PDA

View Full Version : Gibson-fabriek ingevallen door FBI



Orpheo
18 november 2009, 13:12
http://www.nashvillepost.com/news/2009/11/17/gibson_guitars_raided_by_fbi

Ik heb 't al eerder gelezen op het duncan en warmothforum, maar hier nog niet. Leuk/interessant leesvoer? Vraag ik me wel direct af... zouden andere toko's dan ook 'fout hout' gebruiken?


Sorry, Federal Agents, dus niet perse de FBI... Krijg de topictitel niet meer aangepast, excuus.

Gothra
18 november 2009, 13:15
Ik wist het wel! Gibson is zo illegaal als de pest!

Tja, hadden ze wel kunnen verwachten als ze dit illegaal importeren he!
T klinkt alleen ernstiger dan het is.

acousticmats
18 november 2009, 13:17
zouden gitaren met illegaal hout duurder worden dan de legale broertjes? ;D

*koopt zijn relics op voorhand*

nickofzo
18 november 2009, 13:57
wel stoer om fout hout in bezit te hebben;)
zonder peavey logo ofzo hehe

Midwolda
18 november 2009, 14:05
Oh... toen ik de kop van dit topic las, dacht ik meteen dat het om de Jimi Hendrix StratoPaul ging...
:seriousf:

Daan_B
18 november 2009, 14:08
Zie je wel!:stop:

Ga nou maar Fender spelen jongens:cheerup:!

nickofzo
18 november 2009, 14:14
toch maar ff gibsons inslaan;)

Midwolda
18 november 2009, 14:16
Zie je wel! :stop:
Ga nou maar Fender spelen jongens :cheerup:!
Nee zeg, ik pik die FSC-sound er zo uit hoor. Fout hout klinkt toch veel beter.
Oh wacht eens... Forest Stewardship Council... Fender Single Coil...
ik ruik een ondertafeldealtje!

McVenco
18 november 2009, 14:35
Oh wacht eens... Forest Stewardship Council... Fender Single Coil...
ik ruik een ondertafeldealtje!

:seriousf:

soup
18 november 2009, 14:53
Waar verkopen ze dan LP's voor 1500 euro (nieuwe modellen en ik vermoed traditionals) ???

macwilliams
18 november 2009, 15:04
Als Gibson straks er niet meer is heb ik een fortuin in huis. :seriousf:

snaarplukker
18 november 2009, 15:16
Dat verklaard dat er haast geen hoorbaar verschil zit in een echte Gibson en een Chinese replica.;)

Hendriks
18 november 2009, 15:24
Ze waren ook al begonnen met multiplex gitaren toch?

RoelTM
18 november 2009, 16:12
Waar verkopen ze dan LP's voor 1500 euro (nieuwe modellen en ik vermoed traditionals) ???
Hier...

http://www.vriese.nl/producten/5458/Gibson_Les_Paul_Traditional_Ebony.html

Mitch
18 november 2009, 16:16
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.

Rock Bottom
18 november 2009, 16:17
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.

Een dikke +1

Jan Buurman
18 november 2009, 16:22
Kom op mannen... nieuwe ronde, nieuwe kansen....:hippie::makeup:

marc_o
18 november 2009, 16:25
http://www.nashvillepost.com/news/2009/11/17/gibson_guitars_raided_by_fbi

Ik heb 't al eerder gelezen op het duncan en warmothforum, maar hier nog niet. Leuk/interessant leesvoer? Vraag ik me wel direct af... zouden andere toko's dan ook 'fout hout' gebruiken?


Sorry, Federal Agents, dus niet perse de FBI... Krijg de topictitel niet meer aangepast, excuus.


Hey, jij zou toch optiefen?


Tief dan ook op, wij waren immers debielen en jij alwetend.

macwilliams
18 november 2009, 16:26
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.

Dan van ene naar het andere lid:

Hij is niet terug gekomen met alleen dit topic. Hij heeft eerder gereageerd in een door mij geopend topic. Verder, waarom zou juist hij dit niet mogen posten? Afgezien van het feit dat hij vertrokken is is er toch geen belemmering om toch weer te posten? Waarom niet gewoon een welkom terug? Omdat dit over gibson gaat? Wat maakt dat nou uit? Live & let die toch?

Ik weet dat gitaristen erg betrokken zijn bij hun favoriete merk, zeker die hier rondhangen. Mij maakt het niet zoveel uit dat er bij gibson ingevallen is in ieder geval.

laten we het vredig houden in deze toch al zo door elendige wereld:makeup:

soup
18 november 2009, 16:29
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.


Hey, jij zou toch optiefen?


Tief dan ook op, wij waren immers debielen en jij alwetend.

zucht ...


Is dit echt nodig, straks staat er enkel gezeik in dit topic.

Bmweber
18 november 2009, 16:32
idd geef orpheo ook een 2de kans, ik weet niet meer precies wat hij allemaal heeft gezegd en dat maakt me nu ook niet meer zo veel uit. maar om hem zo uit te schelden weer etc omdat hij weer post.... jammer

iedereen maakt fouten en sommige iets grotere dan de ander maar probeer het hem iig te vergeven en laat hem gewoon zijn gang gaan hier. of zoals mac dat mooi citeerde: live & let die!

ik zou het wel jammer vinden als gibson niet moet stoppen met produceren enzo :(

Mitch
18 november 2009, 16:32
Hij is niet terug gekomen met alleen dit topic. Hij heeft eerder gereageerd in een door mij geopend topic. Verder, waarom zou juist hij dit niet mogen posten? Afgezien van het feit dat hij vertrokken is is er toch geen belemmering om toch weer te posten? Waarom niet gewoon een welkom terug? Omdat dit over gibson gaat? Wat maakt dat nou uit? Live & let die toch?

Ik weet dat gitaristen erg betrokken zijn bij hun favoriete merk, zeker die hier rondhangen. Mij maakt het niet zoveel uit dat er bij gibson ingevallen is in ieder geval.

laten we het vredig houden in deze toch al zo door elendige wereld:makeup:Niks ervan. Ik heb niets met Gibson maar ook niets met mensen die eerst net doen alsof ze alle wijsheid in pacht hebben, met enige regelmaat uitlatingen doet waar Louis van Gaal zich voor zou schamen, zich dan met een tranen trekkend topic distantiëren van het gepeupel en dan terugkomen met het zoveelste "o, o, wat gaat het fout bij Gibson topic". Werkelijk bezopen.

En die inhoudelijke post, dat je nitro lak kunt oplossen met nagellak remover... hebben we daar speciaal Orpheo voor nodig? Lijkt me niet.

Maar goed, on topic dan maar: er worden zo veel steekrpoeven gedaan en controles uitgevoerd. Ik zie niet in wat hier nu zo speciaal aan is.

Di Stefano
18 november 2009, 16:33
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.

Hij is teruggekomen en voorlopig niet de intentie gehad om ruzie zitten maken. Laat hem toch doen.

Rock Bottom
18 november 2009, 16:33
Gibson is zeker niet mijn favo merk
Het is puur het Orpheo v.s. Gibson gedoe waardoor er de heletijd discusies losbarste nou ja discusies meer Orpheo weet het allemaal want hij heeft altijd gelijk gejank waar hij dan weer reactie op kreeg en daarom maar wegging.

Dus na zon afscheid weer zo binnen komen vind ik behoorlijk sneu.

