptor:

The optional 9V power supply from Electro-Harmonix is US96DC-200BI (same as used by Boss (tm) & Ibanez(tm)) 9.6 volts/DC 200ma. The barrel connector on the front of the LPB-1 is for the 9-volt battery eliminator capable of delivering 100 mA of current. The inner ring of the 9-volt battery eliminator must be negative, the outer ring positive. The unit’s battery may be left in or taken out when the eliminator is in use.

Nummer 2 vraagt voor volgende adaptor:

AC Adapter model – A30950/KA183 9V 500~600ma Center Pin (-)



Nu, ik heb momenteel nog twee adapters liggen.



Een Ibanez AC 109 power supply - 9V DC / 200mA, (+ring/-inside). Dimensions: outside 5.5mm / inside 2.1mm.


Een BOSS PSA 230/PSA 230 S POWER SUPPLY (BOSS (Roland) PSA 230/PSA 230 S, switchmode power supply, 9V DC, 500mA, 110-240 Volt, 50-60Hz, centre negative polarity, 2.2/5.5mm connector (inside/outside), 305 cm cable lenght, power LED, weight: 142 g )


De Boss adaptor gebruik ik momenteel om de Korg tuner mee te voeden en dit werkt zonder problemen. Nu vraag ik me alleen af of die Ibanez adapter geschikt is om de Electro Harmonix LPB-1 te voeden want die vraagt om 9,6 volt en de adapter geeft 9v. Ik denk dat dat dus niet zo ideaal is maar misschien zie ik iets over het hoofd als leek.

(Ik heb de LPB-1 momenteel niet hier dus misschien past de plug er zelfs niet in, maar dat kan ik zo niet opmaken uit de technische details)

Kan iemand met wat technische kennis in stroom hier even naar kijken?

Alvast heel erg bedankt voor reacties.

Morphine
18 november 2009, 17:52
ja............

humbucker
18 november 2009, 18:21
The optional 9V power supply from Electro-Harmonix is US96DC-200BI (same as used by Boss (tm) & Ibanez(tm)) 9.6 volts/DC 200ma. The barrel connector on the front of the LPB-1 is for the 9-volt battery eliminator capable of delivering 100 mA of current. The inner ring of the 9-volt battery eliminator must be negative, the outer ring positive. The unit’s battery may be left in or taken out when the eliminator is in use.

Daar staat t toch al??? Gewoon inpluggen en speulen!

BJA
18 november 2009, 19:15
Daar staat t toch al??? Gewoon inpluggen en speulen!

Ja dat had ik gezien maar als leek op het gebied van stroom en dergelijke vraag je je dan toch af of het allemaal wel mag en kan... Ik dacht dat het verschil tussen 9volt en 9,6volt teveel zou zijn.

Midwolda
18 november 2009, 20:24
Heb hier momenteel een 18VDC apparaat op een 12VDC voeding draaien.
Werkt op zich prima, alhoewel ik me afvraag of het beetje brom wat er in zit daarvan kan komen.
Plus=plus en min=min, en je voeding moet meer mA's kunnen leveren dan je apparaat vraagt,
maar voor de rest, als het werkt en het wordt niet te warm dan vind ik het al gauw best.
(ja, je moet geen 9VDC effect op een 24VAC voeding hangen enzo, maar verder... :soinnocent:)