Orpheo
18 november 2009, 16:37
ik post alleen dat er bij gibson is binnengevallen door de feds, en dat ik dat toch wel behoorlijk freaky vind... of 't nu warmoth, PRS, fender, of welk ander merk dan ook mag zijn, boeit effe niet. Ik heb ook toendertijd gepost dat Gibson van eigenaar ging veranderen. de enige reden dat ik t van Gibson weet, nja, eerder weet dan van andere merken, is omdat ik me meer in gibson inlees, omdat ik liever speel op gibson's les paul dan op een andere vorm gitaar, meer niet. ik zocht er niet naar, ik kwam 't bij TOEVAL tegen.

nickofzo
18 november 2009, 16:39
laten we niet miepen, elke vorm van wijsheid is welkom. of je er mee eens bent of niet ligt aan jezelf.

als iemand iets zegt is het fijn als je er wat aan hebt, maar mocht je er niks aan hebben dan hoef je er niet zo hard aan te trekken, men mag best wat genuanceerder lezen

maargoed dat vind ik.
ik zelf dacht dat het grotendeel van dit forum bestond uit mensen helpen en discussieren. .. niet elkaar belachelijk maken..

tillens
18 november 2009, 16:47
ik post alleen dat er bij gibson is binnengevallen door de feds, en dat ik dat toch wel behoorlijk freaky vind... of 't nu warmoth, PRS, fender, of welk ander merk dan ook mag zijn, boeit effe niet. Ik heb ook toendertijd gepost dat Gibson van eigenaar ging veranderen. de enige reden dat ik t van Gibson weet, nja, eerder weet dan van andere merken, is omdat ik me meer in gibson inlees, omdat ik liever speel op gibson's les paul dan op een andere vorm gitaar, meer niet. ik zocht er niet naar, ik kwam 't bij TOEVAL tegen.

Net zoals je gitaarnet weer toevallig tegenkwam? :seriousf:

macwilliams
18 november 2009, 16:48
Orpheo:

Welkom terug:grouphug:

VanMeekeren
18 november 2009, 16:50
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.


Klaar toch? .. Er zijn zat mensen hier waarvan de mening niet of nauwelijk wordt besproken. Laten wij deze van Mitch dan ook maar mooi in de doofpot steken en Orpheo lekker laten posten wat hij wil op dit openbare forum. Ik vind het informatief wat Orpheo post en al had Beatrix/Osama/Sinterklaas het gepost, kan mij dat verekken.

Of is Mitch een soort van demi-god?

Van Meekeren

Sinner1980
18 november 2009, 16:54
Oei,heetgebakerd topicje dit...
Anyway,welkom terug Orph!
Ik begrijp de reacties ivm het vrij dramatische afscheid laatst enz maar kom op,lekker belangrijk. Hij mag dan een redelijk uitgesproken mening hebben maar hij heeft ook kennis die anderen weer van pas komt,plus dat ik het topicje op zich wel het openen waard vond,weer eens wat anders als het zoveelste "wat voor gitaar,mijn eerste gitaar topic" (hoort er ook bij, I know...)
Maar goed,ik heb zoiets van houdt het gezellig...het is maar een forum (wel leuk natuurlijk)

Orpheo
18 november 2009, 16:57
Ik verwijder effe n post zo: ik heb besloten dat mening geven en gear posten voor mij verleden tijd is. spijtig? weet ik niet. not for me, anyway.

nickofzo
18 november 2009, 17:06
Oei,heetgebakerd topicje dit...
Anyway,welkom terug Orph!
Ik begrijp de reacties ivm het vrij dramatische afscheid laatst enz maar kom op,lekker belangrijk. Hij mag dan een redelijk uitgesproken mening hebben maar hij heeft ook kennis die anderen weer van pas komt,plus dat ik het topicje op zich wel het openen waard vond,weer eens wat anders als het zoveelste "wat voor gitaar,mijn eerste gitaar topic" (hoort er ook bij, I know...)
Maar goed,ik heb zoiets van houdt het gezellig...het is maar een forum (wel leuk natuurlijk)

dat bedoelde ik dus;)

geert1976
18 november 2009, 17:10
zo, log effe in:???:

Ik dacht even dat ik op Fok.nl zat:soinnocent:

mja wat zal ik zeggen--> Gibsontopic---> 3e wereldoorlog.

Dit soort controles zullen wel vaker gebeuren denk ik, vandaag Gibson, morgen misschien wel Fender ofuh Warmoth:)

Indien Gibson bewust fout hout heeft gebruikt, keur ik dit ten strengste af:mad:

Ik leun wel weer achterover en lees het wel.

Voor wat betreft Orpheo, het klopt dat die in een topic van Mac gepost heeft.
Wellicht niet "tactisch" om na een tijd van afwezigheid een topic te openen, waar Gibson niet zo positief naar voren komt zo lijkt het wel een beetje of je Stigmata toewenst aan Gibson en zijn liefhebbers.:makeup: en dat valt bij velen niet goed, zeker niet vanwege de manier waarop hij weg is gegaan

Mitch
18 november 2009, 17:11
... Orpheo lekker laten posten wat hij wil op dit openbare forum. Ik vind het informatief wat Orpheo post en al had Beatrix/Osama/Sinterklaas het gepost, kan mij dat verekken.
Hij heeft zich buitengewoon sterk gedistantieerd van dit openbare forum op niet mis te verstane manier.

Ik heb echt schoon genoeg van de vriendjespolitiek, de bullshit die overal hangt, de verneukte, verkankerde, verpeste sfeer, de mods die persoonlijke vetes uitvechten, en zielige, miezerige mannetjes die hun gibson/fender fetish tentoon (willen) spreiden. Een alternatief geluid word niet gehoord noch gewaardeerd.

Waarom zou ik hier dan nog blijven? Om de dagboeken af te maken met foto's van mijn custombuilds? Nee, ook niet eens, omdat ik daar ook persoonlijke aanvallen te verduren krijg.
Met dit in het achterhoofd vind ik het een verschutting om weer te gaan posten. Je kunt dan zeggen: wie ben jij dan, maar ook voor mij is dit een openbaar forum en ik mag mijn mening ventileren net als ieder ander.

Dat ik een half/god ben klopt overigens wel maar dat probeer ik verder stil te houden.

Jasper.
18 november 2009, 17:13
Indien Gibson bewust fout hout heeft gebruikt, keur ik dit ten strengste af:mad:


Gaan al je gibsons dan de deur uit? :seriousf:

marc_o
18 november 2009, 17:15
Nou, ik vond dit het mooiste gedeelte van zijn afscheid destijds...


Heren en sporadische dame, en niet te vergeten de oververtegenwoordiging van geslachtloze amoebes, Ik verdwijn hier. Ik heb genoeg van jullie.

Opdat jullie eindelijk eens volwassen moge worden, en de balletjes mogen neerdalen.

Waarschijnlijk word mijn post wel weer verwijderd, ik geband, account verwijderd, etc etc, maar dat zal me eigenlijk jeuken. Ik heb netjes de forumvakantie afgewacht (wat een ongelooflijke pleureseufemisme is dat), om dit nog te kunnen melden.

Vragen omtrent pickups en les pauls mogen jullie richten aan anderen, ik antwoord toch niet meer.

Los ballos!

nickofzo
18 november 2009, 17:21
Gaan al je gibsons dan de deur uit? :seriousf:

geert komt nu met:
"happy gibson de deur uit day"

in dat geval zal ik eens goed kijken;)

Quicksilver
18 november 2009, 17:22
Nou zo kan het wel weer. Orpheo wilt duidelijk terugkeren en iedereen zeikt hem af. Tuurlijk, mag dan fout geweest zijn dat ie vertrok maar dat heeft ie zelf ingezien blijkbaar.

Orpheo heeft een schat aan kennis waar menig gitaarnetter een puntje aan kan zuigen, en hoewel niet iedereen eens is met de manier waarop hij dat brengt hebben we dankzij Orpheo een goed gedeelte van de kennis op dit forum gevuld.

Nu over met dat bakkeleien en gewoon blij zijn, ik ben dit namelijk wél.

benwave
18 november 2009, 17:25
Nu blijkt dat dus eigenlijk de USA Gibson`s de fouten zijn.
Dat jullie nog op zòn oerbos vernietigend instrument willen spelen.

Toch maar aan de Chinees nu ??

Rock Bottom
18 november 2009, 17:26
Nou zo kan het wel weer. Orpheo wilt duidelijk terugkeren en iedereen zeikt hem af. Tuurlijk, mag dan fout geweest zijn HOE ie vertrok maar dat heeft ie zelf ingezien blijkbaar.


Voor derst weet de man best een hoop maar ik vin vooral dat hij altijd maar voordoet dat hij veel weet en alles het beste weet.

Henri H
18 november 2009, 17:28
Volgens mij hebben we de "Orpheo Discussie" (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=126933) al gehad..... zit zelfs een slot op.
Ik vind het prima dat ie er weer is.
Hij heeft het zichzelf er niet gemakkelijker op gemaakt, en dat zal ie weten ook, aan de reacties van Mitch en Marc_o te lezen.

gorgasm
18 november 2009, 17:39
over wat ging dit toppic ook al weer?

nickofzo
18 november 2009, 17:41
over fout hout!:rockon:

macwilliams
18 november 2009, 17:44
over wat ging dit toppic ook al weer?

Over het feit dat orpheo de CIA heeft ingelicht toen hij in het regenwoud houthakkers bezig zag tropische bomen neer te halen in hun Gibson bodywarmer. En dat Gibson als instituut zelf niet mag worden neergehaald in een Nederlands forum.

En nu is iedereen boos en warmt de aarde op door de opgelopen lichaamstemperatuur.

Ezyduck
18 november 2009, 17:45
Hmmm, pagina 5 alweer en ik zie het voor het eerst. Ach, nooit gezegd dat ik de snelste was. Interessant nieuws over Gibson ! Verder zie ik een hoop mensen die met onderbuikgevoelens posten. Ook interessant, alleen geen nieuws. Welkom terug Orpheo, ik vind je berichten en toon in dit topic prettig.

Michael AE
18 november 2009, 17:47
Orpheo heeft een schat aan kennis waar menig gitaarnetter een puntje aan kan zuigen, en hoewel niet iedereen eens is met de manier waarop hij dat brengt hebben we dankzij Orpheo een goed gedeelte van de kennis op dit forum gevuld.

Wat een onzin. Dit loopt iedereen dus te verkondigen en dat is mij tegen het zere been. Er zijn hier zat mensen met enorm veel kennis, maar hun mening wordt als onzin afgestempeld door de aanhang van Orpheo, omdat Orpheo zogenaamd de alwetende gitaarnetter is.

Als iemand iets met een grote bek en veel woorden zegt, is het niet meer waarheid dan wanneer iemand het subtiel en genuanceerd brengt.

Nicks
18 november 2009, 17:50
lekker kinderachtig inbashen op 1 persoon, moedig jongens.

On topic
Ik vind het beschamend dat een bedrijf die al belachelijk hoge prijzen vraagt voor zijn gitaren ook nog eens de kantjes eraf loopt met het inkopen van hout. Zeer terecht dat deze zaken aangepakt worden.

Sinner1980
18 november 2009, 17:56
Over het feit dat orpheo de CIA heeft ingelicht toen hij in het regenwoud houthakkers bezig zag tropische bomen neer te halen in hun Gibson bodywarmer. En dat Gibson als instituut zelf niet mag worden neergehaald in een Nederlands forum.

En nu is iedereen boos en warmt de aarde op door de opgelopen lichaamstemperatuur.

:seriousf:

Hij is grappig,hij is leuk!:ok:

Michael AE
18 november 2009, 17:57
lekker kinderachtig inbashen op 1 persoon, moedig jongens.

Wat een onzin. Als je de Orpheo saga een beetje gevolgd (en voornamelijk begrepen) hebt, dan weet je dat Orpheo zelf op een kinderachtige manier met scheldkanonnades is vertrokken. Dat zijn terugkomst in twijfel wordt getrokken en niet wordt geapprecieerd door sommigen is niet meer dan logisch.

Nicks
18 november 2009, 18:02
Wat een onzin. Als je de Orpheo saga een beetje gevolgd (en voornamelijk begrepen) hebt, dan weet je dat Orpheo zelf op een kinderachtige manier met scheldkanonnades is vertrokken. Dat zijn terugkomst in twijfel wordt getrokken en niet wordt geapprecieerd door sommigen is niet meer dan logisch.

ik heb meerdere Orpheo debacles meegemaakt hier en ik kan alleen maar zeggen dat ik het ontzettend kinderachtig vindt dat iedereen er altijd maar over doorgaat. Je kan hem ook gewoon negeren hoor en de sfeer gewoon een beetje normaal houden.

Michael AE
18 november 2009, 18:10
ik heb meerdere Orpheo debacles meegemaakt hier en ik kan alleen maar zeggen dat ik het ontzettend kinderachtig vindt dat iedereen er altijd maar over doorgaat. Je kan hem ook gewoon negeren hoor en de sfeer gewoon een beetje normaal houden.

Je kan je misschien ook afvragen waarom mensen hem niet negeren en juist zo fel tegen hem zijn. Zijn reacties waren vaak abnormaal agressief en dat wordt hier niet genegeerd of getolereerd.

Nicks
18 november 2009, 18:41
Zijn reacties waren vaak abnormaal agressief en dat wordt hier niet genegeerd of getolereerd.

Denk dat de moderators prima zelf kunnen besluiten of dat getolereerd wordt of niet. Als het echt zo slecht was dan was hij gewoon permanent
:blast::blast:geb-b-b-bbanned!:blast::blast: Anyway, ik zie liever dat mensen hier gewoon met elkaar kunnen omgaan. Gun hem een 23345e kans.

Orpheo
18 november 2009, 18:45
we zitten nu al op 50+ posts, en het gaat eigenlijk alleen over mij, en niet over Gibson... als ik een topic wilde hebben dat echt over mij ging, had ik wel een topic geopend in off topic, moet ik dat doen voor de liefhebber?

mesaman
18 november 2009, 18:54
doe eens even orpheo!lijkt me leuk.ook met foto's?

enne fout hout? fout is bijna altijd leuker en beter.....ik bedoel.
dat is niet netjes van firma gibson.foei!:seriousf:

Jasper.
18 november 2009, 19:07
we zitten nu al op 50+ posts, en het gaat eigenlijk alleen over mij, en niet over Gibson... als ik een topic wilde hebben dat echt over mij ging, had ik wel een topic geopend in off topic, moet ik dat doen voor de liefhebber?

Idd, waarom moet een topic dat Orpheo opent altijd uitlopen in een immens topic waarin na 1 pagina het niet meer over het onderwerp gaat. Als iemand anders dit topic geopend had waren we nu lekker over gibson aan het discussiëren.

Voor het zeiken kun je wel een apart topic in offtopic maken. Oh nee, die hebben we al. Het ergernis topic of het dieptepunt topic ofzo. Maar laten we het hier tenminste over het onderwerp hebben van de openingspost.

soup
18 november 2009, 19:08
Je kan je misschien ook afvragen waarom mensen hem niet negeren en juist zo fel tegen hem zijn.
Omdat ze in en in triest zijn en niks beters te doen hebben dan ruzie te maken en zoeken op het internet.

Quicksilver
18 november 2009, 19:13
Feit is wel dat Orpheo nog geen kwaad woord gesproken heeft sinds zijn terugkomst, in tegenstelling tot blijkbaar een heleboel forummers.
Zelfs met mods in dit topic drijft dit nog zeer ver af van het punt waarom dit topicje oorspronkelijk gestart is, en dat is niets meer en niets minder dan het feit dat de Gibson-fabriek is ingevallen door de FBI.

Dit heeft overigens niets met kritiek op de mods te maken, absoluut niet moge dat duidelijk zijn ;)

Mitch
18 november 2009, 19:18
Waarom denk je dat ik expres heb vermeld dat mijn reactie absoluut op persoonlijke titel is?

Jasper.
18 november 2009, 19:21
En kan een mod nu even de irrelevante posts over het onderwerp weghalen of verplaatsen?
Ik denk dat er dan weinig overblijft.

marc_o
18 november 2009, 19:23
On-topicsgewijs: Mocht gibson inderdaad fout hout gebruiken, dan moeten ze hetzelfde behandeld worden als meubelmakers die het doen. Beboeten die hap! Het zijn maar gitaren hoor...

geert1976
18 november 2009, 19:26
geert komt nu met:
"happy gibson de deur uit day"

in dat geval zal ik eens goed kijken;)

Ik dacht het niet:ok:mijn Gibby's blijven

Jasper.
18 november 2009, 19:29
Ik dacht het niet:ok:mijn Gibby's blijven

Of plak je de naam op de headstock af? :)

geert1976
18 november 2009, 19:31
Nu blijkt dat dus eigenlijk de USA Gibson`s de fouten zijn.
Dat jullie nog op zòn oerbos vernietigend instrument willen spelen.

Toch maar aan de Chinees nu ??

Nee dank je ik wil niet meewerken aan slavernij en kinderarbeid, dat hebben <<mart smeets modus>> wij <<mart smeets modus>> dankzij het Kinderwetje van Van Houten in 1874 afgeschaft en of de chinezen eerlijk hout gebruiken?, geloof er niets van ,zij lappen alles aan hun laars, als het om het milieu en mensenrechten gaat.

Alleen bami in mijn mond en tussen mijn tanden, maar niet in mijn handen.

Braindead
18 november 2009, 19:34
Zeg gasten, kunnen jullie niet even een nieuw topic aanmaken over Orpheo's diep en diep verdorven ziel zodat ik en niet continu tussen de posts moet zoeken wat hier wel en niet on topic is?


On topic:
Ik kan me nog herinneren dat GIbson trots met de Gibson Smartwood aan kwam zetten. Nu begrijp ik pas echt hoe uniek die gitaar eigenlijk was bij Gibson :D

geert1976
18 november 2009, 19:34
Of plak je de naam op de headstock af? :)

haha nee, maar zoals ik al eerder poste, vandaag Gibson, morgen Fender of Warmoth, tis een artikel van de dag.

onthoudt dit: in een beerput vind je altijd stront:ok:

Jasper.
18 november 2009, 19:34
Nee dank je ik wil niet meewerken aan slavernij en kinderarbeid, dat hebben <<mart smeets modus>> wij <<mart smeets modus>> dankzij het Kinderwetje van Van Houten in 1874 afgeschaft en of de chinezen eerlijk hout gebruiken?, geloof er niets van ,zij lappen alles aan hun laars, als het om het milieu en mensenrechten gaat.

Alleen bami in mijn mond en tussen mijn tanden, maar niet in mijn handen.

Je hebt toch een koreaanse epi? Zal het daar heel anders zijn?

geert1976
18 november 2009, 19:35
Je hebt toch een koreaanse epi? Zal het daar heel anders zijn?

Ja, zuid Korea is een totaal ander land, met hele andere normen en waarden dan China

Jasper.
18 november 2009, 19:40
Ja, zuid Korea is een totaal ander land, met hele andere normen en waarden dan China

Ok :ok: M

Maar hoe leuk die beerput opmerking ook is, bedoel je daarmaa dat er met die grote bedrijven altijd wat mis is? Ik ken die uitdrukking namelijk niet.

Renin
18 november 2009, 19:42
Toch even reageren op beide topics:

Gibson: je vraagt je nu bijna serieus af wat er dan in de holtes (jaja soundchambers....) in de les paul verstopt heeft gezeten :seriousf:

Orpheo: mijns inziens had deze hele rel voorkomen kunnen worden door:
1) een andere account te maken onder een ander pseudoniem om het forum te sparen van dit soort komedies
2) met dezelfde bombarie (lees:excuses) zijn terugkeer aankondigen als zijn vertrek, dan ben je gewoon een vent namelijk en kan er weer op gelijkwaardigheid gediscussieerd worden. Verwachten dat niemand er iets over gaat zeggen als je plots weer opduikt is natuurlijk wel vrij naïef. Netiquette heet zoiets toch?

geert1976
18 november 2009, 19:45
Ok :ok: M

Maar hoe leuk die beerput opmerking ook is, bedoel je daarmaa dat er met die grote bedrijven altijd wat mis is? Ik ken die uitdrukking namelijk niet.

Als je diep graaft vind je altijd wel iets, overal wordt er wel eens met de regels gebogen, ik denk als je bij bv Fender, Gretch noem ze maar op, ook gaat graven zul je onregelmatigheden aantreffen.
Goed voorbeeld is BASF die in de 80er vrolijk tegen alle regels in het goedje Benzeen in de Rijn loosde, was/is een groot correct bedrijf voor de buitenwereld, maar ondertussen:ok:

Tupelo
18 november 2009, 20:33
Over het feit dat orpheo de CIA heeft ingelicht toen hij in het regenwoud houthakkers bezig zag tropische bomen neer te halen in hun Gibson bodywarmer. En dat Gibson als instituut zelf niet mag worden neergehaald in een Nederlands forum.

En nu is iedereen boos en warmt de aarde op door de opgelopen lichaamstemperatuur.
Kolere, jij bent echt een hippie hè ? :hippie:

Divine
18 november 2009, 20:35
http://riverdaughter.files.wordpress.com/2009/06/popcorn.jpg

Orpheo
18 november 2009, 21:17
en dan te bedenken dat ik alleen maar wat info post (aka: mensen wijs op een nieuwtje in de gitarenbusiness), en niet de confrontatie opzoek. dat menen over me miepen: ik zeg er niks over.

en toch zijn mensen boos op mij, of whatever, en word het onderwerp ondergesneeuwd.
:seriousf:

om je te bescheuren.

Bram+
18 november 2009, 21:28
Volgens mij zoek je sowieso de confrontatie op door eerst met veel poeha te vertrekken om vervolgens een 'stille' trap na te geven op een ander forum en dan terug te komen en weer beginnen te posten alsof je neus bloedt.

schizo910
18 november 2009, 21:30
en dan te bedenken dat ik alleen maar wat info post (aka: mensen wijs op een nieuwtje in de gitarenbusiness), en niet de confrontatie opzoek. dat menen over me miepen: ik zeg er niks over.

en toch zijn mensen boos op mij, of whatever, en word het onderwerp ondergesneeuwd.
:seriousf:

om je te bescheuren.




Flikker toch op, man... Wat verwacht je dan, dat je lekker scheldend weg kan lopen en dan uithuilen op het Warmoth forum waar je op GN afgeeft op een niet mis te verstane manier, en dan met open armen wordt ontvangen? Je bent gewoon, oh wacht, ik zal het als mijn mening brengen, ik vind je een heel naar, raar en eng mannetje.

En al die Nicks, Nickofzo's en Quicksilvers, (toevallig allemaal leden met een niet zo erg lang forumverleden) jullie hebben duidelijk e.e.a. gemist. Goed hij is nu niet scheldend teruggekomen of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat hij bij zijn vertrek dingen heeft lopen blaten die ik niet zal vergeten. Erger nog hij deed dat ook nog eens achter onze rug om op een ander forum...

macwilliams
18 november 2009, 21:51
Kappe nou!



Dat doen ze bij Gibson ook!

benwave
18 november 2009, 21:52
Kappe nou!



Dat doen ze bij Gibson ook!

Naar het schijnt de verkeerde bomen

2350
18 november 2009, 21:53
http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/troll.gif

Alhoewel ie zich in dit topic keurig gedraagt.....

macwilliams
18 november 2009, 21:57
http://img.photobucket.com/albums/v146/LesPaul68/troll.gif

Alhoewel ie zich in dit topic keurig gedraagt.....

Ben je die gitaren nu nog niet kwijt?

macwilliams
18 november 2009, 21:59
Naar het schijnt de verkeerde bomen

Ja, dat dan weer wel.

Orpheo
18 november 2009, 22:02
http://www.gibson.com/en-us/Lifestyle/Features/gibson-dusk-tiger/

hebben jullie overigens al de opvolger gezien van de darkfire?

macwilliams
18 november 2009, 22:02
Kolere, jij bent echt een hippie hè ? :hippie:

Ehhhm, nee!

Quicksilver
18 november 2009, 22:04
En al die Nicks, Nickofzo's en Quicksilvers, (toevallig allemaal leden met een niet zo erg lang forumverleden) jullie hebben duidelijk e.e.a. gemist. Goed hij is nu niet scheldend teruggekomen of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat hij bij zijn vertrek dingen heeft lopen blaten die ik niet zal vergeten. Erger nog hij deed dat ook nog eens achter onze rug om op een ander forum...

Klopt, ik heb geen weet van die dingen op een ander forum, maar dan nog om hem dan niet het voordeel van de twijfel te geven? Je kunt hoog of laag beweren Orpheo is altijd een nuttige aanwinst geweest voor het merendeel van zijn posts en ik ben blij dat wij, forummers zijnde met lang niet zo veel forumverleden als jij, ook van Orpheo kunnen leren.

Iedere gitaarenthousiasticus is er ééntje, en ik vind iemand met beduidend meer kennis als ik (dat gaat overigens al makkelijk) zeer welkom, ook na vervelende manier van vertrek. :chicken:

MarkS
18 november 2009, 22:09
Nee dank je ik wil niet meewerken aan slavernij en kinderarbeid, dat hebben <<mart smeets modus>> wij <<mart smeets modus>> dankzij het Kinderwetje van Van Houten in 1874 afgeschaft en of de chinezen eerlijk hout gebruiken?, geloof er niets van ,zij lappen alles aan hun laars, als het om het milieu en mensenrechten gaat.

Alleen bami in mijn mond en tussen mijn tanden, maar niet in mijn handen.

Je wilt niet weten hoeveel gebruiksvoorwerpen voorwerpen of kleding van jou onder vergelijkbare arbeidsomstandigheden zijn geproduceerd...

macwilliams
18 november 2009, 22:18
Je wilt niet weten hoeveel gebruiksvoorwerpen voorwerpen of kleding van jou onder vergelijkbare arbeidsomstandigheden zijn geproduceerd...

Bijna alles?

geert1976
18 november 2009, 22:19
Je wilt niet weten hoeveel gebruiksvoorwerpen voorwerpen of kleding van jou onder vergelijkbare arbeidsomstandigheden zijn geproduceerd...

zoals.....

Ik nog nooit in mijn leven crap gekocht (op mijn japanse gitaren na, om sommigen voor te blijven)

Mijn messen en eetgerei komen uit Duitsland, mijn porcelein uit Engeland.
Ik loop op Van Lier schoenen, en koop kleding van Europese merken.
Koop eerlijke chocolade en koffie en thee..:soinnocent:

ik probeer altijd zo bewust mogelijk mijn spullen te kopen....

macwilliams
18 november 2009, 22:29
Ik smeed m'n eigen messen en verbouw m'n eigen wiet ehm groente. Ik bak m'n eigen porcelein. Verder eet ik alleen vlees van dieren die uitzichzelf het loodje hebben gelegd en van de huiden maak ik schoenen. Van de darmen maak ik snaren. En ik heb met hulp van mevrouw mac williams zelf een kind gemaakt.

Les Paul R8
18 november 2009, 22:32
Klopt, ik heb geen weet van die dingen op een ander forum, maar dan nog om hem dan niet het voordeel van de twijfel te geven? Je kunt hoog of laag beweren Orpheo is altijd een nuttige aanwinst geweest voor het merendeel van zijn posts en ik ben blij dat wij, forummers zijnde met lang niet zo veel forumverleden als jij, ook van Orpheo kunnen leren.

Iedere gitaarenthousiasticus is er ééntje, en ik vind iemand met beduidend meer kennis als ik (dat gaat overigens al makkelijk) zeer welkom, ook na vervelende manier van vertrek. :chicken:

Mr Orpheo heeft al veel te vaak het voordeel van de twijfel gehad. Hij heeft hier de nodige mensen beledigd en uitgescholden. Deels op achterbakse wijze op het Warmoth forum. Als hij een echte kerel zou zijn, zou hij eerst eens beginnen zijn excuus te maken voor zijn gedrag. En dan op dezelfde groteske wijze als hij "afscheid" heeft genomen.
Ook het leren van de alwetende Mr. Orpheo vind ik zwaar over-rated. Hij heeft erg eenzijdige kennis, maar weet veel mensen vooral te overtuigen door erg hard en veel te schreeuwen. Ik ken behoorlijk wat mensen hier op het forum die zowel qua spel als qua gear kennis heel wat verder zijn dan Mr. Orpheo. Alleen schreeuwen die mensen niet zo hard en veel.

On topic: Mr Orpheo heeft de anti Gibson toon weer goed gezet en toont aan dat lezen erg moeilijk is. Er staat duidelijk in het artikel dat er een onderzoek is en dat er nog geen aanklacht ingediend is. Maar omdat het Gibson is, zal Gibson dus ook wel schuldig zijn.

Bram+
18 november 2009, 22:33
...het voordeel van de twijfel...
Welke twijfel, en waarover?


Trouwens, die snapshots van die 'nieuwe' gibson: :ok:
http://bergoiata.org/fe/felins/Taking%20a%20Dip,%20Bengal%20Tiger.jpg
Tijgers zijn de shit.

geert1976
18 november 2009, 22:36
effe een intermezzo jongens :makeup:

Mike Oldfield sluit in deze clip vriendjes met de twee uitersten.

De zanger heeft trouwens een grote mond:cheerup:

http://www.youtube.com/watch?v=pFKwyzb5S34

enjoy:lovelove::hippie:

Orpheo
18 november 2009, 22:38
Mr Orpheo heeft al veel te vaak het voordeel van de twijfel gehad. Hij heeft hier de nodige mensen beledigd en uitgescholden. Deels op achterbakse wijze op het Warmoth forum. Als hij een echte kerel zou zijn, zou hij eerst eens beginnen zijn excuus te maken voor zijn gedrag. En dan op dezelfde groteske wijze als hij "afscheid" heeft genomen.
Ook het leren van de alwetende Mr. Orpheo vind ik zwaar over-rated. Hij heeft erg eenzijdige kennis, maar weet veel mensen vooral te overtuigen door erg hard en veel te schreeuwen. Ik ken behoorlijk wat mensen hier op het forum die zowel qua spel als qua gear kennis heel wat verder zijn dan Mr. Orpheo. Alleen schreeuwen die mensen niet zo hard en veel.

On topic: Mr Orpheo heeft de anti Gibson toon weer goed gezet en toont aan dat lezen erg moeilijk is. Er staat duidelijk in het artikel dat er een onderzoek is en dat er nog geen aanklacht ingediend is. Maar omdat het Gibson is, zal Gibson dus ook wel schuldig zijn.

ik zeg helemaal niks over aanklacht of onderzoek. in het artikel word ook gezegd dat er hout e.d. in beslag alvast is genomen, en daar heb ik 't slechts over.


Vraag ik me wel direct af... zouden andere toko's dan ook 'fout hout' gebruiken?

dat is het enige dat ik me afvraag, en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat er nog niks definitiefs is. Ik probeer ook zo min mogelijk te zeggen of/dat gibson 'slecht' is ofzo, ik plaats alleen een bericht dat er een onderzoek word gepleegd,meer niet. je legt me woorden in de mond, en dat heb je de vorige keer ook al gedaan. ik heb expres al heel snel mijn 'opiniepost' verwijderd, en toch denk je van alles te lezen.

Kom maar eens met daadwerkelijke citaten van mij in dit topic,en dan praten we wel verder.


@mark o:goh, het zit je echt dwars he? dat je je zo erg laat opfokken door iets op het internet. het zijn maar nulletjes en eentjes, op je computer. take a chill pill, neem ook een pauze van het forum van een maand of 2, ga lekker spelen op je gitaar,met de vrouw, met de kinders, en neem 't niet zo serieus. Leef je langer door.

Biertje?

macwilliams
18 november 2009, 22:38
Mr Orpheo heeft al veel te vaak het voordeel van de twijfel gehad. Hij heeft hier de nodige mensen beledigd en uitgescholden. Deels op achterbakse wijze op het Warmoth forum. Als hij een echte kerel zou zijn, zou hij eerst eens beginnen zijn excuus te maken voor zijn gedrag. En dan op dezelfde groteske wijze als hij "afscheid" heeft genomen.
Ook het leren van de alwetende Mr. Orpheo vind ik zwaar over-rated. Hij heeft erg eenzijdige kennis, maar weet veel mensen vooral te overtuigen door erg hard en veel te schreeuwen. Ik ken behoorlijk wat mensen hier op het forum die zowel qua spel als qua gear kennis heel wat verder zijn dan Mr. Orpheo. Alleen schreeuwen die mensen niet zo hard en veel.

On topic: Mr Orpheo heeft de anti Gibson toon weer goed gezet en toont aan dat lezen erg moeilijk is. Er staat duidelijk in het artikel dat er een onderzoek is en dat er nog geen aanklacht ingediend is. Maar omdat het Gibson is, zal Gibson dus ook wel schuldig zijn.

Maar daar zijn wij inmiddels overheen en hebben ingezien dat waar twee kijven twee schuld hebben?

Noid
18 november 2009, 22:42
Ik dacht dat het volk hier dom moest blijven en dat de ware wijsheid exclusief op het Warmoth forum bleef? Ik word daar zo schijtziek van, met een hoop stampij inclusief zelfgestart topic vertrekken uit deze virtuele wereld en dan na een paar maanden weer met hangende pootjes terugkomen. Dat dat in dit geval weer moet met een negatief verhaal over Gibson.... ik ga gauw een riem pakken anders zakt mijn broek af.

Disclaimer voor de teerhartigen: ik zeg dit als forumlid, niet als moderator.

Jammer dat deze post totaal off topic is, ik vind de post:
- niet constructief
- niet bijdragen aan het topic en
- niet bijdragen aan de sfeer hier. Ik zie daarna het topic dan ook compleet ontsporen. Meerdere personen beginnen op de man te spelen, terwijl dat volgens mij is wat TS vaak verweten werd en waarvoor hij ook redelijk wat bans heeft gekregen.

Dat moeten we hier niet hebben en dat staat ook gewoon in de FAQ van Gitaarnet: " De inhoud waar wij absoluut niet achter staan en die dan ook van het forum verwijderd zal worden is:


Inhoud waarin persoonlijke vetes worden uitgevochten"

Ik dacht nog aan de rapporteer knop, maar gezien het overige gekeuvel in dit topic lijkt me dat wat overdreven ...

Overigens ben ik ook verbaasd dat TS weer post, maar zolang hij on topic blijft en zich daarin normaal gedraagt zal het mij een worst wezen.

On topic:
M.b.t. Gibson en fout hout: boefjes! Goed dat dat aangepakt wordt. Inderdaad bizar dat een bedrijf wat sociaal verantwoord wil overkomen met Smartwood zo handelt.

MarkS
18 november 2009, 22:43
zoals.....

Ik nog nooit in mijn leven crap gekocht (op mijn japanse gitaren na, om sommigen voor te blijven)

Mijn messen en eetgerei komen uit Duitsland, mijn porcelein uit Engeland.
Ik loop op Van Lier schoenen, en koop kleding van Europese merken.
Koop eerlijke chocolade en koffie en thee..:soinnocent:

ik probeer altijd zo bewust mogelijk mijn spullen te kopen....

Het zou zomaar je Europese koelkast, je Bic balpen, Nokia mobieltje of Philips electrische tandenborstel of blouse van C&A kunnen zijn om maar iets te noemen.

Les Paul R8
18 november 2009, 22:48
Maar daar zijn wij inmiddels overheen en hebben ingezien dat waar twee kijven twee schuld hebben?

Bij mijn weten is er maar 1 ronduit beledigend geweest naar anderen toe en heeft er maar 1 afscheid genomen met de nodige beledigingen voor de hele gitaarnet community. En heeft er ook maar 1 de nodige berispingen gehad. Lijkt me duidelijk dat er dus maar 1 schuld heeft. Het gaat hier ook niet over "kijven" zoals jij het noemt, maar om gedrag wat tegen de fatsoensnormen ingaat en tegen de regels hier op gitaarnet. En meer zeg ik er niet meer over.

macwilliams
18 november 2009, 22:52
Bij mijn weten is er maar 1 ronduit beledigend geweest naar anderen toe en heeft er maar 1 afscheid genomen met de nodige beledigingen voor de hele gitaarnet community. En heeft er ook maar 1 de nodige berispingen gehad. Lijkt me duidelijk dat er dus maar 1 schuld heeft. Het gaat hier ook niet over "kijven" zoals jij het noemt, maar om gedrag wat tegen de fatsoensnormen ingaat en tegen de regels hier op gitaarnet. En meer zeg ik er niet meer over.

Ik kan me dus echt niet beledigd voelen door opmerkingen op het www.

VanMeekeren
18 november 2009, 22:58
Jammer dat deze post totaal off topic is, ik vind de post:
- niet constructief
- niet bijdragen aan het topic en
- niet bijdragen aan de sfeer hier. Ik zie daarna het topic dan ook compleet ontsporen. Meerdere personen beginnen op de man te spelen, terwijl dat volgens mij is wat TS vaak verweten werd en waarvoor hij ook redelijk wat bans heeft gekregen.


Ik vind jou vanaf nu een HELD!

Die nieuwe Gibson kan mij nog niet echt bekoren, btw, Orpheo :o

Van Meekeren

benwave
18 november 2009, 23:00
zoals.....

Ik nog nooit in mijn leven crap gekocht (op mijn japanse gitaren na, om sommigen voor te blijven)

Mijn messen en eetgerei komen uit Duitsland, mijn porcelein uit Engeland.
Ik loop op Van Lier schoenen, en koop kleding van Europese merken.
Koop eerlijke chocolade en koffie en thee..:soinnocent:

ik probeer altijd zo bewust mogelijk mijn spullen te kopen....

Zeg Geert jij woont zeker in het Vaticaan.....kunnen wij ook beeldjes van je kopen ?

geert1976
18 november 2009, 23:04
Zeg Geert jij woont zeker in het Vaticaan.....kunnen wij ook beeldjes van je kopen ?

nee, enuh ik geloof dat op de man spelen een beetje flauw is of niet, daar heb jij ook een behoorlijk handje van, ik geloof dat wij al eens eerder de degens gekruist hebben.

schizo910
18 november 2009, 23:12
Ik kan me dus echt niet beledigd voelen door opmerkingen op het www.


Ik ook niet, maar dit forum speelt zich ook buiten het www af. En een groot deel van de personen die Orph tegen de schenen heeft geschopt heeft hem ook persoonlijk ontmoet. Op deze meetings was het een stil mannetje waar weinig uit kwam. Orph zijn gitaren kennis is grotendeels geen kennis het zijn voor het merendeel opvattingen van zijn ervaringen die hij als waarheid heeft bestempeld...

Als iemand zegt dat zijn LP meer klinken kan als een Strat dan een Strat zelf... :stop:

Orpheo
18 november 2009, 23:43
@schizo
ik zei dat ik uit m'n LP (waar toendertijd 2 singlecoils in mid en hals positie zaten, met trem en 25.5'' scale bolt on neck) een tone kon halen die ik meer associeerde met de strat tone dan wanneer ik op een strat speelde. de tone dus die ik in m'n hoofd had, luisterend naar bv dire straits of SRV. dat een 'reguliere' lp, met verlijmde hals, 2 volle humbuckers, dikke esdoorn top en een 24.75'' scale klinkt als een strat, heb je mij niet in alle ernst horen zeggen. ja, als geintje, om effe te stangen, maar niet serieus. in de bewuste gitaar heb ik nu 3 volvette humbuckers, en ik krijg van z'n lang zal ze leven er geen 'stratty' tone uit. En ik zei dat alleen om aan te geven dat in mijn optiek de tone meer te maken heeft met halshout, brug(model en materiaal) en mensuur, niet perse bodyhout. dat ik weinig zei op meetings is nogal nietszeggend. Als je me in het echt zou kenne, en dan bedoel ik, in het ECHT, denk ik dat het beeld anders zou zijn. Jij komt/kwam bijvoorbeeld over als een chagrijnige brompot met een lang gezicht die 't liefst alles en iedereen kort en klein slaat.

Bluze
18 november 2009, 23:51
Orpheo, ik wil even zeggen dat ik blij ben dat je weer post. Met jouw aanwezigheid komt dit forum altijd ineens weer tot leven. En ik kan je kritische blik voor Gibson, maar ook in het algemeen, zeer waarderen. Laat iedereen maar moord en brand schreeuwen, ik zeg: bedankt!

DeiDRagonas
18 november 2009, 23:53
Tuurlijk... Orph is een teringlul soms, maar sjonge wat zijn jullie een stelletje zielige miepen zeg! Mooie post btw Noid.

My 2 cents...


:punk:

Mitch
19 november 2009, 00:09
Tuurlijk is Noids post prachtig. Beauty is in the eye of the beholder, hm?

En tuurlijk nam ik een hele scherpe bocht en tuurlijk valt me van alles te verwijten en Orpheo niets want die was heel braaf in dit topic. Dus ben ik waarschijnlijk de botte lul met een Gibson fetish en een rode waas. Nou...even over de historie: verschillende keren heb ik het voor Orpheo opgenomen als hij in topics, over de loop van vele jaren, in de zeik gezet werd door deze en gene. Gerapporteerd als er even niet werd opgelet, posts geplaatst als tegengeluid: allemaal gedaan. De laatste tijd niet meer, omdat ik wel enige verandering bespeurde bij de topic starter maar te weinig om het constructief te noemen. Op het moment dat dan het complete forum allerlei verwensingen naar zijn hoofd krijgt en op een ander forum wordt uitgejankt en even later komt -ie weer even zo vrolijk terug zonder een woord te reppen over het gebeurde, tja, dan wil ik me misschien druk maken over enen en nullen. Ik vind dat namelijk totaal respectloos.

Persoonlijk vond ik dus deze posts wat aardiger maar gek genoeg worden die dan weer niet gequote.

Orpheo: mijns inziens had deze hele rel voorkomen kunnen worden door:
1) een andere account te maken onder een ander pseudoniem om het forum te sparen van dit soort komedies
2) met dezelfde bombarie (lees:excuses) zijn terugkeer aankondigen als zijn vertrek, dan ben je gewoon een vent namelijk en kan er weer op gelijkwaardigheid gediscussieerd worden. Verwachten dat niemand er iets over gaat zeggen als je plots weer opduikt is natuurlijk wel vrij naïef. Netiquette heet zoiets toch?


Volgens mij zoek je sowieso de confrontatie op door eerst met veel poeha te vertrekken om vervolgens een 'stille' trap na te geven op een ander forum en dan terug te komen en weer beginnen te posten alsof je neus bloedt.

Ik zal me er verder buiten houden, wie me verder nog wat moois wil toefluisteren zie wel per PB.

mesaman
19 november 2009, 00:10
ik denk als orpheo niet persoonlijk op post in gaat die op hem gericht zijn, en hij niet een te overdreven mening heeft. en dan ook mensen in hun waarde laat en andere meningen respecteerd iedereen gewoon weer gezellig verder kletst met hem zonder zo op hem te reageren. ik denk ook dat het competentieve van orpheo mensen tegen staat.Het blijft me verbazen hoe mensen blijven reageren op iemand waar ze wat minder affiniteit mee hebben. persoonlijk negeer ik mensen waar ik me aan erger en richt ik me op het positieve ,hier heb ik veel meer plezier aan.

-on topic.ik hou wel van nieuwe dingen. de klassieke strat en LP zijn er wat jaartjes inmiddels.ik juich vooruitgang en verbeteringen toe!

tillens
19 november 2009, 01:00
ik zeg helemaal niks over aanklacht of onderzoek. in het artikel word ook gezegd dat er hout e.d. in beslag alvast is genomen, en daar heb ik 't slechts over.



dat is het enige dat ik me afvraag, en ik zet het expres tussen aanhalingstekens, omdat er nog niks definitiefs is. Ik probeer ook zo min mogelijk te zeggen of/dat gibson 'slecht' is ofzo, ik plaats alleen een bericht dat er een onderzoek word gepleegd,meer niet. je legt me woorden in de mond, en dat heb je de vorige keer ook al gedaan. ik heb expres al heel snel mijn 'opiniepost' verwijderd, en toch denk je van alles te lezen.

Kom maar eens met daadwerkelijke citaten van mij in dit topic,en dan praten we wel verder.


@mark o:goh, het zit je echt dwars he? dat je je zo erg laat opfokken door iets op het internet. het zijn maar nulletjes en eentjes, op je computer. take a chill pill, neem ook een pauze van het forum van een maand of 2, ga lekker spelen op je gitaar,met de vrouw, met de kinders, en neem 't niet zo serieus. Leef je langer door.

Biertje?

Hey aarschgezicht, back off..je gaat hier van je lijn af.... Jij gaat weg met een hoop poeha, en alsof we je moeten missen. ..Wat mij betreft ben je gewoon net een kwal, vent zonder ruggegraat, en je nu terug aan land komt drijven.. moeten we de draad weer oppakken? Vervolgens vervuil je diverse topics met gezever, en krijgen we weer lange discussies waar we niet op zitten te wachten. Net zomin als dat we op jouw zitten te wachten.. Als we aandacht willen van lui die verstand hebben dan bellen we wel en betalen we ook... en jij staat niet in onze telefoongids...

nickofzo
19 november 2009, 01:01
En al die Nicks, Nickofzo's en Quicksilvers, (toevallig allemaal leden met een niet zo erg lang forumverleden) jullie hebben duidelijk e.e.a. gemist. Goed hij is nu niet scheldend teruggekomen of wat dan ook, maar dat neemt niet weg dat hij bij zijn vertrek dingen heeft lopen blaten die ik niet zal vergeten. Erger nog hij deed dat ook nog eens achter onze rug om op een ander forum...

klopt, ik meng me eigenlijk ook niet helemaal in de discussie (hou me darom wel er redelijk erbuiten) hoewel ik er wel even op inhaak nu omdat, je hoeft niet te lezen wat ik zeg maar ik probeer te zeggen dat IK denk .. (hoeft niemand me eens te zijn) ik denk dus dat het gewoon een beetje overtoffen is.. mocht orph een eikel zijn .. (weet ik niet vanwege mijn korte forumverleden) maar mocht het zo zijn dan hoef je je er nog niks van aan te trekken. even appels met peren vergelijken "als ik ga zitten schijten gaat toch niemand kijken of het wel lekkere schijt is"
ik bedoel dus eigenlijk te zeggen wat ze op de kleuterschool nog zeggen "schelden doet geen pijn"

wacht ik kan er geen touw meer aan vast knopen.. hehe

mooie gitaar de nieuwe gibson .. alleen nog even wennen
vind alleen het witte lelijk


ps. ik wil en ga er niks mee te maken hebben met die discussie dus ik hou me er vanaf nu dan ook buiten, gitaren kijken en spelen is veel leuker;)

vulvasonic
19 november 2009, 01:35
Ik ben geen groot liefhebber van chips, maar vanavond staan de zakken Nibb-its, Duyvis en Croky op tafel.

Ik heb dat hele Orpheo-gedoe nooit zo meegekregen, maar dat zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik de meeste van zijn topics bij voorbaat oversloeg.

Zo leer ik weer eens wat!

Les Paul R8
19 november 2009, 07:55
Ik kan me dus echt niet beledigd voelen door opmerkingen op het www.

Daar gaat het ook niet om. Je kan niet goedpraten wat Mr. Orpheo heeft gedaan. De scheldpartijen, het afscheid waarin hij zijn vermeende superioriteit nogmaals moest benadrukken en vervolgens zijn jankpartij op het Warmoth forum, waarbij hij ook nog eens de boel bij elkaar liegt.
Voor dat gedrag hoort hij zijn excuus te maken. Dan zou hij zijn volwassenheid tonen.

Zijn reactie op mijn vorige post spreekt boekdelen. Dezelfde agressieve toon is er weer. Jammer, het was de afgelopen maanden zo gezellig op het forum. Er waren zelfs constructieve discussies over Gibson. Dat is weer over. Mr. Orpheo weet de sfeer weer enorm te verkloten. Ik ga ook niet meer met hem in discussie. Ik zal wel kritische opmerkingen blijven plaatsen.

MarkS
19 november 2009, 08:46
Daar gaat het ook niet om. Je kan niet goedpraten wat Mr. Orpheo heeft gedaan. De scheldpartijen, het afscheid waarin hij zijn vermeende superioriteit nogmaals moest benadrukken en vervolgens zijn jankpartij op het Warmoth forum, waarbij hij ook nog eens de boel bij elkaar liegt.
Voor dat gedrag hoort hij zijn excuus te maken. Dan zou hij zijn volwassenheid tonen.

Zijn reactie op mijn vorige post spreekt boekdelen. Dezelfde agressieve toon is er weer. Jammer, het was de afgelopen maanden zo gezellig op het forum. Er waren zelfs constructieve discussies over Gibson. Dat is weer over. Mr. Orpheo weet de sfeer weer enorm te verkloten. Ik ga ook niet meer met hem in discussie. Ik zal wel kritische opmerkingen blijven plaatsen.

Goedpraten hoeft ook echt niet.
Er lopen hier wel meer gasten rond die last hebben van een enorm ego en soms allesbehalve tactisch en bescheiden zijn. Als je niet onderaan de pikorde staat kun je blijkbaar wel alles zeggen...
Wat ik nu zie gebeuren is dat een aantal mensen weer in de rij staat te dringen om na maanden een trap uit te delen en daardoor de sfeer enorm verkloten. Als reactie geen haar beter dus.

Les Paul R8
19 november 2009, 08:55
Wat ik nu zie gebeuren is dat een aantal mensen weer in de rij staat te dringen om na maanden een trap uit te delen en daardoor de sfeer enorm verkloten. Als reactie geen haar beter dus.

Mark, je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als Mr Orpheo zich normaal zou gedragen (oorzaak), dan zouden de discussies normaal verlopen (gevolg). Dat is de afgelopen maanden ook gebleken, toen de oorzaak weg was.

MarkS
19 november 2009, 08:59
Mark, je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als Mr Orpheo zich normaal zou gedragen (oorzaak), dan zouden de discussies normaal verlopen (gevolg). Dat is de afgelopen maanden ook gebleken, toen de oorzaak weg was.

Ik vind de sfeer hier de laatste tijd helemaal niet zo geweldig, met of zonder Orpheo. Ik sta er gewoon van te kijken dat er na die tijd nog zo moet worden gereageerd. En dat op een wijze die net als Orpheo destijds deed evenmin een schoonheidsprijs verdient. Iets van splinter en balk enzo... Als ik iemand een lul vind laat ik die gewoon met rust. Dan ga ik niet zoals op het schoolplein met mijn vriendjes in een kringetje er om heen staan en nog eens flink wat olie op het vuur gooien...

Chris Winsemius
19 november 2009, 09:05
Dan maar even een olijk plaatje tussendoor....

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/dogknight.jpg

marc_o
19 november 2009, 09:08
Hm, heerlijk, ik neem effe een chill-pil hoor, had ik veel eerder moeten doen....thanks voor de tip.

Orph komt wel op een goed moment terug trouwens, het was hier flink ingekakt, nu doet mijn bloedsomloop z'n ding weer, gelukkig.


Die tiper Les Paul, hm, leuk idee, is niet direct iets voor mij, maar toch.

beruk
19 november 2009, 09:11
@MarkS: +10
Affakkelen doe je maar in je eigen tijd.
Hier een aardig artikel artikel uit de
Tennessean (http://www.tennessean.com/article/20091118/BUSINESS01/911180400/Gibson+Guitar+plant+in+Nashville+raided+by+feds) van 18-11.
Blijken ze met tussenpersonen te werken waarvan lang niet altijd na te gaan is of ze wel bonafide zijn. Een perceel bos op madagaskar zou nog niet zo gek zijn, kun je het hele proces zelf controleren.

Rick trodat
19 november 2009, 09:11
Mensen gooi het topic maar dicht. Wat een stelletje kleuters. Doe het lekker via de PM. Ik wil wat over die gibson fabriek weten.

Orpheo
19 november 2009, 09:13
Mark, je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. Als Mr Orpheo zich normaal zou gedragen (oorzaak), dan zouden de discussies normaal verlopen (gevolg). Dat is de afgelopen maanden ook gebleken, toen de oorzaak weg was.

ik reageerde nauwelijks, en jij grijpt een post van mij al aan, om op tilt te slaan. je legt me woorden in de mond, en je komt er nog mee weg ook. hoef ik niet te proberen; jij trommelt je vriendjes op, en ik krijg weer een afkoelban van een week. zie je zelf niet eens dat dat scheef is? Of ik me in het verleden misdragen heb, staat niet ter discussie momenteel. Het gaat erom dat ik wat post, en 3 pagina's later, is 't hele onderwerp ondergesneeuwd, en is 't weer heibel, alleen omdat ik wat gepost heb, zonder inhoudelijk erop zijn ingegaan, of mijn mening gegeven te hebben, op eeen regel na, en dat was zelfs in algemene termen.

@tillens: zo'n post van jou is reden genoeg voor een berisping of waarschuwing. Ik laat een proefballonetje nu op, kijken wat de mods ermee doen.

DeadHerring
19 november 2009, 09:19
...
/slotje

McVenco
19 november 2009, 09:21
Goedemorgen allemaal! Koffie? :cheerup:












Oh, ik dacht even dat dit het chat-topic was.

almarvk
19 november 2009, 09:23
Ik ben het eigenlijk wel een beetje zat. Iedereen heeft z'n zegje gedaan en iedereen heeft z'n mening gevormd, al dan niet positief/negatief over Orpheo. Nutteloos ouwehoeren kan in Offtopic